wat kunnen jullie honden voor een truucjes en hoe geleerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:38

- Voor
- Plaats

tizra

Re: wat kunnen jullie honden voor een truucjes en hoe geleer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:56

FenW schreef:
Hooii

Ik wou even wat vragen aan Mr_Mikey:

Waarom heb je je hond grommen aangeleerd...??

Niet aanvallend bedoeld, maar waarom zou je dat doen? Een hond gromt om iets te beschermen of als hij agressief is als waarschuwing. Waarom zou je dat soort "agressief" gedrag op commando willen vragen? Hij zou het ook tegen mensen of honden kunnen doen omdat hij denkt dat hij dan beloont wordt. Die hem dan verkeerd begrijpen en denken dat hij agressief is.. Krijg je nare situaties van lijkt me. Maar misschien heb je een goede reden Dan heb ik niks gezegt

xx Caro

Mijn hond kan tanden ontbloten op commando (lachen). Hier moesten we mee stoppen zei een gedragsdeskundige, omdat jij (of een ander) het verschil soms niet meer ziet of de hond het spontaan doet of uit agressie.

Maarre, wij hebben doggydance gedaan met de hond (op muziek kunstjes), erg leuk voor iedere hond!

Zoeken is een geliefd spelletje en hindernis baan maken (ik ging met hond naar speeltuintjes, vinden ze super, op tijdstippen dat er geen kinderen zijn en wel poepschepje mee .
Door veel belonen en geduld kun je en heel eind komen (da's met paarden ook zo )
Durft je hond iets niet? dwing de hond nooit, doe iets wat de hond wel durft en probeer andere keer weer eens.

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 19:59

lovely kan nu ook de spaanse pas ziet der erg leif ut moet ik zeggen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 02:19

Mijn kat kan;
- kusjes geven
- buiten aan de riem in 3 versnellingen (niet zo goed als een hond)
- ergens op springen
- ergens vanaf springen
- zitten

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:46

Tessa kan:

Zit
af
blijf
naast
volg
op (een bank oid)
eraf
voor
bedel
poot
2 poten geven
nee
hier
knuffel
kusje
vast
los
koekje
plaats
staan
wachten
mooi zitten

Cheeco
zit
af
blijf
smullen
kusje
poot
2 poten
hier
vast
los
blaf
bal
touw
op (ergens op springen)
eraf
naast
voor
netjes lopen
koekje
apporteren
nee
smile (tanden laten zien)
plaats
wachten

Tessa kwam als zeer verwaarloosde en mishandelde hond bij mijn vriend. Hij heeft er veel tijd in moeten steken om haar vertrouwen te winnen. Na ruim een jaar is hij begonnen met meer dan alleen de basiscommando's maar omdat ze voor heel veel dingen bang was (sommige nog steeds) ging het moeilijker. Nu ze bij ons is hebben we veel meer tijd voor haar en leert ze steeds nieuwe dingen.

Cheeco is pas vanaf maandag bij ons. We hebben hem de commando's plaats, koekje, blaf, apport, nee, kusje, vast en los al kunnen leren. Net als op de bank en op bed, want dat was hij niet gewend.