Hamster weer opgegeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0nina0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:17

jezus wat zielig voor je hamster! En het is logisch dat dat beest eruit klimt als er van dei gaten inzitten waar hij eruit kan. Ik vind het wel een raar hok..mijn hamster heeft gewoon zo'n hok met van dat tralies dicht op elkaar. Bij dat hok van jou lijkt het net alsof zo;n beest geen lucht krijgt:S nja ik vind het erg onverantwoordelijk van je, helemaal omdat je kat eerder een hamster had opgegeten zoiets riskeer je toch niet weer!! En wat die hond betreft..tja onze honden maakten vroeger ook wel wat kapot, zet je tas dan hoger neer of gewoon niet in de keuken en missch had je wel brood ofz in je tas wat die hond rook.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:28

Paraat schreef:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=692912&c=10&rss

Ze zijn nu eenmaal niet als dier met ons mee geëvolueerd zoals paard, hond, of kat wel is.

Zal best het geval zijn bij sommige mensen, maar bij mij zéker niet!! Ze klimmen bij mn arm omhoog dat ze eruit willen, nou dat is toch echt geen teken van stress.
Na ze jarenlang gehouden te hebben kan ik best wel interpreteren wanneer ze iets wel of niet leuk vinden.

natasja50

Re: Hamster weer opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:30

Van die hamster is inmiddels wel genoeg gezegd......gewoon verkeerde kooi en uiterst onzorgvuldig mee omgegaan.

Je zult nog veel moeten leren over dierverzorging.
Vind het vreemd dat je die opleiding doet en er niet naar handelt...

Wat die hond betreft. Een pup hoort niet alleen in de keuken los te lopen 's nachts. Zal ook niet het eerste zijn wat vernield is. Onze pups verbleven de eerste maanden als ze alleen waren in een bench. Ze zijn dan ook heel gauw zindelijk. Het zijn net kleine kinderen: je kunt ze niet alleen zonder toezicht laten.
En dat is niet zielig als je ze ook het voer in de bench geeft dan is dat hun eigen veilige plekje. Onze hond ligt er nu heel vaak in vooral als het hem te druk is...
Nooit hebben onze honden ook maar iets kapot gemaakt.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:37

Wuis, het was geen persoonlijke aanval. Enkel een constatering dat het in meer dan de helft van alle gevallen nadelig is voor het diertje. Persoonlijk zie ik het zelf gewoon niet gebeuren om even lekker een hamster beet te pakken en flink te knuffelen, of ze trucjes te leren etc. Een hamster in het wild legt grote afstanden af om te eten en te paren. Zo'n diertje heeft verder geenszins eigenschappen die het tot een huisdier maken.

Ik heb ze vroeger ook gehad, russische hamsters en goudhamsters. Was er altijd mee in de weer, maar of ze het nou zo leuk vonden..?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:45

Dat snap ik, sorry dat ik zo fel reageer maar je hoort zooo vaak dingen over hamsters, die gewoon niet kloppen, en dan erger ik me zo...
Ik geloof zeker dat meer dan de helft van de hamsters niet op de juiste manier gehouden wordt, en het zijn al helemaal geen knuffeldieren. Maar loslopen vinden ze echt geweldig, en dan laat ik ze dus ook doen. Ze staan dan al bij het deurtje te wachten.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:47

miekelover schreef:
ik haddie schuifje al afgeplakt met plakbland zodat hij daar door niet kon ontsnappen. en schijnbaar is hij via het dak gegaan

Het is een knaagdier een stukje plakband houd hem/haar niet tegen. Arme hamster

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:48

Maar dat is dus ook het hele probleem van de hamster (arme beestjes), ze worden wél gezien als knuffeldier. Dat zie je aan alles. De producten die voor ze op de markt zijn, felgekleurde kooitjes, loopballen voor door de kamer, een scala aan snoepgoed...

Nee, neem dan een leuke rat. Die geniet ervan om op je schouder te zitten. Natuurlijk kunnen hamsters heel goed gehouden worden... maar niet als knuffeldier.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:50

Paraat schreef:
Maar dat is dus ook het hele probleem van de hamster (arme beestjes), ze worden wél gezien als knuffeldier. Dat zie je aan alles. De producten die voor ze op de markt zijn, felgekleurde kooitjes, loopballen voor door de kamer, een scala aan snoepgoed...

Klopt... Is zéér ergerlijk om te zien. Ik loop zelf stage in een dierenwinkel, nou wat daar allemaal binnenkomt voor hamsters...

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:00

Hamsterwatten zijn er ook nog steeds in de winkel

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:02

Ik zou zeggen voed je beesten eens op

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:59

Wuis schreef:
Schimmelig schreef:
(wat heb je eigenlijk aan een hamster, die beestjes worden sowieso niet graag aangehaald )

Blijkbaar weet jij niks maar dan ook echt niks van hamsters af

Beste Wuis,

Zelf ook een hamstertje gehad (beestje leefde maar liefst 3 jaar)

Hoe bedoel je: ''Blijkbaar weet jij niks maar dan ook echt niks van hamsters af''

Toen ik mijn hamstertje kreeg was ik een jaar of 6, de TS in kwestie is geloof ik 20

Ik zou goed nadenken voor je weer eens commentaar hebt

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:06

hmm ons muisje is vorige week doodgebeten door de kat hij staat boven op de kamer van me zusje met de deur DICHT en toch is hij onstnapt en onder de deur doorgegaan...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:07

Sorry schimmelig, ik was een beetje pissig. Reactie was niet zo bedoeld.
Er zijn ook veel hamsters die juist wel aangehaald willen worden (en met aanhalen bedoel ik dan gewoon optillen, even een snel aaitje en los door de kamer laten lopen).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-06 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:08

@Wuisje

Maakt niet uit hoor, het is je vergeven

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:12

miekelover schreef:
ik haddie schuifje al afgeplakt met plakbland zodat hij daar door niet kon ontsnappen. en schijnbaar is hij via het dak gegaan

sjee als je toch al weet dat die kooi niet deugt waarom zet je er in godsnaam dan nog een hamster erin

sjee en dat noemen ze kooien die dingen moet je keihard in de prullebak gooien.

Hamsters hebben erg veel tijd om na te denken, als je dat nog wist.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 22:05

even paar antwoorden. De hond slaapt in een dichte keuken met een mand met veel speelgoed. Ze kan dan in de woonkamer niks kapot bijten. Dit is haar vaste plekje. Ze neemt soms je schoenen mee in de mand.

Ik heb deze kooi niet gekocht maar gekregen van iemand met een hamster erin. Met een grote buizenstelsel.

Het is het kat zijn instinct om een muis/hamster of wat dan ook op te eten of dood te maken.

Ik vind dat jullie erg fel gereageren met het feit van je moet nog veel leren met dierverzorging. Maarja schijnbaar weten jullie altijd alles beter en maken jullie nooit een fout

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:10

uhm..

1) Voed je hond/kat op
2) Zorg dat je hamster niet bij de rest van je dieren kan komen

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:01

Jee.. al was dit je eerste topic had ik nog misschien gedacht van Oke.. groot foutje maar goed.
Maar hoeveelste is dit nou al met domme dingen die je met je dieren meemaakt. Je pup van een aantal maandjes doet begendigheid, en dit is volgens mij de 2e keer al dat een hamster wordt opgegeten? Dan had je zeker beter moeten weten!
En je doet nog een dierenopleiding ook sorry hoor.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:06

natasja50 schreef:
Je zult nog veel moeten leren over dierverzorging.
Vind het vreemd dat je die opleiding doet en er niet naar handelt...

Wat die hond betreft. Een pup hoort niet alleen in de keuken los te lopen 's nachts. Zal ook niet het eerste zijn wat vernield is. Onze pups verbleven de eerste maanden als ze alleen waren in een bench. Ze zijn dan ook heel gauw zindelijk. Het zijn net kleine kinderen: je kunt ze niet alleen zonder toezicht laten.
En dat is niet zielig als je ze ook het voer in de bench geeft dan is dat hun eigen veilige plekje. Onze hond ligt er nu heel vaak in vooral als het hem te druk is...
Nooit hebben onze honden ook maar iets kapot gemaakt.

Mijn hond is inmiddels bijna 6 maar zeker tot een na een jaar oud heeft hij alles kapot gemaakt. (de oudere hond deed gewoon vrolijk mee. Pas toen de "pup" zijn wilde haren kwijt was, stopte de oudere hond ook weer gewoon.....De puppycursus met goed gevolg afgelegd, vervolg cursus ook daarna. Maar dit was gewoon een verschrikkelijke hond in de puberteit. Tafelpoten, dekens, knuffels, kussens van de bank, stoelpoten, weet ik hoeveel tijdschriften..... De ene hond is de andere niet en in mijn geval had het dus niets te maken met bench, zindelijk enzo...... Elke poging die ik ondernam om ze uit de bench te laten liep uit op een fiasco...

Sorry, we dwalen af en gaan offtopic, maar wilde toch even reageren.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:54

Okee, apart verhaal.
Die kooi deugt idd niet, had ik vroeger ook als klein meisje, vond hem mooi
Ik heb nu ook een hamster, zit in een duna : veel handiger, en de kat lukt het niet heb weg te schuiven oid. Ik zorg dat mn deur altijd dicht is zodat onze kat er niet bij kan komen.
En ja er behoren idd doppen op die gaten. je hebt er iedergeval van geleerd, en hoop dat dit niet meer voorkomt dan.
En dat met die hond en kat is vrij normaal. Elke kat denkt met zn maag als hij een hamster/muis ziet. En jonge honden slopen nou eenmaal.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 03:52

Heb je soms ook de deur van je slaapkamer open staan?

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 04:22

miekelover schreef:
even paar antwoorden. De hond slaapt in een dichte keuken met een mand met veel speelgoed. Ze kan dan in de woonkamer niks kapot bijten. Dit is haar vaste plekje. Ze neemt soms je schoenen mee in de mand.

dat van die tas, dat intereseert me niet, kan gebeuren met een jonge hond

Ik heb deze kooi niet gekocht maar gekregen van iemand met een hamster erin. Met een grote buizenstelsel.

dus? je vorige hamster was ook ontsnapt, je had beter moeten weten

Het is het kat zijn instinct om een muis/hamster of wat dan ook op te eten of dood te maken.

de kat is de schuldige ook niet, je had moeten zorgen dat ze elkaar niet tegen konden komen

Ik vind dat jullie erg fel gereageren met het feit van je moet nog veel leren met dierverzorging. Maarja schijnbaar weten jullie altijd alles beter en maken jullie nooit een fout

oja hoor, ik maak heus wel eens fouten... ik vind het gewoon waanzin dat in zo'n korte tijd, twee dieren op dezelfde manier dood gaan.. en dat je dus die opleiding doet, dat zou toch moeten betekenen dat je begaan bent met dieren en je verstand gebruikt.

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:39

Sneu voor dat hamstertje..
Mijn hamster is ook al vaak ontsnapt.. Maar daarna heb ik én een andere kooi gekocht én mn kooi nog eens extra beveiligt (tralies goed dicht en er nog een dienblad bovenop)
Maar ik heb dan zoiets: Als je vorige hamsters die zijn ontsnapt (of lees ik het nou verkeerd?) zijn ontsnapt, dan begint er bij mij al een belletje te rinkelen of je kooi wel goed is.
Dit is uiteraard niet aanvallend bedoeld.

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:26

miekelover schreef:

zelfs toen ik kind was snapte ik dat katten hamsters/muizen graag op zouden willen eten omdat dat hun instinct is. Ik zorgde er dan ook voor dat de hamsters niet konden ontsnappen en dat de kat er niet bij kon komen. En de hamsters en kat waren allemaal in de woonkamer!

En ja fouten heb ik ook gemaakt met mijn dieren, alleen waren die fouten niet dusdanig dat er dieren ziek van werden of eraan stierven.

Als ik jouw topics doorlees krijg ik sterk de indruk dat het eens tijd wordt dat je verantwoordelijkheidsgevoel krijgt. Dieren zijn geen speeltjes die je na gebruik in een hoek gooit, die hebben permanent verzorging, aandacht en vertrouwen nodig.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:10

Ik weet neit waar jij die kooi heb gehaald hoor.

Maar die kooi is geen kooi, die kooi is een speelverblijf voor een hamster en inderdaad de luchtventilatie is niet goed om je beestje daar 24 uur in te kunnen houden.

Koop gewoon een open kooi met tralies en hou hem weg van tocht. ten eerste heeft die dan wat te klimmen een slaapverblijf, voergedeelte en een molentje.

je kan ook een kooi kopen met van die buizen en tralies.

en inderdaad op dat speelverblijf horendoppen, zoverre ik weet is dat gewoon om die gaten af te dekken omdat jet er geen ander buis in hebt?