Epilepsie bij honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakstertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:52

onze hond heeft het ook maar dan een lichte vorm.. Hij krijgt als hij een aanval krijgt sterosil/diazem, dat is gewoon puur om de spieren te verslappen, zodat hij niet giga last krijgt van spierpijn.. Maar verdere medicijen krijgt hij niet om dat hij het niet vaak genoeg krijgt daarvoor.. En anders kan zijn nieren en lever aangetast worden door die medicijnen..

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:43

Ik heb ook een oude hond. Een Golden retriever, hij wordt dit jaar 12. Nog niet zo oud als polleke (ik hoop dat hij ook zo'n leeftijd mag halen), maar voor een Golden een hele leeftijd.
Hij kreeg vorig jaar ook ineens epilepsie-aanvallen, en flink heftige ook, we zijn ons kapot geschrokken. Hij heeft in totaal 8 aanvallen gehad, binnen een periode van 3 weken, daarna (afkloppen) nooit meer. Hij was na de aanvallen (ook inderdaad vaak meerdere keren achter elkaar) helemaal kapot en stram, en de weg kwijt.
Bij hem is er ook onderzoek gedaan, en zijn nierwaarden waren niet helemaal goed, maar niet schrikbarend. Inmiddels zijn die weer helemaal goed, hij krijgt ook aangepast voer.

Lichamelijk is mijn hond in topconditie voor zijn leeftijd, je zou echt niet zeggen dat het een oude hond is. Maar geestelijk is hij naar mijn idee wel minder geworden na die aanvallen. Ik heb zelf het idee dat het er mee samen hangt, maar het kan ook gewoon de ouderdom zijn. Hij wordt ook lichtelijk dement volgens mij. Staat af en toe ergens en lijkt dan niet meer te weten wat hij moet doen, gaat voor zich uit staan staren en is heel afwezig.
En dat vind ik heel erg, ben bang dat hij nu echt hard af gaat takelen. Als ik er aan denk dat hij er niet meer is springen de tranen al in mijn ogen.

Ellebel

Re: Epilepsie bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:48

Gelukkig is er iets uit het bloedonderzoek gekomen, weet je in ieder geval een beetje wat je kunt doen. En de dosis medicijnen omhoog is ook geen slecht plan, op de lange termijn moet je wel om bijwerkingen gaan denken maar laten we eerlijk zijn, ze heeft geen 10 jaar meer te leven en zolang je het leven nu prettig kunt maken voor haar is dat mooi toch?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 20:44

Supertje schreef:
Ik heb ook een oude hond. Een Golden retriever, hij wordt dit jaar 12. Nog niet zo oud als polleke (ik hoop dat hij ook zo'n leeftijd mag halen), maar voor een Golden een hele leeftijd.
Hij kreeg vorig jaar ook ineens epilepsie-aanvallen, en flink heftige ook, we zijn ons kapot geschrokken. Hij heeft in totaal 8 aanvallen gehad, binnen een periode van 3 weken, daarna (afkloppen) nooit meer. Hij was na de aanvallen (ook inderdaad vaak meerdere keren achter elkaar) helemaal kapot en stram, en de weg kwijt.
Bij hem is er ook onderzoek gedaan, en zijn nierwaarden waren niet helemaal goed, maar niet schrikbarend. Inmiddels zijn die weer helemaal goed, hij krijgt ook aangepast voer.

Lichamelijk is mijn hond in topconditie voor zijn leeftijd, je zou echt niet zeggen dat het een oude hond is. Maar geestelijk is hij naar mijn idee wel minder geworden na die aanvallen. Ik heb zelf het idee dat het er mee samen hangt, maar het kan ook gewoon de ouderdom zijn. Hij wordt ook lichtelijk dement volgens mij. Staat af en toe ergens en lijkt dan niet meer te weten wat hij moet doen, gaat voor zich uit staan staren en is heel afwezig.En dat vind ik heel erg, ben bang dat hij nu echt hard af gaat takelen. Als ik er aan denk dat hij er niet meer is springen de tranen al in mijn ogen.

Al die dingen die paars zijn, herken ik polleke in. En ook jouw reactie herken ik mezelf in. Ik hoop dat polleke ook goed gaat reageren op het voer.

Maar nu gaat het even niet. Ze is weer zo rusteloos, zo ontzettend aan het zeuren. En plassen hoeft ze niet, dat heeft ze net gedaan. Eten heeft ze gehad.... ze doet het ook als ze een aanval gaat krijgen.....

ik weet even niet wat ik ervan moet denken.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:16

arme polleke en arme jij! je voelt je zo machteloos als je beestje ziek is

de hond van bjorn had heel zn leven epilepsie, die had ook speciaal voer en medicijnen en daar ging het supergoed mee, maar dat is dus weer een andere vorm van epilepsie begrijp ik

hoop dat je het bij polleke onder controle krijgt met de medicijnen en het andere voer!

Jolande

Re: Epilepsie bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:32

Fijn dat ze toch iets gevonden hebben! Dat scheelt, nu kun je in elk geval de juiste actie ondernemen. Geef pollewop maar een dikke knuffel van me.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 12:36

Ik knuffel polle de hele dag al. Stop mijn neus in haar zachte oortjes en wrijf over haar wangetjes. Ze raakt nog eens helemaal overknuffeld. We zullen afwachten hoe alles aanslaat.

Jolande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:39

Desiree schreef:
Ik knuffel polle de hele dag al. Stop mijn neus in haar zachte oortjes en wrijf over haar wangetjes. Ze raakt nog eens helemaal overknuffeld. We zullen afwachten hoe alles aanslaat.

Kijk uit dat je niet echt overknuffeld, want dan gaat ze dadelijk zeuren als je het een keer niet doet Zo zijn ze Maar ik kan me er heel veel bij voorstellen! Zou zelf ook totaal in paniek gaan als Jobbe iets zou krijgen!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 13:00

Jij bent daar net zo slecht in als ik. Jij kan er ook niet mee omgaan. Ik denk dat ik het nooit leer.

Polleke hoeft nooit te zeuren om een knuffel. Daar krijgt ze de kans niet voor. Voor ze het weet heeft ze mijn neus weer in haar fris ruikende oortjes. (ik denk dat ik dat trouwens nu ook maar weer eens ga doen, als ze niet te diep slaapt tenminste)

Ik heb in ieder geval een team van dierenartsassistentes en een dierenarts achter mij staan... dat zie je wel.