Me kat is zielig, wat zouden jullie doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:10

maakt echt niet uit of je er mee wacht hoor, zo'n zalf erin doet nog veel meer pijn en ik spreek uit ervaring want mijn kat heeft het dus ook gehad, die had liever geen zlaf hoor

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:42

Ten eerste: fijn dat het met je kat weer goed gaat!

Ten tweede: ook wij rennen niet voor ieder wissewasje naar de dierenarts. Meestal kijken we het eerst gewoon aan (je moet een beetje vertrouwen hebben in de natuur!). Zit er geen verbetering in, dan bellen we en horen we wel wat de dierenarts zegt.
Het is natuurlijk anders als er duidelijk iets ernstigs aan de hand is zoals als 1 van de katten niet meer kan plassen, een grote wond heeft wat erg bloedt enzovoort. In dat soort gevallen wordt er direct gebeld en staan we 5 minuten later bij de dierenarts op de stoep.
Kan je vertellen dat onze katten samen al heel wat euri's hebben gekost en we gaan gewoon met ieder dier naar de dierenarts (bijv. een hamster, veel mensen hadden de het beestje gewoon de nek omgedraaid, maar wij gaan er mee naar de dierenarts).

Moraal van het verhaal: het maakt iemand geen dierenbeul als hij/zij niet direct voor ieder wissewasje naar de dierenarts gaat. Het valt me op dat veel mensen geen vertrouwen meer hebben in het dier zelf. Het lichaam kan zelf ook veel aan. Oke, als er geen verbetering in zit dan vind ik ook dat je naar de dierenarts moet, maar even wachten kan geen kwaad (tenzij bij levensbedreigende dingen).

En de factor geld speelt ook mee. Weekendconsult kost je zo 50 euro. Niet iedereen heeft dat liggen en dan kan ik goed begrijpen dat je bij minder urgente dingen even wacht. Helemaal in gigantisch dure maanden als december en januari.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:48

Chiqa schreef:
Desiree schreef:
Als je zelf zo'n pijn had in je oog, ging je naar de dokter, ook al kost dat zoveel geld.

Nee hoor, ik niet er moet héél wat gebeuren wil ik naar
een dokter gaan, ik denkl dat dat per
persoon verschillend is om dat te bepalen.

Aha, jij weet dus niet hoe het is om zo'n pijn in je ogen te hebben dat je je oog steeds dicht hebt zitten en traant en traant......

Ik ben inmiddels weer naar de dokter geweest. HEb schrik gekregen van de vorige keer toen ik letterlijk KREPEERDE van de pijn en van wanhoop niet meer wist waar ik blijven moest. De huisarts heeft mijn oog in verband gedaan met flink wat zalf en zware pijnstillers gegeven (op morfinebasis) om de dag door te komen. Dat hielp.

En nu begon dat rot oog weer op te spelen... heb er toch voor alle zekerheid naar laten kijken hoor.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:15

Citaat:
Aha, jij weet dus niet hoe het is om zo'n pijn in je ogen te hebben dat je je oog steeds dicht hebt zitten en traant en traant......

Ik ben inmiddels weer naar de dokter geweest. HEb schrik gekregen van de vorige keer toen ik letterlijk KREPEERDE van de pijn en van wanhoop niet meer wist waar ik blijven moest. De huisarts heeft mijn oog in verband gedaan met flink wat zalf en zware pijnstillers gegeven (op morfinebasis) om de dag door te komen. Dat hielp.

En nu begon dat rot oog weer op te spelen... heb er toch voor alle zekerheid naar laten kijken hoor.

je overdrijft een beetje, in dit geval van de TS dus, als het diertje gruwelijke pijn had gehad was ze ook niet lekker knuffelig enz... ik heb ook wel eens wat in mijn oog, ja stinkmodder, tranen en kan prikken, en gaat ook zo weer over...

en ik weet dus uit ervaring ook hoe het is om gruwelijke pijn aan je ogen te hebben...

als je met je oog knijpt gaat je mond zowiezo wat anders staan dus zo raar vind ik dat ook niet... ze moet het gewoon even goed in de gaten houden, eet en drinkt de kat nog, is dus nog aanhankelijk.. geen paniek dus... ik vind juist dat sommige mensen te snel naar een da rennen, hup antibiotica erin, zalfje hier, zalfje daar... tewijl het soms helemaal niet nodig is...

de TS vraagt gewoon wat... stel dat de kat daar had gelegen met een oog er half uit? ja dan had ik ook gezegd hallo.. wat doe je in godsnaam nog achter de pc... maar dat was het geval niet..laten we even niet overdrijven zeg en direct roepen dat mensen geen dieren waard zijn.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:29

Heb ik dat dan gezegd?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:33

wij hebben ook gewoon paar daagjes gewacht, als ik een ontstoken oog heb gaat he meestal ook valzelf weer over en zo niet ik ga ik naar de dokter, dat hoeft voor een dier niet anders te zijn, en zoals ik al zei: mijn kat werd er niet gelukkiger van toen hij zo'n prikkend zalfje kreeg, uiteindelijk zijn we er zelfs mee gestopt omdat het er op begeven moment alleen maar erger van werd en hij verrekte van de pijn. En ook daar is onze lieve Krull niet dood aan gegaan hoor.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:45

Desiree schreef:
Heb ik dat dan gezegd?

nee ik quote jou stukje om je woorden zoveel pijn enz... jij hebt idd niet gezegd dat men geen dier waard is, wel dat als het zoveel pijn zou doen je naar de DA gaat hoeveel geld het ook kost... en dat is dus een beetje overdreven in dit verhaal...

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:46

@ desiree: ik zie jou eigelijk in heel veel topics onnodig commentaar geven/ ruzie zoeken en zelden gewoon een beetje gezellig doen...

Anoniem

Re: Me kat is zielig, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:34

Desiree schreef:

Kijk er is wel een heel verschil tussen een gewoon wat irriterend
oogje of een zware onsteking, een netvliesloslating of een splinter
in je oog!!!!

Ik luister liever naar mn eigen intuitie en vertrouw op moeder natuur,
en dat is al 34 jaar prima gegaan.
Als ik eens per 2 jaar naar de dokter gaat
is het veel