Voor de fan's van Herdershonden! (mooie plaatjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuiken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 00:03

Cinnepin schreef:
ooh herders zijn zo mooi. Met mijn Nikita ( pup) gaat ook alles helemaal goed
En dan nog te bedenken dat er in mijn topic zo over werd gezeurt over herders.....

Was Nikita niet al te erg onder de indruk van het vuurewerk??
Die van mij heeft de hele avond liggen slapen, zo braaf, nergens bang voor!

Kuiken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 00:04

Leuk dat er steeds meer knappe herders in dit topic komen!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:26

nee het ging wel
Had haar meegenomen naar me ouders en die hebben een jackrussel pup dus die hebben elkaar vermaakt.
Het begonhier alleen wel erg vroeg met knallen. Liet haar om half 11 nog even uit maar knalde al zo erg dat vond ze wel eng. Maar binnen niks aan de hand
gelukkig

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:01

Onze hond had nergens last van Alleen van de harde carbit knallen.. daar werd ze kwaad op maar gelukkig niet bang. De kat zat helaas wel de hele avond achter de wasmachine.. Vond zo zielig Had dr nog wel een heel pipetje (mens moet 4 druppels per keer) bach bloesem rescue gegeven maar het heeft niet geholpen...

AltijdLente

Re: Voor de fan's van Herdershonden! (mooie plaatjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:16

mooie honden heb je. Wij hebben hiervoor ook een kortharige gehad, totaal ander type als dat we nu hebben, lijkt wat op die van LORD:

Afbeelding
als baby

Afbeelding
en nu

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 07:21

Herders Ze blijven geweldig he

Hier de mijne :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qua kleur valt hij hier wel een beetje uit de toon

Ik moet hoognodig weer eens nieuwe foto's maken

Kuiken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 11:28

Oh Cayenne jouw herder is gaaf!!
Ik was op zoek naar een witte tot ik mijn duitse portret tegen kwam..

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:39

Bedankt

Gek genoeg komt die van mij van Kapaza af Hij moest bij zijn vorige baasjes weg omdat ze allebei 40 uur werkten en de man ook nog eens een jaar op de binnenvaart ging, en toen hadden ze er dus geen tijd meer voor. Was er eerst nogal voorzichtig mee want ja je weet niet wat je in huis haalt he Maar ik had een proeftijd ook. Heb uiteindelijk niets voor hem hoeven betalen, zolang ik hun goed op de hoogte zou houden en dat hij terug zou gaan wanneer hij heimwee zou krijgen. Ik heb hem nu sinds maart en hij doet het prima Ik heb gezien hoeveel hij als puppy gekost heeft en dat was nog niet mis

Het viel me alles 200% mee. Hij is goed getraind, heeft diploma's, papieren, inentingen, stamboom, chip, de mensen hadden hem vanaf puppy af aan (hij is nu 4) en hij luisterd ontzettend goed. Ik heb hem laten checken door de dierenarts en hij is ook HD vrij gelukkig. Hij kan ook alleen zijn en hij blaft niet eens wanneer de bel gaat dus een waakhond heb je er niet aan hoor

Heb dus ontzettend geluk gehad

Overigens heb ik wel een vraagje. Komt dat HD nou erg veel voor bij herders en waar kun je het aan merken? Ik blijf toch een beetje voorzichtig he

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:18

Mooie honden hoor!

Kuiken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 13:50

Cayenne schreef:

Overigens heb ik wel een vraagje. Komt dat HD nou erg veel voor bij herders en waar kun je het aan merken? Ik blijf toch een beetje voorzichtig he

Het komt helaas wel heel veel voor ja, in de stamboom van je hond kun je zien in welke gradatie de ouders enz het hebben of HD vrij zijn.

Een hond kan je pas op HD laten testen na zijn eerste levensjaar (foto) Verder goed op blijven letten op de bewegingen van je hond.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:02

Ah, bedankt voor de info Op de stamboom staat dat allebei de ouders en eigenlijk allemaal wel HD vrij zijn, de mijne is er ook op getest toen hij 1 jaar was volgens alle papieren, maar van de week liep hij was stijfjes en ben toen toch even naar de dierenarts geweest. Volgens hem kan het zijn dat hij een lichte onsteking in zijn heup heeft en ik heb een kuurtje Metacam en Primeval meegekregen. Hij denkt dat hij waarschijnlijk iets te veel heen en weer heeft gesprongen en gek gedaan in de sneeuw, maar ja, ik vind het toch een beetje eng

Overigens heeft ie maar een paar uurtjes slecht gelopen, nu is er niets meer aan te zien

Kuiken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:19

Cayenne schreef:
Ah, bedankt voor de info Op de stamboom staat dat allebei de ouders en eigenlijk allemaal wel HD vrij zijn, de mijne is er ook op getest toen hij 1 jaar was volgens alle papieren, maar van de week liep hij was stijfjes en ben toen toch even naar de dierenarts geweest. Volgens hem kan het zijn dat hij een lichte onsteking in zijn heup heeft en ik heb een kuurtje Metacam en Primeval meegekregen. Hij denkt dat hij waarschijnlijk iets te veel heen en weer heeft gesprongen en gek gedaan in de sneeuw, maar ja, ik vind het toch een beetje eng

Overigens heeft ie maar een paar uurtjes slecht gelopen, nu is er niets meer aan te zien

Ik ben daar ook altijd super voorzicht mee hoor! Ik loop liever een keertje extra naar de DA.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:10

Wat een stukken, mag ik een bakje?

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:41

HD blijkt bij de hollanders gelukkig niet veel voor de komen
Onze hond is (helaas) wel heel erg waaks. Mensen durven neit binnen te komen via de achterdeur, behalve diegene die dr goed kennen Vervelend is het soms wel maar heb me nog nooit zo veilig gevoelt, ook rond half 12 op straat!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:10

Prachtige duitse herder! Echt super gave kleuren De mechelaar is ook een pracht hond om te zien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:42

@ Cayenne, die van jou is zeker heel gaaf! Wat een geweldig mooi dier!!

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:32

mOoi zeg, ben ook helemaal gek van herders. jou mechelse vind ik het mooist. ik heb er zelf ook 1 gehad overleden dit jaar. 15 jaar geworden hete vera.
zit een beetje pitbull bloed in mijn hond en het is een mechelse herder.. Het was wel een oude dame he!!
hier foto

Afbeelding

Groetjes Iris

s_t_e_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:38

Herdershonden zijn de mooiste ter wereld
en die v ons het allermooist..
heb geen ecente foto's alleen als pup, en k ben geen expert met uploaden... us k weet niet of dit lukt...

Afbeelding

**duimt**

Kuiken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 00:04

Wat een liefie!!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:06

hoi mensen.
de plaatsjes die ik erop wou zetten kunne er nog niet op helaas.maar hier weer zo een duitser fan.ik heb de 19 jaar van mijn leven tussen de duitsers gezeten.mijn ouders hadden een duitse herder kennel in veenendaal.
VON DAMANTAL voor de mensen die beetje bekent zijn in t wereldje.
1 hond zal ik nooit meer vergeten.we hadden hem samen met een fokker in friesland.asko von jabora was echt een tophond alleen met een kronkel in zijn kop.daardoor konden we hem niet meer bij ons houden tussen de kinderen en andere honden van daar dat de andere fokker hem helemaal aleen tot zijn beschikking kreeg en wij venus kregen.een hele lieve teef waar we af en toe een nestje van hadden.na een tijdje begon ze ziek te worden en de geboortes van de pups gingen steeds moeilijker.wat bleek ze had baarmoederkanker en een versteende pup in maar buik.baarmoeder weg laten halen en toen werd een een achter de kachel hond.een tijdje daarna werd ze weer erg ziek en wou ze bijna niet meer eten en ze kon amper nog lopen.toen ik een weekend alleen thuis was wou ze helemaal niet meer eten en heb ik alles geprobeerd tot ze wat wou eten.alles wat ze lekker vond maar eigenlijk niet mocht.ze had speciaal voer maar dat luste ze niet.ik heb zelf met een lepen pap in haar bek gegoten in de hoop dat ze wat binnekreeg.die zondag belde ik mijn moeder dat ze naar huis moesten komen.maandag middag kwamen ze eindelijk thuis en zijn ze meteen naar de dierenarst gegaan.ik ben als een speer naar me paardjes gefiets en toen ik daar was belde me moeder op dat ze venus in hadden laten slapen.

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:58

ikzelf heb ook een duitse herder. en mijn vader en mijn moeder hebben er 3 2 zwarte en 1 'gewone' zeg maar. foto;s plaatsen lukt me ff niet maar je kan ze wel bekijken op www.vandeveluwehoeve.nl mijn hond is cujo

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:03

Ik ben gek op Duitse herders.. die van mij heb ik helaas 3 jaar geleden moeten laten inslapen. Als ik weer de mogelijkheid heb om een hond te nemen wordt het weer een herder (foto's in profiel).

Jouw Duitse mag er ook wezen zeg.. wat een knappert!

bakstertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:28

wij hebben ook twee herders!! maar dan wel Belgische herders! Groenendaelers ik wil later zowieso ook groenendaelers!!

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:00

wat een knappe herders zeg!
vooral die eerste!
waar ik eerst werkte hadde ze ook een herder, ook zo'n geweldig lief en mooi beest

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:07

Zijn er op bokt nou niet meer mensen met een Hollandse herder?
Valt me een beetje tegen