vragen over cavia en caviakooi kopen!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:20

Chichiba schreef:

Okay...ze zijn niet allemaal slecht nee...Toch heb ik ook een rare ervaring met een caaf kopen bij een dierenwinkel...Gelukkig had ik mezelf goed ingelezen en wist ik waar ik op moest letten...

De dieren kunnen er nog zo goed uitzien (wat ze dus bij deze winkel zeker doen) als er personeel staat te verkopen zonder verstand is nog het eind zoek...

Ze hadden toen (ruim 2 jaar geleden) keuze genoeg uit mannetjes en vrouwtjes...Ik wilde een mannetje daar ik al een mannetje had...Dus ik vraag...welke zijn de mannetjes...Nou ik mocht er zelf 1 pakken...Dus bekijk 'hem'...Ik zeg dit is een vrouwtje...Zij kijken...nee hoor een mannetje...Ik was er dus niet gerust op en zei dat ik hem niet zou kopen als ik het niet zeker wist...Toen heeft ze er uiteindelijk de leidinggevende bij gehaald...En ja hoor...het was een vrouwtje...

Meisjes van 16-17 jaar kun je geen dieren laten verkopen als ze er niets van af weten...Laat ze dan vakkenvullen...En trouwens er zijn nog genoeg mensen die thuis komen met een man terwijl ze een vrouw wilden of andersom...Al hebben ze ervoor geleerd...fout gaat het nog steeds...

Ben ik totaal met je eens! Goed personeel is zeeeeer belangrijk

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:27

Annechien schreef:
1x dier dat binnen 1 maand dood was en 1x bijna weer zo gek geweest, dieren zaten onder de neten en luizen (en krabten zich een ongeluk, die wie weet wat ze nog meer hadden en je zag die beestjes gewoon kruipen). Daarnaast willen dierenwinkels de dieren zo jong mogelijk hebben en met een zo laag mogelijk gewicht. Dieren met een leeftijd van 5 weken is al bijna te oud voor hun. En niet denken dat ik dat van andere fokkers gehoord heb, nee, het is zelf tegen mij gezegd door een dierenwinkeleigenaar.

Met elk dier kan je een keer pech hebben, het verschilt per leverancier/ fokker en het kan altijd een keer misgaan. De keuze om hele jonge dieren te verkopen komt vanuit de klant, deze willen geen oudere dieren.. Wij vinden dit een keuze voor de winkelier en met goed advies kom je veel verder! Wij verkopen ze niet te jong, liever iets ouder zelfs omdat je dan weet wat voor een vlees je in de kuip hebt! Wat ik daarmee vooral wil zeggen is dat niet alle dierenwinkel per definitie slecht zijn! Zie je zoiets als bij je bijna tweede caaf meld het dan! Dierenbescherming zou bijvoorbeeld kunnen. En anders gewoon boycotten! Om zo te verdienen over de rug van dieren vind ik walgelijk!!

Relliej

Re: vragen over cavia en caviakooi kopen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:50

Chichiba, lieve caafs heb je! Echte schatjes.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:03

Relliej schreef:
Chichiba, lieve caafs heb je! Echte schatjes.

Dank je...De ene is echt een vuilnisbakkie...de rechter...maar er niet minder lief en geliefd door...Is echt een knuffel...mijn heerlijke kereltje...De ander is nog jong...14 weekjes...

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:39

Ja dat zag ik al. Maar dat heb ik hier ook hoor. Een gladhaar met aan de kont haren van 10cm. Duidelijk een kruising met een sheltie..

*ps, volgende week komt me nieuwe zeug en heb nog eens 2 zeugen gereserveerd.. Lieeeeeve ouders!! Kmag er namelijk 1 meer dan afgesproken. Hun betalen het voer, zaagsel, hooi en groente (DA betaal ik). En ik mag gaan fokken wat eerst (inmiddels wel al paar maanden geleden) niet mocht!

Gaat niet offtopic hoor..

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:56

Relliej schreef:
Ja dat zag ik al. Maar dat heb ik hier ook hoor. Een gladhaar met aan de kont haren van 10cm. Duidelijk een kruising met een sheltie..

*ps, volgende week komt me nieuwe zeug en heb nog eens 2 zeugen gereserveerd.. Lieeeeeve ouders!! Kmag er namelijk 1 meer dan afgesproken. Hun betalen het voer, zaagsel, hooi en groente (DA betaal ik). En ik mag gaan fokken wat eerst (inmiddels wel al paar maanden geleden) niet mocht!

Gaat niet offtopic hoor..

Die vuilnisbak van mij heeft ook zo'n sleep...en een verdwaalde kruin op zijn kont...Maakt me niets uit...hij is zo lief...

Leuk...Tja mijn vriend vind 2 kereltje wel genoeg...Dus blijft dat voorlopig zo...Jij hebt mazzel met zulke ouders...Zijn je nieuwe zeugen ook rexen?

morry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:12

1. de kooi mot zo groot mogelijk zijn gewoon de grootste die je kan vinden
2. 2 cavia's is beter dan hebben ze elkaar en zijn ze niet alleen als je de hele dag de tijd voor je caaf hebt en hem er vaak uithaalt kan je er best maar 1 nemen maar het is leuker voor de caaf met ze 2en
3. cavia's vinden het leuk om door dingen heen te kruipen, bij de gamma ofzo kan je van die grote grijze buizen kopen dat vinden ze leuk , en een huisje om lekker in te slapen (cavia's worden niet schuw daarvan!)

1. het maakt niet egt uit waar je een caaf koopt, bij een fokker weet je de stamboom die zijn wat duurder bij een dierenwinkel zijn de cavia's meestal schuw omdat ze er niet vaak uitworden gehaald en bij een opvang voor knaagdieren betaal je meestal niet voor het diertje maar weet je ook niet wat er allemaal mee is gebeurd enz..
2. waar jen op moet letten als je een caaf koopt is dat hij/zij geen wondjes heeft ,een gezonde schone vacht heeft en vrolijk rent en niet schuw is

hopelijk heeft iemand er iets aan

xXx morry

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:47

morry schreef:
1. de kooi mot zo groot mogelijk zijn gewoon de grootste die je kan vinden
2. 2 cavia's is beter dan hebben ze elkaar en zijn ze niet alleen als je de hele dag de tijd voor je caaf hebt en hem er vaak uithaalt kan je er best maar 1 nemen maar het is leuker voor de caaf met ze 2en

3. cavia's vinden het leuk om door dingen heen te kruipen, bij de gamma ofzo kan je van die grote grijze buizen kopen dat vinden ze leuk , en een huisje om lekker in te slapen (cavia's worden niet schuw daarvan!)

1. het maakt niet egt uit waar je een caaf koopt, bij een fokker weet je de stamboom die zijn wat duurder bij een dierenwinkel zijn de cavia's meestal schuw omdat ze er niet vaak uitworden gehaald en bij een opvang voor knaagdieren betaal je meestal niet voor het diertje maar weet je ook niet wat er allemaal mee is gebeurd enz..
2. waar jen op moet letten als je een caaf koopt is dat hij/zij geen wondjes heeft ,een gezonde schone vacht heeft en vrolijk rent en niet schuw is

hopelijk heeft iemand er iets aan

xXx morry

Er wordt ook niet gezegt dat een caafje schuw wordt van een slaaphuisje...Het is gewoon zo dat veel jonge caafjes nog niet geheel tam zijn...Door zo'n huisje worden ze dus ook minder snel tam...omdat ze niets meekrijgen van het dagelijks leven in huis...en het contact met de mensen...Is je caafje dus al helemaal tam...kun je er een slaaphuisje inzetten...Anders zal hij zich telkens verschuilen in zijn huisje als er iets in huis gebeurt en er dus nooit aan wennen...

En over de prijzen van cavia's is me erg opgevallen dat ze in de dierenwinkel/tuincentrum gemiddeld een stukje duurder zijn...
Een gemiddeld beertje (met stamboom) is tussen de 7,50 en 10,- euro In de dierenwinkel al snel 15,- tot 20-25,- euro (Zonder stamboom en enige wetenschap over de ouders...) Zeugjes zijn bij fokker ong. 15 ,- euro...

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 02:30

Chichiba schreef:
Jij hebt mazzel met zulke ouders...Zijn je nieuwe zeugen ook rexen?

Ja, dat heb ik zeker! Mijn nieuwe zeugen zijn ook rexen. Zie site.

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:37

Relliej schreef:
Chichiba schreef:
Jij hebt mazzel met zulke ouders...Zijn je nieuwe zeugen ook rexen?

Ja, dat heb ik zeker! Mijn nieuwe zeugen zijn ook rexen. Zie site.

Heb gisteren al je site bekeken...via het caviaforum...Wat een droppies...ben benieuwd hoe ze gaat worden...eruit gaat zien...
Ik vind die rexen zo leuk...ze hebben van die schattige koppies...en pluis haar...
Mijn Ch-Teddy heeft helemaal pluishaar natuurlijk...lang!...Vind ze echt super...die kroesjes...

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:47

Bij Carla heb ik een CH teddy gezien, en ik vindt de rex toch nét iets leuker hoor. Ze voelen ook lekkerder aan in je handen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:24

Ik heb een rex nooit gevoeld...(heb geen vrienden/bekenden met caafjes) Vind ze er gewoon onwijs leuk en lief uitzien...

Wij wilden ook niet perse een Ch-Teddy hoor...Gingen naar een fokker met 6 beertjes...1 peruvian...3 shelties een coronet en een Ch-Teddy...Mijn vriend is op hem gevallen... ...Dus niet echt bewust...Het ging erom dat mijn caafje een vriendje kreeg...Soort van reddingsplan...Hij at niet meer en was erg mager (kiezen geknipt) Eentje erbij en hij begon weer te eten ...was ook altijd een vriendje gewend hoor...(waren dood gegaan...toen hij tijdelijk bij een vriendin woonde)
Ik zou er dolgraag een rex bij willen maar heb de ruimte niet...

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:49

Moet je naar keuringen gaan, zie je ze vanzelf en wie weet mag je ze aaien, weet je meteen hoe ze voelen. Moet je gewoon vragen. Ik ga zelf naar de Exoknaag (Houten) en ECC (Weerselo). Heb der zin in!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:32

Ik zou naar de kleindierenshow in Utrecht gaan maar had zware griep...is dus niet doorgegaan...Misschien ga ik ook naar de Exoknaag in Houten...heb er eigenlijk wel zin in...al die caafjes...

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 00:39

Nou, dan zou je dus Timo en Naomi kunnen bewonderen. Tevens ook Nikki, maar das eigenlijk totaaaaaaaaal GEEN showcavia. Kben alleen benieuwd wat ze gaat scoren van bouw enzo. Ze krijgt in ieder geval wel een aantal O's. Lekker boeie, ik ben toch benieuwd. Wat Timo en Naomi zal scoren, totaal geen idee! Timo denk ik een G/ZG en Naomi ook zoiets..

p.s. Exoknaag is wel 6 euro entree. Maarja, dan heb je wel 4 shows in 1. Exoknaag (knaagdieren), kattenshow, reptielenbeurs en spinnen/insecten.