Een volwassen kat in huis halen ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:27

ze alle spulletjes dicht bij elkaar en laat de kat dan gewoon rustig die kamer verkennen waar hij als eerst in komt. Als je nog iets hebt (bijv een mandje waar die in de boerderij in lag of weet ik veel) meenemen! En idd open kattenbak in het begin. Denk dat het wel goed gaat komen succes en veel plezier!

Flore

Re: Een volwassen kat in huis halen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 00:42

Toen die van mij gesteriliseerd zijn hebben ze ook 10 dagen binnen moeten zitten (normaal alleen op stal), de eerste dag waren ze een beetje hyper maar daarna vonden ze het prima. En over die kattenbak zou ik me geen zorgen maken mijn poezen kenden dat helemaal niet en hadden het binnen 1 dag door.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 09:23

Jullie zijn echt geweldig! Ik heb echt heel veel aan deze tips.. zeker voor mij, iemand die nog nooit een kat heeft gehad

Ik ben blij dat ik gewoon Whiskas kan gaan voeren (brok en blik) want dat vind hij toch het lekkerste

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 15:04

Iemand nog meer tips? Alles is welkom, ik sta voor alles open

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:20

gewone simpele kartonnen doos,zijn ze ook dol op.Die van mij ook op krakende boodschap tassen.Grappig gezicht zie je zo'n tas door huis bewegen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:37

Of een oude sok met een knoop erin daar lopen die van mij vaak mee rond te sjouwen

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 20:50

Mooie goedkope speeltjes dus

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:06

Bij de Zeeman hebben ze van die glitter bolletjes voor knutselwerkjes etc. daar zijn de katten ook weg mee, kosten 69 cent ik heb eerst een zelfde soort balletjes bij een dierenwinkel gehaald en daar waren ze helemaal dol van (zijn twee poezen van bijna 10 jaar), later kwam ik zo'n zakje tegen bij de Zeeman

Ik hang speciaal voor de poezen (en vroeger ook voor de kinderen) in de laagste 2 takken van de kerstboom allemaal beertjes en geen slingers en ballen de poezen slaan er altijd wel een paar beren uit en slepen ze mee als prooi. Opgerolde sokken doen het ook goed

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 21:21

Ik zet nooit een kerstboom neer, maar die glitterballetjes die ken ik wel (en bij de Zeeman, dus niet duur)

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:24

vooral goedkope speeltjes... wij hebben de meest waanzinnige dingen al gehad, en ze zijn overal binnen twee dagen op uitgekeken... behalve gewoon veters (niet los laten liggen want die worden opgevreten), bolletjes, propjes, boodschappentassen, kartonnen dozen etc.

Wij hebben 1 kat die geobsedeerd is door water, had altijd een fontijntje van de Blokker, ging geweldig! Fonteintje stuk, dure gekocht van de dierenwinkel (want gaat niet stuk) resultaat: kat vind em stom...

Kat gaat graag in plastic tas zitten... kopen we een speciaal kattenzakje met leuke print, opening die open blijft staan, kreukelspul erin... no way dat ie erin gaat

Oh, wat wel aanslaat is een soort hippe muis die piep doet als je em aanraakt.....

jaja.... je moet er wat voor over hebben

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:25

Oh, en onderaan de kerstboom hangen wij onbreekbare ballen, niks aan het handje !

We hebben ze wel 1 keer hardhandig kennis laten maken met de boom hoor

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:27

Cer schreef:
Oh, en onderaan de kerstboom hangen wij onbreekbare ballen, niks aan het handje !

We hebben ze wel 1 keer hardhandig kennis laten maken met de boom hoor

Was ook eigenlijk meer voor de kinderen aangezien die toen nog kropen

Doet me er trouwens aan denken... baby speelgoed dat vonden ze ook erg interessant! Vooral zo'n baby gym.

Patroon papier doet het ook goed, vooral in propjes

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 12:45

Hahahaha, ik hoor het al.. ik hoef geen duur kattenspeelgoed in huis te halen

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:29

Als je ze echt wil verwennen... en het niet erg vind om stof te zuigen zo'n glitter slinger --- kortom kerst spul is het helemaal

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 21:35

Whahahaah, daar moet ik even goed over na denken

Op stal heb ik ook geen middelen en speelt hij met een strootje of een stro touwtje... dat laatste neem ik denk ik mee naar huis, laat ik daar mee beginnen (geeft ook niet zoveel rotzooi )

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:40

Wanneer neem je hem mee?

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 21:41

Als het goed is volgende week zondag avond of maandag ochtend

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 21:42

Oh ja... ik heb vorig jaar al eens geprobeerd om m mee te nemen maar hij gaat het mandje niet in. Dus daar ben ik nu ook iets op aan t verzinnen

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:44

Kat wikkelen in hand doek en met de kont eerst de mand in

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 21:48

Ik ben bang dat ik m niet in een handdoek krijg... op het moment dat ie een mandje ziet dan wordt ie 2x zo groot en krijgt ie enorme klauwen en slagtanden

Ik zie wel hoe ik het ga doen, ik weet wel dat ik het alleen moet doen want zodra er iemand bij komt wordt ie achterdochtig... hij is niet gek

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:54

Het loslaten en de eerste kennismaking in het huis zou ik niet in de woonkamer doen maar in een rustige (logeer)kamer. In die kamer kun je dan ook een van de kattenbakken neerzetten en in eerste instantie de etensbakjes. Vanuit deze rustige plek kan het beestje de rest van het huis verkennen en wordt hij minder overdonderd . Dit raadde ze in ieder geval aan in zo'n kattenblad.

Als hij gaat krabben aan je bank/kast/iets anders kun je een krabkarton (te koop bij de dierenwinkel voor een paar euri) vlakbij leggen. Mijn katten zijn in ieder geval verslaafd aan krabben aan dat karton . Enige nadeel is dat er wel snippers vanaf komen op den duur (->veel stofzuigen maar ja dat moet toch wel ivm haren).

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 21:57

Al mijn kamers zijn rustig dus ik denk dat dat wel goedkomt als ik m in de huiskamer los laat. De huiskamer wordt voorlopig zijn plekkie (met open keukentje).

Ik heb idd wat krabspul meegenomen en hoop dat ie straks ook aan de krabpaal gaat krabben ipv mijn meubeltjes.

En idd... stofzuigen moet ik toch

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 21:59

Ik hoop echt zo dat het goedkomt...

Enne, kennen jullie kattengeluiden? Af en toe kan hij grommen als een hond en dan laat ik m maar met rust want ik ga ervan uit dat ie dan niet in zijn hum is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:43

Dat grommen doen mijn katten als ze iets hebben wat ze niet af willen geven.Een muis, een gestolen kippenpoot(die zeker niet voor hun bedoeld was ) Of als ze mot met elkaar hebben.Wat dat betreft zijn het net kinderen het ene moment spelen ze het andere moment slaan ze elkaar de hersens in.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:11

Mijn kat gromt naar honden en naar de postbode, maar naar mij grommen ze niet ook niet als ik iets uit hun bek wil redden al grommen ze dan wel naar de andere katten zodat ik weet dat er iets te redden valt