gouda schreef:Bij mij op het werk hadden we er ook een tijdje zo een rondlopen (van werkgever is soms net een dierencreche). Die ging vaak om mijn schoot liggen echt een heel lief beestje. Vond hem alleen apart ruiken en ze moesten zijn oren vaak schoonmaken. Ook schrokken de glazenwassers en sommige klanten wel als ze hem ineens zagen.
Deze katten maken veel huidsmeer/talg aan wat normaal door de vacht gaat zitten. Als je ze niet af en toe wast dan kunnen ze idd een appart luchtje bij zicht gaan dragen.
Ook maken sommige sphynxen enorm veel oorsmeer aan. Maar dat verschilt wel van kat tot kat. Wij maken de oren minimaal 2 keer per week schoon.
En wat beeldjes betreft, ik heb wel eens gehad dat er een sphynx voor het raam zat en ik ondertussen naar buiten liep en door een wat ouder mevrouwtje werd aangesproken; dat ik een enorm mooi beeldje voor het raam had staan
Hij leek sprekend echt haha..... Toen ben ik maar even voor het raam gesprongen en heb ik laten zien dat het een echte kat was.