Ze wordt ingeslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:11

Dat ken ik Desiree. Het kan inderdaad soms niet goed zijn om te snel een ander dier te nemen. Zoals ook in het boek van Susan McElroy te lezen is. Je nieuwe hond is dan een sierraad, maar Polleke was een diamant. Je gaat ze dan alleen maar vergelijken. En door die voortdurende heen en weer vergelijking word je overmand door teleurstellingen en ziet dan aan het nieuwe dier allerlei tekortkomingen. Maar later ontdek je dan pas, dat de enige tekortkoming van het dier is, dat het je vorige niet was.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Als ik jouw posts las dacht ik altijd aan Polleke. En die werd ook in bijna elke post wel uitvoerig beschreven. Voor mij een teken dat jij onvoorwaardelijk van dit hondje gehouden hebt.

Sterkte.

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:11

Jeejte, had je andere topic ook al gelezen! sterkte met dit verlies!
begin deze maand hebben mn schoonouders hun lieve hond ook moet laten gaan

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 01:45

ik zie dit topic nu pas paar dagen zonder internet gezeten
alsnog veel sterkte gewenst, ook al weet je dat het beter is zo, het is zo vreselijk moeilijk om die beslissing te maken

sterkte!!

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 09:17

Hoe is het nu, na een paar dagen met je?

vikki

Re: Ze wordt ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 10:07

Jemig, ik lees dit topic nu pas. Heel veel sterkte met het verlies van Polleke en geniet maar van de mooie herinneringen die je aan haar hebt!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 11:54

Biepmiep schreef:
Hoe is het nu, na een paar dagen met je?

Het gaat nu wel wat beter met mij. Ik kan goed over polleke praten maar alleen hoe ze vroeger was. Mijn zwager informeerde gisteren bijvoorbeeld hoe het allemaal gegaan was, maar daar kan ik nog niet over praten. Dan verstik ik een beetje.

Soms vergeet ik even dat ze er niet meer is. Zoals gisteren, toen ik STefan in de stal wilde vragen waar polleke was. Kon de vraag nog net inslikken. Ook met het klaar maken van eten moet ik soms opletten dat ik maar 1 bakje pak i.p.v. 2.

Wandelen met STefan en Bobbes doe ik nog niet. Want polleke had er graag bij willen zijn en dat is ze niet. Ze bleef wel eens vaker bij mij thuis en dan ging Stefan alleen met Bobbes omdat ik haar dan in de gaten wilde houden i.v.m. het slechte lopen. Maar als ik mee ging, ging zij ook mee. Ik ging ook nooit zonder haar.

Als ik 's avonds na de paarden gevoerd heb en naar binnen ga, realiseer ik me dat ik de deur nu kan afsluiten. Ik hoef niet meer met POlleke naar buiten. Iedere keer sta ik daar nog even bij stil.

Ik kan er nu wel iets beter mee omgaan dan vroeger, toen Bessie stierf. Toen die dood was, was ik een week na haar dood echt verbaasd dat al het andere nog gewoon door was gegaan. Kennelijk had ik toch verwacht dat de wereld stil zou gaan staan door haar dood of zo. Nu bij polleke weet ik inmiddels beter.

Ik vind het in ieder geval fijn dat ik medeleven krijg en steunbetuiging van mensen die van een hond kunnen houden zoals ik dat doe. Ook van mensen die Polleke vroeger echt gekend hebben zoals o.a. Branca, Ludora, Adrienne, Jolande, Smaxie, Randy. Biebel belde me meteen na het lezen van dit topic op want die was zich lam geschrokken. De mensen die mij en polle vroeger gekend hebben, weten dat we een eenheid waren en dat polleke werkelijk een bijzonder hondje was. Heus niet alleen omdat ik zoveel van haar hield. Ze was het gewoon. Sommigen zeiden, "zo'n fijne hond krijg je nooit weer". Eerlijk gezegd ben ik daar nu ook even bang voor.... Met Bobbes heb ik niet dat wat ik met Polle had. Bobbes is vooral op Stefan gericht. Ik hoop dat het volgende hondje weer net zo fijn en lief zal zijn. En net zo fel en energiek. Ik heb er een op het oog en die heeft datzelfde brutale gezichtje als Polleke vroeger had.

Nouska

Re: Ze wordt ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 12:12

Ik wens je veel sterkte. Wij hebben eind oktober afscheid moeten nemen van onze oude Lab (zie onderschrift). Het is altijd enorm zwaar, ookal hadden ze al een mooie leeftijd en wist je dat het komen zou. Wij willen ook misschien binnenkort weer een nieuwe hond erbij nemen. Koester de mooie herinneringen aan Polleke en maak heel veel mooie nieuwe herinneringen met je toekomstige hondje.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:40

desiree heb je al iets weer gehoort van die honden uit spanje waar je een email heen hebt gestuurd.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 18:12

Yep. 1 is geplaatst. ANdere nog niet. Daar hoor ik nog van.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:06

Tja, het zal nog best even duren voor je het een plekje kunt geven en je wordt ook met het gemis geconfronteerd omdat je nu pas merkt hoeveel dingen je met en voor je hond deed en die nu weggevallen zijn. Tenminste, dat was bij mij zo.

Wat voor hond zoek je nu eigenlijk? (heb er ook nog 1 in de aanbieding )

melodica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:00

Hoi Desiree,

Ik hoorde gisteren op stal dat Polleke er niet meer is. Ik heb net even de bovenstaande berichten doorgelezen, en wilde toch even laten weten dat ik met je meeleef. Ik weet wat het is om een intens geliefd dier af te moeten geven.

Voor mij was een troost om in mijn hoofd te houden dat hij niet weg is, hij is alleen ergens anders, niet bij mij (of bij jou in dit geval) Zoiets moois kan niet wegzijn.....

Neem voor jezelf de tijd om dingen een plaats te geven en rust te vinden. Zoek niet naar Polleke, maar naar een ander......

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 13:04

Vannacht in mijn droom was Polleke gewoon bij me. Heel vanzelfsprekend zoals ze er altijd is geweest. Helemaal niet weg. DAarom nu weer even een terugval, weer wat depressief.

melodica schreef:
Ik weet wat het is om een intens geliefd dier af te moeten geven.

Ja dat weet ik. Ik heb jou nooit gesproken na de dood van jouw paard maar ik weet van Els hoe hard er dat bij jou ingehakt heeft en ik vond het onwaarschijnlijk dat dit jou allemaal overkwam, na Castor ook al te hebben afgegeven.

Ik hoop toch dat er weer een paard in jouw leven komt waar jij helemaal op kunt vertrouwen, ook al weet ik dat je er niet naar op zoek bent.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 20-03-06 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 13:05

ellenlouise schreef:
Tja, het zal nog best even duren voor je het een plekje kunt geven en je wordt ook met het gemis geconfronteerd omdat je nu pas merkt hoeveel dingen je met en voor je hond deed en die nu weggevallen zijn. Tenminste, dat was bij mij zo.

Wat voor hond zoek je nu eigenlijk? (heb er ook nog 1 in de aanbieding )

Ik zoek een klein hondje net als pOlleke. Liefst met wat fel karakter en persoonlijkheid dat overal met mij mee naartoe kan. Het moet ook een teefje zijn, GEEN jack russel. Die zijn me weer net iets te druk. De hond moet speels zijn zowel met honden (voor Bobbes) als mensen. Wat heb jij voor hond?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:09

Sterkte Desiree

Aan je berichten hier konden we allemaal zien hoeveel jij om je hondje gaf, maar ook andersom.
Daarom is het erg goed van je dat je haar verder lijden hebt bespaard.
Maar het verdriet en gemis is er zeker niet minder om.

Sterkte

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:29

jammer dat er 1 al geplaatst is. heeft ze dus eindelijk gereageerd op je email?

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:49

He lieverd...
Ik ben een aantal dagen niet op de pc geweest en lees het dus nu pas.
Vreselijk en leef heel erg met je mee.
Ik weet hoe je je voelt, heb dit ook met Spike meegemaakt.
Je wil van alles, maar toch ook weer helemaal niks.
Als ik thuis was, zocht ik troost bij mijn paarden, maar wilde dan alleen maar naar huis. Dan was ik thuis en wilde ik weer naar de paarden.
Je weet idd hoe het is om een beest af te moeten geven, dus als ik je vertel dat het verdriet slijt, zal zelf ook echt wel weten.
Ik kan alleen maar tegen je zeggen heel veel sterkte en kop op!!!
EN IK DENK AAN JE...
Rust zacht lieve Polle.........

Maaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:23

Ik lees het nu pas, wat verdrietig dat je Polleke hebt moeten laten gaan. Altijd als ik berichten van jou over jullie las, straalde jullie geluk en vriendschap eraf. Kan me voorstellen dat je haar ontzettend moet missen.
Heel veel sterkte