Wat voeren jullie je katten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Wat voeren jullie je katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:35

Marengo_82 schreef:
Die van ons krijgen natvoer van Whiskas of Felix, maar ik ga waarschijnlijk omschakelen naar versvlees. Heel de dag hebben ze droge brokken van Iams ter beschikking.

In Iams zitten erg veel voedingswaarde en daar hoeven ze ook absoluut niet veel van te hebben je kunt dan beter enkel en alleen Iams voeren.

_Rianne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:30

Joey en Moor krijgen royal canin indoor shilouette....Joey weegt zo;n 5kg en moor ook zoiets denk ik,

Juliaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:44

De mijne heeft altijd een bakje droge brokjes staan van Purina One af en toe eens afgewisseld met een zak Opticat (van de Liddl). Ze krijgt per dag een kuipje Sheba, of zo'n zakje vlees van Whiskas erbij, 's ochtends de helft en 's avonds de ander helft.

Af en toe kook ik eens zo'n diepvriesblok euroshopper koolvisfilet voor haar. Wordt ze helemaal wild van zo lekker vindt ze dat .

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:51

Onze kat is raar. Die lust geen brokjes.
We krijgen ze er met geen mogelijkheid in, alle soorten, merken en smaken niet. Al eens een week lang alleen brokjes gegeven, at ze niks.

Nu krijgt ze twee keer per dag ('s ochtens om 7 uur, 's middags om drie uur) een handje brokjes, vermengt met een beetje uit een whiskas-zakje. Dan gaat het er wel in, maar de brokjes blijven vaak voor een deel liggen. Zucht.

Verder krijgt ze 's avonds een stukje kipfilet (vleeswaren), beetje kattenmelk.

Snoepjes e.d. lust ze ook niet, dus makkelijk, alleen voer en kipfilet.

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:55

onze kat is strontverwend.. heeft altijd water+ brokjes (meestal whiskas,optikat of huismerk) klaarstaan. Tussen de middag krijgt ze een zakje/bakje/pate. Vaak haal ik als kadotje sheba of gourmet voor haar. Maar meestal zakje whiskas.
Savonds bij de koffie krijgt ze snoepjes (uit zo'n paars doosje) en ze krijgt ook de nootjes van de gevulde koek, of een stukje koek/pudding/slagroom
als wij bijv. lekker vlees eten is tom weer zielig en krijgt ze dus ook wat mee..

Wat een leven heeft die kat!

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:07

Onze katten krijgen 's morgens een bakje brokjes, en 's avonds nat voer, allemaal van het beste van het beste merk omdat we dat van onze stichting waar we bij zitten krijgen, en voor dat ik naar bed ga krijgen ze ook nog een paar snoepjes

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:08

ik heb dus 2 katten ze hebben de hele dag door brokken staan en als ik de zak brokken leeg heb koop ik een andere smaak en wissel dat af. en verder staat er de hele dag water voor hun klaar. s'morgens zitten ze voor het raam en dan krijgen ze allebei iets melk. en s'avonds krijgen ze gewoon voer uit blik. heb nu momenteel blikvoer van de lydel en als dat op is dan krijgen ze ander blik voer van een ander merk om te voorkomen dat ze het niet meer lekker vinden. en verder moeten ze maar muizen vangen en af en toe nemen ze wel eens een muis voor hun baas mee als teken van dank dat je ze goed verzorgt.

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:35

Hill's Adult brokjes (staat er de hele dag) en 's avonds altijd wat lekkers. Kan een stukje gekookte kip of vis zijn, of samen een kuipje natvoer van Sheba. Daar breken ze de tent voor af Af en toe een beetje kattenmelk.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 03:48

's Ochtends Authority droog voer, 's avonds een zelfgemaakt prutje met als basis zalm of tonijn uit blik, aangevuld met gourmet Whiskas of Friskies, vitamine jus en een flinke scheut water. Hoezo meneer is verwend?!

Kattensnoepjes lust hij niet dus ik geef hem af en toe wat geroosterde kalkoen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 04:17

Wij hebben 10 katten en die krijgen:
Ongeveer 9 blikken per dag van Gourmet of Whiskas + brokjes van Whiskas,altijd verschillende smaken. Er staat iig áltijd eten op de grond.
1 keer in de week krijgen ze garnalen of beleg zoals bv. ham.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 05:56

Ik heb 4 katten en na 2 jaar voertobben en tandproblemen zijn we er nu uit!!! Ze krijgen nu allemaal Pro-plan zalm/kip. Een klein handje in de ochtend en in de avond. Verder iedere dag vers water. Catmilk vinden ze niet lekker en snoepjes ed kijken ze niet naar om.

Vroeger kregen ze ook vlees( blik) maar op aanraden van de dierenarts doen we dat niet meer. Ze aten er ook erg weinig van.
Ik heb 1 kat van 7 kg 1 van 6 kg. Nog 1 van 4kg en 1 van 2.5 kg.
Erg divers dus.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 06:02

ingeborg schreef:
One-brokjes (2 handjes per dag) en 1/8 blikje Gourmet met zalm (zonder groente!)

Mijne krijgen ook alleen brokjes van one. Gaan ze prachtig van glanzen.
Eens per maand ofzo krijgen ze wel eens van dan vlees uit blik van whiskas. Alleen vlees is niet zo goed voor het gebit en het best is dat ze niet van voer wisselen

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 06:31

Pietje en Frits krijgen Carocat kip en rijst geloof ik.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:22

Jazz en Nemesis krijgen Science Plan te eten van Hill's. Dat is het eten wat ze echt het lekkerste vinden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:29

onze katten krijgen harde brokjes van tom poes...zijn wel hele handige verpakkingen van 5 kili want we hebben 5 katten en anders blijf je voer halen verder krijgen ze ook nog een beetje blikvoer...moet onze katten niet te veel verwennen anders vangen ze geen muisjes meer

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:31

Rianneke schreef:
onze katten krijgen harde brokjes van tom poes...zijn wel hele handige verpakkingen van 5 kili want we hebben 5 katten en anders blijf je voer halen verder krijgen ze ook nog een beetje blikvoer...moet onze katten niet te veel verwennen anders vangen ze geen muisjes meer

Onze katten blijven gewoon muizen vangen hoor,dat heeft niks met honger ofzo te maken!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:41

beautylover schreef:

Ik heb altijd geleerd dat varkensvlees (ham dus) niet goed is voor katten. Weet niet meer precies waarom maar had iets met 1 of andere ziekte te maken. Dat krijgen die van mij dus echt niet.

Ze krijgen standaard een mix van carocat/proplan brokjes (hebben ze niet zo veel van nodig en super vachten in tegenstelling tot de whiskas/kitekat die ik vroeger voerde) Nadeel van dat soort merken vind ik ook dat het vooral uit groenten en granen bestaat wat voor katten moeilijker te verteren en niet natuurlijk is.

Verder krijgen ze regelmatig een blikje Hills, shiny cat of almo nature (hoog vlees/ visgehalte) en de jongste vers vlees wat ik klaarmaak, tartaar, kipfilet.

Oh ja, en ik kreeg laatst van iemand opticat van de lidl, vind het zonde om te laten liggen dus dat krijgen ze een beetje als extra erbij. Die vinden ze erg lekker, gaat als eerste op.

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:56

Veel van jullie geven blik voer erbij he ?

ook ooit eens na gedacht hoeveel WATER je koopt ?
1 zo een blikje zit meer water in als Voer..

1 blikje is 100 procent .
het Vochtgehalte ligt vaak rond de 64 %
en de droge stof ligt rond de 16 % ...

Terwijl je als je alleen brokjes geeft en de hele dag door Water hebben ze daar voldoende aan!

als Extra kan je het wel geven ... maar je betaald er inprinciepe meer voor dan een gewoon pak droog voer..
aangezien je toch de hele dag door water heb klaar staan

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:59

Bjarni schreef:
beautylover schreef:

Ik heb altijd geleerd dat varkensvlees (ham dus) niet goed is voor katten. Weet niet meer precies waarom maar had iets met 1 of andere ziekte te maken. Dat krijgen die van mij dus echt niet.

Ze krijgen standaard een mix van carocat/proplan brokjes (hebben ze niet zo veel van nodig en super vachten in tegenstelling tot de whiskas/kitekat die ik vroeger voerde) Nadeel van dat soort merken vind ik ook dat het vooral uit groenten en granen bestaat wat voor katten moeilijker te verteren en niet natuurlijk is.

Verder krijgen ze regelmatig een blikje Hills, shiny cat of almo nature (hoog vlees/ visgehalte) en de jongste vers vlees wat ik klaarmaak, tartaar, kipfilet.

Oh ja, en ik kreeg laatst van iemand opticat van de lidl, vind het zonde om te laten liggen dus dat krijgen ze een beetje als extra erbij. Die vinden ze erg lekker, gaat als eerste op.

Het is niet altijd ham,dat was maar een voorbeeld. Maar ze krijgen wel beleg om het zo maar even te zeggen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:02

beautylover schreef:
Rianneke schreef:

Onze katten blijven gewoon muizen vangen hoor,dat heeft niks met honger ofzo te maken!

zeg ik dat onze katten honger lijden dan?! er staan altijd onbeperkt harde brokjes voor ze klaar! we verwennen ze alleen niet met blikvoer

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:05

Ik zeg toch ook niet dat jou katten honger lijden.
Maar ik bedoelde maar dat elke kat toch wel muizen blijft vangen,hoeveel of wat hij ook maar te eten krijgt. Dat blijft toch in het instinct zitten.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:10

Mijn katten kunnen de hele dag door brokjes van de aldi te eten en een paar keer in de week krijgen ze ook wat blikvoer. Maar dat is puur voor de lekker. De kat van mijn schoonouders eet minstens 10 muizen op een dag (wonen ook op een boerderij ) en heeft wel altijd nog een schaaltje brok klaar staan. En dik dat hij is...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:48

enny schreef:
De kat van mijn schoonouders eet minstens 10 muizen op een dag (wonen ook op een boerderij ) en heeft wel altijd nog een schaaltje brok klaar staan. En dik dat hij is...

ik moet ook zoon kat hebben als wij die van ons veel lekkers geven gaan ze dus niet meer van hun plek af...en zowiezo met dat hele koude weer van afgelopen week doen ze niks anders als slapen

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:50

Altijd verschillend, Whiskas, Kitkat, euroshopper etc.

Altijd afwisseling, Vinden ze het lekkerst!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:14

Er staan altijd brokjes klaar en 's ochtends en 's avonds krijgt ze wat uit blik. Overigens altijd iets met vis, want de rest hoeft ze niet echt. Ze is absoluut niet dik en het blikvoer eet ze ook op het gemakje, soms doet ze er de hele dag over om haar ochtendschoteltje leeg te eten haha