Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jamezy schreef:
Maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met testen van medicijnen op dieren voor kanker? Hoe fout is dat in jullie ogen?
TessavE schreef:Ook wil ik er op wijzen dat als je erg ziek bent écht wel beter wilt worden, ook al "moet" je daarvoor medicijnen slikken die op dieren getest wordt of heb ik dat verkeerd? Stel je hebt een ziek familielid, heel dierbaar, je moeder, vader, zusje, ik zeg maar wat. Wil je dan niet dat er een medicijn is wat hem/haar beter kan maken?
ellenlouise schreef:
Daarnaast is het zo dan wanneer we een medicijn ergens voor gevonden hebben er altijd weer nieuwe ziekten ontstaan.
Naar mijn idee een (vergeefse) poging van de natuur om de balans te herstellen.
TessavE schreef:ohja en nog even wat, dat van die apen daar ben ik ook echt tegen, volgens mij gebeurt dat ook niet in Nederland.
Klein vraagje: wat doen jullie als jullie overlast hebben van ratten/muizen?
TessavE schreef:ohja en nog even wat, dat van die apen daar ben ik ook echt tegen, volgens mij gebeurt dat ook niet in Nederland.
Desiree schreef:Paraat schreef:*een mens is een omnivoor, en heeft een lichaam/verteringsstelsel dat is aangepast op élk soort voedsel.
Volgens mij ook. Het gebit duidt daar ook op.
Wij zitten qua lengte van darmen tussen de korte darmen van de carnivoor in, en de lange darmen van de herbivoor.
Daarnaast zitten de ogen voor in de schedel, om te kunnen focussen bij de jacht, net als bij roofdieren (carnivoren). Dus we hebben veel van ze weg. Ik zal de mens niet bestempelen als herbivoor. Ik geloof zelfs dat mensen tot en met de middeleeuwen nog niet eens groenten aten maar alleen vlees!
Dat gebeurd wel in Nederland ook hier niet alleen in andere landen Nederland is net zo slecht
Muizenvallen zetten maar dan wel muizenvallen waar de muizen niet onder lijden dus GEEN gif neerleggen of van die muizenvallen waar ze met hun staartje vast komen te zitten (zooo sielug) ik heb mijn moeder ook al onder ogen gehad want wij hadden eerst ook last van muizen en toen had mijn moeder muizengif neergelegd nou dat heeft ze geweten hoor!!!
Citaat:we hebben bijna nooit last van ratten of muizen, omdat er
te veel katten bij ons in de buurt wonen. Dat is de natuur
en de natuur moet zich in evenwicht houden. Daar kun je niks
aan doen, maar dierproeven zijn geen natuur. Dat is gewoon de
overheersing van de mens. Mensen zijn ook dieren dus waarom
testen ze het niet lekker op zichzelf. Waarom zijn zij belangrijker
dan andere wezens????![]()
tessave: we hebben een keer last van een muis in onze garage gehad.
Mijn kat komt nooit in de garage dus kon ze hem ook niet pakken en als ze er naartoe wou heb ik haar opgepakt en in de woonkamer gezet.
Daarna heb ik een doos gemaakt met kaas erin. Via boeken kan de muis erin lopen, maar toen ie erin zat kon hij er niet uit en heb ik hem vrijgelaten buiten op het grasveld. Mischien word hij dan nog opgegeten, maar dan is het niet mijn schuld!
Citaat:In mijn ogen fout. Ik wil ook niet dat er op mij getest wordt voor kanker. dus gun ik dat een ander ook niet. Had ik echter kanker en hield een bepaald experiment een kans op overleven in, dan zou ik die test toch ondergaan.
Jamezy schreef:De waarheid over melk: http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php
Vegetariërs of veganisten hebben niet meer kans op bloedarmoede dan iemand die wel vlees eet, mits je zorgt dat je genoeg ijzer binnenkrijgt! Ik eet al bijna tien jaar vegetarisch en sinds enige tijd veganistisch, kom regelmatig bij de dokter voor een check-up en moet zeggen dat ik nog nooit, maar dan ook nooit, problemen heb gehad met vitamientjes (hoewel je dat wel zou zeggen als je me soms ziet eten, hihi)
Dat het niet mag van ouders is (helaas) begrijpelijk, maar je doet er goed aan om achtergrondinformatie te zoeken. Als vegetariër eet je, als het goed is, meer groentes… Welke ouder kan daar nou iets tegenin te brengen hebben?
@ Desiree: Naar mijn mening is vlees eten per definitie wèl slecht. Mensen hebben alle kenmerken van planteneter (geen klauwen, transpireren door de huid en niet door de tong, kronkelige ingewanden 6-12 maal zo lang als het lichaam, zelf geen vitamine C kunnen aanmaken, geen scherpe voortanden en vlakke kiezen… etc.). Jouw drie haantjes hebben mss wel vrij buiten rond kunnen scharrelen, maar wat met die miljarden dieren die, alleen al in NL, jaarlijks worden gedood? Ook scharrelkippen hebben geknipte snavels en worden geslacht, wanneer ze niet meer “van nut zijn” voor de mens…
Maar Proefdiervrij is een goed begin! Probeer ook WakkerDier.nl eens …
Jallist schreef:Ik ga niet eens met jou in discussie... Jij hebt geen idee waar ik me wel en niet in heb verdiept. Ik zeg ook niet dat een presentatie iets gaat veranderen, de macht om werkelijk een verandering te maken heb ik toch niet. Als iemand die macht had was er geen dierenleed meer.