Waar je hond gekocht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waar je hond gekocht?

Bij een erkende fokker met stamboom
1 (50%)
Bij een particulier met stamboom
Geen stemmen
Bij een particulier zonder stamboom
Geen stemmen
Bij een dierenwinkel, puppykennel enz. (broodfokker dus)
Geen stemmen
Bij een dierenasiel
Geen stemmen
Bij een opvangstichting
Geen stemmen
Anders, namelijk...
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2

tubby4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:44

ik heb ze bij me oma vandaan.
ze doet het werk bij s.o.s voor dieren in friesland zij zorgen dat een hond een geweldig te huis krijgen.
en zo doen nog na controole. echt toppie

pubelia

Re: Waar je hond gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:51

Onze bendji bij een particulier in oss zonder stamboom.
Onze Noah bij een particulier in st. oederode.
En onze dribbel bij een particulier in heesch.

fotogril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:26

wij hebben een beagle die is bijna 5 maanden oud en bij www.dierenpension.nu gehaalt weet nie meer waar.
waarom daar.
we vonden het niet erg dichtbij maar toen we er heen gingen was ze te jong om mee te gaan en was ik meteen verliefd op haar.
meestal als je een hondje ziet.
we hebben er geen spijt van zijn aardigen en goede mensen.

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:32

Onze berner sennen komt van een fokker die volgens de regels fokt, en ook met stamboom

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:33

Turkije, van de straat geplukt

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:35

Wij hebben onze engelse stafford bij www.chelmstock.nl gekocht omdat daar ook de hond vanmijn ouders vandaan komt en we erg tevreden zijn over deze mensen en hun manier van fokken.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:36

Gratis gekregen...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:36

fotogril schreef:
wij hebben een beagle die is bijna 5 maanden oud en bij www.dierenpension.nu gehaalt weet nie meer waar.
waarom daar.
we vonden het niet erg dichtbij maar toen we er heen gingen was ze te jong om mee te gaan en was ik meteen verliefd op haar.
meestal als je een hondje ziet.
we hebben er geen spijt van zijn aardigen en goede mensen.

oei... De Goordonken, broodfokker ten top

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:59

1 rottweiler hebben wij gekregen(van mensen die een nieuw huis voor hem zochten)

1 rottweiler uit het asiel(als puppie,hij is daar geboren)

1 argentijn bij een fokker in nederland(fokt nu alleen nog cane corso's in dld)
1 argentijn bij fokker

1 kruising argentijn X rottweiler uit een particulier nestje in de BIJLMER(ja ja,ik ben er geweest,en het is er echt ENG!!)

en haar broertje stond later op internet,die hebben we met 10 maanden opgehaald,we hebben nog steeds contact met zijn oude eigenaar...

(verder heb ik een rottweiler gehad deze heb ik opgehaald die zou de dag erop ingeslapen worden,omdat ze zgn "vals" was,super lieve hond geweest,en nog een argentijn gehad ook van iemand opgevangen...)

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:03

Wij hebben onze rottweiler weggetrokken bij een broodfokker. Hij stond daar als 3 maanden oude pup samen met een andere pup tot aan z'n buik in de blubber en stront. Die andere pup had veel meer kans om weggehaald te worden dus hebben we deze meegenomen.

Die kerel wilde er nog 300 gulden voor hebben ook. We hebben de hond in de auto gegooid zonder een cent te betalen en hebben heb aangegeven. Hij had ook nog het lef om te vragen of we over een maand wilde bellen hoe het met hem ging.

Gelijk door naar de dierenarts daar bleek: Hij zat propvol met wormen, kennelhoest, longontsteking. Z'n staart was veel te kort gecoupeerd (hoe dat gedaan is heb ik het maar niet over) hij had niks meer over. Hij was een bovenbijter dus zijn gebit zou vreselijk verkeerd gaan groeien, en hij was gewoon zwaar verwaarloosd.

Gelukkig is alles weer goedgekomen en hebben we ruim 10 jaar de liefste hond gehad die ik me heb kunnen wensen. Helaas is hij een jaar geleden aan een hartaanval overleden.

Natasja31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:40

Twee van mijn honden komen bij een goede fokker vandaan en de 3e hond heb ik zelf gefokt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:24

Bij particulieren uit Annen die af en toe een nestje fokten voor de fun

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:04

mijn eerste hond boeffie,heb ik bij iemand vandaan gehaald ide hem zwaar verwaarloosd had !
chicka heb ik van vrienden als 1 dag oude pup gekregen( haar mamma is na de bevalling overleden)
en spooky hebben we weer via vrienden gehad,waar nog en heel verhaal aan vastzit haha

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:20

Mijn hond heb ik in het asiel gekocht omdat ik niet perse op zoek was naar een rashond en ik wou tenminste 1 hond uit het asiel een leuk huis bieden.

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:22

Via de vlub bij een erkende fokker terechtgekomen... In Breda helemaal

Maar goed, die lui weten wel wat ze doen, en je bent er zeker van dat er niks gerommeld is. Prijs was er trouwens ook wel naar, maar ze is het waard

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:30

Tracy en Lotje zijn bijde het product van een eenmalig nestje. Ze komen van verschillende nesten dus.

Tracy vonden we via een kleine advertentie in de krant. Toen we gingen kijken voor de eerste keer waren we opslag verliefd! De moeder van Tracy was erg zorzaam en lief en zorgzaam.
Toen we Tracy eindelijk mee mochten nemen kregen we te horen dat madam gewend was om pap met roomboter en suiker te eten en dus dat maar moesten geven

Lotje kwam ik tegen op marktplaats, ze was pas een dag oud op de foto's. Toen ik kwam kijken was ik ook helemaal weg van Lotje. Deze mensen waren ook erg goed voor de hondjes en we kregen bijna dagelijks foto's of filmpjes te zien van de pups, we moesten ook snel een naam verzinnen voor haar zodat ze er al aan kon wennen. En zelfs toen ik Lotje niet kon ophalen, zijn die mensen haar komen brengen!

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:01

Onze hond komt uit Friesland van een boerderij. We hebben afgesproken bij een restaurant langs de snelweg en toen hebben we haar gekocht zonder dat we haar van te voren hebben gezien. Ze is hartsikke leuk en geen spijt van het is een kruising 3/4 Dobermann en 1/4 Mechelse Herder.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:19

onze bouvier en duitse dog komen bij een fokker vandaan
onze poedel bij een broodfokker
de galgo via een stichting: greyhoundsinnood
en de whippet uit het asiel

en alle volgende honden zullen ook uit een asiel of bij een stichting vandaan komen

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:24

Bij een fokker

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:27

Bij een erkende fokker met stamboom

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:37

Bram bij een erkende fokker met stamboom (From The Golden Future) http://home.wanadoo.nl/a.werner/

Gijs ook bij een erkende fokker met stamboom (De La Ville Des Clefs)

Voor foto's, zie mijn profiel..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:09

Mijn hond Sjors komt uit het asiel in Beilen.
Ik heb 'm gekocht toen ik nog in drenthe woonde, vandaar.
Uit het asiel omdat er daar zat leuke honden zitten die een baasje zoeken!!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:13

Wij hadden 2 honden die inmiddels helaas overleden zijn.
De eerste was een dwergpoedel, die hebben wij gekregen van een particulier.
De 2de heeft mijn zus gevonden in Griekenland. Ze was op werkvakantie toen ze haar zag liggen onder een geparkeerde auto. Onder het bloed en brandwonden, verkeerd gecoupeerde staart...

Ze zijn respectievelijk 18 en 11 jaar geworden

Mijn zus heeft nu weer een hond van 1,5 jaar ongeveer een Engelse springer spaniel. Ze heeft hem uit de opvang.
Verder heeft ze trouwens ook een kat uit het asiel.

Mocht ik zelf een kat of hond nemen als ik op mezelf woon dan ga ik zeker in het asiel of opvang kijken... Zelf fokken is leuk, maar er zijn al zoveel leuke diertjes op de wereld waarvan er veel gewoon gedumpt of verwaarloosd worden

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:14

Bij een boerderij waar ze vaak hondjes verkopen. Waren er gelijk toen het nestje aankwam Waarom daar weet ik niet

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:25

Zagen haar op marktplaats bij particulier, zonder stamboom e.d. dus. Volgens die man was ze niet geschkt voor als speurhond voor de politie (hij leidt honden op), maargoed dat is bullshit want alles wat hij beweerde doet ze hier wel, bovendien heeft ze wrsch zowiezo al de IPO (volgens onze curcusleider) gehaalt dus zou het nog grotere kul zijn die hij ons verkocht. Maar wij zijn blij met har ondanks dat ze dominant is.