baika valt weer in de prijzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:11

@ThePast03 ik snap wel wat er slecht aan is, maar waarom wordt hier zoooo vreselijk moeilijk over gedaan en over iemand die super veel wandelt door het bos etc. wordt altijd heel normaal gedaan en dat is alleen maar o zo leuk sorry hoor maar dan moet je dan ook het ene kwade met het andere kwade het zelfde beoordelen.

ThePast03

Re: baika valt weer in de prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:15

miekelover schreef:
ik train hier niet voor. Wij krijgen telkesn 5 weken curcussen op school. De ene keer hondentraining en de andere keer trekker rijden. Curcus hondentraining heb ik al gehad. Alleen met de open dag was er een wedstrijdje.

owja jullie kunnen niet oordelen over mij en de omgang met de hond. Mijn hond vind het harstikke leuk als ze mee naar school mag. Ze rent altijd gelijk naar de kas toe naar de hondentraining.

maar ik zeg al kom gewoon een gezellig dagje kijken.

En als je puppy's met elkaar laat spelen gaat het heel wat wilder aan toe dan een sprongentje maken van 10 cm.

Kom op zeg. In je andere topic zie ik je hond hindernissen nemen (hoogte doet er niet toe) een A schutting nemen en zelfs paaltjes.
En dat terwijl de hond 5 maanden oud is.
Dat zegt een heleboel over jou en de omgang met je hond.

Ik begrijp dat je het gewoon niet wilt weten en liever je hoofd in het zand steekt ten koste van je hond.
De url die ik gegeven heb geeft precies aan waarom dit niet kan, zelfs niet een keertje voor een open dag.

En dan kun je er wel allemaal andere dingen bij gaan halen die misschien ook niet allemaal even goed zijn voor een jonge hond maar dat heeft niets te maken met een jonge hond moedwillig over een parcours heenjagen.

Een jaarling kan zich ook verwonden in het weiland maar dat is toch nog geen reden om er dan maar een springconcours mee te gaan rijden? Dat bedoel ik dus met die onzinnige vergelijkingen die hier worden aangehaald.

Je gaat niet moedwillig iets doen wat echt superslecht is voor een jonge hond omdat je er zelf zoveel plezier aan beleeft.
Er zijn heel veel andere leuke dingen die je met een jonge hond kunt doen die niet ten koste gaan van zijn gezondheid.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:18

cle0o_o0 schreef:
@[*olduser*] ik snap wel wat er slecht aan is, maar waarom wordt hier zoooo vreselijk moeilijk over gedaan en over iemand die super veel wandelt door het bos etc. wordt altijd heel normaal gedaan en dat is alleen maar o zo leuk sorry hoor maar dan moet je dan ook het ene kwade met het andere kwade het zelfde beoordelen.

Ik kom hier eigenlijk nooit mensen tegen die topics openen over een superlange boswandeling met een te jonge hond?
Maar het is hoe dan ook altijd nog een stuk minder slecht dan een te jonge hond laten springen, over een A schutting heen laten walsen en door paaltjes laten slalommen.
Dat is een overbelasting die niet in vergelijking staat met een te lange boswandeling.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:20

@ ThePast03 er wordt net gezegd dat je het ene kwade niet met het andere kwade moet vergelijken maar je kunt een PAARDEN jaarling toch echt niet vergelijken met een HONDEN pup van 5 maanden..

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:22

Een hond van 8 maand mag zelfs geen trappen lopen...dan zal dit zeker wel de bedoeling zijn?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:23

cle0o_o0 schreef:

@ [*olduser*]
er wordt net gezegd dat je het ene kwade niet met het andere kwade moet vergelijken maar je kunt een PAARDEN jaarling toch echt niet vergelijken met een HONDEN pup van 5 maanden..

Je begrijpt dus gewoon niet wat ik bedoel en je begrijpt ook niet hoe slecht het voor een jonge hond is om te springen, over een A schutting te gaan en door paaltjes te slalommen.

Het is vergelijkbaar als met een jaarling een springconcours springen en niet vergelijkbaar met een lange boswandeling.

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:27

@ ThePast03 hoe kun jij ign voor MIJ bepalen of ik wel of niet begrijp wat slecht is voor een hond?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:29

Cleo (sorry, je naam ga ik echt niet helemaal natypen): je begrijpt de vergelijking niet, en als je de link van ThePast03 leest weet je precies wat slecht is voor een jonge hond! Bij jou is het dus een kwestie van niet willen.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:29

cle0o_o0 schreef:
@ [*olduser*] hoe kun jij ign voor MIJ bepalen of ik wel of niet begrijp wat slecht is voor een hond?

Dat bepaal ik niet dat bepalen de dierenartsen die hier jarenlang onderzoek naar gedaan hebben en die de honden mogen behandelen die op te jonge leeftijd dit gedaan hebben.

Als jij denkt het beter te weten ga je gang, maar dan heb ik wel medelijden met je hond(en).

kimpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:38

Normaal gesproken vindt ik dat er hier op bokt erg overdreven wordt gereageert op de meeste dingen.
Maar ik moet dan toch ook wel zeggen dat ik het hier verweg niet overdreven vindt van wat er hier wordt gezegt.
Ik heb zelf de dierenartsopleiding gedaan en ik moet zeggen dat dit het aller slechts is wat je een jonge hond aan kan doen.
En tuurlijk vindt ze het leuk ( ze zijn altijd blij als jij dat ook tegen hun bent) maar je moet eens kijken wat voor problemen die op kan leveren als ze wat ouder worden.
Ik kan nu wel een waslijst op gaan noemen wat z'on beestje later kan gaan krijgen maar dat heeft toch geen zin.
Dit zijn in mijn ogen van die mensen die denken te weten wat goed is voor hun beestje of het nu een vriendschappelijk iets is of officeel ( interesseert mij helemaal niks) maar niet weten wat ze z'n beest aandoen!!!!
En snap die vereniging al helemaal niet hoe ze dit toe kunnen laten!
Is hij echt aangesloten bij een officele bont dan is het zo (voor zo ver ik weet) dat ze zich aan strikte regels moeten houden en dat is dat je niet met honden onder de 14 maanden dit soort oefeningen mag doen.
En aangezien je een prijs hebt gewonnen zal het wel zo zijn dat dit niet je eerste keer is!
En inderdaad ben het helemaal eens dat een foto een moment opname is maar hij kijkt alles behalve blij en wat mij het meeste zorgen baart is dat linker voor pootje wat op allebei de foto's niet echt normaal staat!.

Maar ik kan me hier nog verder kwaad om maken, maar daar heb ik mezelf alleen maar mee!
Maar leest die site eens goed door die hier gelinkt staat ! en ga eens informeren bij je dierenarts van hoe of wat en vooral je vereniging waar je lid bent!!!

Want je bent duidelijk niet op de hoogte van wat je hond allemaal kan krijgen als je dit op z'on jonge leeftijd toestaat.
En dit is niet aanvallend bedoeld ook al komt het zo over maar ik doe dit voor je hond! die kan niet praten dus er zal iemand moeten zijn die jou dit verteld!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:47

hij loop helemaal niet mank ofzo hoor de Baika en ik doe zelf ook opleiding para veterinair en loop ook stage bij de dierenarts dus ... En op die foto's kun je helemaal nog geen conclusies trekken! en al die polietie honden en waakhonden en begeleidingshonden, iedereen echt iedereen zegt van pup af aan beginnen!!!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:50

Van pup af aan beginnen betekend niet direct dat je moet overvragen! En zeker niet zo overvragen als dat jij doet.

En nee, ze loopt nu nog niet mank, maar daar kun je op wachten.

kimpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:52

miekelover schreef:
hij loop helemaal niet mank ofzo hoor de Baika en ik doe zelf ook opleiding para veterinair en loop ook stage bij de dierenarts dus ... En op die foto's kun je helemaal nog geen conclusies trekken! en al die polietie honden en waakhonden en begeleidingshonden, iedereen echt iedereen zegt van pup af aan beginnen!!!

Dat ik iets wat ik er ook bij zeg!! Dat een foto een moment opname is! En zeg ik erbij dat hij mank loopt of zo iets???
Het gaat mij erom dat je kijkt naar de problemen die hij op latere leeftijd kan krijgen!!
En verder wat versta je onder pup? Want dan denk ik dat je eens heel goed na moet gaan vragen vanaf hoe oud ze deze soort oefeningen doen!!!
Want dat is zeker niet vanaf de 5 maanden !!!!!
Dan zitten ze nog bij gezinnen om te kijken of ze geschikt zijn voor die opleidingen en daarna beginnen ze met het sociale gedeelte dan met gehoorzaamheid en dan met dat soort oefeningen!!! Dus weet waar je over praat of begin niet over dingen waar je blijkbaar niks over weet!
Waar van ik het zeker weet want we hebben gemiddels 1 keer in het jaar een pup in huis die naar de politieopleiding moet!!!!! En weet dus hoe dat gaat!!!
Laatst bijgewerkt door kimpy op 28-01-06 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:53

Je kunt heel wat doen met een pup en ook op een leuke manier de pup wat bijbrengen.
Maar je mag je pup absoluut geen hindernissen laten springen, over de A schutting heen laten gaan en paaltjes laten slalommen todat hij uitgegroeid is.
Oftewel geen behendigheid, tunnel en slurf kan onder deskundige begeleiding maar dat is dan ook de enige uitzondering.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:58

voor er misverstanden onstaat als je even terug leest heb ik ( tam ) gezegt dat ik op anouks naam reageer omdat ik zelf geen lid ben van dit forum ( zou ik niet willen ook want gezellig is anders ) dus al die reacties zen wel van mijn he en niet van lieve noukie

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 21:00

ik ga ook niet de naam van de hondenschool noemen van waar wij les van krijgen en waarom wil je het perse weten. Kom gewoon gezellig langs en dan weet je gelijk welke hondenschool wij les krijgen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:01

miekelover schreef:
voor er misverstanden onstaat als je even terug leest heb ik ( tam ) gezegt dat ik op anouks naam reageer omdat ik zelf geen lid ben van dit forum ( zou ik niet willen ook want gezellig is anders ) dus al die reacties zen wel van mijn he en niet van lieve noukie

Nee dit komt lekker intelligent over.

@ Miekelover: hoe kunnen we nou langskomen als we niet weten welke

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 21:03

prinsentuin college te breda. Moet ik het adres geven. en de dagen en de tijden van behendigheid. Dinsdag van half 9 tot half 12

identitytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:05

Ik vind het zelf ook veel ste vroeg om met zo'n puppie behendigheid te gaan doen.
Bij mijn honden zijn we pas met 8 maanden begonnen met de tunnels en de slurven en het kattenloopje maar dan niet het opstapje dus gewoon plat.
En de wip ook gewoon plat.
Dat vonden ze op die leeftijd al spannend en leuk genoeg.
Met zo'n anderhalf jaar zijn we langzaam aan verder gegaan.

caspertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:09

zo maxje daar kijk je van op he! hoe oud ben jij he max, je doet zo kinderachtig }>

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:11

caspertjuh schreef:
zo maxje daar kijk je van op he! hoe oud ben jij he max, je doet zo kinderachtig }>

Je eerste post? Zet hier mijn vraagtekens bij, en ik vraag me af waar jij het over hebt?

Om je vraag te beantwoorden, ik ben 24.

caspertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:15

ej max mar je zeg da tie nie mag trap lope, mar da's voor geen 1 hond goed hoor! denk tie ok iets te wete!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:15

Guttegut, tamara heeft zich toch aangemeld zie ik.
Ik vraag me af welk niveau die school van jukllie heeft, want als er zo les gegeven wordt, kan het nooit veel zijn.
Ik kan aan mijn neefje van 5 nog uitleggen dat puppen niet hard mogen spelen, omdat de pootjes dan au gaan doen. Waarom willen jullie dan niks aannemen? Nu heeft Baika nog geen last, maar als je zo doorgaat mag je blij zijn als ze de 5 jaar haalt zonder al te veel pijn en heel eerlijk gezegd ben ik dan nog optimistisch.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:16

Nu in normaal Nederlands? MSNtaal is niet toegestaan.

En nee, het is niet goed, maar een volwassen hond kan meer hebben dan een pup.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:17

caspertjuh schreef:
ej max mar je zeg da tie nie mag trap lope, mar da's voor geen 1 hond goed hoor! denk tie ok iets te wete!

Ik weet niet wat dit voor koeterwaals is, maar hier op het forum word je geacht gewoon Nederlands te schrijven, geen breezer of msn taal.