Mijn terrarium dieren (klein gedeelte)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muizje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:30

Mooi zeg!!

Ik wil ook altijd nog een slang, alleen is m'n ma er als de dood voor

cYn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:32

gadver.. nee niet voor mij die beesten ik werd al gek van een vieze waterslang voor mijn neus in de ardeche in Frankrijk.. Blegh .. heb nog nooit zo hard gezwommen en gegild

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:38

Navidad schreef:
Over dat bijten van een slang. Mijn reflex is ook nog wel een beetje dat ik trugtrek. Maar slangen tanden zijn net haakjes, als een slang je bijt en je blijft gewoon stil dan voel je er gewoon amper wat van. als je trug trekt dan trek je je huid open en dat doet het meeste pijn vind ik.

thnx voor de uitleg...ik snappum
maar ik blijf het maar niks vinden... het idee gebeten te worden door een slang..brr
scheidden slangen trouwens altijd 'vocht' af als ze bijten of zijn dat alleen de giftige slangen?
*vast een blonde vraag, maar ik vraag t me echt af *

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 20:35

Dat vocht is speeksel, bij de wurgslangen. in slangen heb je twee varianten, de giftige en de wurg. bij de wurg is het gewoon vocht net zoals wij speeksel hebben, en bij giftige kan het allebij zijn.

Mzz_emmatje

Re: Mijn terrarium dieren (klein gedeelte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:19

Je bent een mooie jongen, maar je dieren zijn eng (lees: ik hoef ze niet aan te raken, ze zien er wel mooi uit )

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:24

Navidad schreef:
Dat vocht is speeksel, bij de wurgslangen. in slangen heb je twee varianten, de giftige en de wurg. bij de wurg is het gewoon vocht net zoals wij speeksel hebben, en bij giftige kan het allebij zijn.

okeej...dus daar moet je ook nog mee oppassen

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:34

Ik vind ze ontzettend cool! Ik weet alleen niet of ik ze zou durven pakken/aaien. Dat ligt net aan het moment. Ik heb wel een een oranje/rode slag vastgehouden maar dat was in een reptielenzoo

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 22:21

roossie22 schreef:
Navidad schreef:

okeej...dus daar moet je ook nog mee oppassen

Die herken je wel hoor

Iemand die slangen houd weet wel of zijn eigen slang een gif of een wurgslang is

annieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:26

krijg al de kriebels van die foto`s

Larish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:42

Wauw! Geweldig zeg. Wel veel reptielen heb je dan. Is die leguaan serieus 1.30 m? Nouja die staart is natuurlijk ook erg lang. Mooie slangen Wil er ook graag eentje eigenlijk. Maar pappie en mammie vast niet.

zorobri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:46

cool doe je ook aan nakweek?? mss dat ik binnenkort er een python bij wil.. mijn koningspython is eergister overleden ... ik heb 8 jaar van haar mogen genieten..

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:46

Wat een prachtige dieren zeg, super dat ze er "jongkies" bij krijgt, ik hoorde laatst toevallig wat die slangen en reptielen opleveren, daar ga je nog lekker op vooruitboeren haha. Ik vind het altijd wel mooi allemaal, alleen iets minder dat je ze levende muisjes en cavia's moet voeren enzo, dat zou ik dan weer niet kunnen, ik hou van de natuur maar ik hoef niet te zien hoe ze elkaar opeten, het weten is al erg genoeg

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:38

Larish schreef:
Wauw! Geweldig zeg. Wel veel reptielen heb je dan. Is die leguaan serieus 1.30 m? Nouja die staart is natuurlijk ook erg lang. Mooie slangen Wil er ook graag eentje eigenlijk. Maar pappie en mammie vast niet.

is niet bijzonder groot voor een leguaan hoor, de staart is het langste/grootste, die kan al 1 meter zijn.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 20:44

ik vind het ook niet echt helemaal super om levend te voeren.de agressieve slangen voer ik dood. Ik bedoel ben wel voorstander van levend maar ivbm het jagers instinkt, kan ik dat afentoe gewoon niet doen. maar ik wil de natuur gewoon natuur laten dus vaak is het gewoon hoppa slang apart gouw muisje erin hard weg rennen en na uun kleine 1.5 uur trug en kijken of die weg is en anders haal ik hem eruit. Met dat weg rennen bedoel ik mijn slangen hebben rust nodig met eten anders eten ze niet.

Ik krijg een nakweek van de ballphyton. en waarschijnlijk nog een nakweek van de rattenslang.

Ik denk dat de leguaan nog een kleine tien tot 20 cm doorgroeit als mijn volledige leguanen bak zo klaar is. (4 m x 3 m x 4 m) als ik het goed heb zo uit me hoofd

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:45

tis maar waar je van houd.
ik vind ze verder niet eng, maar het zijn niet mijn favo beesten
vond het wel zielig toen ik een keertje op tv zag dat een heel lief konijntje werd gewurgt door een slang.. kon geen kant op..
hmm, wat geef jij ze te eten?
togh geen konijntjes hoop ik?

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 22:47

Mijn slanngen kunnen een konijn nog niet op. de grote krijgen ratten en de kleine gewone muizen en de hele kleine eendagsmuisjes.

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:43

Mooie slangen, ik zelf ben er niet zo gek van, maar mijn broertje wel. Wij hebben thuis nu nog 9 slangen.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 20:25

wat voorn slangen heb je diana?

Izie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:21

Super mooie beesten heb je daar! In de dierenwinkel waar ik vroeger werkte hadden we ook slangen.. echt geweldig!

Nu ben ik wel trots op onze Parelhagedis die in onze woonkamer woont ** die wel heel klein is vergeleken met je leguaan

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:17

Dat jij nog thuis durft te slapen!
Ik ben echt bang voor die dingen..
Bah, Bah, Bah.. Ik kom nooit bij jou thuis

Maar ze zijn wel mooi!!!

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:38

hoe kun je zien dan dat het een wurgslang is of een gifslang is.

en ja.
lijkt me erg pijnlijk als je erdoor gebeten wordt

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 02:19

Ketaki : Dat is heel moeilijk te zien. je hebt slangen die zich voordoen als gifslang maar die zijn niet giftig.

Vaak kan je het zien aan de kleur en alles, rondingen van de kop (vorm)

Als ik een slang nog niet ken dan laat ik ze meestal eerst voeren, dan kan je het wel zien. een gifslang bijt een keer en laat zijn prooi lopen. en als die dood is volgt de slang zijn spoor en komt die hem vanzelf tegen. Een wurgslang pakt altijd gelijk en rolt zich er volledig omheen om te wurgen. (lucht uit zijn longen te knijpen enzo)

ik wilook meestal wel papieren zien, en weten wie de ouders zijn. ik koop dan ook alleen bij ervaren kenners en die ik 200% vertrouw, zowiezo om geen ziektes mee te nemen.

Ga ook vaak met vrienden naar beursen, die vrienden zijn slangen kenners, poppen ook zelf (geslacht nakijken) en die zien meestal ook gelijk of een slang gezond is of niet (manier van bewegen en doen exc)

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:35

Stoere dieren! Vooral de leguaan, die vind ik echt heel erg gaaf .

Ik vind die slangen heel mooi om te zien, vooral de eerste. Zou ze alleen nooit durven aanraken denk ik

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:06

die leguaan is kei mooi ...
ik mag er geen want ons mam is er bang voor

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:28

wat is de gevaarlijkste slang eigenlijk en waarom dan