Falona schreef:En waar maak jij uit op dat dat niet gebeurt?
.
Dat doe ik niet, hoezo?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Falona schreef:En waar maak jij uit op dat dat niet gebeurt?
.
Marijke82 schreef:Nee ik heb ze nu allemaal bijna een jaar, 2 komen van de fokker (herplaatsing) en de ander heb ik bij iemand vandaan die een allergisch kindje heeft.
De volgende wordt wel een kitten hoor
Ziolette schreef:Marijke82 schreef:Nee ik heb ze nu allemaal bijna een jaar, 2 komen van de fokker (herplaatsing) en de ander heb ik bij iemand vandaan die een allergisch kindje heeft.
De volgende wordt wel een kitten hoor
Dan is er nog hoop dat ik onze poeks wat kunstjes kan leren.
Desiree schreef:Falona schreef:En waar maak jij uit op dat dat niet gebeurt?
.
Dat doe ik niet, hoezo?
Ziolette schreef:Over leuke verhalen van katten:
Mijn kat ploft dus echt letterlijk bij je neer als ie geknuffeld wil worden, erg vervelend als je aan het koken bent en stap achteruit doetmaar het kan ook erg grappig zijn. Zo zat ik een keer op mijn knieën op de grond om iets schoon te maken en ik liet een scheet (
), op hetzelfde moment komt onze kat aanlopen en laat zich achter mijn kont op de vloer vallen
. Mijn vriend en ik kwamen niet meer bij van het lachen
.
ellenlouise schreef:Ziolette schreef:Over leuke verhalen van katten:
Mijn kat ploft dus echt letterlijk bij je neer als ie geknuffeld wil worden, erg vervelend als je aan het koken bent en stap achteruit doetmaar het kan ook erg grappig zijn. Zo zat ik een keer op mijn knieën op de grond om iets schoon te maken en ik liet een scheet (
), op hetzelfde moment komt onze kat aanlopen en laat zich achter mijn kont op de vloer vallen
. Mijn vriend en ik kwamen niet meer bij van het lachen
.
Viel hij flauw van jouw odeur?
ellenlouise schreef:Katten zijn gewoon niet zo slaafs als honden. Katten zijn eigenzinnig en gaan lekker hun eigen gang (doe ik ook). Ik mag dat wel.
Katten zijn gewoon beter in het 'manipuleren' van hun baasjes. Maar ik ben nog steeds degene die de grens aangeeft.
Onze vorige kat die woonde beneden en kon niet in onze slaapkamer komen en als ie vond dat het tijd was dat we uit bed kwamen dat ging ie gewoon allerlei spullen van tafel gooien (sleutels, zonnebril, autoradio) en daar heel luidruchtig mee spelen.
Het heeft weinig zin om boos te worden. Het is slimmer om er voor te zorgen dat er gewoon niets meer op tafel ligt. Sowieso zagen we de humor er wel van in.
Desiree schreef:Juco schreef:
Vandaar een hond heeft een baas, een kat personeel....
Grinnik, dan zijn hondenbaasjes dus veel slimmer dan kattenbaasjes.![]()
Wie wil nou personeel zijn voor zijn dieren!PinkyPower schreef:Ik ben gewoon echt een kattenmens
Ik ben ervan overtuigd dat honden zich niet gemakkelijker vals laten maken als katten.
Ik vind het zo'n flauwe kul allemaal dat katten niet zouden kunnen luisteren. ZE kunnen inderdaad niet zo veel leren als honden nee. Ik denk dat dit ook te maken heeft met gebrek aan interesse van een kat en mogelijk ook intelligentie. Toch ken ik genoeg katten mensen die hun kat kunnen laten komen als ze roepen. Dit zijn vaak mensen die ook hun hond kunnen laten komen als ze roepen.
Ze zeggen dat katten vaak eigenwijzer zijn. Nou, dit gaat voor ontzettend veel hondenrassen niet op. Jack russels bijvoorbeeld, en grote greyhounds (die je niet eens los kunt laten lopen) en vele brakken (beagles en bassets). En dan zijn er mensen die een duitse herder hebben en DIE niet eens bij zich kunnen roepen. Dat is erg triest.
PinkyPower schreef:dat klopt jaWij besteden veel aandacht aan onze katten en onze katten luisteren gewoon ook echt, ze snappen dat ze niet op de tafel mogen enzo (dit was als kittenzijnde wel anders)
Desiree schreef:Heb jij een hond?
Desiree schreef:weet jij niet dat honden net zo goed manipuleren? Ze kunnen hun oren veel lager laten hangen, droopy oogjes op zetten, de clown uithangen.... Ook honden hebben wel eens iets dat ze ontzettend graag willen en dna moet het baasje bewerkt worden. Katten, honden, kinderen, mensen... op dat punt zijn we allemaal 1 pot nat.
Het woord "slaafs" impliceert dat honden alles vanzelf doen, maar zo is het helemaal niet.
ellenlouise schreef:
Slaafs was ook even een overdreven voorbeeld. Maar je zult met me eens zijn dat honden en katten wezenlijk van elkaar verschillen.