baroen schreef:ja dat is een broodje aap verhaal...
Net zoiets als die hond die de baby van de trap had afgesleurd omdat er een rat in de babywieg zat zeker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
baroen schreef:ja dat is een broodje aap verhaal...
Oprtalj schreef:KiWiKo schreef:je moet de hond negeren.......... kompleet negeren. Komt hij naar je toe dan loop je weg...... dan ga jij naar hem toe en aait hem over zijn hoofd.......... om gelijk weer weg te lopen en te negeren
En die snap ik dan eigenlijk weer niet?
Waarom eerst negeren en dan op de hond aflopen en over het hoofd aaien? Dat laatste is dan weer een dominant gedrag t.o.v. deze hond terwijl het bijtincident waarschijnlijk is ontstaan doordat de hond zich hoger achtte dan TS. Dan ga je toch niet weer een bijtincident riskeren door je te gedragen op een manier die de hond mogelijk kan interpreteren als provocerend?
polbo schreef:KiWiKo schreef:Heel belangrijk.......... even een tetanusprik halen..... echt doe het nou![]()
is een prikkie van niks en kan je een hoop ellende besparen.
Mijn hond heeft ook iemand zo uit het niks gebeten, en ik heb hem gelijk af laten maken toen
Gelijk af laten maken?![]()
Meestal is het gewoon de schul van de mensen hoor!
Het was het huis van de hond en honden moet je gewoon niet in de ogen kijken of op gelijke hoogte van hem gaan zitten. Het is en blijft een dier.
Ik heb wel is vaker van mensen gehoord dat ze hun hond hadden laten afmaken en achter af hadden ze ontzettende spijt.
De hond had namelijk een kind gebeten en pas toen ze de hond in hadden laten slapen bleek dat die 15 nietjes in zijn lip had. De hond was dus eigenlijk nog super lief dat die niet meteen de eerst keer beet. Het dier had dus eerst al 15 een nietjes door zijn lip gehad en toen pas uitgehaald. terecht! Als dank word die natuurlijk flink gestraft en daarna afgemaakt.
Een valse hond word niet geboren maar gemaakt!
KiWiKo schreef:
Omdat als een hond naar jou toekomt voor aandacht HIJ bepaald![]()
dus hij boven jou staat.
Kijk maar eens naar spelende honden. Dehogere in rang zal steeds een even weg lopen naar bijvoorbeeld de waterbak. Die bepaald namelijk wanneer er gespeeld wordt.
Het beste is gewoon de hond negeren, zeker als hij komt vragen om aandacht
colleen3 schreef:idd helemaal mee eens
zorg dat je altijd 'hoger' dan de hond blijft.
pubelia schreef:wie zegt dat dit gestoor gedrag is?
Mischien heeft dit met de roedel gedrag te maken. en heeft de hond willen corrigeren, of en hogere rang in de roedel willen inpikken. Een hond bijt nooit zomaar. En komt altijd voort uit zijn roedel gedrag. Er zijn maar echt zelde honden die echt gestoord gedrag vertonen. En werkelijk ook afgemaakt moeten worden.
KiWiKo schreef:Een hond staat altijd onder aan de roedel............. snap je post niet echt. Een hond hoort niet te bijten. punt
Desiree schreef:pubelia schreef:wie zegt dat dit gestoor gedrag is?
Mischien heeft dit met de roedel gedrag te maken. en heeft de hond willen corrigeren, of en hogere rang in de roedel willen inpikken. Een hond bijt nooit zomaar. En komt altijd voort uit zijn roedel gedrag. Er zijn maar echt zelde honden die echt gestoord gedrag vertonen. En werkelijk ook afgemaakt moeten worden.
Nee, dit is geen roedelverhaal meer. Dit is gestoord. Net als bij mensen kun je ook onder dieren gestoorden hebben.
pubelia schreef:
hoe kan jij dan vanuit je pc zien dat dit gestoord gedrag is? Je weet nog steeds niet waarom de hond gebeten heeft. en als dit werkelijk gestoord gedrag is waarom hefet die hond dan vanaf pups af aan nooit iemand gebeten?? nee dit is zover ik het hier kan kijken
geen gestoord gedrag maar gewoon een roedel probleem.
Desiree schreef:pubelia schreef:
hoe kan jij dan vanuit je pc zien dat dit gestoord gedrag is? Je weet nog steeds niet waarom de hond gebeten heeft. en als dit werkelijk gestoord gedrag is waarom hefet die hond dan vanaf pups af aan nooit iemand gebeten?? nee dit is zover ik het hier kan kijken
geen gestoord gedrag maar gewoon een roedel probleem.
Dit was iemand waarmee de hond zeer bekend was en die eigenlijk buiten de roedel stond. Zoals zoveel mensen die buiten de roedel staan. Dit mag gewoon geen problemen opleveren. Ik zie niet wat de mensen hier fout hebben gedaan. De hond zat fout. En er is niet altijd een "waarom" in het bijten. NIet alles kun je afschuiven als "roedelproblemen". Er zijn honden die ernstige fouten maken. En ik denk dat deze er een van is.
Shalimar schreef:...gelukkig heeft hij die niet gegrepen...mijn wang is wat dik en met een korst erop maar verder gaat het prima..wel nog gevoelig.
Maar ik wil helemaal niet dat hij wordt afgemaakt omdat hij een keer iemand gebeten heeft.
Desiree schreef:colleen3 schreef:idd helemaal mee eens
zorg dat je altijd 'hoger' dan de hond blijft.
Dat hoef ik niet met mijn honden. En dat is ook niet nodig voor onbekenden. Mijn honden zouden zoiets gewoon nooit doen. Zo maar uit het niets bijten en dan ook nog eens in het gezicht. Ik vind het gestoord.
Citaat:KiWiKo schreef:Een hond staat altijd onder aan de roedel............. snap je post niet echt. Een hond hoort niet te bijten. punt
Niet helemaal. Een hond zal een kind nooit kunnen beschouwen als ranghogere. Een kind staat nu eenmaal niet boven een hond. Daar is een kind te zwak en te jong voor. En ouders kunnen dat niet veranderen. Je kunt namelijk altijd alleen je eigen positie bepalen naar je hond toe en dat kun je nooit voor een ander doen. Ook niet voor je kind. MAar dat wil niet zeggen dat je hond je kind zomaar mag bijten.
Ik vind het trouwens niet altijd fout als een hond een keer bijt. Sommige kinderen gaan te ver. En dan is er weer een verschil tussen bijten en bijten. De waarschuwingsbeet en de doorgeslagen beet.