Wat voeren jullie je hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Re: Wat voeren jullie je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:32

ik voer mijn 2 jack russels eukanuba,ze zien er goed uit,glanzen enz,vind dit goed voer

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 12:47

Tja, zie dat toch veel mensen Eukanuba voeren. Las wel ergens in dit topic, dat ze met dat voer dierenproeven doen... Voor mij gelijk een afvaller

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:51

Dat is toen aan het licht gekomen ja... Maar dacht je dat alleen eukanuba dat deed ?
Natuurlijk niet, al dat voer wordt getest op dieren. Dieren moeten het immers consumeren.
Hoe kunnen ze nou weten wat voor uitwerking een bepaalde samenstelling in een brok heeft zonder het uit te testen op honden ?

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:56

wij voeren onze hond smolke, een goed voer kost minder dan eukanuba en hills. onze hond ziet er prima uit, glanst mooi is actief enz. vindt het prima zo

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:01

onze honden krijgen elke avond bijna een kilo AHV vlees compleet mix..

verder staat er de hele dag een bak brokken,gewoon goedkope,daar ze al vers vlees compleet krijgen ga ik geen hele dure brok neerzetten...

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:03

SANEX schreef:
Dat is toen aan het licht gekomen ja... Maar dacht je dat alleen eukanuba dat deed ?
Natuurlijk niet, al dat voer wordt getest op dieren. Dieren moeten het immers consumeren.
Hoe kunnen ze nou weten wat voor uitwerking een bepaalde samenstelling in een brok heeft zonder het uit te testen op honden ?

Daar zit ook wel weer wat in ja.. Pfieuw.. moeilijk hoor, zoveel keuze in honden eten

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:04

Onze hond is een kruising benner sennen met bouvier. Zij krijgt hypo allergeen voer...ze is namelijk overal allergies voor...

valine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:04

Mijn hond (boxer,2 jaar) krijgt het goedkoopste voer wat er is... nlk bij de Lidl vandaan 10 kg voor 6,95.
Ze lust ook niks anders,als ik Bonzo oid geef blijft ze om der bak heen draaien maar eet geen hap.
Ze zit wel mooi in der vacht en is lekker stevig.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:11

Wij voeren Caracroc, erg fijn en goed voor

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:35

Max krijgt adult brokken van Hill's, geen vaste smaak.
Verder krijgt hij gemiddeld 1 keer per week een plak pens van Rodi.
Hij krijgt bonzobrokjes en penssnoepjes tussendoor, 's morgens een plakje kaas of leverworst en de kapjes van het brood (2 per week ofzo). En bij de uitlaatdienst krijgt hij ook nog wat snoepjes.
Max is een vreselijke snoephond, hij eet alles, hij is in staat om brood van de straat te schrapen...

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:57

Onze hond krijgt Eukanuba, de gewone variant en savonds krijgt ze Duck. (gemalen vlees en botten, in verschillende varianten)
Ze doet het er prima op.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:00

SANEX schreef:

En waarom moeten hondenbrokken zo goed getest worden om er zeker van te zijn dat honden er niet dood van neervallen? Zijn de zak aardappels en de krop andijvie die ik daarstraks voor eigen consumptie heb gekocht ook op zo'n manier getest?

Als je een hond gewoon de voeding geeft die het dichts bij zijn natuurlijke behoeften ligt dan zijn al die testen overbodig. Maar als je een hond wilt laten overleven op een voeding die voor driekwart uit voedingsstoffen bestaat die een hondachtige van nature nooit zou eten, ja, dan moet je gaan testen ja.

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:03

wij hebben een keer een heeele grote zak voer gewonnen bij de "leukste hond van noord-holland" verkiezing (waren overigens 2e) maar Otto vond het niet bepaald lekker... was ook niet echt een bekend merk voer... hij heeft het een week gegeten en toen at hij het gewoon niet meer, en normaal at hij zijn bak altijd leeg in 15 seconden (hebben het een keer gemeten)...
toen hebben we die zak maar naar het asiel gebracht! daar waren ze er erg blij mee! was toch 15 kg voer...

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:03

mijn duitse herder teef van 2 1/2 jaar krijgt biofood lams en rijst dat staat er voor haar de hele dag. en mijn maltezer van 16 jaar krijgt een speciaal nierdieet van royal canin. 'sochtends en 'savonds.en ze krijgen iedere ochtend een beetje schapen vet

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:07

lightmorebh schreef:
mijn duitse herder teef van 2 1/2 jaar krijgt biofood lams en rijst dat staat er voor haar de hele dag. en mijn maltezer van 16 jaar krijgt een speciaal nierdieet van royal canin. 'sochtends en 'savonds.en ze krijgen iedere ochtend een beetje schapen vet

Je vergeet wat, die jack van jou eet alleen als je hem met een lepeltje voerd wuahaha

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:08

o ja das waar en dan het liefst voorgekauwt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:08

de onze staat op de tilpa brok. Wij zijn daar nog maar pas mee begonnen maar ik moet wel zeggen dat ik er nog niet 100% tevreden over ben. Onze dribbel is net over gegaan van de smolke puppie brok ook naar de tilpa. (is 5 maanden)

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:09

Ja maar alleen JIJ mag het voorkauwen. Niet iemand anders. Hoe bedoel je lastig?

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:10

ja erg he maar ja tis mijn kindje he doet alles voor hem en het smaakt best lekker

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:11

Zitten der geen stukjes in?

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:16

Mijn hond (jack Russell) voer ik al 9 jaar Royal Canin.. Nu krijgt ze dan brokken van Royal Canin voor oudere honden.. Dit vind ze tot nu toe nog het lekkerste, heb ook wel eens een ander merk genomen, maar die laat ze staan.. Eet er een paar brokjes van en dan eet ze gewoon helemaal niet meer.. Dus ik blijf toch bij dit voermerk voor haar..

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:20

Ze krijgen hier duck

En ik voer brok een lam en rijst brok van Carocroq

mamamika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:22

Ik heb een bouvier van nu 5 jaar.
Hij heeft tot zijn 3de jaar altijd op prins gestaan vanuit de fokker werd prins gevoerd.
Sinds 2003 staat hij nu op voer van de heidehof dat heet natural crackers dit is biologisch voer en hij doet het hier zeer goed op.
En voor iedere hond is er wat ook voor honden die bv een allergie hebben voor anti oxydanten (is een stof wie voer houdbaarhoud) en over het algemeen vind ik dit voer niet duur ik betaal voor 10 kilo 15.95 mijn andere hond die ik uitbreng in de behendigheidssport voor honden staat er ook op en die krijgt de energiebrok van hun en die kost 10 kilo 21.95 dus dat vind ik ook meevallen.

Mochten er mensen info over willen dan mag je mij wel even een pb sturen.

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:33

Onze hond Droef is negen jaar en eet al heel haar leven 's ochtends twee verse boterhammen met kalfsleverworst en 's avonds wisselen we om de dag met brokken van Bonzo en vlees van pedrigree of bonzo.

Waar je haar helemaal voor wakker kan maken is doperwten en wortelen. of rijst met kipfilet.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:00

@ Memerel: die van ons in 13 seconden....

Wij voeren Eukanuba, dit hebben we als puppy al gevoerd (maar dan small breed en nu geloof ik medium of large breed) en ze doet het hier erg goed op.