En dan is je pup ineens weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:04

Miemserik schreef:
Billy schreef:
Een mechelaar van 8 maanden heeft om en nabij de volwassen schofthoogte
Kun je geen kleintje meer noemen.

maakt neit uit voor mij is alles klein en pluizig

Dan hoop ik voor je dat je Ilindra's kleine pluizige Kira nooit onverwacht tegenkomt

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:05

@Miemserik: de verantwoording ligt bij de eigenaar en niet bij de voorbijganger.....
eigenaar past op hond en niet de wandelaar/voorbijganger...

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 02:10

DAt mijn aandacht even is verslaopt heb ik direct al gezegd. Als je het topic terugleest, dan zie je ook dat ik dit al meerdere malen heb aangegeven. Maar ik blijf erbij dat als jij uitgebreid met zo'n beestje gaat zitten kroelen, dat ik het gewoon niet netjes vind dat je zomaar wegloopt. Maar goed, zoals ik al eerder zei... dat zal mijn eigen fatsoen wel zijn...

Ik begin nu wel ernstig in herhaling te vallen, overigens...

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:13

Ook als mensen uitgebreid met mijn honden hebben zitten kroelen, hoef ik ze maar 1x te roepen en dan blijven ze bij me.
Dat zijn dan 2 Labradors en een Jack Russell, die niet eens super onde r appel staan na een hele winter flierefluiten
De Labs gaan pas weer onder appel als het trainingsseizoen begint.
En de Jack kent maar 1 commando: hier
Maar die halen het niet in hun hoofd om na een commando nog met een wildvreemde mee te lopen, kroelen of niet....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:24

Billy schreef:
Dan hoop ik voor je dat je Ilindra's kleine pluizige Kira nooit onverwacht tegenkomt

He, dat is wel mijn allerschattigste diensthond
Afbeelding
Heerlijk zacht en pluisig, die neem je idd zo mee

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:26

Miemserik schreef:
Cheveyo schreef:
misschien heeft hij dat heus wel geprobeerd Miemserik maar is het niet opgemerkt en had die man er nu geen zin meer in na wat pogingen.

dan ga je tog naar iemand toe van weetje van wie deze hond is want hij loopt achter me aan.. maarja misschien is hij neit zo sociaal Afbeelding

Ik zou dat ook niet doen als ik het zat was of als ik zie dat de baas niet op de hond let Of ik moet een goede bui hebben

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:26

agahah ach diep van binne istie vast pluizig en zacht :p op een boerderij waar ik een tijdje werkte was er ook een hond van een meter hoog, ja kalf vormaat dus die was ook angstaanjagend maar als je m kent is het echt een heel lief pluizig beesje

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:27

Eeehm, geloof me...Kira is niet lief en pluizig

Anoniem

Re: En dan is je pup ineens weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:28

Kom eens langs zou ik zeggen, de achterdeur is altijd open

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:29

juahaha heus wel.. met body protection

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:31

Die heb je niet nodig, bijt ze toch dwars doorheen. Kira heeft ook eens een keer "grijnzend" tegenover mij gestaan en geloof me....daar word je niet blij van

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:35

okee dan bouw ik wel een huisje van beton om me heen loopt vast ook heel fijn.. maarja ik ben al eens eerder door een herders hond gebeten.. Bloede dat het deed! maar de eigenaar liep gewoon door maarja ik was 6 ofzo ik weet ook niet of je het kan vergelijke met kira de kleine pluisebol

Joyvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:39

Nou ik ben blij voor je dat je je hond weer terug hebt, je bent nu alert.
Al de ongetwijfeld goed bedoelde adviezen ten spijt: ik vind niet dat je je zo hoeft te verweren, zo kan je nooit eens spontaan je uiten hier.

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 09:02

Suelza schreef:
Maar ik blijf erbij dat als jij uitgebreid met zo'n beestje gaat zitten kroelen, dat ik het gewoon niet netjes vind dat je zomaar wegloopt. Maar goed, zoals ik al eerder zei... dat zal mijn eigen fatsoen wel zijn...

Dat s idd jouw mening en jouw idee van fatsoen... Ik vind de beste man eigenlijk heel aardig dat hij jou deze wijze les geleerd heeft . Zoials ik al eerder zei; aandacht niet meer laten verslappen als ze los is en iets extra werken aan haar gehoorzaamheid in dit soort situaties denk ik, dan komt het vast helemaal goed. Ik kan er echter nog steeds niet met mijn pet bij dat jij nog steeds het idee lijkt te hebben dat de man "niet netjes" is geweest. Zoals al eerder gezegd is; je weet niet of hij geprobeerd heeft de hond terug te sturen en het valt simpelweg niet onder zijn verantwoordelijkheid.

Billy schreef:
Die heb je niet nodig, bijt ze toch dwars doorheen. Kira heeft ook eens een keer "grijnzend" tegenover mij gestaan en geloof me....daar word je niet blij van

Ik geloof je helemaal...

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 09:18

Ik vind het eerlijk gezegd wel jouw verantwoordelijkheid! Je kan niet verwachten van ieder mens dat die weet hoe hij met honden om moet gaan! NU, nu ik zelf gewend ben aan een hond zou ik die hond ook terugbrengen, maar eerst zou ik dat dus niet doen, want ik had totaal geen kaas gegeten van honden... EN ze is dan wel zo aardig tegen vreemden, die van ons ook, maar je mag eeeeeecht niet aan zijn halsband komen hoor! Dus misschien heeft die man dat wel geprobeeerd en is dat niet gelukt... hij was wel met een kind hoor! Als ik onze hond soms zie reageren denk ik ook; ik zou ook weglopen! + het feit dat je eerst geen hond bij hem zag. Misschien had die man ook niet gezien dat je hond mee liep.
En ooit gedacht aan dat die man dacht dat die hond gewoon verder los mocht lopen? Sommige honden komen heel ver het erf af

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 09:33

hihi de volgende keer dat ik bij Lia op bezoek ga, dien ik eerst een schriftelijk verzoek in drievoud in bij Kyra:D

Mijn dooggies zijn onbehouwen boeren, maar hier kennen ze...... en sinds dat ik me bewust met de opvoeding ben gaan bemoeien, sinds een maand of 2, kennen ze naast, gaan ze direct zitten als ik stilsta. Ze zijn nu 10 en 8 maanden oud.

Ik heb ook hele sociale honden, ontzettend speels, heel vriendelijk maar vooral Tom verliest me nooit uit het oog en zal ook nooit met een vreemde meegaan, Max denk ik ook niet...... Maar Tom voelt zich een stukje verantwoordelijk voor mij en mijn gezin..... zal dit altijd beschermen

girl_power

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 09:58

als een pup met je mee loopt dan merk je dat tog.
die man kon tog wel even vragen is die hond van jou??
mijn hond is bijna ondvoerd ik was met heb aant wandelen en toe wou eimand hem naar binnen in een auto mijn hond dus hart bijten!!!!
(net goed)hetbloed dreef van de meneer z'n arn af!!!!
ik meteen naar huis gegaan!!!!!
kijk maar uit bij zoon mensen!!!!

groetjus fannie (11 jaar)

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:04

Hij had inderdaad wel even mogen wachten, tenzij hij dat natuurlijk niet wou... Maar dat zal je nooit zeker weten, want je hebt hem niet aangesproken. Wel vreemd dat hij pas slaande bewegingen gaat maken op het moment dat hij ziet dat jij hem roept. Nou ja.. gelukkig heb je hem weer ongedeerd terug.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:43

Belangrijkste is dat je je hond weer terug hebt.
En dat je er iets van geleerd hebt, namelijk je hond niet uit het oog verliezen.

Ik heb het ook weleens gehad dat ik aan het wandelen was en dat een andere hond (heb zelf een coker spaniel) wilde meelopen.

Bijna altijd probeer ik om de meelopende hond terug te sturen, maar soms lukt het niet en als er dan ook geen eigenaar in de buurt is loop ik door.

Moet de eigenaar zijn hond maar beter in de gaten houden, of aanlijnen.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:47

Erg stom van die man zeg!
Hij wilde je pup denk ik wel meenemen maar toen je je hond ging
roepen dacht hij oliebol en zo van ehm snel naar baas..!

Maarjaa gelukkig heb je je hondje weer terug

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:07

Jeetje wat een fanatieke reacties. Natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor je hond maar de man had ook in mijn ogen beter op kunnen letten. Ieder normaal denkend mens snapt toch wel dat als je van een erf af loopt en de hond loopt mee dat dat niet de bedoeling is. Als de hond al van het erf af loopt oke, maar niet als de hond je volgt van het erf af. Dan snap je best dat dat niet de bedoeling is. Dit is inderdaad een wijze les....

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:16

En kennis van mij deed dat ook altijd, helemaal op een buitenrit als de eigenaren van loslopende honden hun hond niet onder appel hadden, en deze achter de paarden aanging. De paarden gaven er niet om, maar de ruiter nam ze mee, soms wel kilometers ver. Is dat de schuld van de ruiter, of de schuld van de eigenaar van de hond?
Op het moment dat je weet dat je hond niet helemaal onder appel staat, hoort hij in mijn ogen aan de lijn.
In hoeverre je dat wilt doorvoeren op eigen terrein is jouw keuze, maar leg de schuld niet bij een ander neer als de hond met een ander meeloopt. Ook niet op eigen terrein.

Julia_unitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:59

Wat erg zeg!!!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:33

vraag me af wat de reactie geweest was als die man de hond naar TS had gebracht voor hij verder was gaan wandelen met dat kind?
Een topic over bemoeizucht van vreemden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:50

Wij hebben hier in het dorp ook zo'n hond, die loopt met iedereen mee. De eerste paar keer dat ik hem zag liep hij los en kwam ons erf op, geen idee waar die vandaan kwam. Later wist ik wie de baas was en ja, die hond liep wel vaker weg, maar denk jij nou echt dat ik (en met mij anderen) iedere keer die hond terug ga brengen omdat ze te besodemieterd zij om ervoor te zorgen dat die hond op hun erf blijft? Ik dacht het toch ff niet