Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:sorry,maar ik lees hier met volle verbazing dat katten eigenaren liever hun huisdier laten doodrijden,als ze binnen te houden...
echt ik heb 3 katten van de straat geschraapt om ze naar een dierenarts te brengen die ze in liet slapen 1 redde de dierenarts niets,bloed is uit die kat zijn bek gespoten,wat had dat beestje het benauwd!!!
de anderen waren "slechts" half plat,en konden daarna door de dierenarts uit hun lijden verlost worden,echt zou het mijn dieren niet aan willen doen!!
nu heb ik geen katten,maar moet er niet aan denken ,dat iedereen zo ook over hun honden gaan denken,tenslotte lopen die ook liever vrij rond als opgesloten te zitten in een huis(of modeverschijnsel,de bench....)
_Nikki_ schreef:Ach, laat ieder doen wat hij of zij denkt goed te vinden. Ik vind dat bepaalde mensen in dit topic hun mening erg opdringen.
Die van ons gaat overdag naar buiten, ondanks dat onze vorige kat achter ons huis doodgereden is. Govert komt van de boerderij en vindt het heerlijk buiten. Riempie om en rennen maar. Van kattenmeppers hebben wij hier in de buurt nog nooit gehoord (afkloppen!).
crossmonster schreef:en de kopers van mijn kittens raad ik ook ten strengste af de kat naar buiten te doen.
ik heb een contract bij mijn kittens, wat betrefd gezondheid, maar die komt te vervallen zodra de kat buiten word gelaten
faye schreef:Maar TS is absoluut tegen het buiten laten lopen van katten, dus als er geen kattenmeppers zijn ook....
crossmonster schreef:trouwens, toen ik nog thuis woonde hebben we ook altijd katten gehad, en de laatste jaren zijn er daarvan 10 verdwenen of vergiftigt.
zat een grote duivenmelker in de straat achter ons,
katten hadden wel een heel kort leven zo.
helaas konden wij ze niet binnenhouden aangezien we twee grote honden hadden, waarvoor de deur de hele dag openstond.
ik heb hiervan geleerd, en mijn schatjes gaan nooit naar buiten
en de kopers van mijn kittens raad ik ook ten strengste af de kat naar buiten te doen.
ik heb een contract bij mijn kittens, wat betrefd gezondheid, maar die komt te vervallen zodra de kat buiten word gelaten
faye schreef:Maar TS is absoluut tegen het buiten laten lopen van katten, dus als er geen kattenmeppers zijn ook....
faye schreef:Dat vind ik dus belachelijk! Laat je de koper dus niet zoveel keus om te beslissen hun kat wel naar buiten te laten.
Marijke, het zijn beide katten, ik heb hiervoor een maine coon gehad en die is ook gewoon naar buiten gegaan, nooit iets raars of afwijkends aan gezien, behalve de prijs
MoonChloe schreef:De tuin:
Doe de Abessijn zeker niet zoals de meeste huiskattenbezitters naar buiten, bedenk dat de Abessijn een ondernemend karakter heeft. U bent hem echt kwijt en ziet hem waarschijnlijk nooit meer terug. Hij zal wel terug naar zijn gezin willen maar anderen zullen hem dit waarschijnlijk beletten. Beschouw uw Abessijn als huisdier, ze zijn te lief en te kostbaar voor een dergelijke behandeling.
Als u in het bezit bent van een tuin, wees er dan van overtuigd dat hij niet kan ontsnappen, u bent hem ook dan gegarandeerd kwijt. Hij berekent zijn kansen en is daarin erg ondernemend. Zorg voor katvriendelijke beplanting als hij in uw tuin in een tuigje of los mag rondlopen. Bedenk dat de Abessijn alles eet en alles wat beweegt probeert te vangen, gevaar zien zij zeker niet als zij los rondlopen (rennen).
Beter is nog om een buiten ren in de tuin te plaatsen met daarin voldoende klimmogelijkheden. De voordelen hiervan zijn dat hij niet in contact kan komen met loslopende katten die voor ongewenste ziekten of voor ongewenste zwangerschap bij uw Abessijnenpoes kunnen zorgen.
faye schreef:Ja en? Dan gaat dat dus wel ten koste van het beestje!