Gevraagd: Jack Russell dek reu omgeving Drenthe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:06

baroen schreef:

omdat men alles wat klein is en "vlekken"heeft als jack russel ( ja bewust met 1 L ) benoemd, en er ook zodanig mee fokt, toch zooo leuk en lief die kleintjes en je raakt ze zo kwijt, want men denkt idd niet na over de aanschaf... en zo zie je een jaar later een verknipt husseltje in het asiel en die husseltjes maken de naam van een ras aardig kapot... maar goed dat zien mensen of willen mensen die maar gewoon fokken met hun "jack Russell" niet zien...

Precies.
En daarom heeft de JRT nu ook zo'n slechte naam.
Als mensen zo'n verknipt hondje tegenkomen gaan ze er maar gelijk vanuit dat het een Jack Russell Terrier is omdat de hond er wel op lijkt.
De meeste mensen weten volgens mij niet eens hoe een echte JRT eruit hoort te zien en wat voor een karakter ze hebben

Nouran

Re: Gevraagd: Jack Russell dek reu omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:13

Maar jullie "echte fokkers" doen het dus niet omdat je de pups en de honden leuk vind, maar om wat bij te dragen aan het ras?! Okay..

Ik denk dat je dit onderwerp per "stamboomloze fokker" moet bekijken.. Ga eerst maar eens kijken hoe het er bij Julliette aan toe gaat voor dat je oordeelt over haar en Sierra..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:17

Nouran schreef:
Maar jullie "echte fokkers" doen het dus niet omdat je de pups en de honden leuk vind, maar om wat bij te dragen aan het ras?! Okay..

Ik denk dat je dit onderwerp per "stamboomloze fokker" moet bekijken.. Ga eerst maar eens kijken hoe het er bij Julliette aan toe gaat voor dat je oordeelt over haar en Sierra..

Zo? Wie oordeelt er nu? Juist omdat je hondenliefhebber bent wil je er alles aan doen om een zo gezond mogelijke pup op de wereld te zetten. Hoe meer voorkennis hoe minder risico.

Als je het alleen maar doet omdat je het zo leuk vindt om puppies te hebben en je hond zo lief vindt kun je inderdaad gewoon alles op elkaar smijten. Wat maakt het uit wat eruit komt? Ieder levend wezen is lief.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:19

Nouran schreef:

uh ik heb genoeg info over Juliette hoor, en ik zeg ook nergens dat ze slecht is voor haar honden..daar gaat het nl niet om... het is gewoon de doodsteek voor een ras als men maar blijft fokken met een hond waar je de achtergrond niet van weet, intereseert je dat niks? tja dat kan, maar dan ben je geen rasliefhebber.

en stamboomfokkers fokken idd niet ALLEEN omdat het leuk is of omdat pups leuk zijn, het is een combinatie van verschillende dingen en al die dingen moeten in orde zijn

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:42

Dit topic ging geloof ik om de vraag van Julliet.. Maar daar kan ik me in vergissen..

Ze vroeg of iemand een reu kent of heeft die aan een paar eisen voldoet, om een zo gezond mogelijk nest te krijgen.

Misschien moeten jullie iets rustiger reageren op zo'n vraag, en gewoon op een normale manier uitleggen hoe jullie het bedoelen..Op zo'n manier komt het namelijk best bot over.. En ik denk dat zowel Julliet als julie het gewoon goed voor de honden bedoelen..

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:55

Juliette had anders een paar topics kunnen lezen hier op BB, zodat ze wist hoe er gereageerd kon worden!

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:56

Maar het lijkt me dat het om de reacties gaat van de mensen die een reu hebben..

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:58

En het gaat er niet om of ze weet hoe er gereageert wordt, ik bedoel er alleen mee dat je vaak op een vriendelijke manier meer bereikt dan op zo'n botte aanvallende manier..

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:59

Ja dus? Als je zo;n topic plaatst, kun je verwachten dat er weerstand komt. Genoeg topics over geweest de laatste tijd, en als je dan zelf nog zo;n topic opent...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:01

Nouran schreef:
Maar het lijkt me dat het om de reacties gaat van de mensen die een reu hebben..

ik heb een reu een gezonde rasechte jack reu... daarom reageer ik ook dat ik zulke fokacties belachelijk vind, en dat weet Juliette heel goed

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:01

Weerstand okay, maar het komt ook wel over als het op een vriendelijke manier wordt overgebracht..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:02

Nouran schreef:
Weerstand okay, maar het komt ook wel over als het op een vriendelijke manier wordt overgebracht..

nee hoor, bij het maakt niet uit wat en hoe je het zegt, Juliette weet heel goed hoe rasliefhebbers en fokkers dit vinden

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:04

@Baroen: vertel eens?? Nu ben ik nieuwsgierig haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:05

Ik word ineens ook nieuwsgierig naar de prijs die ze voor zo'n pup vraagt.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:05

MMaxje schreef:
@Baroen: vertel eens?? Nu ben ik nieuwsgierig haha!

wat moet ik vertellen? dat Juliette heel goed weet wat fokkers van het ras jack russell vinden van haar fokplannetjes? ja dat weet ze.. het intereseert haar niet, zij wil het... en nu dan ook nog eens het liefste een reutje uit Drenthe,.. gemak dient de mens he

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:10

baroen schreef:

wat moet ik vertellen? dat Juliette heel goed weet wat fokkers van het ras jack russell vinden van haar fokplannetjes? ja dat weet ze.. het intereseert haar niet, zij wil het... en nu dan ook nog eens het liefste een reutje uit Drenthe,.. gemak dient de mens he

Ze is een bekende bij de rasvereniging bedoel je?
Dat je het liefst een reutje uit je eigen provincie zou willen komt me ook heel vreemd over. Je wilt toch op zijn minst een passende reu voor je teef, ook al moet je daar wat voor over hebben (lees reizen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:14

Vreselijk vind ik het die mensen die vermeerderen.Of het nu honden of paarden zijn zonder papieren.
Fokken doe je bewust ter verbetering en instandhouding van het ras.

Ik heb drie honden zonder papieren alle drie bewust laten (helpen).
1 paard met een stamboom van hier tot yesterday en 1 paard zonder papieren,ook daar fok ik bewust niet mee.

Ik heb verschillende katten 1 met papieren en ik heb er zelfs kampioentitels mee behaalt en ik zou dolgraag een nestje er van willen.Maar als ik aan al die kittens in overvolle asiels denk ,dan kan ik het niet.Hoe leuk ik het ook zal vinden.
Kijk eens van zo'n nest hoeveel er bij hun eerste eigenaar blijven?

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:16

ThePast03 schreef:
baroen schreef:

Ze is een bekende bij de rasvereniging bedoel je?
Dat je het liefst een reutje uit je eigen provincie zou willen komt me ook heel vreemd over. Je wilt toch op zijn minst een passende reu voor je teef, ook al moet je daar wat voor over hebben (lees reizen).

nee niet van de RV, wel van een ander forum...

en tja idd... als er al bij staat dat het uit een bepaalde omgeving moet komen, vind ik het helemaal achterlijk... dat heeft niks meer te maken met echt bewust op zoek gaan naar een goed reutje, maar goed dat is het in dit geval toch niet...

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 08:15

Alle pups zijn lief. Uit liefde voor een ras zou je meer kunnen doen dan "lieve"pups op de wereld zetten.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 09:10

Egoistisch.

Als je alleen puppies laat komen, omdat je het 'zo leuk' vind en er geld mee kan verdienen, ben je in mijn ogen een broodfokker.

Denk eens aan je hond, zit die te wachten om weer eens drachtig te worden?
Denk eens aan die puppies, zitten die te wachten om geboren te worden?

Wie zou nou graag willen dat deze puppies geboren worden, alleen jij toch? Niemand in de rest van de wereld zit te wachten op deze puppies.

Voor elke pup die jij ter wereld laat komen, blijft er 1 in het asiel zitten of gaat er 1 hond dood in het buitenland. Honden die zitten te wachten op een fijn tehuis, die een rotleven hebben gehad. Helaas, weer iemand die voor een puppy kiest, weer een tehuis minder.

Denk alsjeblieft niet alleen aan jezelf.

Als je dan toch zo graag puppy's wilt, laat een nestje overkomen vanuit het buitenland en probeer die hondjes te herplaatsen, deze zijn al geboren.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:11

Vandaag in de Telegraaf een stuk over de Jack en broodfokkers...

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:20

baroen schreef:
Citaat:
Ze heeft nagedacht meen ik hieruit op te maken, aangezien ze zei dat er mensen om haar hondje's pups vróegen en ze er daarom mee wil fokken. Dan komen die alvast goed terecht, mag ik hopen.
Gewoon even zeggen, ik hou me hier verder buiten hoor

Citaat:
zught,, fokken is meer dan alleen maar je pupjes weten kwijt te raken

Citaat:
Da's een ander soort fokken en van beide soorten zijn er teveel pups. Maar mooi wel dat ze ze toch kwijt kan.
Ik ga voor de asielhonden, leukste uit
Maar ik ging me er verder buiten houden
slaapwel.

Ik snap je niet Euhm ja, mezelf tegenspreken doe ik niet. Heel achterlijk ben ik niet. Een smiley als reactie, daar kan ik niks uit opmaken. Maar misschien, laat ik even raden (want dat moet wel) kan ik twee soorten fokken verduidelijken.
Je hebt mensen die rashonden fokken, het beroep 'fokker' uitoefenen.
Je hebt ook mensen die, zoals TS, gewoon af en toe een nestje fokken.

In die tweede categorie zitten veel broodfokkers. Ik vind het zeer aanvallend om de TS een broodfokker te noemen. Zulke mensen hebben het slecht voor met honden. Mensen die om haar hondje vragen, doen dat net als bij een fokker langsgaan. Elke puppy die je daar koopt is ook eentje in het asiel... Als zij echt haar puppy's kwijt kan, zie ik er niet dezelfde graten in als in broodfokken.
Imo. (want anders is het nooit goed).

En fokken is inderdaad meer dan je pups kwijtraken. Fokken is zelfs ook je pups houden, ja da's ook fokken. Maar sommige mensen doen dat nu eenmaal met een andere instelling dan anderen. Deze TS met betere bedoelingen dan menig ander.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:23

dat zal allemaal best, ik zeg ookniet dat ze een broodfokker is... maar ze fokt puur voor haar eigen plezier, met honden waar ze erfelijk niks van af weet... ik vind niet dat dat moet kunnen.. je bent met levende dieren bezig... je hoort dan dus alles te doen wat je kan om dingen uit te sluiten..punt.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:40

ok prima dankje voor de verduidelijking

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:55

Wie heeft er ooit een papier uitgevonden?!

Hing die om de nek van de 1e hond die ontstaan is?!