Dit is diesel trouwens als pup.
Ze was een beetje min (kwam uit een nest van 12 en was niet de grootste en sterkste ook niet de kleinste hoor) op dat moment maar ze is mooi bijgetrokken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daantjuhhh schreef:Die van mij is nogal iel, klein en teer.
Die van hun is iets stoerder iets meer een echte Jack.
die van hun is iets breder.
ThePast03 schreef:daantjuhhh schreef:Die van mij is nogal iel, klein en teer.
Die van hun is iets stoerder iets meer een echte Jack.
die van hun is iets breder.
Je gaat dus al fokken met een teef die niet aan de exterieur eisen voldoet in de hoop dat de reu dat gaat verbeteren (was fokken maar zo simpel), terwijl er zat teven rondlopen die wel aan de exterieur eisen voldoen?
Wat schiet je daar mee op?
.
daantjuhhh schreef:
Die van mij doet wel aan de eisen van een jack hoor.
.
MMaxje schreef:Dan vraag ik me af, waarom zou een fokker interesse hebben in een pup zonder stamboom?
En ik vraag me nog steeds af welke tests er gedaan zijn. Ik hoop meer dan alleen even vluchtig nakijken.
daantjuhhh schreef:
Nee dat zei ik niet.
Ze voldoet aan de eisen, maar het kan altijd beter.
Als ik met mijn paard ga fokken kijk ik toch ook naar de minpunten??
Je kijkt toch altijd naar welke punten je kan verbeteren.
Dat betekent nog niet dat ze slecht zijn alleen dat ze te verbeteren zijn!!
Je wilt toch altijd vooruitgaan en niet achteruit?
Dus je kiest toch altijd iets wat kan verbeteren?
daantjuhhh schreef:Nogmaals mijn vraag dan maar.
In welk rijtje hoord het.
gezondheid,
karakter,
uiterlijk,
Stamboom.. zo denk ik!
Hoe denken jullie daarover??
daantjuhhh schreef:Iel in de manier van het is een dametje.
teer in de manier van ze is erg zorgzaam lief en persoonlijk op je gericht.
En klein in de manier van laagbenig.
Maar dan nog iets.
Betekent het dan niet dat je nooit mag fokken zonder stamboom.
Betekent dat niet dat niemand maar meer moet gaan fokken met of zonder stamboom, totdat alle dieren uit een asiel zijn?
En daarbij gaat het me niet om de vraag.
Als ze niet weg kunnen, sow what?? we wonen hier ruim op een boerderij en hebben tijd zat voor ze.
Ze hoeven niet weg.
Ook al heb je geen papieren dan nog moet je proberen te verbeteren wat je hebt.
En ja merrie's leggen de basis en dus moet je een goed merrie hebben, maar er is GEEN merrie die helemaal perfect is waar je elke hengst op kan zetten.
Je kijkt toch altijd naar de goede en slechte punten van je merrie.
De slechte unten (slecht/minder goed) verbeter je en goede punten probeer je nog beterder te krijgen.
ThePast03 schreef:daantjuhhh schreef:Iel in de manier van het is een dametje.
teer in de manier van ze is erg zorgzaam lief en persoonlijk op je gericht.
En klein in de manier van laagbenig.
Maar dan nog iets.
Betekent het dan niet dat je nooit mag fokken zonder stamboom.
Betekent dat niet dat niemand maar meer moet gaan fokken met of zonder stamboom, totdat alle dieren uit een asiel zijn?
En daarbij gaat het me niet om de vraag.
Als ze niet weg kunnen, sow what?? we wonen hier ruim op een boerderij en hebben tijd zat voor ze.
Ze hoeven niet weg.
Ook al heb je geen papieren dan nog moet je proberen te verbeteren wat je hebt.
En ja merrie's leggen de basis en dus moet je een goed merrie hebben, maar er is GEEN merrie die helemaal perfect is waar je elke hengst op kan zetten.
Je kijkt toch altijd naar de goede en slechte punten van je merrie.
De slechte unten (slecht/minder goed) verbeter je en goede punten probeer je nog beterder te krijgen.
Dan ben je dus bezig een eindprodukt op de wereld te zetten en niet zoals een serieuze fokker doet in meer generatie denken.Nogmaals er is heel veel aanbod van dit soort hondjes en vrij weinig vraag.
De kopers die je krijgt zijn normaal gesproken niet de mensen die zich verdiept hebben in het ras of zelfs het wezen hond. Ik hoef je toch niet uit te leggen dat het juist bij dit soort kopers vaak fout gaat en dat de hond wordt weggedaan.
En dit kun je ook niet voorkomen met contracten want die hebben geen rechtsgeldigheid.
daantjuhhh schreef:Wat bedoel je hier precies mee.
Iedereen kijkt naar de merrie en wil punten verbeteren die te verbeteren zijn!
Wie zet er nou iets op zijn merrie wat er niet oppast.
ThePast03 schreef:daantjuhhh schreef:Wat bedoel je hier precies mee.
Iedereen kijkt naar de merrie en wil punten verbeteren die te verbeteren zijn!
Wie zet er nou iets op zijn merrie wat er niet oppast.
Met een eindprodukt bedoel ik dat je niet verder kijkt dan deze pups.
Een serieuze fokker kijkt verder, die heeft een doel waar hij mee bezig is en waarna hij streeft.
Zijn nestje pups is dus geen eindprodukt maar zijn als het goed is (en dat is het lang niet altijd natuurlijk) fokdieren waarmee verder gefokt kan worden om het doel te bereiken.
Beetje knullig uitgelegd zo maar kan me op het moment niet goed concentreren om het beter uit te leggen.
Jij kunt alleen de punten verbeteren die je met blote ogen ziet omdat je totaal niet weet wat voor genetische eigenschappen er verder in je teef zit. Je kent immers haar voorouders niet?
Jullie zijn bezig om een pretnestje op de wereld te zetten. Op zich niets mis mee als je ze allemaal zelf houdt, maar je kunt het niet gaan vergelijken met serieus fokken.