12 hondenrassen verboden in zwitserland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:37

het is en blijft triest dat er een kind is gestorven. tuurlijk is dat erg! maar om dan meteen maar 12 (!!!!) hondenrassen te verbieden gaat gewoon te ver. ik vraag me af wat er zou gebeuren als 3 jacky's een kind dood zouden bijten (want ik weet wel zeker dat ook die hard kunnen bijten). niet dat ik wil dat het gebeurd maar zou er dan ook een nieuwe regel komen die zulke honden verbiedt? als je dan zo een regel instelt doe het dan goed!

HCRanch

Re: 12 hondenrassen verboden in zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:39

[quote="ThePast03"]Nogmaals er is hier een kind doodgebeten!

en al die kinderen die overleden zijn omdat ze van hun paard zijn gevallen????? al die paarden maar afmaken?

ja het is een vreselijk drama, en ja het zal je kind maar zijn

maar net als bij een enge ziekte de oorzaak moet aangepakt worden en niet de symptomen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:41

Kokopelli schreef:
[*olduser*] schreef:
Nogmaals er is hier een kind doodgebeten!

en al die kinderen die overleden zijn omdat ze van hun paard zijn gevallen????? al die paarden maar afmaken?

maar net als bij een enge ziekte de oorzaak moet aangepakt worden en niet de symptomen!

Lees de rest van het bericht ook eens voordat je reageert.

Het is niet de schuld van deze rassen maar van al die mensen die denken dat ze ervaren genoeg zijn om zo'n "stoer" ras aan te schaffen.

En begrijp dan ook dat ik het vreselijk vind voor de weinige echte liefhebbers van deze rassen.
Blijkbaar weet jij in ieder geval weinig van dit soort rassen als je het gaat vergelijken met het vallen van een paard.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-01-06 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:42

Kokopelli schreef:
ThePast03 schreef:
Nogmaals er is hier een kind doodgebeten!

amen _/-o_

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:52

Hier spreek nog een eigenaar van "zo'n" ras.

Het is werkelijk waar vreselijk dat er een jongetje is doodgebeten!
Echt! Ik wens de ouders heel veel sterkte toe.

Maar wanneer is iemand ervaren genoeg voor zo'n hond?
Ervaring krijg je door te doen.

Toen wij besloten om een hond te nemen hebben we daar eerst goed over na gedacht.
Wat voor een hond wilden we?

Een goede vriend van mij zei dat we een naar het Argentijnse dog ras moesten kijken.
Zijn vader had jaren geleden deze honden gehad en hij had er alleen maar goede ervaringen mee.

We hebben eerst een boek gekocht over deze hond.
Toen zijn we bij verschillende fokkers gaan kijken.
En tóen hebben we pas besloten om ook daadwerkelijk zo'n hond te kopen.

Toen wij besloten om een Argentijn te nemen dachten we helemaal niet aan de term "STOER".
We zijn als een blok gevallen voor het uiterlijk én zijn karakter.
Wat een heerlijke hond.

Maar net zoals bij mensen zullen er ook rotte appels onder de honden zitten. Ik vind alleen niet dat je één soort hond over één kam kan en mag scheren.

Ik ben alleen maar bang voor de toekomst. Dat Nederland het ook in zijn domme kop haalt om vooral dít prachtige ras te verbieden....
Maar wat kunnen wíj daaraan doen?!? Niets vrees ik.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:00

Wat je zelf kunt doen als je zo'n ras hebt is gewoon goed op je hond letten en zorgen dat je hond niet in een risico situatie terecht komt.
Nooit alleen laten bij kinderen, niet zomaar op vreemde honden af laten stuiven omdat hij altijd zo "lief speelt" etc. etc.

Je moet er van doordrongen zijn dat als het fout gaat de consequenties voor deze rassen vele malen hoger zijn dan voor andere rassen. Een fokverbod is er zo, dat is in het verleden al gebleken.
Over de brede kaken en bijtkracht hoef ik de ervaren liefhebbers niet te vertellen

Verder is mijn droom dat fokkers niet zomaar aan iedereen zo'n pup verkopen en dat de rasverenigingen (met uitzondering van de Rottweiler Club die wel goed bezig is) hun kop eens uit het zand zouden halen.

En dan nog zijn er mensen genoeg die dit soort rassen zonder papieren kopen (en daarmee onder de pitbull wet vallen) en het zodoende toch weer voor de echte liefhebbers verpesten.

Een oplossing ligt niet zomaar voor handen. Het zijn sommige fokkers en een heleboel pupkopers die zullen moeten veranderen anders gaat het vroeg of laat echt mis.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:03

Pfff een Bull terrier.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:07

[
ThePast03 schreef:
Blijkbaar weet jij in ieder geval weinig van dit soort rassen als je het gaat vergelijken met het vallen van een paard.

dan heb je dus duidelijk niet mijn eerdere bericht gelezen waarin ik uitleg over de hondenras verenigingen

en een hond vind het niet erg om een muilkorf te dragen kom nou toch zeg!! wake up

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:08

ThePast03 schreef:
Wat je zelf kunt doen als je zo'n ras hebt is gewoon goed op je hond letten en zorgen dat je hond niet in een risico situatie terecht komt.
Nooit alleen laten bij kinderen, niet zomaar op vreemde honden af laten stuiven omdat hij altijd zo "lief speelt" etc. etc.

Je moet er van doordrongen zijn dat als het fout gaat de consequenties voor deze rassen vele malen hoger zijn dan voor andere rassen. Een fokverbod is er zo, dat is in het verleden al gebleken.
Over de brede kaken en bijtkracht hoef ik de ervaren liefhebbers niet te vertellen

Verder is mijn droom dat fokkers niet zomaar aan iedereen zo'n pup verkopen en dat de rasverenigingen (met uitzondering van de Rottweiler Club die wel goed bezig is) hun kop eens uit het zand zouden halen.

En dan nog zijn er mensen genoeg die dit soort rassen zonder papieren kopen (en daarmee onder de pitbull wet vallen) en het zodoende toch weer voor de echte liefhebbers verpesten.

Een oplossing ligt niet zomaar voor handen. Het zijn sommige fokkers en een heleboel pupkopers die zullen moeten veranderen anders gaat het vroeg of laat echt mis.

hierin ga ik helemaal met je mee!!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:10

Kokopelli schreef:
en een hond vind het niet erg om een muilkorf te dragen kom nou toch zeg!! wake up

Ik ben wakker en ik heb hier een hond zitten met gedragsproblemen die in risicosituaties een muilkorf om moet.
Hij vindt het niet erg, steekt zelf zijn neus erin omdat het hem aangeleerd is als iets leuks en omdat we altijd wat leuks gaan doen.

Dacht jij echt dat een hond het erger vond om een muilkorf te dragen dan bijvoorbeeld een halti?

Dan ben je aardig bezig met het vermenselijken van een hond.
Het is maar hoe je dingen aanleert, als jij het erg vindt dan breng je dat over op je hond.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:12

om een klein voorbeeldje te noemen,wij wonen hier zeer afgelegen,en de buren hebben 4 kinders die door velveling ws niet veel anders te doen hebben,als mijn honden pesten,heel leuk...hoe harder ze blaffen des te leuker het is,ze fietsen langs en gaan dan bellen,roepen de honden,en als deze in de ren,welke is afgezet met 1.80m hoog gaas,dan is het nog leuker om dat 50 x te doen...

elke dag maar weer,maar ondertussen,komt de vader van de kinderen hier klagen,omdat zijn kinderen BANG zijn van onze honden,want ooo,ze komen steeds huilend thuis(na het zieken,gaan ze dus naar huis janken,dat zehier niet langs het huis durven te fietsen)..

stel nu,dat 1 van mijn honden,die nu dus al 2 jaar dit dagelijkse getreiter moet doorstaan,eens losbreekt...en hij bijt??

dan heb ik een rothond??nee hoor,beest doet dan gewoon wat zijn instinkt zegt.

en dan nog wat er wordt een kind doodgebeten door 1 bepaald ras,en daar moeten dan maar 11 andere rassen voor boeten??ook al hebben deze niets gedaan.

zou lekker opruimen onder de mensheid,iedere keer als 1 iemand wat doet ruimen we die hele bevolking gewoon op!!

wat een kortzichtigheid zeg...

er is ooit in nederland een jongetje doodgebeten door een mastino,dit jongetje deed elke dag de hond pesten(blijkbaar vinden meer kinderen het heeeeeeeeel leuk om honden te zieken),elke dag liep hij langs het huis en ging hij op de ramen tikken met de brievenbus klepperen enz...

de eigenaresse had een groot hek om haar huis gemaakt,zodat dat kind dat niet meer kon doen,maar deze floepte door het hek en ging vrolijk verder de hond gek maken,tot op een dag de deur op een kier stond...hij overleefde de hond niet.

de hond kreeg de doodstraf,de eigenaresse moest verhuizen,omdat ze in het dorp geen leven meer had...mede dor deze gebeurtenis is hier een hetze gekomen tegen bepaalde rassen,ze vergeten alleen een paar rassen ,die erg lief eruit zien,maar net zoveel schade kunnen maken als de 5 die verboden werden,want daar werd tenslotte naar gekeken.

de rasverenigingen doen zeker hun best om hun ras uit een kwaad daglicht te halen,maar ja,een rottweiler heeft een vereniging van 1000 den leden,van de argentijn zijn er maar 600 in nederland,en de fila nog minder...maar deze honden hebben allemaal en MAG test nodig om te mogen fokken,kan je van die doorgefokte labradors en golden retrievers niet zeggen,deze doen nl nooit wat (de nr 1 op de bijtlijst!!!)

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:16

[quote="kimmie261"]
stel nu,dat 1 van mijn honden,die nu dus al 2 jaar dit dagelijkse getreiter moet doorstaan,eens losbreekt...en hij bijt??[quote]

Dus moet je voorkomen dat je hond ooit kan losbreken.
Moeten wij hier ook met 1 hond en wij hebben dus zelfs een sluis gemaakt in onze tuin waardoor de kans minimaal is dat onze angstbijter zomaar losbreekt.

Hou nu eens op met die zogenaamde bijtlijst. Dit is geen officieel onderzoek en het houdt totaal geen rekening met het feit dat er veel meer Retrievers rondlopen (nog wel) dan bovengenoemde rassen.
Bovendien noemen ze daar honden zonder papieren voor het gemak ook maar een ras.

Ga helemaal niet afreageren op andere rassen, heeft helemaal geen zin.
We zijn allemaal hondenliefhebbers en zullen elkaar hard nodig hebben om te voorkomen dat er zulke verboden hier in Nederland gaan komen.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:20

het feit dat er wordt afgereageerd op andere rassen is logisch. dit komt namelijk heel dicht in de buurt bij discriminatie in mijn ogen. omdat er een paar slechte honden lopen, moeten dus wel mooi 12 rassen eronder lijden.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:27

nou een 1,80m hoog hek lijkt me sterk en hoog genoeg,en ze zullen ook nooit losbreken,alhoewel ik zo af en toe heeeeeeeeeel graag ze weleens hun gang wil laten gaan op deze vreselijk ittitante koters....

en ophouden met een bijtlijst??we hebben het hier verdomme over rassen verbieden die zefs nog nooit gebeten hebben,en dat vind iedereen normaal,het is zelfs normaal dat ze gemuilkorft zouden moeten rondlopen!!

mijn argentijn reu is echt blij met elke hond die hij ziet,maar o ,o,wat is die al vaak aangevallen,en terug grommen mocht ie niet,dan was het help,zie je wel hij is vals!!

ik heb nu 9 jaar argentijnen,en voor mij nooit meer zo'n ras,waarbij je je elke minuut dat je ermee buiten loopt moet verantwoorden,en waarbij het normaal gevonden wordt dat zo'n dier een muilkorf om moet,terwijl hij niets doet...

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:31

Mensen zouden eindelijk hun gezond verstand eens moeten gebruiken vooraleer een hond , eender welk ras aan te schaffen.

Helaas gebruikt niet iedereen zijn gezond verstand...

En alle mensen die een hond willen aanschaffen een verplichte cursus of wat dan ook aanbieden is in mijn ogen niet dé oplossing.

Het 'gezonde' verstand van mensen verander je hier niet zomaar mee...

Heel jammer voor al die echte liefhebbers die echt weten waar ze mee bezig zijn..

En op een 'bijtlijst' horen dus alle honden thuis.
Iedere hond heeft tanden. Zo simpel is dat.

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:40

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:41

Wat heeft dat topic met dit topic te maken?

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:42

ik ben het volkomen eens met kimmie261 en kattebeest!

ik heb liever een argetijn! dan een poedel, ik weet uit ervaring dat een jack russel,poedel enz veel eerder zal bijten dan de rassen die opgenoemt zijn!
echt ziekelijk gewoon om deze honden op te noemen, er jammer ook,want het zijn vaak de meest trouwe en behuplzame honden!

en idd alle honden hebben tanden en kiezen, dus bijten kunnen ze allemaal.!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:52

Cheeffie schreef:
Ik ben er van overtuigd dat een poedel net zo vals te maken is.

Sterker nog, poedels zijn bijtgraag! Ze zijn heel eenkennig. Ook Jack russels kunnen heel vinnig uit de hoek komen. Ik ken er verschillende die kinderen bijten. hoewel ik dat van de hond best kan begrijpen.

windhond

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:55

[quote="kimmie261"]nou een 1,80m hoog hek lijkt me sterk en hoog genoeg,en ze zullen ook nooit losbreken,alhoewel ik zo af en toe heeeeeeeeeel graag ze weleens hun gang wil laten gaan op deze vreselijk ittitante koters....

Heel herkenbaar probleem. Ik had net zoiets:

Wij hadden 3 honden in de tuin lopen (Berner Sennen,Newfoundlander en Tibetaanse Mastiff) met een hoog hek erom. Er kwam een nieuw gezin wonen met 4 kinderen, Die kinderen vonden het een prachtig spelletje om mijn honden te pesten. Keihard heen en weer rennen,gillen met kluiten naar de honden gooien en met stokken door het hek heen pesten. Mijn honden werden er gek van en gingen blaffend naar het hek. Dan vonden die kinders het nog mooier. Ik er een paar keer wat van gezegt maar ze trokken zich er weinig van aan. Toen stond een keer die moeder kwaad aan de deur te bellen. Ze zei dat ik valse rothonden had en dat haar kinderen niet meer door het pad durfden. Dus ik zei dat dat wel mee viel omdat haar kinderen mijn honden iedere keer aan het pesten waren. Dit was volgens haar niet waar want haar kinderen logen niet en mijn honden waren niet te vertrouwen. Ik zei tegen haar : denk je nu echt dat ik mijn dochter van anderhalf tussen die beesten zou laten lopen als ze vals waren!!!!!!!!Daar had ze niet van terug en liep boos weg. Toen die kinders weer kwamen pesten ben ik er op af gegaan en gezegt dat als ze niet op zouden houden ik het hek open zou gooien. Daar schrokken ze zo van dat ik er geen last meer van heb gehad. Later heb ik ze nog wel rustig uitgelegd waarom ze dat niet moesten doen. Ben ik toch nog pedagogisch bezig geweest.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:57

Ik ken een verhaal van een labrador... Heel lief beest, kinderen konden er alles mee enz. enz. Op een dag kind alleen met de hond, valt de hond het kind aan.... Mensen verschrikkelijk kwaad, Hond inlaten slapen, Dierenarts heeft m net de spuit gegeven, ziet ie in de oren van de hond allemaal nietjes zitten! Echt zo zielig.... Sommige honden worden ook gewoon echt getreiterd....
Dat is natuurlijk lang niet met alle honden zo, maar het gebeurd wel heel veel....

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:00

saffier schreef:
Ik ken een verhaal van een labrador... Heel lief beest, kinderen konden er alles mee enz. enz. Op een dag kind alleen met de hond, valt de hond het kind aan.... Mensen verschrikkelijk kwaad, Hond inlaten slapen, Dierenarts heeft m net de spuit gegeven, ziet ie in de oren van de hond allemaal nietjes zitten! Echt zo zielig.... Sommige honden worden ook gewoon echt getreiterd....
Dat is natuurlijk lang niet met alle honden zo, maar het gebeurd wel heel veel....

http://www.broodjeaap.nl/hondje.html

Dit verhaal spookt al jaren rond op het internet en met de meest verschillende rassen als boosdoener.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:02

Dis echt dom,!!
Ik hou juist van zo'n honden..!!Ligt aan de mensen die ze opvoeden wat voor karakter ze hebben, niet aan de honden! Je moet mss goed volhouden omdat ze wat koppig zijn en soms zelf de baas willen zijn, maar das toch wel een beetje bij iedere hond..!!Kunnen ze nog beter zeggen dat je met zo'n honden verplicht puppy cursus moet doen ofzo. Zijn er nog meer mensen die dat denken..?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:07

Niine schreef:
Dis echt dom,!!
Ik hou juist van zo'n honden..!!Ligt aan de mensen die ze opvoeden wat voor karakter ze hebben, niet aan de honden! Je moet mss goed volhouden omdat ze wat koppig zijn en soms zelf de baas willen zijn, maar das toch wel een beetje bij iedere hond..!!Kunnen ze nog beter zeggen dat je met zo'n honden verplicht puppy cursus moet doen ofzo. Zijn er nog meer mensen die dat denken..?

Met een verplichte puppycursus schiet je weinig op. Een hoop die daar voor de groep staan hebben geen diploma of alleen een AV diploma.
Hoeft op zich niet erg te zijn maar vaak hebben ze ook nog eens bijzonder weinig hondenervaring.

Bovendien zegt het aantal cursussen wat een eigenaar met de hond gedaan heeft niets over hoe hij er verder mee omgaat.

Er zal wat gedaan moeten worden aan de fokkers die zomaar aan iedereen een pup van deze rassen verkoopt en aan de onervaren mensen die zo graag een pup willen van een stoer ras.

Maar nogmaals zolang er zelfs nog mensen zijn die dit soort honden zonder papieren kopen (en dus onder de pitbull wet vallen) heb ik er een hard hoofd in.

Ben toch echt bang dat het uiteindelijk voor de echte liefhebbers van deze rassen verpest gaat worden door mensen die niet weten waar ze aan beginnen.

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:10

dat is idd ook zo ThePast03

en baal er dan ook zo erg van dat mensen gewoon nog steeds (bijv staffie's) zonder stamboom kopen en ook aanbeiden, kijk maar eens op marktplaats pff