Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kokopelli schreef:[*olduser*] schreef:Nogmaals er is hier een kind doodgebeten!
en al die kinderen die overleden zijn omdat ze van hun paard zijn gevallen????? al die paarden maar afmaken?
ja het is een vreselijk drama, en ja het zal je kind maar zijn
maar net als bij een enge ziekte de oorzaak moet aangepakt worden en niet de symptomen!
Kokopelli schreef:ThePast03 schreef:Nogmaals er is hier een kind doodgebeten!
en al die kinderen die overleden zijn omdat ze van hun paard zijn gevallen????? al die paarden maar afmaken?
ja het is een vreselijk drama, en ja het zal je kind maar zijn
maar net als bij een enge ziekte de oorzaak moet aangepakt worden en niet de symptomen!
ThePast03 schreef:Blijkbaar weet jij in ieder geval weinig van dit soort rassen als je het gaat vergelijken met het vallen van een paard.
ThePast03 schreef:Wat je zelf kunt doen als je zo'n ras hebt is gewoon goed op je hond letten en zorgen dat je hond niet in een risico situatie terecht komt.
Nooit alleen laten bij kinderen, niet zomaar op vreemde honden af laten stuiven omdat hij altijd zo "lief speelt" etc. etc.
Je moet er van doordrongen zijn dat als het fout gaat de consequenties voor deze rassen vele malen hoger zijn dan voor andere rassen. Een fokverbod is er zo, dat is in het verleden al gebleken.
Over de brede kaken en bijtkracht hoef ik de ervaren liefhebbers niet te vertellen
Verder is mijn droom dat fokkers niet zomaar aan iedereen zo'n pup verkopen en dat de rasverenigingen (met uitzondering van de Rottweiler Club die wel goed bezig is) hun kop eens uit het zand zouden halen.
En dan nog zijn er mensen genoeg die dit soort rassen zonder papieren kopen (en daarmee onder de pitbull wet vallen) en het zodoende toch weer voor de echte liefhebbers verpesten.
Een oplossing ligt niet zomaar voor handen. Het zijn sommige fokkers en een heleboel pupkopers die zullen moeten veranderen anders gaat het vroeg of laat echt mis.
Kokopelli schreef:en een hond vind het niet erg om een muilkorf te dragen kom nou toch zeg!! wake up
Cheeffie schreef:Ik ben er van overtuigd dat een poedel net zo vals te maken is.
saffier schreef:Ik ken een verhaal van een labrador... Heel lief beest, kinderen konden er alles mee enz. enz. Op een dag kind alleen met de hond, valt de hond het kind aan.... Mensen verschrikkelijk kwaad, Hond inlaten slapen, Dierenarts heeft m net de spuit gegeven, ziet ie in de oren van de hond allemaal nietjes zitten! Echt zo zielig.... Sommige honden worden ook gewoon echt getreiterd....
Dat is natuurlijk lang niet met alle honden zo, maar het gebeurd wel heel veel....
Niine schreef:Dis echt dom,!!
Ik hou juist van zo'n honden..!!Ligt aan de mensen die ze opvoeden wat voor karakter ze hebben, niet aan de honden! Je moet mss goed volhouden omdat ze wat koppig zijn en soms zelf de baas willen zijn, maar das toch wel een beetje bij iedere hond..!!Kunnen ze nog beter zeggen dat je met zo'n honden verplicht puppy cursus moet doen ofzo. Zijn er nog meer mensen die dat denken..?