Eerste nestje nijntjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

banish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 12:28

Ik heb gistermiddag een onderkoeld, jong naast het nest gevonden. Het was wel lekker rond en gevuld.
Waarschijnlijk is het aan de tepel blijven hangen na het voeden ofzo. Dat schijnt wel eens vaker te gebeuren.
Het was een vlekje... Omdat het lijfje nog slap was, heb ik het nog binnen opgewarmd om te kijken of ik misschien nog op tijd was, maar het was écht al dood helaas.

Dus nu zijn het er nog 10...
vanavond ga ik kijken hoe het er ín het nest uitziet. Gisteren had ik hier geen tijd voor. Ik zag nog wel gewoon beweging.

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:53

Desiree schreef:
Wat voor ras fok jij Zitake?
Ik verwacht over 3,5 week een nestje bruine tans en een nestje weners.

Ik ben van plan om volledig op kleurdwergjes over te gaan. Maar ik ben nu dus op zoek naar nog een vrouwtje (ik wil perse een middenblauw marter), Het nestje dat ik nu heb komt uit een lion lop (een leeuwenkopje) moertje en een kleurdwerg vader. Het vrouwtje is zwart blauw van kleur, het mannetje middengeel marter. De jongen zijn oa grijs, lichtgrijs, ik denk zelfs ook een martertje, ze zijn iig allemaal bleek van kleur, maar das nogal moeilijk te zien als ze in het nestje liggen en ik wou ze er ook niet uithalen. Dit weekend zijn de 14 dagen dus mss dat er al af en toe eentje boven komt piepen, ik hoop het want dan kan ik ook eens foto's plaatsen. Voor foto's van beide ouders zie een vorig topic van mij.

banish

Eerste nestje nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 16:29

Een ministukje video van de wurmen op de 2de dag is te vinden op mijn site in het dagboek van Spatje.

Ik zal hier ook even de link neerzetten. Het is een stukje wat ik geknipt heb uit het hele stukje van een minuut of 5 wat ik gefilmd heb, maar dat is ruim 600 MB in goede kwaliteit

http://www.huizerd.nl/KONIJNEN/Video/dag2kort.mpg

banish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 00:08

Alles leeft nog.
Dit zijn een paar foto's van dag 6 van het nest:

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn er nog steeds 10. Ze liggen gewoon in 1 nest, maar ik had ze zelf even wat verplaatst om ze te kunnen bekijken.

Laureas

Re: Eerste nestje nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:16

Hey, ik heb net ook mijn tweede nestje van de tricolor dalmatiërs-rexen. Ze heeft er ook veel, maarik ga niet direct in het nestje zoeken, en ik check het zoals desiree zegt. Maar iedereen heeft zijn methode, en dat moet iedereen voor zich bepalen.

Papa rex
Afbeelding

Mama rex met nest,
Afbeelding

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:10

waar is mama konijn dan??
ik zie alleen de jonkies of heb je ze er allemaal uitgehaald?

banish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 16:47

jaNniCkEe schreef:
waar is mama konijn dan??
ik zie alleen de jonkies of heb je ze er allemaal uitgehaald?

Als ik het nest check, zet ik eerst mamma even apart uit haar hok, dan haal ik de hele nestkast eruit.
Als ik klaar ben, gaat eerst de nestkast terug en dan wat lekkers in haar bakje en dan mag mamma er weer terug in.

ElineThera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:35

Lieve Konijntjes

Ik heb er ook gehad maar geen 12
Ik had er 4!
Jammer dat er al 2 dood zijn
Hopen dat de andere 10 het overleven
Goed dat je het met handschoenen doet mijn complimenten
Sommige mensen pakken ze gewoon zo vast en dan gaat de moeder ze verstoten :

Iemand die ik ken had dat gedaan haar konijn had 6 jonkies en ze ging ze tellen maar zonder handschoenen!
De volgende dag lagen er 3 langs het nest, helemaal koud laat maar zeggen.
De andere 3 lagen nog netjes in het nest maar die zagen er ook niet zo heel best uit.
Maar die liet ze liggen, de volgende dag kwam ze erachter dat die 3 in het nest ook al dood waren Dat vond ze wel heel jammer
ik vindt het wel haar eigen schuld maarja

Eerlijk gezegd wist ik niet dat een konijn haar jongen zo snel afstoot misschien dat het ook per konijn verschilt?!?
Indertussen heeft ze nu een nieuw nestje konijntjes en nou doet ze het ook met handschoenen, ze heeft er nu 3

Maarja, veel plezier met je konijntjes en ik hoop dat deze 10 het overleven!

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:31

Wat leuk! Mijn baby konijntjes zijn nu 3 dagen oud, de mama hebben we gedopteerd , ze was gedumpt en zwanger, grrr
Het zijn er minimum 5, maar ik stoor ze niet teveel. 1tje ligt nu een beetje verder van het nest, zou ik hem terugleggen?

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:31

als het nog warm is kun je het terugleggen anders vrees ik ervoor. Ik heb vandaag mn voedster haar hok schoongemaakt (niet het deel waar het nest ligt. En ik heb er 1 dood jong teruggevonden (waarschijnlijk is het al enkele dagen dood). nu heeft ze er nog 5 (ze had er dus oorspronkelijk 6). Jammer het was een mooi grijs konijntje.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:08

Ok, bedankt, ik hoop dat hij het nog redt...