Nieuwe aanwinst Nikita (Mechelse Herder)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:05

idd mango!

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:06

Cinnepin schreef:
beweging voor een puppie is alleen maar goed en bevordelijk voor de groei. ALs je een pup op gaat sluiten kunnen ze hun speelse energie niet kwijt..en ja dn krijg een valse hond ja!

Inderdaad, dan gaan ze energie uiten in aggressie. Daar ben je dan blij mee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:08

ja en zeker met zulke rassen . en dan krijg je honden waar zij het over heeft. Goh wat barst die weer van de ervaring.
Wel raar dat mijn bordercollie en duisteherder 14 en 16 zijn geworden en nooit wat misdaan hebben. Komt dat ik zo slecht voor ze was denk ik

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:09

Cinnepin schreef:
ja en zeker met zulke rassen . en dan krijg je honden waar zij het over heeft. Goh wat barst die weer van de ervaring.

Wel raar dat mijn bordercollie en duisteherder 14 en 16 zijn geworden en nooit wat misdaan hebben. Komt dat ik zo slecht voor ze was denk ik

Inderdaad! Duitse/mechelse herders enz. zijn zeker snel aggresief als je ze gaat opsluiten. Denk het dan ook ja

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:10

ja inderdaad!

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:13

Cinnepin schreef:
ja inderdaad!

Misschien streven sommige mensen daar wel naar Dan heb je een verdedigingshond

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:14

ja..nou liever niet voor mij.

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:14

Cinnepin schreef:
ja..nou liever niet voor mij.

Ik ook niet! Verdedig mezelf wel!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:15

ja hahaha...trouwens waar blijft mmaxje nou???

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 16:15

Jeetje mina.

Als jullie nou eens allemaal zelf een Mechelse herder nemen en hun gaan opvoeden hoef je niet hier te klagen!~

Je kent haar niet, je weet niet hoe ze nu is.

Onnuttig gezeur soms, sommige moeten het ook áltijd beter weten.

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:16

Cinnepin schreef:

Teveel mensen zijn tegen der Kan ze vast niet tegen op...

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:16

Sammiej schreef:
Jeetje mina.

Als jullie nou eens allemaal zelf een Mechelse herder nemen en hun gaan opvoeden hoef je niet hier te klagen!~

Je kent haar niet, je weet niet hoe ze nu is.

Onnuttig gezeur soms, sommige moeten het ook áltijd beter weten.

Ja inderdaad!!

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 16:20

En trouwens MMaxje zou je hier nu niet meer op door willen gaan?

Ik ben nl bereid om een moderator in te schakelen.

Als je door blijft gaan over hoe wij een hond het beste op zou moeten voeden en je het dier niet kent.
Hoe ze is, hoe haar reactie is.

Dan doe je dat maar lekker bij een eigen pup.

Dit was dus vriendelijk, dus vat het even serieus op en denk niet kinderachtig door te gaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:24

ben het met je eens sammiej. Nikita heeft het hartsikke fijn bij ons..en vooral bij jou met de poten in je gezicht

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 16:27

Cinnepin schreef:
ben het met je eens sammiej. Nikita heeft het hartsikke fijn bij ons..en vooral bij jou met de poten in je gezicht

Dat sliep niet lekker
Volgende keer doe ik zo'n clownneus op en dan moet ze met d'r pootje drukken en dan TOOOOEETT

(Haha vat dit niet te letterlijk voordat mensen ook hierom zeuren)

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:29

Sammiej schreef:
Cinnepin schreef:

Dat sliep niet lekker
Volgende keer doe ik zo'n clownneus op en dan moet ze met d'r pootje drukken en dan TOOOOEETT

(Haha vat dit niet te letterlijk voordat mensen ook hierom zeuren)

haha!! Ze bedoelde het vast lief Heerlijk hè puppy's

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:31

Cinnepin schreef:
Wel raar dat
mijn
bordercollie en duisteherder 14 en 16 zijn geworden en nooit wat misdaan hebben. Komt dat ik zo slecht voor ze was denk ik

Jij bent toch 20? Dan zullen je ouders de honden idd goed hebben opgevoed!

Maar even zonder gein: ik vind het een schattig hondje en leuk dat je zo'n enorme knuffelhond voor d'r hebt gekocht!

Ik snap ook dat mensen graag goedbedoeld advies geven omdat ze bang zijn dat dieren anders niet goed terechtkomen. Maar een beetje vertrouwen in medebokkers is wel op z'n plaats vind ik. Ga nou niet direct van het negatieve uit en laat Cinnepin gewoon blij zijn met haar pup, zeker na de narigheid met het paardje.

Aan de andere kant, Cinnepin, moet je niet direct al het advies in de wind slaan, je kunt er daadwerkelijk ook van leren en ervaringen uitwisselen met mensen...

Dus, ophouden met bekvechten (t is immers kerst) en laat ieder in z'n waarde!

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:33

Bramblerose schreef:
Cinnepin schreef:
Wel raar dat
mijn
bordercollie en duisteherder 14 en 16 zijn geworden en nooit wat misdaan hebben. Komt dat ik zo slecht voor ze was denk ik

Jij bent toch 20? Dan zullen je ouders de honden idd goed hebben opgevoed!

Maar even zonder gein: ik vind het een schattig hondje en leuk dat je zo'n enorme knuffelhond voor d'r hebt gekocht!

Ik snap ook dat mensen graag goedbedoeld advies geven omdat ze bang zijn dat dieren anders niet goed terechtkomen. Maar een beetje vertrouwen in medebokkers is wel op z'n plaats vind ik. Ga nou niet direct van het negatieve uit en laat Cinnepin gewoon blij zijn met haar pup, zeker na de narigheid met het paardje.

Aan de andere kant, Cinnepin, moet je niet direct al het advies in de wind slaan, je kunt er daadwerkelijk ook van leren en ervaringen uitwisselen met mensen...

Dus, ophouden met bekvechten (t is immers kerst) en laat ieder in z'n waarde!

ja, vrede op aarde

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 16:34

Bramblerose helemaal mee eens

Fijne kerstdagen dus.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:40

ja inderdaad. Ik zal niet te lang met haar gaan wandelen meer. Maar hier op het erf kan ze makkelijk spelen met de andere honden!

dwaallicht

Re: Nieuwe aanwinst Nikita (Mechelse Herder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:42

Er wordt misschien een beetje erg fel gereageerd, maar er zit absoluut wel iets in wat Baroen en MMaxje zeggen.

Dat jouw pup zo eenkennig is, daar moet je hem juist vanaf proberen te helpen op deze leeftijd.Ze is nu 10 weken, en bij pups is het zo dat ze tot 12 weken nog heel erg nieuwsgierig zijn naar alles om hen heen.
Het is dan juist heel erg belangrijk dat je haar leert om zich niet alleen op jou te richten, maar om leert te gaan met de wereld om haar heen.
Daar heb je later dan profijt van.

Op 12 weken leeftijd komen pups in een angstige fase,waarin ze juist erg terughoudend worden.Als ze nu al behoorlijk eenkennig is dan zou ik flink met haar aan slag gaan, anders heb je straks een flink probleem als ze in haar "terughoudende fase" komt en in de puberteit.

Verder hoop ik voor je dat de ouders zijn getest op HD.(omdat ze van een boerderij komt..)
En misschien een goed idee als je je daar nog over laat informeren, aangezien je ook niet wist dat je pup nog niet lang mag wandelen.
Wel vreemd trouwens dat de dierenarts (of ben je daar nog niet geweest?) je geen voorlichting heeft gegeven daarover..

Ik bedoel dit allemaal goed hoor.Heel veel plezier met je pup, tis een mooie dame

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:57

Ze komt met meerdere mensen in conract. Daar ben ik al mee bezig zodat ze niet zo eenkennig is. We hadden een etentje en hebben we haar bij de stal eigenaar gebracht. Is harsrtikke goed gegaan.
Ze is hd gestest.
Ook op andere dingen trouwens, heb een gezondheidsverklaring etc.
Over het algemeen weet ik wel wat ik koop

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:25

PappaBonito schreef:
Noujah!!! Hier de vriend van Cindy, tis echt een schatje tot nu toe hoor! Ik heb genoeg honden gezien in me leven en weet dat een bepaalde ras nooit zoveel invloed kan hebben op het gedrag, je heb uitzonderingen natuurlijk maar een herder hoort daar niet bij voor zover ik weet.
Ik weet zeker dat je met elke ras wel een eigenaar kan vinden die er alleen maar slechte verhalen over heeft.
Het ligt vooral aan de opvoeding en omgeving en dat gaat met cindy wel lukken dat weet ik zeker.

Maar toch jongens, bedankt voor de waarschuwingen maar tot nu toe is het een knuffel van een beest en ze heeft ook nog hellemaal niks gesloopt.

Greetzzzz Fokko

Hoe dan ook, bedenk altijd dit:
Als het met deze hond straks niet gaat is het toch omdat JIJ gefaald hebt. GEef in ieder geval niet de schuld aan de hond!

Ik hoop dat je veel doorzettingsvermogen hebt en goed kunt aanpakken. Puur omwille van de hond.

Ik zeg dit omdat ik een mechelaar ken (van Branca hier op bokt) en dat is zo'n hond waarvan ik weet dat ze bij 90% van de gemiddelde hondeneigenaar in het asiel beland was. MAar ze zit nu bij mensen die heel consequent kunnen zijn en daarom is het nu een fijne (maar wel drukke) hond.

Ik wil honden gewoon niet in het asiel zien eindigen en feit is dat juist in het asiel veel mechelaars zitten. DAt is niet voor niets.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:34

mango13 schreef:
Cinnepin schreef:

Teveel mensen zijn tegen der Kan ze vast niet tegen op...

Uhhm misschien heb ik wel een sociaal leven met kerst

Maar goed, ik spreek jullie later wel als jullie haar adviezen geven als ze in de problemen zit met de hond. Dat kan namelijk niet anders

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:36

Cinnepin schreef:
beweging voor een puppie is alleen maar goed en bevordelijk voor de groei. ALs je een pup op gaat sluiten kunnen ze hun speelse energie niet kwijt..en ja dn krijg een valse hond ja!

Beweging is goed. Te veel beweging is ontzettend slecht. Zoals ik al zei: ze kennen hun eigen grenzen niet, en soms moet je ze tegen zichzelf beschermen. Maar ja, ik praat tegen dovemansoren. Beetje jammer.

Oh ja, diegene die zei dat ie een moddie in wil schakelen, ga gerust je gang. Denk je nou echt dat ik daar anders van wordt?