Iemand ervaring met de Dogwatch (afrastering honden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 20:29

Hoe lang duurde het eigenlijk bij jullie voor ze het door hadden?

Margee

Re: Iemand ervaring met de Dogwatch (afrastering honden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:29

Ik heb me bij Puck aan de trainingsvideo instructies gehouden. Dus met vlaggetjes de lijn markeren en zo....
De kleine schurk(in) heb ik het bandje omgedaan, riem erbij om en naar de "pieplijn" toegelopen. Toen met veel misbaar gewaarschuwd voor de piep en dat was het. Ze is wel eens wat te ver gelopen en wist wat er mis was gegaan.
Wel goed de batterijen en de werking van de band in de gaten houden. Wij dachten met die grote hond nml dat die er maling aan had na een poosje, was gewoon de band defekt......

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 22:38

Denk dat voor Kaya we ook de instructies moeten volgen. De cocker niet. Die heeft het al helemaal door .

Heike
Mede-oprichtster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:23

AM --> BB

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:36

Ik heb een siberische husky, loopt dankzij de pet safe altijd los!!! Geweldig systeem, let er wel op dat je op tijd nieuwe batterijen gebruikt anders hebben ze het zo door!!! (of heb ik nu zon slimme hond)?? Onderdanige honden doen er langer over om het volledig te begrijpen ze worden er (tijdelijk) angstig van. Onze superdominante Boris begreep de hint binnen 3 dagen!! Succes ermee!!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 21:02

Dat is 'm inderdaad het verschil. Kaya is heel erg onderdanig. Bijna extreem. Saffy (mijn cocker) daarentegen is dominant. Huppelt dus ook al heel rap door de tuin. Een piepje en mevrouw denkt 'WHOOO, even een stapje terug '.

Maar ook Kaya begint het nu goed te begrijpen. En vandaag hebben ze al losgezeten. Al was door het drapweer het wel zo dat ze vooral in stal gezeten hebben maar dat geeft niet. Ben er erg blij mee.

Heb overigens nu wel de vlaggetjes neergezet en dat lijkt voor Kaya toch wel prettig te zijn.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 00:24

Hoe gaat het nu na een paar weken met de honden en hun invisible fence? Is het dat geworden wat je verwacht had en gehoopt had, Faas?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 06:49

Nou, helaas niet echt. Voor onze cocker wel maar onze witte is van nature een erg bange hond. Met dit systeem is ze alleen maar banger geworden. Terwijl haar band alleen!! op piepen staat. De training hebben we keurig gedaan maar het wil voor haar niet echt vlotten. Dus het systeem gaat terug. Heel jammer maar het is niet anders. Dan toch maar iets met een hek fabrieken ofzo.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:58

Joh, jammer....... Toch wel fijn om je ervaring te horen, daar kunnen anderen weer hun voordeel mee doen toch? Als ik al weet hoe mijn honden reageren / gereageerd hebben op hun eerste aanraking een zichtbare stroomdraad dan kan ik mij wel veel bij jullie ervaringen voorstellen.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 14:02

Nou ja, misschien toch maar een zichtbaar stroomdraadje spannen. Maar eens kijken. Weer genoeg te doen in het voorjaar .

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:50

Jammer dat het niet wil! Ja dat is wel het enige nadeel met bange honden, die denken dan echt dat ze zich buiten niet meer kunnen bewegen omdat ze het niet kunnen zien..

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:54

Ik heb het sinds 3 weken en het is in 1 woord geweldig!!!!!Ik liep al jaren achter mijn honden aan te rennen en moest ze regelmatig ophalen uit het asiel,
:€€€€€€€
De jongste van de 2 had het in 2 dagen door,degene die hier het langste woont deed er bijna 2 weken over en was zwaar aangetast.Ze zijn al 3 weken niet meer op de weg geweest.Ik heb ons hele terrein ermee omheind(8000m2)Wij hebben trouwens de Petsave

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 19:44

Kaya is ook de weg niet meer opgeweest sindsdien..... maar ja, die moeten we ook echt wegdragen want ze verzet geen stap meer

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:46

Wij hebben ook wel eens meegemaakt dat er eentje overstuur was omdat ze zich vergisten maar dat moest dan maar even. Was de volgende dag weer over. Sommige honden zijn echter veel sneller bang dan andere, hebben wij ook.
Sinds vorige week bleek de ontvanger van het kleine mormel stuk.We moeten haar nu binnen houden want ze loopt nu overal. Via de weg, onder het hek door, over het ijs. Ik hoop dat hij er echt snel weer is.....

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 15:59

Dat is het probgleem. Het isn iet 1 of twee dagen. Ze blijft gewoon heel bang om te lopen. Mijn man moet haar echt dragen. En zo'n witte is best zwaar .

Tongiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:17

Hebben wij ook voor onze 2 honden.
Ze hadden het al vrij snel door (na 2 weekjes ongeveer)
Ze lopen er niet over. Bij de ene is nu de halsband kapot, dus heeft
ze die niet om, maar ze weet dat ze niet over dat draatje mag (ze weten op sommige plekken precies waar het ligt) dus doet ze dat ook niet.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:50

Ik heb 2 honden met een band en af en toe vergeten ze toch echt dat ze er niet overheen mogen,hoewel t minder is dan voorheen