tessyke schreef:mijn honden vechten ook vaak

water help niet bij die van mij maar bij ons nemen gewoon 2 mensen elks een hond bij het nekvel en een 3de persoon trapt op hun bek.
toen ik alleen thuis was had ik geen hulp dus heb ik met mijn ijzeren hondenketting ze uit elkaar geslagen.
en geloof mij, ze vechten nu niet meer zo vaak

Dat je daar 3 man voor nodig hebt zegt al genoeg.
Er is er eentje teveel aanwezig en dat is die op 'hun bek moet trappen'
In jullie huis is dus geen duidelijke roedelleider aanwezig, want dan zal er nooit gevochten worden.
En honden die al conflicten hebben of elkaar niet verdragen laat je niet alleen thuis in een kamer en zeker niet alleen met een kind ofwel een mindere in hun ogen.
Ken genoeg situaties waar men het met harde hand denkt op te lossen, het gedrag van die honden zal buiten precies zo gaan als ze een vreemde hond ontmoeten.
Laten nou dat net die honden zijn waar de meeste van ons een probleem mee hebben.....ze zijn niet opgevoed en vallen aan.
En om in jouw woorden te verder te gaan 'op de bek slaan' had je bij mijn rottweilers nooit hoeven doen, des te harder bijten ze zich namelijk vast en daar loop je het risico op scheurwonden.
Een hond van een ander ras of type ( jachthond/gezelschapshond ) zal wel snel loslaten omdat het geen harde bijters zijn.