Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supertje schreef:Ik heb ook een oude hond. Een Golden retriever, hij wordt dit jaar 12. Nog niet zo oud als polleke (ik hoop dat hij ook zo'n leeftijd mag halen), maar voor een Golden een hele leeftijd.
Hij kreeg vorig jaar ook ineens epilepsie-aanvallen, en flink heftige ook, we zijn ons kapot geschrokken. Hij heeft in totaal 8 aanvallen gehad, binnen een periode van 3 weken, daarna (afkloppen) nooit meer. Hij was na de aanvallen (ook inderdaad vaak meerdere keren achter elkaar) helemaal kapot en stram, en de weg kwijt.
Bij hem is er ook onderzoek gedaan, en zijn nierwaarden waren niet helemaal goed, maar niet schrikbarend. Inmiddels zijn die weer helemaal goed, hij krijgt ook aangepast voer.
Lichamelijk is mijn hond in topconditie voor zijn leeftijd, je zou echt niet zeggen dat het een oude hond is. Maar geestelijk is hij naar mijn idee wel minder geworden na die aanvallen. Ik heb zelf het idee dat het er mee samen hangt, maar het kan ook gewoon de ouderdom zijn. Hij wordt ook lichtelijk dement volgens mij. Staat af en toe ergens en lijkt dan niet meer te weten wat hij moet doen, gaat voor zich uit staan staren en is heel afwezig.En dat vind ik heel erg, ben bang dat hij nu echt hard af gaat takelen. Als ik er aan denk dat hij er niet meer is springen de tranen al in mijn ogen.
Desiree schreef:Ik knuffel polle de hele dag al. Stop mijn neus in haar zachte oortjes en wrijf over haar wangetjes. Ze raakt nog eens helemaal overknuffeld. We zullen afwachten hoe alles aanslaat.