Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pam schreef:[knip]
De eisen,
Geen langharige hond
Geen volle staart
Een hond die tussen de middag kan voldoen met een klein wandelingetje (Tussen de middag is mijn oma thuis, en die is geen lange loper, na 4en wordt er uiteraard een lekkere lange wandeling gemaakt)
Gehoorzaam, volgzaam
Een hond die goed tegen alleen zijn kan (Geen hele dag maar we willen nog wel eens een half dagje weg zijn)
Mijn moeder wil graag een 'kleine' hond, iig niet veel groter dan de standaard retriever
We zitten te denken aan een Vizsla, op aanraden van die vriendin maar dit is een heel onbekend ras, vooral voor ons. En de standaard rassen als een retriever of een labrador. Maar misschien hebben jullie nog tips, ervaringen?
Pam schreef:Geen langharige is een eis van mijn moeder. Verharingen, regen, en vooral de modder blijft erin zitten. T zijn dweilenMaar goed.. t is haar eis.
Pubelia, mijn oma gaat niet 'oppassen'. Mijn oma is een deel van het gezin, ze woont al 8 jaar bij ons in huis. En een Basset valt sowieso af omdat alleen mijn moeder daar een klik mee heeft.
Nannes bedankt voor de link
Pam schreef:Geen langharige is een eis van mijn moeder. Verharingen, regen, en vooral de modder blijft erin zitten. T zijn dweilenMaar goed.. t is haar eis.
Pubelia, mijn oma gaat niet 'oppassen'. Mijn oma is een deel van het gezin, ze woont al 8 jaar bij ons in huis. En een Basset valt sowieso af omdat alleen mijn moeder daar een klik mee heeft.
Nannes bedankt voor de link
xxxvagoxxx schreef:Ga naar de bartsmit daar vind je de geschikte hond
Lysette schreef:Met verharen zijn kortharige honden het ergsteDie haartjes blijven overal inprikken. Langere haren als van een golden retriever pluk je er zo vanaf. En trimvachten (veel terrier vachten maar ook bijv. een maltezer) verharen helemaal niet.
pubelia schreef:xxxvagoxxx schreef:Ga naar de bartsmit daar vind je de geschikte hond
![]()