hoera! mijn kat is krols (+vraagje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxkimmyxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:26

EveliNero schreef:
ok dus je hebt er maar 2 gehad, maar waarom een derde fokken als je zelf in een asiel werkt en dus moet zien dat er genoeg katten daar zitten? de TS wil 1 nestje fokken en krijgt meteen van iedereen kritiek hierop, maar jij kan wel rustig 2 nestje fokken en zelfs nog een derde?

omdat ik het met mijn eigen kater doe die getest is en ik zeker weet dat er mooie gezonde kittens uit komen en mijn kattin niet op straat laat rondlopen om door de eerste de beste met aids besmette straatkat te laten dekken. en ik dacht ook niet dat de TS haar kattin na dit nestje wou laten sterreliseren.

EveliNero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:31

en dan zeggen dat ik niet goed lees..

hooi schreef:
Verder wordt ze na dit nestje ook gesteriliseerd.

dat jij met je eigen kater fokt is mooi, maar het helpt niks tegen het overschot.

ellenlouise

Re: hoera! mijn kat is krols (+vraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:35

xxkimmyxx schreef:
Maar ik snap niet dat sommige fokkers hun dieren zomaar aan een dierenwinkel verkopen.

Om het geld (en waarschijnlijk zijn dat de dieren die ze zelf niet snel genoeg kwijtraakten)

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:38

ow sorry had niet gelezen nee en het helpt inderdaad niet tegen het overschot maar ik doe het met nadenken en na het nestje van deze lente (3de) sterreliseer ik haar ook. ik fok niet zomaar in het wilde weg met mijn kattin, en mijn 2ex-katers zijn allebij uit het asiel gehaald, op volwassen leeftijd, dus ik weet wel wat voor gevolgen het heeft als je zomaar in het wilde weg fokt. Ik vind niet dat omdat andere mensen niet goed voor hun kittens of katten zorgen dat mijn kattin geen geregeld nestje mag krijgen.

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:40

ellenlouise schreef:
xxkimmyxx schreef:
Maar ik snap niet dat sommige fokkers hun dieren zomaar aan een dierenwinkel verkopen.

Om het geld (en waarschijnlijk zijn dat de dieren die ze zelf niet snel genoeg kwijtraakten)

en dat noemt zich dan proffesionele kattenfokker. ik ken ook een fokker, waarmee ik zeer goed bevriend ben. en die vind het al erg van de visjes in de dierenwinkel dan zie je hoeveel verschil er tussen mensen is he

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:41

dit is toch niet serieus he?

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:45

Marye78 schreef:

haha jawel, die is echt prettig gestoord hoor. ze vind het zielig omdat die visbakken dan vaak niet optijd ververst worden en als ze dan een visje dood ziet is het van 'zie je wel ik zei het toch' nemen we er geen mee? maar als 1 van haar katten dan in de visbokaal zou gaan vissen...toch geen goed idee

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:50

xxkimmyxx schreef:
Marye78 schreef:

haha jawel, die is echt prettig gestoord hoor. ze vind het zielig omdat die visbakken dan vaak niet optijd ververst worden en als ze dan een visje dood ziet is het van 'zie je wel ik zei het toch' nemen we er geen mee? maar als 1 van haar katten dan in de visbokaal zou gaan vissen...toch geen goed idee

Ik bedoelde eigenlijk het 1e bericht van de TS

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:53

Jullie laten het wel allemaal vreselijk dramatisch klinken he? Ik fok niet met katten, maar ik woon op een boerderij, en voordat het ons eindelijk lukte om alle katten die hier rondlopen te vangen en te laten castreren gingen er niet weken of maanden, maar jaren voorbij. Één nestje is al genoeg om de hele viscieuze cirkel weer op te doen starten. Maar vanaf dit jaar zijn uiteindelijk al onze katten gecastreerd! Behalve 1 dit jaar geboren katertje dat aan is komen lopen (een van de buren kreeg een nestje en is naar de stad verhuist - en jawel, de kittens lieten ze achter, zodoende hebben we er weer een bij ). Op het platteland met katten die constant buiten lopen is het nou eenmaal moeilijk om het juiste moment te treffen (bij de poezen), als ze krols zijn betekent dat dat je ze minstens een week niet kan vinden, ja en dan is het al te laat. En als ze dan kittens heeft zijn de melkklieren opgezet en kan er ook niet gecastreerd worden, en ondertussen wordt ze weer krols... De kattenanticonceptie die we vroeger nog wel eens lieten prikken is trouwens kankerverwekkend, leerde ik laatst op bokt (DA heeft het er nooit over gehad ). Etc etc.

Punt is, wat gebeurd is is gebeurd, en als ze de kittens kwijt kan is TS er beter aan toe dan wij, wij hebben haast alle kittens zelf moeten houden (want katten zijn idd zeker niet schaars en probeer dan maar een goede eigenaar te vinden). De enige reden waarom we er nu "maar" 9 hebben komt in grote mate door het verkeer en andere oorzaken. De enige keer dat we met een volwassen zieke kat te maken gehad hebben kwam nadat ze waren geschept door een auto, en een van onze katten is ooit vergiftigd (samen met een van de honden, maar die overleefde het ). Een keer heb ik meegemaakt dat een poes een miskraam kreeg. Waarom zullen we nooit weten, maar poes was er zeker niet in die mate door gestresst dat ze van huis weg zou lopen, zoals iemand hierboven suggereerde (poes maakt het trouwens goed en is inmiddels al weer een paar jaar gecastreerd, dank u). Een keer kreeg een poes maar 1 kitten en dat stierf binnen een week. Een andere keer verloor poes interesse in haar kitten en hebben we het vanaf dag 3 met de hand op moeten voeden (die is inmiddels 8, gecastreerd en maakt het ook nog steeds goed).

Maar in al die jaren is het nog nooit gebeurd dat we zieke kittens zouden hebben, of dat een nestje op een mysterieuze wijze gestorven zou zijn. Drie nestjes vonden we pas na een paar weken, en ook die zijn gewoon gezond groot geworden (we hebben ook nooit kittens met open buikjes gehad ofzo). Dus al mag het dom zijn van TS om haar poes zomaar "in het wild" te laten dekken, we moeten hier niet allemaal geaan overdijven met katten AIDS en leukemie en katjes met teveel ledematen ed., Als ik ergens een hekel aan heb is als iets natuurlijks zo "ziekelijk" geportreteerd wordt (hetzelfde zoals op Bokt vaak gereageerd wordt op het laten dekken van oudere merries = alsof drachtigheid een ziekte is!!!) .

Ik snap niet hoe TS daar mee geholpen wordt nu haar kat waarschijnlijk toch al drachtig is, lekkere objectieve reakties krijg je dan. Ik hoop maar dat ze ook wat nuttige raad heeft gevonden, al weet ik niet of ze wel helemaal zo eerlijk geweest is (meerdere zeiden het al: als je vader DA is, wat zoek je hier dan voor antwoorden?), en hopelijk laat ze haar poes na dit nestje castreren.
Laatst bijgewerkt door Nouska op 28-12-05 13:56, in het totaal 3 keer bewerkt

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:54

ik wil toch wel even reageren hier.
ten eerste is het heel heel heel erg dom om je poes door buitenkaterS te laten dekken, katerS met grote S omdat de poes door verschillende katers gedekt zal gaan worden. ook door zwerfkaters, die een hele grote kans met zich mee nemen dat je poes nu besmet is met niesziekte, of erger met kattenaids of kattenleukemie.

dit hoef je aan de kittens nog niet eens te merken, maar ondertussen zijn ze wel drager en verspreider.

afgezien van dat feit ben ik het eens met de overvolle asiels ,
een nestje nemen op de wijze die jij doet is egoistisch, je vind het zelf leuk om kittens te krijgen, maar je denkt niet na over de gevaren die je nu loopt.

dan ook nog, er werd hier kwaad gesproken over fokkers
daar ben ik het dus zeker niet mee eens,
ik ben zelf een serieuze fokker. al mijn katten, ook degene waar ik niet mee fok, zijn getest op kattenaids en kattenleukemie.
ik neem een kater bij de poes, die kwalitatief en qua karakter het beste bij de poes past.
zo is de kans veel en veel groter dat ik gezonde , mooie en lieve kittens krijg.
de kans op erfelijke gebreken word zo minimaal.
dat een fokker het alleen voor het geld doet, dat is onzin.
ga maar eens na wat de tests kosten, 40 euro per kat.
en dan nog de juiste entingen , ontwormingen en het juiste kwaliteits voer.
dan krijg je een dure kitten dus.
voordeel van een kitten van gemiddeld 400 a 500 euro is, dat alleen mensen een kitten kopen, die er werkelijk goed voor zullen gaan zijn.
want iemand die een raskitten koopt bij een goede fokker, en dus behoorlijk wat betaald, die heeft goed over de keuze een kat te nemen nagedacht.
en zal men ook voorzichtiger zijn met dit kostbare dier.
helaas worden gratis kittens niet alleen uiteindelijk in het asiel gedumpt, maar ook wel eens gevoerd aan reptielen.

dit was wat ik even kwijt wilde.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:00

@ Nouska: jij vind het dus verantwoord om maar enigszins kans te hebben dat de poes gedekt wordt door een besmette kater???

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:10

Waar schrijf ik dan dat ik het verantwoord vind?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:15

Nouska schreef:
Jullie laten het wel allemaal vreselijk dramatisch klinken he?

*knip*

Dus al mag het dom zijn van TS om haar poes zomaar "in het wild" te laten dekken, we moeten hier niet allemaal geaan overdijven met katten AIDS en leukemie en katjes met teveel ledematen ed., Als ik ergens een hekel aan heb is als iets natuurlijks zo "ziekelijk" geportreteerd wordt

Als jij het overdrijven vind, lees ik indirect dat jij het maar een beetje b*llsh*t vind allemaal. Dus tja...

Soprano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:22

EveliNero schreef:
ohh echt weer bokt hoor!
ik denk dat ze na 20 reacties wel begrijpt dat ze dom is geweest, ze beter een kat uit het asiel kan aanbieden en er een kattenoverschot is etcetcetc!

waarom mag zij niet gewoon een nestje fokken?!
ze is misschien wat dom geweest met hoe ze haar kat laat bevruchten.
jullie mogen zeker wel allemaal een nestje fokken want:
ja mijn poes is echt een moederpoes of mijn poes is een raskat. so what?! er zitten ook raskatten in het asiel en niet iedereen wil zo'n lelijke gemodificeerde onnatuurlijke raskat. je kan ook moeilijk een raskat op de boerderij houden waar hij muizen moet vangen en vies wordt!

dit meisje heeft misschien wat minder goed nagedacht over de bevruchting, maar ze heeft wel een adres voor alle katjes. die mensen hadden ook een kat uit het asiel kunnen halen, maar die katten zitten daar ook echt niet allemaal omdat hun baasje zonodig op vakantie moest. en er dan vanuit gaan dat de kennissen zich niet aan hun woord zullen houden vind ook de grootste onzin!

Soprano schreef:
* Wat ik trouwens juist in je profiel lees: Je kat is nog maar 1 jaar? En je kat komt van een boerderij van mensen die je kent? Als ze zelf nestjes hebben voorwat ga jij dan in godsnaam ook nog nestjes kweken???

wie zegt dat dit dezelfde kenissen zijn?

dus is het nou echt nodig om als 30ste te zeggen dat ze dom is geweest etcetc?! ik denk dat ze dat nu wel snapt. ze kwam hier om vragen te stellen en gaf toe dat ze wat dom is geweest..
leuk om haar dan alsnog met zijn 30en aan te vallen!!!!

Daarom zet ik er ook vraagtekens bij

Maar even over het deeltje wat ik vetgedrukt heb: Je zegt zelf dat er al 30 mensen hebben gezegd dat ze beter een kat uit het asiel en dat er kattenoverschot is etc... en dan vraag jij nog: waarom mag zij niet gewoon een nestje fokken?! Dat mensen fokken met hun kat omdat het zogezegd een echt moederpoes is ben ik ook absoluut niet met eens! Maar ieder nestje dat vermeden kan worden is goed voor het kattenoverschot, niet?

Ook trouwens over die ziekten: In het asiel hebben wij in de zomer ALLE katten (dat zijn er zo ongeveer 40) moeten laten inslapen omdat er katteziekte was uitgebroken, één zieke kat was binnengebracht en heel het asiel was besmet. De kittens werden direct als eerste besmet. Om uitbreiding te voorkomen moesten we wel alles laten inslapen (we hadden eerst alleen de zieksten gedaan en alles ontsmet maar dat hielp allemaal niet) Dit vonden wij verschrikkelijk! Aangezien iedereen toch ook zo zijn lievelingen heeft... Als mensen hun kat zouden castreren/steriliseren en ineënten zou dit allemaal niet gebeurd moeten zijn! Daarom kan ik mij ook zo verschrikkelijk kwaad maken om mensen die zomaar voor de 'fun' een nestje kweken en om het grof te zeggen zitten wij dan met de miserié!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:25

Nouska schreef:
Jullie laten het wel allemaal vreselijk dramatisch klinken he? Ik fok niet met katten, maar ik woon op een boerderij, en voordat het ons eindelijk lukte om alle katten die hier rondlopen te vangen en te laten castreren gingen er niet weken of maanden, maar jaren voorbij. Één nestje is al genoeg om de hele viscieuze cirkel weer op te doen starten. Maar vanaf dit jaar zijn uiteindelijk al onze katten gecastreerd!

Hai Nouska. Ik weet niet of het je eigen katten waren en misschien ook erg schuw maar anders was het het overwegen waard geweest om ze binnen te houden tot ze gesteriliseerd konden worden. Maar goed, inmiddels is je missie volbracht

@ crossmonster: waar wordt er dan kwaad gesproken over (erkende) fokkers?

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:26

Zitten de asiels dan niet meer vol met hele leuke
lieve muizenvangers alias knuffel- katten

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:37

we spreken niet kwaad over fokkers, want er zijn er zeer goede, maar je moet toegeven dat er er ook bij zijn die niet altijd goede bedoelingen hebben. dat wouden we gewoon zeggen

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:44

jezus wat een gemaiw!!
bokt is weer bezig!!
hoeveel mensen fokken er nog met katten!!
dan moeten de kattenfokkers ook maar stoppen vind ik als we iets moeten
doen aan het kattenoverschot!!
kom mensen dit vind ik dus nergens op slaan!!ik vind het ook zielig
voor de katten die nog in het asiel zitten maar moeten we daar
iemand zo voor naar beneden halen als zij graag een nestje wil!!
wij hebben thuis ook een poes en ik wou ook graag een nestje!!
maar het is dat ons mam het niet wou!!
de manier waarop vind ik ook niet dat we daar iets over kunnen zeggen
want we weten niets over de katers die daar rondlopen en als die
vader dierenarts is dan zal hij het toch ook wel weten!!
wat de vragen betreft misschien vond ze het wel leuker om het hier
op bokt te vragen in plaats van haar vader!!
maak er toch geen heel drama van!!dit vind ik altijd zo jammer van
bokt en kan ik ook zo boos om worden!!bokt is al een keer neergezet
als roddelplek van nederland!!laten we dit veranderen mensen!!
dat ze leuk over bokt denken!!mensen die doorzeuren die verpesten
het voor de andere mensen!!
zo dit wou ik ff kwijt!!
@ ts: k hoop dat je een leuk nestje krijgt en dat je er veel plezier van
hebt!!laat nog iets weten over je nestje!!

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:46

Mlies schreef:
Je laat je kat dus maar dekken door een of andere kater die je niet eens kent?

Nouja, echt slim vind ik het niet. Als je zo nodig wilt fokken, doe het dan wel een beetje goed..

Verder weet ik ook geen antwoord op je vragen.

Nee, dit vind ik ook !

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:52

lindavd schreef:

Volgens mij wordt er hier niemand naar beneden gehaald maar worden er voornamelijk onderbouwde meningen en advies gegeven.

Verder vind ik vind dat jij een verstandige moeder hebt

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:04

lindavd schreef:
jezus wat een gemaiw!!
bokt is weer bezig!!
zo dit wou ik ff kwijt!!

Typisch dat je zo denkt. Denk dat we over een paar weken ook wel een nestje van jouw kat kunnen verwachten?

xxkimmyxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:11

MMaxje schreef:
lindavd schreef:
jezus wat een gemaiw!!
bokt is weer bezig!!
zo dit wou ik ff kwijt!!

Typisch dat je zo denkt. Denk dat we over een paar weken ook wel een nestje van jouw kat kunnen verwachten?

dat denk ik niet , haar moeder was toch verstandig
tenzij ze haar poes stiekem loslaat in de tuin van de buren waar ze toevallig een kater hebben en dan maar zeggen tegen mama dat het 'perongeluk' ging

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:13

Hey Kimmy, breng d'r nou niet op ideeën!
Hoop dat mams de kans op ongelukjes heeft verkleind door poes te steriliseren.

xxkimmyxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:15

[quote="ellenlouise"]Hey Kimmy, breng d'r nou niet op ideeën!
Hoop dat mams de kans op ongelukjes heeft verkleind door poes te steriliseren.[/quote
was ook niet mijn bedoeling hoor hoop ik ook

hooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:16

ja hier de TS.
Mijn vader zei zelf dat een kat meestal een paar dagen krols is. Ik was benieuwd wat jullie ervaringen waren. En over die andere vraag, of ze krols blijven als ze drachtig zijn: mijn vader was niet thuis toen die vraag in me opkwam. Er zijn bokkers die snel reageren dus ik dacht: ik probeer het zo. Ik voel me behoorlijk ondergezeken door een heel aantal bokkers. Dat is jammer. Ik weet nu wel dat ik stom bezig ben geweest. Mijn vader zei inderdaad dat hij wel een paar gevallen van kattenaids en kattenleukemie mee had gemaakt. En ja, ik vond ook dat hij dat wel wat eerder had kunnen zeggen. Mijn kat is nu 2 dagen buitengeweest en sinds deze storm van reacties houd ik haar binnen. Ik wil niet dat het leeftijdsverschil tussen de kittens te groot wordt. En verder vertrouw ik het ook niet omdat er rond deze tijd veel vuurwerk afgeschoten wordt, maar da's off-topic. Voor mensen die nog gaan reageren: LEES voordat je weer hetzelfde zegt of een onzinnige reactie geeft. Voorkomt een heleboel langs-elkaar-heen-gepraat.

Als het allemaal goed gaat komt er dus eind februari/begin maart een nestje. Ik zal tegen die tijd een paar foto's neerzetten. Vinden sommige bokkers misschien wel leuk.
groeten!