Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laura1987 schreef:groenendaelers zijn ook herdershonden zover ik weet
en die zijn pikzwart.
zoek maar is op google.
ik denk dat dat hem was.
kwa karakter weet ik niks over deze honden.
een vriendin van mij heeft er 1 en dat is een schat van een beest, maar dat zegt nog niks over de rest van dit ras
Cyntje schreef:Tervuerense Herder misschien?
Odin schreef:De opmerking van Ylana dat als haar dochtertje gebeten wordt door een hond, dat ze er dan op zou staan dat de hond zou worden afgemaakt, kan ik me op zich voorstellen, dat is je reactie als moeder en je kind is je gewoon heilig (niks mis mee op zich).
Maar een hond kan voor iemand wel net zo belangrijk zijn als een kind, en om zomaar te zeggen dat iedere willekeurige hond die in welke situatie dan ook een kind (of volwassene) bijt, maar afgemaakt moet worden vind ik te ver gaan.
Ik ben ook een keer flink gebeten door een hond, met behoorlijke lichamelijke schade aan mijn been en nog meer schrik. Dus ik weet hoe het voelt, geloof me. Maar ik heb toen niet de neiging gehad om te eisen dat die hond gelijk maar moest inslapen, absoluut niet! Ik zocht de fout in eerste instantie bij mezelf, wat had ik gedaan om dit agressieve gedrag op te wekken waardoor de hond me beet?
Ik denk dat dat ook het belangrijkste is, dat eerst goed moet worden nagegaan wat de hond heeft bewogen om te bijten. Hoe vaak gebeurt het niet dat een hond hapt op het moment dat iemand hem stoort in zijn slaap, een kind bij zijn etensbak met de handjes probeert iets uit die bak te halen, de hond pijn gedaan wordt door prikvingertjes of wat dan ook?
Pas als je weet wat de reden is dat de hond gebeten heeft, kun je eventueel verdere maatregelen nemen.
Ik denk dat een eigenaar van een hond het zelf altijd vreselijk zal vinden als zijn hond gebeten heeft hoor, je wordt daar toch onzeker door. Er zullen weinig mensen te vinden zijn die het leuk vinden dat er iemand door zijn hond is aangevallen of gebeten. Dus je voelt je dan vast al opgelaten genoeg, en ik kan me best indenken dat je pas later goed beseft wat er gebeurd is.
In dit geval ben ik nog steeds nieuwsgierig waar de hond exact was toen hij beet, op zijn eigen terrein of op de openbare weg/stoep o.i.d. En wat het zusje van de TS nou daadwerkelijk had. Daar komt helaas nog geen antwoord op.
Ylana schreef:Ik zeg ook echt niet dat elke willekeurige hond die bijt gelijk afgemaakt moet worden.
Wel zeg ik dat wanneer een hond buiten loopt bij bv een speelplaats en dan daar een kind bijt... Ja, ik erop zou staan dat deze hond wordt afgemaakt.
Ik weet wat honden eigenaren voelen. Ik ben er namelijk zelf één.
En ja, ik ben in het bezit van een hond die op "de lijst" staat.
Mocht mijn hond, trouwens elke van de vier, een kind/volwassenen grijpen, is het afgelopen. Hoeveel ik ook van deze honden hou!
Misz_Do schreef:Lijkt me niet dat jij dan om je honden geeft, als je je nieteens afvraagt of er misschien iets mis is met je hond.
Moniek schreef:Mensne beginnen al fout om dingen toe telaten.
Ik noem ff een voorbeeld "ik vind het niet fijn om gestoord te worden met eten dus de hond ook met rust laten"
Dat is al een foute gedachten een hond moet je zijn eten kunnen afpakken en niet alleen de baas maar elk lid van het gezin dus ook kinderen.
Een hond probeert elke keer de alfa te zijn en jij als baas moet zien hoe hij dat doet.
Een hond staat helemaal onderaan inhet huishouden.
Veel zien dat niet en doen dit niet.
Odin schreef:@ Trisca: de TS zal dan toch bij deze mevrouw langs moeten gaan denk ik, zodat die mevrouw de gelegenheid heeft om (alsnog) haar excuses aan te bieden. En wie weet heeft ze inmiddels al maatregelen genomen dat het niet meer gebeurd dat haar hond hapt. Als eigenaar vind je zoiets echt niet leuk hoor, dat kan niet anders.
Esther schreef:Ik ben nogal verbaasd over de reacties hier.
1.Een hond hoort niet te bijten! Daar is geen excuus voor
ook niet dat de hond agressief is of een kronkel in de kop heeft, die honden moeten dan van de openbare ruimte weg blijven. Op wat voor manier dan ook.
2.Ook een waakhond hoort niet te bijten, die is ervoor om de baas te waarschuwen door te blaffen, niet om de 'indringers' te bijten.
Als je bij iemand een krant komt bezorgen mag je verwachten dat je dat veilig kunt doen zonder aangevallen te worden.
En als dat niet kan is het aan de baas van de hond om ervoor te zorgen dat de hond geen schade aan kan richten.
Ylana schreef:Ik sta eigenlijk een beetje te kijken over de reacties die hier gegeven worden.
Ik kan me de reactie van de ts goed voorstellen.
Ze zal waarschijnlijk flink geschrokken zijn. En wat denk je van haar zusje.
Ik ben wel van mening dat het ras er niet toe doet. Dat vond ik ook een beetje een raar stukje in haar post.
Maar jongens geef nou toe..., een hond hoort niet te bijten! Klaar!
rivarachella schreef:mijn zusje deed der krantenwijk , de hond kwam zomaar op der af rennen zonder lijn , ze ging stil staan ... en hij beet ze riep help , de vrouw kwam aanlopen en pakte der hond bij zijn nek en liep vervolgens weg zonder ook maar een keer sorry te zeggen ..
ik ga straks er langs , ik doe daar krantenwijk , als ie op mijn af komt garandeer ik dat ie een hersenschudding krijgt . ze krijgen geen reclame meer van mij ! een waakhond hoeft niet los te lopen waar kindere spele !