hond doodsbang voor vuurwerk.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:23

ik vidn tabletjes geven geen optie. je verplaatst het probleem alleen maar. En vaak reageerd je hond niet meer op je als je heb zo tabletje hebt gegeven

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:17

wij hebben in het eerste jaar dag ik mijn hondje had een vuurwerk training gedaan. Dat werkte bij mijn hond niet echt want die werd er alleen maar banger van. Maar ik zou zeggen als je hond weer zo bang is praat hem dan rustig.

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:23

Mijn hond is een jaar oud en ook doodsbang, ze ligt te trillen onder een tafel in het hoekje van de kamer.
Een borrel als advocaat, is daar een vervanger voor? Bv Baylies ofzo?

Annemiekbram

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:11

Ja, een andere sterke drank wil ook wel goed helpen bijv. wodka ofzo!
Onze hond is nu zo duf als het maar kan, vind t stiekum best wel komisch om haar zo zien te wankelen enzo
Wij hebben haar tabletjes gegeven!

Desiree

Re: hond doodsbang voor vuurwerk.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:18

bobbes was vorig jaar ook wel al bang voor het vuurwerk, maar dit jaar is het veel erger geworden. Totaal uit haar doen, niet meer naar buiten willen, er niet aan denken om een keer haar behoefte te doen. Ze kruipt steeds overal onder weg. Zoveel angst zijn we niet gewend, want Polleke heeft er nooit mee gezeten. En nu ze doof is weet ze niet eens of ze er wel of niet mee zit.
Maar nu Bobbes zo bang is voor vuurwerk, en mijn paarden steeds verschieten van de knallen ondanks de harde radio, heb ik een pesthekel gekregen aan vuurwerk.

Vuurwerk moeten ze maar afsteken waar geen dieren zijn.

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 20:33

annepardoes, bora reageerde juist niet meer zonder tabletjes, er was alleen nog paniek en zag en hoorde ons niet meer!
naar buiten gaan ging niet meer, ze trok je dan gelijk weer naar huis!
nu ligt ze nog steeds rustig op de bank en kwispelt ze af en toe als je haar naam roept!!

bigiick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:40

Ik heb een puppy en die is echt nergens bang voor dus daar hebben we geen problemen mee maar we hebben ook nog een hond van 18 jaar en die is er als de dood voor maar die mag van de DA niet zo'n pilletje meer omdat zehart dan stil kan gaan staan.Dus wij hebben ook zo'n probleem met de hond.
Het is echt gewoon zieligvoor die beesten.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:43

wij geven onze hond smorgesn een kalmerings tabletje en dan smiddags ook en dan maken wij een kamer helemaal donker gordijnen etc dicht...en dan gewoon muziek voor die hond aan en die van ons ligt dan altijd met oud en nieuw in die kamer...lekker t soezen

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:41

Eefje23: ik vind alsnog tabletjes geen optie, ik heb wel andere verhalen gehoord over die dingen dat het net lijkt of je hond zowat in coma ligt omdat hij niet meer reageerd

ilovejuno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:49

onze honden liggen nu allebei te slapen

KiekKiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:52

als je nou heel hard de muziek aan doet en de gordijnen dicht

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:58

ik heb ook gehoord dat eh.. hoeheethetookalweer....
bach bloesem therapie heel goed werkt...
dat is zo'n middel om je paard, hond, zelfs knaagdieren te kalmeren. Het werkt ook als je het gewoon achter zijn oor smeert, als het maar opgenomen kan worden
in ieder geval veel succes

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 09:36

annepaardoes schreef:
Eefje23: ik vind alsnog tabletjes geen optie, ik heb wel andere verhalen gehoord over die dingen dat het net lijkt of je hond zowat in coma ligt omdat hij niet meer reageerd

Vertel mij dan is 1 manier hoe jij de angst die mijn hond heeft kan opheffen. En vertel mij niets over het wennen en trainen ervan.. Ik heb jaren in de verdedigingshondenafrichting gezeten.. en ik kan je 1 ding zeggen. Ze zijn er gevoelig voor of niet.. En zo ja dan heb je er hun hele leven last van.
Ik heb dit jaar weer tabletjes gebruikt en madam heeft heerlijk liggen slapen en de avond is rustig aan haar voorbij gegaan !
Rond 2 uur at ze zelfs weer een koekje en dat doet ze echt niet als ze zich gestresst had gevoelt.
En over dat in coma liggen dat heb ik idd ook een jaar gehad (het eerste jaar).. Dan zijn ze overgedoseerd.. In de gebruiksaanwijzing van die pilletejes staat duidelijk rustig opbouwen. En neem de tijd voordat ze gaan werken. Duurt zeker een uur voordat het echt werkt.
Maar gelukkig is het voor dit jaar weer voorbij !!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 10:51

wij hebben onze hond Whisky-Cream (goedkope Bailey'svariant van de Lidl) gegeven. Muts was een beetje dronken en ligt nu met een kater naast mij. Ik laat haar in ieder geval goed drinken (net als anders trouwens).

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 13:48

Snap dat mensen tegen pilletjes zijn maar ik wist geen andere oplossing, en idd moet je oppassen met overdosering! Bora is al die tijd wel "wakker" geweest of in ieder geval "aanspreekbaar" Ik heb echter geen nieuw tabletje gegeven na 8 uur toen ze iets weer iets meer bang begon te worden omdat het toen al bijna 12 uur was en tja ze is ook al bijna 12 enzo. Maar het is heel goed gegaan, het pilletje werkte nog goed genoeg en ze kon het goed hebben!!
Echter naar buiten gaan lukte nog steeds niet, zelfs om 2 uur toen het geknal al wat minder was, dus echt "uit" gaan hebben pas venmorgen gedaan en daarna heeft ze een heerlijk varkensoortje op geknabbelt, helemaal de oude weer!!
Alleen heb ik nu een ander probleem en dat is dat mijn kat (poesje van 7 maanden) niet wil eten, zou die nog een beetje in de war kunnen zijn van het vuurwerk?????????

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:48

Nou onze hond was gisteren wel erg rustig, niet onder tafel kruipen ofzo maar ze zat gewoon hele avond heel stil bij ons terwijl ze normaal overal in bijt ( ze is nog een puppy), ze durfde geeneens naar de keuken te lopen, zelfs de kip die ze van ons kreeg liet ze liggen, maar nu is ze weer helemaal de oude hoor!!!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:16

Ik heb thuis ook een schijterd van een hond..
Behalve als zn vriendje erbij is
Maar gister durfde ze ook niet te wandelen al dat geknal nee n iks voor haar!
s'Avonds kwam er visite en mijn hond haar vriendje kwam ook mee..
Dat zijn ook de enigste mensen waar Boomer niets tegen doet
En toen was ze ineens niet meer bang, goede invloed heeft die hond

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:24

MirandaB: ik had ook idd gehoort dan dat die hond niet meer reageerd maar dat was ook de eerste keer, dan kan dat wel kloppen. in dat geval zijn tabletjes wel een optie, als je dan maar rustig opbouwd

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 13:41

ja dat is denk ik het belangrijkste dat je heel rustig begint met de dosering!!! En als het niet zo hoeven zou ik het ook niet gedaan hebben, het is jaren redelijk gegaan maar nu ging het gewoon niet meer zonder!!!
Gelukkig hebben we het weer gehad voor een jaar!!!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:18

Wij hebben het voordeel dat we afgelegen wonen en er zowat geen vuurwerk te horen is.

Ik was een weekendje naar Brussel en ik dacht dat mijn ouders thuis zouden blijven, maar die zijn onverwachts weggegaan op visite. Dus de honden zijn alleen gebleven.
Vind ik niet zo'n leuk idee, maar ik weet dat je hier niets hoort, dus het zal wel meegevallen zijn.

Onze vorige hond (labrador)vond oud en nieuw wel handig, want om 12 uur renden wij allemaal naar buiten, en klom hij op de tafel om de hele schaal oliebollen op te eten