Leuke (Kruising) Stoere Pup...??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:45

ik zelf heb 2 boxer x labradors. zijn super honden. kunnen ook goed met kinderen overweg. en zien er stoer uit. foto is in mijn profiel.

Ylana

Re: Leuke (Kruising) Stoere Pup...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:48

Wij hebben 4 honden.
Een Argentijnse dog, een Canadese witte herder en twee Jack Russels.
Als ik zou moeten kiezen tussen mijn honden welke het best op mijn dochtertje reageert, zou ik zeggen, de Argentijn.
Hier enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn niet van de beste kwaliteit. Het zijn foto's van foto's.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:52

wat een schattige foto's . zo een grote hond met een klein hummeltje erbij

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:58

een deense dog! ook wel bekend als de grote vriendelijke reus

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:05

annepaardoes schreef:
een deense dog! ook wel bekend als de grote vriendelijke reus

daar moet je wel van houden, vanwege het gekwijl

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:08

Ik heb een kruising labrador x Duitse herder.
Wilde heel graag een duitse herder,
maar wilde er niet zoveel geld voor neer tellen.
Naja dan maar een kruising

foto:
Afbeelding

Best stoer toch

Anne_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:20

Witte herders??
Ik ken iemand die ze fokt en dat is op een manege.
Daar komen dus ook veel kinderen en die doen ze niks.
We gaan er ook altijd mee lopen (dat is op ponykamp) en ze lopen
lekker met je mee.
ze zijn ook heel waakzaam (op die manege)

LianneJantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:32

Ik heb een berner sennen geweldig met kleine kinderen! En een kruising Labrador x rottweiler X new foundlander x border collie. Het is echt een schatje mijn neefje van 2 speelt met hem.

Dit is Beau Bo de berner:
Afbeelding

En dit is Mori no Tenshi mijn kruising:
Afbeelding

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:33

swoeky: hahah ja dat is waar:P maar het zijn wel über lieve honden

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:36

zijn zeker lieve honden. ik ben er ook helemaal gek op

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:38

kimmie261 schreef:
persoonlijk vind ik wel dat je van een boxer moet houden,die platte neuzen,en dat gesnuif,zou echt niets voor mij zijn,en dat over hyper actieve gedrag ook niet..

geef mij maar een rustigere hond,een mastiff zou ikook leuk vinden,.

Mastiff heeft net zo'n platte neus dan onze Boxer hoor.. En dat hyperactieve gedrag, zoals ik al zei: Goed opvoeden, nergens last van. Ik denk dat jij een keer een Boxer bent tegengekomen met een extreem platte neus (Waar het gesnuif dus weer door komt) want onze Box snuift totaal niet. Dit is nu onze 5e Boxer en ze hebben allemaal nooit irritant gesnoven ofzo.. Maar mischien klopt het ook wel dat je net van een Boxer moet houden. Ik weet in ieder geval wel dat zodra ik het geld en de tijd heb (Je moet wel een gevulde portemonee hebben voor een Boxer, al zijn Masstiffs nog veel duurder) ik zeker een Boxer neem, en nooit meer een andere hond.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:41

Waarom een kruising???
Ga voor een raszuivere

Een bordeauxdog!!!!!!....super lieve honden,trouw aan de baas en zijn gezin.
Ik heb 2 Bd dogs een reu en een teef(gesteriliseerd).
Reu als pup gekocht en het teefje met 7 maanden uit het asiel gehaald.

Mijn mannekke met mijn neefje
Afbeelding

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:00

Desiree schreef:
Bordercolliepups. Die kun je neit iedereen zo maar aanraden! Bordercollies zijn heel ondernemende honden waar je heel veel mee moet doen. Behendigheid of rennen langs de fiets. Ze zijn niet voor iedereen geschikt. Deze mensen zoeken een wat rustigere erfhond en dan begin jij over bordercollies!!!!!

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:39

Hobby schreef:
Ik heb een aantal seizoenen hondencursussen gegeven en wil je toch een aantal 'stoere' hondenrassen afraden in combinatie met kinderen. Ik weet dat er bij deze rassen ook altijd hele lieve honden zijn, maar rotweilers kan ik je persoonlijk niet aanraden. Net als de bull mastiff en de Bordeaux dog (deze laatste twee hebben de neiging om zeer hardnekkig oost-indischdoof te zijn en zou ik daarom niet vertrouwen met kinderen, een hond onder commando lijkt mij prettiger)

Omdat de Bd er zo als hier gezegd word "stoer" uitziet maakt dit het ras niet gevaarlijker dan de gemiddelde tekkel(no offence maar moest toch een ras noemen).
Zowieso laat je je honden niet onbewaakt met kleine kinderen achter.

Appart dat iemand die hondencursus gegeven heeft dit zegt....zou beter moeten weten

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:40

FuRyoMaRLoeS schreef:
Desiree schreef:
Bordercolliepups. Die kun je neit iedereen zo maar aanraden! Bordercollies zijn heel ondernemende honden waar je heel veel mee moet doen. Behendigheid of rennen langs de fiets. Ze zijn niet voor iedereen geschikt. Deze mensen zoeken een wat rustigere erfhond en dan begin jij over bordercollies!!!!!

hier heeft ze gelijk in hoor, de border collie is niet voor iedereen, dit is een werkhond en niet een hond om heel de dag in huis te hebben en niks mee doen. ook moet je ook nog eens tegen het karakter van ze kunnen.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:42

... Iedereen verkondigt hier dat zijn of haar hond de beste is.. Ik zou met veel fokkers gaan praten (Een goede fokker waarschuwt je voor de genetische gevaren van het ras) en verder helemaal je hart volgen. (En toch is de Boxer een aanrader )

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:06

Dieuwke1989 schreef:
... Iedereen verkondigt hier dat zijn of haar hond de beste is..

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:10

Hobby schreef:
Ik heb een aantal seizoenen hondencursussen gegeven en wil je toch een aantal 'stoere' hondenrassen afraden in combinatie met kinderen. Ik weet dat er bij deze rassen ook altijd hele lieve honden zijn, maar rotweilers kan ik je persoonlijk niet aanraden. Net als de bull mastiff en de Bordeaux dog (deze laatste twee hebben de neiging om zeer hardnekkig oost-indischdoof te zijn en zou ik daarom niet vertrouwen met kinderen, een hond onder commando lijkt mij prettiger). De Engelse stafford staat er om bekend dat ze wel zeer vriendelijk naar kinderen zijn. Net als de bullterrier. Dit zijn de stoerste hondenrassen die ik nu even kan bedenken die kindvriendelijk zijn.

Dat van die bullmastiffen ben ik het niet mee eens. Ik ben zelf opgegroeid met een bullmastif, een vreselijk lieve hond, die echt heel erg goed luisterde, mijn ouders hebben ook gewoon puppytraining/gehoorzaameheids training met haar gevolgd, echt een geweldige hond.
Het ligt dus ook maar net aan de karakter van een hond.

Vorige week kwam ik toevallig een kruising deense dog x labrador tegen, en ik ken een kruising labrador x bullmastiff, beide stoer, erg leuk, en een erg lief karakter.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:11

@ Cars, bordeauxdoggen zijn echt geweldige honden, en die foto van jouw bewijst het nog maar eens

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:19

ik ben van mening als je een sociale gefokte hond koopt ,dat je als mens zijn basis zet,dus de opvoeding in handen geeft...

ik heb al jaren rottweilers,en ze zijn super lief,ook met kinderen,en niet luisteren???heb met 1 rottweiler PH1 getraind,geloof me nou,ze luisteren echt wel,alleen je moet wel de baas zijn...

verder als hondentrainster zeggen dat een dogachtige oostindich doof is,en dan een terrier aanbieden,whahhahaa,nou als wel iets zo eigewijs is als het maar zijn kan is het een terrier wel...

voor een zeer makkelijke hond,die braaf is en waarbij je niet te dominant moet zijn,neem een labrador ofzo...

maar ze zoekt een wat steviger hond,en er worden hier leuke voorbeelden gegeven,de bouvier,herder,bourdeaux dog,rottweiler,boxer ,en verder ligt de opvoeding in handen van de mens....

Yabloko

Re: Leuke (Kruising) Stoere Pup...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:24

Ik denk dat je vooral niet moet vergeten dat elke hond is gefokt met een reden, elke hond heeft zo zijn taak (gehad).
Elke hond kan van zich afbijten als er een kind via zijn oren over hem heen klimt, hem in de ogen prikt, etc. Neem eens een kijkje in de lokale asiels, want die zitten ook vol met honden die gewend zijn aan kinderen.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:28

woofie schreef:

als jij echt de baas bent over je hond dan krijg zijn bek wel los hoor....

Hahaha ja, met de lappen van je eigen been nog tussen de tanden.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:30

kimmie261 schreef:
nou,waarom geen rottweiler,super honden,mits goed opgevoed!!

Als gekeken wordt naar absolute aantallen dan blijken Rottweilers en Retrievers (Golden en Labrador) de meeste bijtwonden te veroorzaken.
Samen zijn zij verantwoordelijk voor 35 % van de beten door rashonden.
Als rekening wordt gehouden met de rashondenpopulatie in Nederland dan blijken vooral Rottweilers, Mechelse Herders en Bull Terriërs vaak te bijten.
De Tervuense Herders, American Staffordshire Terriërs en Pit Bull Terriërs bijten ook wat vaker, al komt de precieze hoogte van het relatief risico minder eenduidig uit de gegevens naar voren.

Manny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:37

ik zou geen rotweiler nemen.. vind het lieve honden maar ben als klein kind gebeten door een rotweiler. en bij mijn oom en tante hadden ze een hele lieve die ging dood toen hebben ze een rotweiler uit het asiel gehaald was daar 2weken voor proef, na 1week had hij de jack russel van hun gebeten beesje kon aan 1 ook niks meer zien en aan het andere oog heel slecht.(dat kan misschein aan het verleden van de hond hebben gelegen maar toch!) dan kon die oude rotweiler heel lief zijn en geen vlieg kwaad doen ik vind die honden niet meer zo prettig.

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:17

Citaat:

Kimmy261 schreef:

nou,waarom geen rottweiler,super honden,mits goed opgevoed!!
verder als hondentrainster zeggen dat een dogachtige oostindich doof is,en dan een terrier aanbieden,whahhahaa,nou als wel iets zo eigewijs is als het maar zijn kan is het een terrier wel...

Citaat:

CarS schreef:

Omdat de Bd er zo als hier gezegd word "stoer" uitziet maakt dit het ras niet gevaarlijker dan de gemiddelde tekkel(no offence maar moest toch een ras noemen).

Lezen is weer eens heel erg moeilijk op Bokt. Ik heb over de Bordeaux Dog niet gezegd dat dit een gevaarlijk ras was. Ik heb gezegd dat ze de neiging hebben om hardnekkig oostindisch doof te zijn(staan vaak moeilijk onder commando) en dat ik ze om die reden niet zou vertrouwen met kinderen. De Engelse staff en bullterrier heb ik aangeraden vanwege hun kindvriendelijke karakter en omdat de TS een ras met zo'n uiterlijk zoekt. Binnen dit type honden zijn dit de rassen die ik aan zou raden (bovendien, als je goed gelezen had, dan wist je dat de TS op zoek was naar een middelmaat en niet naar een kalf). Over het algemeen is met name de staff goed op te voeden en het formaat van de staff en bullterriër is wel even wat anders dan dat van een bordeauxdog of bull mastif.
Een rottweiler is alleen aan te raden als je verstand hebt van het opvoeden van een hond en het liefst ook al ervaring hebt met dit type hond. Over het algemeen zijn rottweilers niet de gemakkelijkste honden en kunnen ze erg dominant zijn. In combinatie met kinderen loop je bij dit ras een groter risico en helaas heb ik dat in de praktijk al iets te vaak meegemaakt.
Bij alle rassen geldt dat er uitzonderingen zijn. Deze uitzonderingen zijn er ook bij de Amerikaanse staff, maar de TS geeft duidelijk aan zo min mogelijk risico te willen lopen met eventuele kinderen.