me hondje werd gedekt....normaale fotos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:49

moyra schreef:
ze hebben de reu ook na laten kijken hoorde ik vandaag dus wat is nog het probleem ?

Nou, bijvoorbeeld dat je daar nu achter komt terwijl de (mogelijke) dekking al gebeurt is, wanneer je er niks meer aan kunt veranderen.
Wat waren de uitslagen dan trouwens?
Van jouw teef en de reu bedoel ik.

De honden hadden geen papieren he? Dus de pups straks ook niet?
O nee, natuurlijk niet, anders was je wel anders te werk gegaan.

Verder kan ik nog wel meer 'problemen' bedenken bij 'ontverantwoord fokken' (misschien is vermeerderen wel een betere woordkeus dan fokken) behalve uitslagen van medische testen en papieren van ouderhonden.

Het kan goed gaan, en dat hoop ik dan ook voor jou, de hond en de mogelijke puppies, maar het kan ook zo fout gaan en die kans is helaas behoorlijk aanwezig.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:19

Cheveyo schreef:
Zou je het echt niet erg vinden als jij door deze ongeteste combi een pup fokt met patella? Je hebt zelf een hond die niet helemaal oke is, daar ga je geen nestje mee doen, maar een pup die het heeft is niet zielig??

?

bigiick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:26

heej leuk hoor.
Ben benieuwd naar depuppies.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:07

moyra schreef:
ze hebben de reu ook na laten kijken hoorde ik vandaag dus wat is nog het probleem ?

Met "na laten kijken" schiet je helemaal niets op. Je zult toch op zijn minst wat rontgenfoto's moeten laten maken maar dat is meestal veel te duur voor een 'pretnestje'.
En ook al heb je beide ouders gerontgend dan nog zeg dat niets, het heeft pas waarde als ook de grootouders (en verdere generaties) getest zijn zoals bij de honden met papieren.
Erfelijke gebreken slaan namelijk ook weleens een paar generaties over.

Je bedoelt het waarschijnlijk goed met je opmerking dat je goede baasjes zoekt maar je moest eens weten hoeveel van die zogenaamde baasjes de hond in het asiel droppen als het geen leuk bolletje wol meer is en het toch wel een hoop tijd en verantwoording blijkt te zijn om een hond te hebben.

Er is veel meer aanbod dan vraag naar dit soort hondjes en de echt serieuze hondenliefhebbers gaan naar een rasvereniging dus zo makkelijk als jij het stelt zal het zeker niet zijn.

Als je jezelf echt in dit soort zaken had verdiept had je dit alles allang kunnen weten voordat je je teef liet dekken. Je had op zijn minst contact op kunnen nemen met de rasvereniging.

Sterkte, je zult het hard nodig hebben.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:14

niet vervelend bedoeld, maar dit noem ik niet niet fokken, maar vermeerderen...

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:35

Ik ben het helemaal met jullie eens dat het onverstandig is om zomaar te gaan fokken, maar als je in haar profiel kijkt kun je zien dat ze 16 is. Vast niet alleen haar keus. Vind het jammer dat iedereen weer zo tekeer gaat.

Anoniem

Re: me hondje werd gedekt....normaale fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:42

Freaky maar wat leert ze als iedereen zegt o,wat leuk?
Dan leert ze toch alleen maar dat wat aan rot zooien met dieren goed is.
Het is idd jammer dat haar ouders niet wijzer zijn .Ik vind 16 oud genoeg om er een zelfstandige mening op na te houden.Ik heb niet in haar profiel gekeken en aan haar reactie's had ik ze eerlijk gezegd zelfs nog een paar jaar jonger geschat.Waarschijnlijk omdat "normale "wel met een joekel van spelfout geschreven staat.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:51

Ik ben het met je eens Sylvana. Maar ik denk dat het nu wel duidelijk is voor haar dat het niet verstandig is om zomaar een nestje te fokken. Vaak als je zo jong bent hang je nog erg aan de mening van je ouders. Natuurlijk heb je een eigen mening maar het scheelt een hoop wanneer je volwassen bent.
Laatst bijgewerkt door freaky op 27-12-05 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:52

omdat er een a meer staat er bestaan ook mensen die dislectie hebben... goh aardig trouwens dat jullie zo over mijn ouders denken... voor oordeel heet zo iets want hun wisten wel degelijk voor de dekking al dat het mannetje nagekeken was... maarja van mijn part ken dur een slotje op want als jullie me ouders nou al alles gaan verwijten als jullie niet eens alles weten sorry hoor...alsof jij 1 van de slimste bent... maar goed ik zal hier een slotje op laten zetten.... mensen die een beetje dingen aan me ouders gaan verwijten wel erg makelijk oordelen he

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:57

@Moyra, leuk hè om op bokt mede te delen dat je hondje puppies krijgt.......
Dit is nou eenmaal bokt, er zijn veel mensen met téveel vrije tijd en tegenwoordig kun je dus ook op internet iedereen de les lezen...

Probeer het je niet teveel aan te trekken en geniet van de periode en straks van de puppies, want JIJ bent degene die het meemaakt en niet de rest!

SUCCES ermee...

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 21:02

Anke schreef:
@Moyra, leuk hè om op bokt mede te delen dat je hondje puppies krijgt.......
Dit is nou eenmaal bokt, er zijn veel mensen met téveel vrije tijd en tegenwoordig kun je dus ook op internet iedereen de les lezen...

Probeer het je niet teveel aan te trekken en geniet van de periode en straks van de puppies, want JIJ bent degene die het meemaakt en niet de rest!

SUCCES ermee...

dankje... achja ik ben inderdaad de enige die weet hoe het echt zit...

Allejandro

Re: me hondje werd gedekt....normaale fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:43

Haha leuke foto's hoor

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:56

moyra schreef:

En dat nog niet eens...
Heb jij trouwens dislectie? Dan kun je het beter helemaal bij ABN houden om verwarring te voorkomen.

Ik snap trouwens ook niet dat als je vader dierenarts is (wat voor een trouwens?), hij niet beter weet hoe en wat en dat ook niet aan zijn dochter kan overbrengen.

Hoe zat het nou met de uitslagen van de honden?
Dat er testen zijn gedaan zegt weinig, aangezien het positief of negatief kan uitpakken.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:46

Je gaat nou eenmaal af op de info die je hebt.

Sorry maar teveel vrije tijd omdat je iets uit wilt leggen en een dier wilt behoeden voor vul maar in?

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:39

moyra schreef:
ze zijn niet alle 2 voor mij... als ze geboren zijn zal ik weer fotos neer zetten.. mijn hond heeft nu wel enorme eetlust gekregen... ze is 19 feb uit gerekend.

gr moyra

Hebben honden maar zo'n korte draagtijd? Of zijn deze foto's al van een tijdje geleden.

Vind ze wel lief hoor.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:46

ymneuss schreef:
moyra schreef:
ze zijn niet alle 2 voor mij... als ze geboren zijn zal ik weer fotos neer zetten.. mijn hond heeft nu wel enorme eetlust gekregen... ze is 19 feb uit gerekend.

gr moyra

Hebben honden maar zo'n korte draagtijd? Of zijn deze foto's al van een tijdje geleden.

Vind ze wel lief hoor.

Honden hebben een draagtijd van gemiddeld 63 dagen.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 14:16

Chrystal-gek schreef:
moyra schreef:

En dat nog niet eens...
Heb jij trouwens dislectie? Dan kun je het beter helemaal bij ABN houden om verwarring te voorkomen.

Ik snap trouwens ook niet dat als je vader dierenarts is (wat voor een trouwens?), hij niet beter weet hoe en wat en dat ook niet aan zijn dochter kan overbrengen.

Dat er testen zijn gedaan zegt weinig, aangezien het positief of negatief kan uitpakken.

sorry maar waar haal jij vandaan dat mijn vader dierenarts is dat heb ik nooit gezegt dus weet ook niet hoezo jij dat in eens denkt...

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:58

moyra schreef:
sorry maar waar haal jij vandaan dat mijn vader dierenarts is dat heb ik nooit gezegt dus weet ook niet hoezo jij dat in eens denkt...

Sorry, ik heb je door de war gehaald met iemand die zei dat haar vader wel dierenarts is.
Mijn fout dus , sorry daarvoor.

Maar je hebt mijn reactie dus gezien en ook mijn vragen...
Citaat:

Citaat:

Wat voor testen zijn er uberhaupt trouwens gedaan?

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:12

ze zijn niet in wendig na gekeken maar wel naar al hun functioneren en de knietjes en heupjes zijn gevoeld op afwijkingen...en dat zat verder allemaal goed... en heb lichte vorm van dislectie

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:34

Nou, dat is echt voldoende hoor meid

Ga vooral zo door

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:35

moyra schreef:
ze zijn niet in wendig na gekeken maar wel naar al hun functioneren en de knietjes en heupjes zijn gevoeld op afwijkingen...en dat zat verder allemaal goed... en heb lichte vorm van dislectie

bij wie zijn de heupjes gevoeld? ( knap trouwens)

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:38

Algemene jaarlijkse check-up dus, dat gebeurt bij iedere hond meestal 1 maal in het jaar als de jaarlijkse inenting geplaatst wordt.
Dat is om te kijken hoe de hond het op dat moment doet, en of er in de nabije toekomst problemen worden verwacht.
Maar dat onderzoek is niet het onderzoek wat nodig is als je wilt weten of je hond geschikt is om mee te fokken.
Dan moet er ook gekeken worden naar eventuele erfelijke aandoeningen, of de hond dat mogelijk kan doorfokken.
Dan gaat het om kansen.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:43

Zinloze discussie hier.
Mensen die duidelijk geen verstand van honden en al helemaal niet van fokken hebben willen zo nodig een nestje fokken. Meid, droom lekker verder dat jullie het goed doen. Had van iemand van jouw leeftijd en al helemaal van je ouders meer verstand verwacht.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 17:04

Chrystal-gek schreef:
Algemene jaarlijkse check-up dus, dat gebeurt bij iedere hond meestal 1 maal in het jaar als de jaarlijkse inenting geplaatst wordt.
Dat is om te kijken hoe de hond het op dat moment doet, en of er in de nabije toekomst problemen worden verwacht.
Maar dat onderzoek is niet het onderzoek wat nodig is als je wilt weten of je hond geschikt is om mee te fokken.
Dan moet er ook gekeken worden naar eventuele erfelijke aandoeningen, of de hond dat mogelijk kan doorfokken.
Dan gaat het om kansen.

toen wij naar de da zijn geweest voor jaarlijkse enting hebben wij verteld dat we wilde vermeerdere.. en toen heeft de da gezegt dat het geen probleem kon wezen voor ons hondje... maargoed jullie willen me toch niet geloven... ik vind het best zo zo komt er allen maar een grotere discussie..

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:08

moyra schreef:
wat wil je dat ik er nog aan doe ? kan ik toch ook niet ruiken we zijn naar 2 DA s geweest en geen van bijde had het echt over erfelijke aandoeningen.. dit is voor ons ook de eerste keer ....

En hopelijk de laatste keer...... er zitten al enorme aantallen honden in asielen en herplaatsing te wachten op een nieuwe baas. Niet echt een tijd om voor de fun een nestje te fokken dus.