Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misz_Do schreef:Namiira_hvj schreef:Totaal geen woorden voor, je kunt er niets tegen doen. Je voelt je nu echt volkomen nutteloos als je dit ziet..
Je kunt er zeker iets tegen doen, als je geen/minder vlees eet, is er minder vraag naar vlees en worden er dus ook minder dieren gefokt.
Natuurlijk pas als er meerdere mensen zo denken en op lange termijn, maar je kunt er zéker wat tegen doen.
Want ze doen dit allemaal voor jóú (niet bedoeld als je geen vlees eet) , want als de consument niet zoveel vlees eet, wordt er ook niet zoveel geproduceerd. Júllie zijn de reden dat dit gebeurd. (voor de vleeseters onder ons)
Astragirl schreef:Ik vraag me echt af tot waar die grote bioindustrien zullen gaan om zoveel mogelijk dieren in zo weinig mogelijk ruimte te stoppen...
heshima schreef:sorry maar hier ben ik het niet mee eens; dieren die geslacht worden voor hun vlees moéten niet per sé mishandeld worden...
ze kunnen ook op een snelle en humane manier gedood worden.
het is dus niet per definitie zo dat alle mensen die vlees eten, ervoor zorgen dat dieren mishandeld worden.
Maar je hebt wel gelijk wat de vraag naar vlees betreft; die zou inderdaad dalen als minder mensen vlees zouden eten. (logisch)
De meeste mishandeling gebeurt bij dieren die gedood worden voor hun bont, of bij legkippen en circusdieren (opsluiting in onmenselijke omstandigheden is ook mishandeling)