proefdiervrij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robunny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:52

bij ons thuis word biologosche gegeten en ik ga nog een stapje verder en eet vegetarisch. boilogisch eten is gewoon te kopen bij de AH maar is wel duurder als gewoon logisch!verder draag ik ook dierproefvrije make-up gewoon te vinden bij de hema. alles van de hema is trouwens proefdiervrij!
succes!

Jamezy

Re: proefdiervrij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:24

“Leven van de stieren en allerlei andere dieren die voor fiëstas gebruikt worden lijkt me toch minstens net zo erg als het gemiddelde bio-industrie dier. Over bio-industrie ed zijn al zat presentaties gehouden, die verhalen ga ik niet nog een keer herhalen?”

Het is inderdaad sneu dat, naar wat ik heb begrepen, er (ook?) speciaal stieren voor gefokt worden. Maar is er dichter bij huis niet evenveel ellende? Stierenvechten is ongelofelijk verweven met de cultuur aldaar, hoewel dat natuurlijk niemands goedkeurig mag wegdragen (om welke reden dan ook)!! Bio-industrie is alleen een ontzettend omvangrijk probleem, zo gigantisch groot. Het mestoverschot maar even niet te vergeten…
Maar wat dacht je van een nestje puppies of kittens en zelfs veulens, “omdat het zo leuk is?” Het gemiddelde asiel zit overvol en elke dag laten ze ik weet niet hoeveel dieren inslapen, en niet alleen de so called “moeilijk plaatsbare”.

Genoeg hierover, inderdaad! Ontopic; de Body Shop natuurlijk. En verder goedkoop: UMBRO van Zeeman, met op de verpakking: NO ANIMAL TESTING, NO ANIMAL INGREDIENTS.
3 Flessen voor maar €3 en schijnt heerlijk te ruiken. Alles van Neutral is ook prima (ook waspoeder, en zonder geurtjes).

Maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met testen van medicijnen op dieren voor kanker? Hoe fout is dat in jullie ogen?

En Jallist; je bent gaaf! Kom zelden mensen tegen met zoveel tegengas, gna.
Natuurlijk moet ik niet over je oordelen… Sorry als dat zo overkwam.
Succes met je spreekbeurt en excusez-moi voor mijn “slechte bui”!

TessavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:44

Wat al eerder gezegt is maar waar blijkbaar iedereen overheen gelezen heeft: Bijna alle stoffen zijn al getest op dieren, ook op stoffen in cosmetica die "proefdiervrij" is! Dus bodyshop producten OOK.
Er zijn stoffen die nog niet getest zijn maar mogelijk schadelijk, die gaan ook op dieren getest worden.
Ik vind dat veel mensen met slechte argumenten komen, waar ze waarschijnlijk geen enkele achtergrond van weten. Natuurlijk zijn dierproeven zielig, maar degene die deze dierproeven uitvoeren vinden dat ook niet 'leuk' hoor!
Enig idee hoeveel er vooraf gaat aan een dierproef? Voordat er een stof getest gaat worden moet dat eerst door comite's goedgekeurd worden, en het komt er echt niet zomaar door! Er wordt zoveel mogelijk gedaan om dierproeven te beperken, en het is niet zo, wat velen hier denken, dat er maar wat raak getest wordt met nutteloze proeven.
Denken jullie nou echt dat als er zoveel 'betere' en 'goedkopere' alternatieven waren dat die niet uitgevoerd zouden worden? natuurlijk wel!!!
Ook wil ik er op wijzen dat als je erg ziek bent écht wel beter wilt worden, ook al "moet" je daarvoor medicijnen slikken die op dieren getest wordt of heb ik dat verkeerd? Stel je hebt een ziek familielid, heel dierbaar, je moeder, vader, zusje, ik zeg maar wat. Wil je dan niet dat er een medicijn is wat hem/haar beter kan maken?

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:35

Haha, bedankt Zand erover

On-topic: Wij halen etenswaren vaak bij de reformwinkel (heet t geloof ik...) Daar hebben ze veel biologisch ed.
Inderdaad de body shop heeft veel dingen die niet op dieren geteset worden. Ik denk dat als je goed bij De Tuinen rondkijkt je daar ook wel het een en ander kan vinden. En ik denk inmiddels misschien zelfs wel bij de grotere Kruidvat, aangezien steeds meer mensen producten willen die dierproefvrij zijn.
Hebben jullie die reclames gezien trouwens, die zijn echt goed

TessavE: Misschien heeft een produkt wel ingerediënten die op dieren zijn getest, maar dat het produkt er zelf niet op is getest is toch een langzame stap naar het stoppen met dierproeven. De omstandigheden waarin de dieren leven worden niet gelogen, met veel dieren in een hok, ziektes etc.
Goedkopere alternatieven weet ik niet van of die er zijn, als die er waren zouden ze denk ik wel gebruikt worden. Maar betere zijn er zeker, die worden alleen niet gebruikt omdat ze toevallig wat duurder zijn. En de overheid aan het einde van het jaar maar overal de weg opbreken omdat ze anders niet aan dr begroting komen Over nutteloos geld besteden gesproken.
Waarom niet gewoon op mensen testen? Als iemand dodelijk ziek is zal hij dat risico wel durven nemen, en dan kunnen er weer een aantal ratjes minder voor proeven gebruikt worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:19

Jamezy schreef:

Maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met testen van medicijnen op dieren voor kanker? Hoe fout is dat in jullie ogen?

In mijn ogen fout. Ik wil ook niet dat er op mij getest wordt voor kanker. dus gun ik dat een ander ook niet. Had ik echter kanker en hield een bepaald experiment een kans op overleven in, dan zou ik die test toch ondergaan.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:21

jaah ik vind het zoo zielugg
Ik kijk ook altijd of het op dieren is getest. Als dat zo is koop ik het niet

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:53

TessavE schreef:
Ook wil ik er op wijzen dat als je erg ziek bent écht wel beter wilt worden, ook al "moet" je daarvoor medicijnen slikken die op dieren getest wordt of heb ik dat verkeerd? Stel je hebt een ziek familielid, heel dierbaar, je moeder, vader, zusje, ik zeg maar wat. Wil je dan niet dat er een medicijn is wat hem/haar beter kan maken?

Niemand wil ziek worden en iedereen wil beter worden. Maar niet ten koste van weerloze dieren! Ik heb ooit eens een reportage gezien van onderzoek naar medicijnen tegen aids en hier werden apen voor gebruikt. Ik zal jullie de details bespraken maar dit mag je gewoon geen enkel levend wezen aandoen!

Daarnaast is het zo dan wanneer we een medicijn ergens voor gevonden hebben er altijd weer nieuwe ziekten ontstaan. Naar mijn idee een (vergeefse) poging van de natuur om de balans te herstellen.

Ik ben dus in alle gevallen tegen dierproeven (als dat nog niet duidelijk mocht zijn )

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:50

ellenlouise schreef:

Daarnaast is het zo dan wanneer we een medicijn ergens voor gevonden hebben er altijd weer nieuwe ziekten ontstaan.
Naar mijn idee een (vergeefse) poging van de natuur om de balans te herstellen.

precies! ER zullen altijd mensen doodgaan aan ziektes. En wat maakt het nou uit of je aan de ene ziekte sterft of de andere?

TessavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:01

Dus jullie nemen nooit medicijnen? En ik denk toch echt dat als je zelf ernstig ziek bent of een dierbaar persoon dat je wel anders praat.

TessavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:11

ohja en nog even wat, dat van die apen daar ben ik ook echt tegen, volgens mij gebeurt dat ook niet in Nederland.
Klein vraagje: wat doen jullie als jullie overlast hebben van ratten/muizen?

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:16

TessavE schreef:
ohja en nog even wat, dat van die apen daar ben ik ook echt tegen, volgens mij gebeurt dat ook niet in Nederland.

Maakt het wat uit in welk land het gebeurt??

TessavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:19

Het wordt er niet minder erg van natuurlijk, maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen wat ze in het buitenland uitspoken.

joyceje13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 15:37

TessavE schreef:

we hebben bijna nooit last van ratten of muizen, omdat er
te veel katten bij ons in de buurt wonen. Dat is de natuur
en de natuur moet zich in evenwicht houden. Daar kun je niks
aan doen, maar dierproeven zijn geen natuur. Dat is gewoon de
overheersing van de mens. Mensen zijn ook dieren dus waarom
testen ze het niet lekker op zichzelf. Waarom zijn zij belangrijker
dan andere wezens????

tessave: we hebben een keer last van een muis in onze garage gehad.
Mijn kat komt nooit in de garage dus kon ze hem ook niet pakken en als ze er naartoe wou heb ik haar opgepakt en in de woonkamer gezet. Daarna heb ik een doos gemaakt met kaas erin. Via boeken kan de muis erin lopen, maar toen ie erin zat kon hij er niet uit en heb ik hem vrijgelaten buiten op het grasveld. Mischien word hij dan nog opgegeten, maar dan is het niet mijn schuld!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:40

Natuurlijk wel. Wat betreft make-up en schoonmaakmiddelen zoveel mogelijk proefdiervrije spullen kopen en niets doneren aan goede doelen die wetenschappelijk onderzoek doen.

Het beste wat je voor de mens kunt doen is zijn leefomgeving beschermen, ik geef alleen aan dieren/milieudoelen.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:36

Desiree schreef:
Paraat schreef:
*een mens is een omnivoor, en heeft een lichaam/verteringsstelsel dat is aangepast op élk soort voedsel.

Volgens mij ook. Het gebit duidt daar ook op.
Wij zitten qua lengte van darmen tussen de korte darmen van de carnivoor in, en de lange darmen van de herbivoor.
Daarnaast zitten de ogen voor in de schedel, om te kunnen focussen bij de jacht, net als bij roofdieren (carnivoren). Dus we hebben veel van ze weg. Ik zal de mens niet bestempelen als herbivoor. Ik geloof zelfs dat mensen tot en met de middeleeuwen nog niet eens groenten aten maar alleen vlees!

Daarentegen at de holenmens alleen vlees als het voor handen was... dat is volgens mij ook de gezondste manier. Één/twee keer per week vlees, en de vleesprijs mag dus lekker omhoog gaan zodat de boer meer kosten te krijgt, zijn dieren goed te verzorgen.
Lekker laag cholesterol, weinig vreemde antibiotica binnen krijgen via vlees... ik denk dat je de gevolgen van veel vlees vanzelf wel tegenkomt.

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 21:27

mensen zet deze zin in je onderschrift!
Check voor je cosmetica koopt eerst of het een dierenleven heeft gesloopt!
(als je wilt natuurlijk)

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:39

Check voor je cosmetiva koopt eerst of het een dierenleven heeft gesloopt!
*Is heel trots op de door haar bedachte zin *

Maarrum er is eens een onderzoek gedaan. Ze namen een lijjst en daar kon je jezelf opzetten als je wilde dat als je kanker had er geen medicijnen gebruikt zouden worden die op dieren zijn getest. Vrijwel niemand schreef zich in!

Ik denk dat niet alleen de wetenschappers bang zijn voor nieuwe en vernieuwde methoden, maar ook de mensen zelf. Ze stellen hun eigen gezondheid boven het leven van een muisje of zo. Op zich heel begrijperlijk, maar ook best wel fout!

Het is trouwens ook zo dat er muizen en ratten met kaqnker gefokt worden dat vind ik ook heel slecht, die diertjes worden er gewoon voor gefokt! Dat kan toch eigenlijkniet?

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:49

TessavE schreef:

Dat gebeurd wel in Nederland ook hier niet alleen in andere landen Nederland is net zo slecht

Muizenvallen zetten maar dan wel muizenvallen waar de muizen niet onder lijden dus GEEN gif neerleggen of van die muizenvallen waar ze met hun staartje vast komen te zitten (zooo sielug ) ik heb mijn moeder ook al onder ogen gehad want wij hadden eerst ook last van muizen en toen had mijn moeder muizengif neergelegd nou dat heeft ze geweten hoor!!!

Sorry maar ik ben tegen ALLE vormen van dierenmishandeling dus OOK proefdieren voor wleke ziekte dan ook en inderdaad het heeft toch geen zin als je ziek wordt heeft de natuur(en het lot) bepaalt dat dat je tijd is en ik wil natuurlijk als ik vreselijk ziek ben OOK medicijnen maar dan medicijnen die niet op dieren getest zijn en als die er niet zijn wil ik geen medicijnen om mij die medicijnen binnen te laten krijgen moeten ze me in mijn slaap onder verdoving brengen en het dan ingieten anders lukt het ze niet en dat zal ook niet zo snel gebeuren want bij mij is er een grote kans dat ik dan niet meer wakker wordt

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:56

Ik vindt dierproeven vreselijk onnodig want je kan het beter aan allerlei mensen vragen of ze zich in willen schrijven om medicijnen op hun te testen ... maar ook al stemmen ze er mee in d emensheid vindt dat FOUT maar de mensheid vindt het niet fout onschuldige diertjes (die NIET ingestemd hebben) daarvoor te gebruiken.

Mensen die dierproefen wel nodig vinden of er niet tegen zijn denk eens na over hetgene wat hier boven staat.

Wat ik WEL een goed idee vindt,om gevangenen die levenslang hebben te vragen of op hun medicijnen getest mogen worden(om iets GOEDS terug te doen tegenover de mens) en wanneer ze ermee instemmen die medicijnen dan op hun te testen

maar helaas is niet iedereen het daarmee eens maar ik wel !!!

Weet je wat ik een goed idee vindt om met iedereen die tegen dierproefen is een optocht(tegen een bedrijf die dierproefen gebruikt) te organiseren dat organiseren we dan pal voor het bedrijf waar die dingen op dieren worden getest!!!

(het is maar een idee hoor maar misschien gaat het werken!!!)

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:59

Citaat:
we hebben bijna nooit last van ratten of muizen, omdat er
te veel katten bij ons in de buurt wonen. Dat is de natuur
en de natuur moet zich in evenwicht houden. Daar kun je niks
aan doen, maar dierproeven zijn geen natuur. Dat is gewoon de
overheersing van de mens. Mensen zijn ook dieren dus waarom
testen ze het niet lekker op zichzelf. Waarom zijn zij belangrijker
dan andere wezens????

tessave: we hebben een keer last van een muis in onze garage gehad.
Mijn kat komt nooit in de garage dus kon ze hem ook niet pakken en als ze er naartoe wou heb ik haar opgepakt en in de woonkamer gezet.
Daarna heb ik een doos gemaakt met kaas erin
. Via boeken kan de muis erin lopen, maar toen ie erin zat kon hij er niet uit en heb ik hem vrijgelaten buiten op het grasveld. Mischien word hij dan nog opgegeten, maar dan is het niet mijn schuld!

idd daar ben ik het voor honderd procent mee eens!!!

Zulk soort vallen(als dat dikgedrukte) bedoel ik

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:00

Ik zou het niet erg vinden om vlees te eten als het op een natuurlijke en goede manier gebeurde maar dat doet het niet dus daarom eet ik ook geen vlees!!!Leve de vegetariér's!!!

srry voor alle berichten maar ik vindt dit gewoon belangrijk

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:02

TessavE schreef:

dus je bent er niet tegen als het op andere dieren gebeurt(srry misschien klinkt het wat aanvallend maar niet zo bedoelt ik zoek geen ruzie ofzo ik wil alleen weten hoe dat zit)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:04

Citaat:
In mijn ogen fout. Ik wil ook niet dat er op mij getest wordt voor kanker. dus gun ik dat een ander ook niet. Had ik echter kanker en hield een bepaald experiment een kans op overleven in, dan zou ik die test toch ondergaan.

Goed gezegt!!

Alweer sorry voor alle berichten maar ik moet weer even bijwerken wat ik had gemist

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:10

Jamezy schreef:
De waarheid over melk: http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php

Vegetariërs of veganisten hebben niet meer kans op bloedarmoede dan iemand die wel vlees eet, mits je zorgt dat je genoeg ijzer binnenkrijgt! Ik eet al bijna tien jaar vegetarisch en sinds enige tijd veganistisch, kom regelmatig bij de dokter voor een check-up en moet zeggen dat ik nog nooit, maar dan ook nooit, problemen heb gehad met vitamientjes (hoewel je dat wel zou zeggen als je me soms ziet eten, hihi)

Dat het niet mag van ouders is (helaas) begrijpelijk, maar je doet er goed aan om achtergrondinformatie te zoeken. Als vegetariër eet je, als het goed is, meer groentes… Welke ouder kan daar nou iets tegenin te brengen hebben?

@ Desiree: Naar mijn mening is vlees eten per definitie wèl slecht. Mensen hebben alle kenmerken van planteneter (geen klauwen, transpireren door de huid en niet door de tong, kronkelige ingewanden 6-12 maal zo lang als het lichaam, zelf geen vitamine C kunnen aanmaken, geen scherpe voortanden en vlakke kiezen… etc.). Jouw drie haantjes hebben mss wel vrij buiten rond kunnen scharrelen, maar wat met die miljarden dieren die, alleen al in NL, jaarlijks worden gedood? Ook scharrelkippen hebben geknipte snavels en worden geslacht, wanneer ze niet meer “van nut zijn” voor de mens…

Maar Proefdiervrij is een goed begin! Probeer ook WakkerDier.nl eens …

Dit wist ik allemaal niet(dat over die koeien dat van die kippen enz. wel maar dat melkkoeien zo'n leven hebben ieelll wel heel jammer dat ik van mijn ouders geen veganist mag worden

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:17

Jallist schreef:
Ik ga niet eens met jou in discussie... Jij hebt geen idee waar ik me wel en niet in heb verdiept. Ik zeg ook niet dat een presentatie iets gaat veranderen, de macht om werkelijk een verandering te maken heb ik toch niet. Als iemand die macht had was er geen dierenleed meer.

Die macht is er niet in één persoon maar wel in meerdere dus wat ik al een paar berichten eerder had geplaatst laten we met zijn allen in opstand komen dan is die macht er wel!!!