ze alle spulletjes dicht bij elkaar en laat de kat dan gewoon rustig die kamer verkennen waar hij als eerst in komt. Als je nog iets hebt (bijv een mandje waar die in de boerderij in lag of weet ik veel) meenemen! En idd open kattenbak in het begin. Denk dat het wel goed gaat komen succes en veel plezier!
Toen die van mij gesteriliseerd zijn hebben ze ook 10 dagen binnen moeten zitten (normaal alleen op stal), de eerste dag waren ze een beetje hyper maar daarna vonden ze het prima. En over die kattenbak zou ik me geen zorgen maken mijn poezen kenden dat helemaal niet en hadden het binnen 1 dag door.
Bij de Zeeman hebben ze van die glitter bolletjes voor knutselwerkjes etc. daar zijn de katten ook weg mee, kosten 69 cent ik heb eerst een zelfde soort balletjes bij een dierenwinkel gehaald en daar waren ze helemaal dol van (zijn twee poezen van bijna 10 jaar), later kwam ik zo'n zakje tegen bij de Zeeman
Ik hang speciaal voor de poezen (en vroeger ook voor de kinderen) in de laagste 2 takken van de kerstboom allemaal beertjes en geen slingers en ballen de poezen slaan er altijd wel een paar beren uit en slepen ze mee als prooi. Opgerolde sokken doen het ook goed
vooral goedkope speeltjes... wij hebben de meest waanzinnige dingen al gehad, en ze zijn overal binnen twee dagen op uitgekeken... behalve gewoon veters (niet los laten liggen want die worden opgevreten), bolletjes, propjes, boodschappentassen, kartonnen dozen etc.
Wij hebben 1 kat die geobsedeerd is door water, had altijd een fontijntje van de Blokker, ging geweldig! Fonteintje stuk, dure gekocht van de dierenwinkel (want gaat niet stuk) resultaat: kat vind em stom...
Kat gaat graag in plastic tas zitten... kopen we een speciaal kattenzakje met leuke print, opening die open blijft staan, kreukelspul erin... no way dat ie erin gaat
Oh, wat wel aanslaat is een soort hippe muis die piep doet als je em aanraakt.....
Op stal heb ik ook geen middelen en speelt hij met een strootje of een stro touwtje... dat laatste neem ik denk ik mee naar huis, laat ik daar mee beginnen (geeft ook niet zoveel rotzooi )
Ik ben bang dat ik m niet in een handdoek krijg... op het moment dat ie een mandje ziet dan wordt ie 2x zo groot en krijgt ie enorme klauwen en slagtanden
Ik zie wel hoe ik het ga doen, ik weet wel dat ik het alleen moet doen want zodra er iemand bij komt wordt ie achterdochtig... hij is niet gek
Het loslaten en de eerste kennismaking in het huis zou ik niet in de woonkamer doen maar in een rustige (logeer)kamer. In die kamer kun je dan ook een van de kattenbakken neerzetten en in eerste instantie de etensbakjes. Vanuit deze rustige plek kan het beestje de rest van het huis verkennen en wordt hij minder overdonderd . Dit raadde ze in ieder geval aan in zo'n kattenblad.
Als hij gaat krabben aan je bank/kast/iets anders kun je een krabkarton (te koop bij de dierenwinkel voor een paar euri) vlakbij leggen. Mijn katten zijn in ieder geval verslaafd aan krabben aan dat karton . Enige nadeel is dat er wel snippers vanaf komen op den duur (->veel stofzuigen maar ja dat moet toch wel ivm haren).
Al mijn kamers zijn rustig dus ik denk dat dat wel goedkomt als ik m in de huiskamer los laat. De huiskamer wordt voorlopig zijn plekkie (met open keukentje).
Ik heb idd wat krabspul meegenomen en hoop dat ie straks ook aan de krabpaal gaat krabben ipv mijn meubeltjes.
Enne, kennen jullie kattengeluiden? Af en toe kan hij grommen als een hond en dan laat ik m maar met rust want ik ga ervan uit dat ie dan niet in zijn hum is
Dat grommen doen mijn katten als ze iets hebben wat ze niet af willen geven.Een muis, een gestolen kippenpoot(die zeker niet voor hun bedoeld was ) Of als ze mot met elkaar hebben.Wat dat betreft zijn het net kinderen het ene moment spelen ze het andere moment slaan ze elkaar de hersens in.
Mijn kat gromt naar honden en naar de postbode, maar naar mij grommen ze niet ook niet als ik iets uit hun bek wil redden al grommen ze dan wel naar de andere katten zodat ik weet dat er iets te redden valt