Kosten hond uit asiel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:32

Ik vind het niet laf of zwak om uiting te geven aan een donkerbruin vermoeden dat het gaat om zwakheid van die lui. Zeker niet als het achteraf ook nog eens terecht is.

Ik vind het zwak namelijk om overal je mond over dicht te houden en je overal van te distantieren "want je weet dit of dat niet".

Izie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:26

Wij hebben 150 voor Donna betaald... maar die kwam niet uit een asiel maar via greyhoundsinnood uit spanje.

Voor dit geld is ze wel geent, gestireliseerd (?) ontvlooid en gechipt!
Ik vind dat ze het dubbel en dwars waard zijn. Je krijgt er een onvoorwaardelijk vriendje bij

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:43

Desiree schreef:
Ik vind het zwak namelijk om overal je mond over dicht te houden en je overal van te distantieren "want je weet dit of dat niet".

Er licht een hele grote brede wereld tussen "vooroordelen" en "gewoon je mond houden" ...

Zip

Re: Kosten hond uit asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:52

Bij ons is het 120 euro. Dan is de hond dus ingeent, ontwormd, ontvlooid en gechipt. De chip wordt ook op naam gezet.

Voor een hond ouder dan 10 jaar is dat 80 euro, voor een pup tot 3 maanden is dat 125 euro.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:04

Ik heb tweemaal gratis een hond van het asiel gehaald, maar daar ging het om zulke oude dieren dat ze eigenlijk geen plek meer voor ze konden vinden en wij hadden een boerderij en ik had speciaal gevraagd om honden die moeilijk te plaatsten waren, zodat die niet afgemaakt hoefden te worden. Ze hebben niet zo lang geleefd, maar hebben in elk geval wel een fijne tijd gekend.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:11

Izie schreef:
gestireliseerd (?)

Gesteriliseerd

Ik denk dat het van asiel tot asiel afhangt! Mss kan je eens rondbellen om wat prijzen te horen?

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:32

Shiloh schreef:
NoaC schreef:
Ik begrijp Desiree wel; sommige mensen zijn wel heel makkelijk.
Zeg niet dat dit in dit geval ook zo is, maar dieren worden vaak helaas om de meest simpele reden al afgedankt.

Vaak ja, maar niet altijd....

Ik zou mijn hond ook niet zomaar weg kunnen doen, maar ik vind het te makkelijk om meteen een conclusie te trekken als je de feiten helemaal niet kent. Dat vind ik gewoon laf en daarbij heb ik gewoon een hekel aan vooroordelen...

Als dat werkelijk de enige reden is geweest dat vind ik het inderdaad ook een stinkmodder reden, maar goed, misschien is er wel meer.

Is het nou zo moeilijk om niet METEEN je oordeel klaar te hebben en niet GELIJK je conclusies te trekken, terwijl je eigenlijk NIKS weet....

9 van de 10 x is het flauwe kul! De kans dat dit om een slap excuus gaat, is groter dan dat het om een goed excuus gaat. En lees het verhaal maar eens. Het ziet er naar uit dat ik gelijk had. De oma krijgt haar nooit meer te zien. ECHT belachelijk! Een oma die haar kleinkind niet meer mag zien.... Dat is 3:
- ouders gaan scheiden (wereld valt al uit elkaar)
- oma (vertrouwd) valt ook al weg.
- bij gevolg ook de hond.
Het is wel veel allemaal bij elkaar hoor! Ik ben dan misschien bevooroordeeld geweest, maar ik zat WEL goed met mijn oordeel!
[/quote]

Even off-topic
Mijn ouders zijn ook geschdeiden, en ik zie mijn oma ook maar 1 keer per jaar. Oma woont niet dichtbij en van de 1 keer per week dat ik mijn vader zie kan ik ook niet elke week langs mijn oma.

Wij hebben onze hond makkelijk kunnen houden, maar die moeder van haar werkt de hele week, zij moet zelf naar school( ze zit nu in brugklas)
Dan is het miss wel beter voor zo'n hond dat ie ergens anders geplaats wordt waar die wel voldoende aandacht krijgt!
[/quote]

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:56

Of je zorgt voor een oplossing voor de hond! Een uitlaatservice, dagopvang, buren of weet ik veel wat! Een hond hecht zich enorm aan zijn baasjes en hem maar weg doen vind ik sneu voor het beest want als je ECHT wil is er wel een oplossing. Alleen houd de hond in die verhaal waarschijnlijk meer van zijn baasjes dan andersom

En trouwens geen verwijt naar jou hoor (want het gaat niet om jou of jouw beslissing) maar dit is wat ik er van vind op basis van wat ik hier lees (en dus zal ik niet alle feiten hebben )

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:41

ik vond het opzich nog eens zo raar niet. Je leven veranderd drastisch als je er in eens alleen voor staat. Ik kan me dan best voorstellen dat je niet meer in staat bent om voldoende aandacht aan een hond te geven. (je bent veel weg hond is veel alleen etc) Wellicht teweinig aandacht om het simpel op te lossen met een uitlaat service of iets dergelijks. En misschien is de hond dan inderdaad ook beter af bij een andere baas....

Enige is dat ik dan waarschijnlijk niet voor het aziel had gekozen, maar zelf voor mijn hond een ander goed baasje had gezocht.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:35

Shiloh schreef:
Desiree schreef:

Er licht een hele grote brede wereld tussen "vooroordelen" en "gewoon je mond houden" ...

Er ligt een hele grote brede wereld tussen overal mee zwijgend toestemmen en onbevooroordeeld zijn!