Help even! Wat voor kat is dit? langharig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Re: Help even! Wat voor kat is dit? langharig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:11

heb je een foto van haar staart? want ze lijkt heel erg op een turkse angora.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:17

Hoeft toch niet meteen een raskat/kruising te zijn?? Wij hadden ook een schitterende langharige HTK kater hoor En van onze vuilnisbak hond zeg ik maar dat het een ras op zichzelf is

Prachtige kitten trouwens! Waar is ze dan gevonden?? Met haar oogjes nog gesloten (je schrijft 1 week)?? Sommige mensen

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 18:52

yousra schreef:
heb je een foto van haar staart? want ze lijkt heel erg op een turkse angora.

kan ik wel maken. staart wordt iig steeds pluiziger

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 18:53

Nouska schreef:
Hoeft toch niet meteen een raskat/kruising te zijn?? Wij hadden ook een schitterende langharige HTK kater hoor En van onze vuilnisbak hond zeg ik maar dat het een ras op zichzelf is

Prachtige kitten trouwens! Waar is ze dan gevonden?? Met haar oogjes nog gesloten (je schrijft 1 week)?? Sommige mensen

maar der moet toch iets doorheen zitten, ook bij een paard zitten er altijd rassen doorheen. Ze is gevonden bij een sauna ofzo. Zonder broertjes en zusjes, en ook zonder mama natuurlijk.

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:55

Een mainecoon kat is toch gekruist met een wasbeer?

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:18

PinkyPower schreef:
maar der moet toch iets doorheen zitten, ook bij een paard zitten er altijd rassen doorheen. Ze is gevonden bij een sauna ofzo. Zonder broertjes en zusjes, en ook zonder mama natuurlijk.

Ja, dat wel. Vraag is alleen of je dat wel terug kan vinden. Het kan een kruising zijn van verschillende rassen en tegelijkertijd lijken op iets dat er juist niet eens inzit. Daarom is het zo moeilijk (ik wil niet zeggen zinloos) om het proberen te raden. Ras of geen ras lijkt mij trouwens onbelangrijk.

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 20:28

Nouska schreef:
PinkyPower schreef:

Ja, dat wel. Vraag is alleen of je dat wel terug kan vinden. Het kan een kruising zijn van verschillende rassen en tegelijkertijd lijken op iets dat er juist niet eens inzit. Daarom is het zo moeilijk (ik wil niet zeggen zinloos) om het proberen te raden. Ras of geen ras lijkt mij trouwens onbelangrijk.

het is ook echt niet zo dat het van mij een raskat moet zijn ofzo, heb mijn hele leven al gewoon HTK katten gehad, vind ik even leuk als raskatten, als ze gewoon lief zijn toch? maar ik vind het gewoon leuk om te weten wat er ong door heen zit. Bij mijn andere katten valt dat echt niet te zien, maar ik dacht misschien bij Poefjes wel.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:57

Rl_PrincEsS schreef:
Een mainecoon kat is toch gekruist met een wasbeer?

Echt ?
Maine coons worden in verband gebracht met wasberen, omdat ze ook zo'n dikke staart hebben die daarbij vaak geringd is (tabbys)
Maar ik denk niet dat ze kunnen kruisen...

doeigeenbokt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:41

ag lief katje ik weet hellaas niet wat voor kat het is

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:36

Het zou best een maine coon kunnen zijn. Maar ik denk dat als je wilt weten of het een maine coon is, beter kan kijken naar kitten foto's van andere coons. Mijn coon had ook zo'n hoofd als kitten, maar dat is echt anders geworden.

Verder kan je het straks vast zien Coons hebben een echt karakter! Die van ons is zeer dominant, praat de gehele dag door, als iets hem niet zint gooit hij alle kopjes, borden etc. op de grond, en nog veel meer coon dingen, dus ga je eens verdiepen in de karakters! Misschien kom je er dan achter...

Het is idd niet belangrijk welk ras een kat is, maar het is altijd leuk om te weten toch

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:02

Ja, dingen omver gooien zijn ze echt de beste in! hum...;

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 20:22

Marjo82 schreef:
Het zou best een maine coon kunnen zijn. Maar ik denk dat als je wilt weten of het een maine coon is, beter kan kijken naar kitten foto's van andere coons. Mijn coon had ook zo'n hoofd als kitten, maar dat is echt anders geworden.

Verder kan je het straks vast zien Coons hebben een echt karakter! Die van ons is zeer dominant, praat de gehele dag door, als iets hem niet zint gooit hij alle kopjes, borden etc. op de grond, en nog veel meer coon dingen, dus ga je eens verdiepen in de karakters! Misschien kom je er dan achter...

Het is idd niet belangrijk welk ras een kat is, maar het is altijd leuk om te weten toch

de kitten foto's van andere coons lijken er echt sprekend op, en nou Poef volwassener begint te worden ook de oudere foto's. Het karakter voor een gedeelte ook wel, alleen kan Poef heel veel dingen niet omdat hij niet op is gevoed door zijn moeder. ze ziet de wereld heel anders, en leeft echt helemaal alleen, als ze pijn heeft merk je het niet want dan is ze gewoon nog bezig met waar ze mee bezig was. ze mauwt wel vaak voor zover ze mauwen kan. ze gooit echt alles omver. Ze is kent trouwens ook geen gevaar (weet niet of dt bij coons past), maar denk dat dat ook komt door dat ze niet op is gevoed door een kat.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:55

Hey, nou dat weet ik niet hoor Ik denk dat een kat gewoon wel weet hoe hij kat moet zijn

En ik denk dat een coon wel weet hoe hij coon moet zijn zeg maar

Maine coons brabbelen vaak, echte praters... dus niet echt miauwen (maar natuurlijk sommige wel )

Mijn coon kent ook geen gevaar, dat is waar... en het zijn verder echte klimmers! Overal op willen klimmen...

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:56

Een van onze poezen hebben we ook vanaf dag 3 met een oogdruppelaar op moeten voeden (haar moeder kon niet voor haar zorgen), maar ze weet wel degelijk dat ze een poes is hoor (en daarmee ook waar bijv. haar nagels voor zijn ) Ze heeft alleen een ontzettend hoge dunk van zichzelf, maar dat komt omdat ze als kitten ontiegelijk verwend werd door mijn oma. Maar toen ze nog niet gecastreerd was heeft ze zelf ook een keer een nestje gehad, en ze was zelf zonder erover na te denken een perfecte moeder hoor, katten hebben een sterk instinct Ze wordt inmiddels alweer acht!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:57

Sorry, ik weet het niet. Maar wat een DROPPIE ! Dat moest er even uit

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:59

ik denk aan een kruising main coon x huiskat.

ragdoll zeker niet, kruising boskat vind ik hem het haar niet voor hebben.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:03

een ragdoll kan het niet zijn.
Die hebben een andere vacht en andere kleuren.
Test het maar: Ragdolls worden lappenpoppen als je ze oppakt, je kan er dan echt alles mee doen zonder dat ze bewegen...

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:00

Sorry, ik heb geen idee. Maar wat een super mooie kat.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 23:11

ElCamino schreef:
Test het maar: Ragdolls worden lappenpoppen als je ze oppakt, je kan er dan echt alles mee doen zonder dat ze bewegen...

uhhhh... dat zeker niet

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 23:12

Marjo82 schreef:
Hey, nou dat weet ik niet hoor Ik denk dat een kat gewoon wel weet hoe hij kat moet zijn

En ik denk dat een coon wel weet hoe hij coon moet zijn zeg maar

Maine coons brabbelen vaak, echte praters... dus niet echt miauwen (maar natuurlijk sommige wel )

Mijn coon kent ook geen gevaar, dat is waar... en het zijn verder echte klimmers! Overal op willen klimmen...

ze klimt echt heeeeel veel. maar ze lijkt wel een beetje zwakzinnig ofzo.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:54

waarom zou dit kitten geen kruizing boskat kunnen zijn? omdat dr vahct nog niet lang is, dat komt pas later, niet alle boskatten hebben al een volledige vacht als kitten zijnde, het heet niet voor niet kittenvacht. Ik had in 1 nest 3 verschillende soorten vacht en degene met de kortste vacht als kitten is nu net een ijsbeer...

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 15:31

cissy schreef:
waarom zou dit kitten geen kruizing boskat kunnen zijn? omdat dr vahct nog niet lang is, dat komt pas later, niet alle boskatten hebben al een volledige vacht als kitten zijnde, het heet niet voor niet kittenvacht. Ik had in 1 nest 3 verschillende soorten vacht en degene met de kortste vacht als kitten is nu net een ijsbeer...

ik vind haar niet echt op een boskat lijken... kruising kan natuurlijk best, maar vind dat alles meer overeen komt met de coon.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:35

Zou het niet weten, maar vind hem/haar wel supermooi!

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 21:35

dankje

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:13

ElCamino schreef:

ik heb een ragdoll, maar ze worden echt niet bij iedereen zo slap hoor! En ze kunnen best nog wat doen Het is niet zo dat je ze echt daaraan kan herkennen. Overigens kan het een kruising ragdoll zijn, die kunnen makkelijk een andere print hebben. Deze kat heeft alleen een heel ander vorm hoofd, en ik denk niet gelijk aan ragdoll...