Katten en hun personeel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:59

Falona schreef:
En waar maak jij uit op dat dat niet gebeurt?
.

Dat doe ik niet, hoezo?

Ziolette

Re: Katten en hun personeel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 15:05

Marijke82 schreef:
Nee ik heb ze nu allemaal bijna een jaar, 2 komen van de fokker (herplaatsing) en de ander heb ik bij iemand vandaan die een allergisch kindje heeft.
De volgende wordt wel een kitten hoor

Dan is er nog hoop dat ik onze poeks wat kunstjes kan leren .

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:14

Ziolette schreef:
Marijke82 schreef:
Nee ik heb ze nu allemaal bijna een jaar, 2 komen van de fokker (herplaatsing) en de ander heb ik bij iemand vandaan die een allergisch kindje heeft.
De volgende wordt wel een kitten hoor

Dan is er nog hoop dat ik onze poeks wat kunstjes kan leren .

Tuurlijk zolang je maar consequent bent

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:23

Desiree schreef:
Falona schreef:
En waar maak jij uit op dat dat niet gebeurt?
.

Dat doe ik niet, hoezo?

Je reacties doen anders het tegendeel geloven.
Maar goed, zoals ik al zei, laten we het gezellig houden. Ik heb geen zin in discussies. Ik was in de veronderstelling dat ik in dit topic leuke verhalen te lezen zou krijgen over rare katten en geen discussie over baasjes die het er zelf naar maken dat die katten zich zo gedragen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 15:49

Over leuke verhalen van katten:

Mijn kat ploft dus echt letterlijk bij je neer als ie geknuffeld wil worden, erg vervelend als je aan het koken bent en stap achteruit doet maar het kan ook erg grappig zijn. Zo zat ik een keer op mijn knieën op de grond om iets schoon te maken en ik liet een scheet ( ), op hetzelfde moment komt onze kat aanlopen en laat zich achter mijn kont op de vloer vallen . Mijn vriend en ik kwamen niet meer bij van het lachen .

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:49

Katten zijn gewoon niet zo slaafs als honden. Katten zijn eigenzinnig en gaan lekker hun eigen gang (doe ik ook ). Ik mag dat wel.

Katten zijn gewoon beter in het 'manipuleren' van hun baasjes. Maar ik ben nog steeds degene die de grens aangeeft.

Onze vorige kat die woonde beneden en kon niet in onze slaapkamer komen en als ie vond dat het tijd was dat we uit bed kwamen dat ging ie gewoon allerlei spullen van tafel gooien (sleutels, zonnebril, autoradio) en daar heel luidruchtig mee spelen.

Het heeft weinig zin om boos te worden. Het is slimmer om er voor te zorgen dat er gewoon niets meer op tafel ligt. Sowieso zagen we de humor er wel van in.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:50

Ziolette schreef:

Mijn kat ploft dus echt letterlijk bij je neer als ie geknuffeld wil worden, erg vervelend als je aan het koken bent en stap achteruit doet maar het kan ook erg grappig zijn. Zo zat ik een keer op mijn knieën op de grond om iets schoon te maken en ik liet een scheet ( ), op hetzelfde moment komt onze kat aanlopen en laat zich achter mijn kont op de vloer vallen . Mijn vriend en ik kwamen niet meer bij van het lachen .

Viel hij flauw van jouw odeur?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 15:58

ellenlouise schreef:
Ziolette schreef:

Viel hij flauw van jouw odeur?

Nee, hij wilde echt alleen maar geknuffeld worden .

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:09

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:33

trouwens, ik vind een hond heeft een baas en een kat personeel eigenlijk helemaal niet zo'n goede gezegde..

mijn kat verlangt van mij dat hij eten krijgt, naar buiten gelaten wordt en af en toe wat aandacht krijgt. dan is het prima, meer heeft hij niet nodig.

een hond daarentegen moet uitgelaten worden, moet naar de hondentrimsalon (als je het soort hond hebt) kan niet al te lang alleen blijven zodat je hem overal mee naar toe moet nemen, moet op puppycursus, etc etc
wat dat aan gaat kost een hond eigenlijk meer tijd

Het gezegde slaat natuurlijk wel een beetje op de arrogantie van een kat

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:38

Hond van mij hoeft alleen worden uitgelaten, bak voer en een aai maar ik ben aan mn kat veel meer tijd kwijt
Die is van mening dat elke vrije minuut aan hem word besteed

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:29

ellenlouise schreef:
Katten zijn gewoon niet zo slaafs als honden. Katten zijn eigenzinnig en gaan lekker hun eigen gang (doe ik ook ). Ik mag dat wel.

Katten zijn gewoon beter in het 'manipuleren' van hun baasjes. Maar ik ben nog steeds degene die de grens aangeeft.

Onze vorige kat die woonde beneden en kon niet in onze slaapkamer komen en als ie vond dat het tijd was dat we uit bed kwamen dat ging ie gewoon allerlei spullen van tafel gooien (sleutels, zonnebril, autoradio) en daar heel luidruchtig mee spelen.

Het heeft weinig zin om boos te worden. Het is slimmer om er voor te zorgen dat er gewoon niets meer op tafel ligt. Sowieso zagen we de humor er wel van in.

Heb jij een hond?

weet jij niet dat honden net zo goed manipuleren? Ze kunnen hun oren veel lager laten hangen, droopy oogjes op zetten, de clown uithangen.... Ook honden hebben wel eens iets dat ze ontzettend graag willen en dna moet het baasje bewerkt worden. Katten, honden, kinderen, mensen... op dat punt zijn we allemaal 1 pot nat.

En honden zijn niet slaafs. Ze zijn speels en ze vinden het leuk om te spelen. Alles zien ze ook als spel. Maar net zo goed willen ze wel eens niet luisteren en dan volgen er sancties. Dat laatste DWINGT ze er toe om te luisteren. Niet luisteren = straf.
Het woord "slaafs" impliceert dat honden alles vanzelf doen, maar zo is het helemaal niet.

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:44

Eerlijk is eerlijk, al mijn beesten zijn verwend. Cavia lust maar 1 soort brokjes en krijgt die dus ook, ook als zijn ze best wel duur. Kat is een geval apart, heb ik overgenomen van mensen die te weinig tijd voor haar hadden en is van triest slaperig beest van 2,5 kg opgebloeid tot arrogante freule die me graag laat lopen, maar ook ernstige gezondheidsproblemen heeft en me dus ook echt in de rats kan laten zitten.
En de hond van vroeger wist ook precies hoe hij toch die laatste boterham/rijst/macaroni/ijs wist te krijgen. Je doet het zelf, maar zolang het er niet op neer komt dat je alleen nog maar voor je beest leeft (die mensen bestaan immers ook) valt het imo nog best mee
Dacht dat dit een topic met een knipoog was en af en toe is wat zelfreflectie over hoe idioot we doen met ons beessie is helemaal niet verkeerd

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:55

Desiree schreef:
Juco schreef:

Vandaar een hond heeft een baas, een kat personeel....

Grinnik, dan zijn hondenbaasjes dus veel slimmer dan kattenbaasjes.

Wie wil nou personeel zijn voor zijn dieren!

PinkyPower schreef:
Ik ben gewoon echt een kattenmens

Ik ben ervan overtuigd dat honden zich niet gemakkelijker vals laten maken als katten.

Ik vind het zo'n flauwe kul allemaal dat katten niet zouden kunnen luisteren. ZE kunnen inderdaad niet zo veel leren als honden nee. Ik denk dat dit ook te maken heeft met gebrek aan interesse van een kat en mogelijk ook intelligentie. Toch ken ik genoeg katten mensen die hun kat kunnen laten komen als ze roepen. Dit zijn vaak mensen die ook hun hond kunnen laten komen als ze roepen.

Ze zeggen dat katten vaak eigenwijzer zijn. Nou, dit gaat voor ontzettend veel hondenrassen niet op. Jack russels bijvoorbeeld, en grote greyhounds (die je niet eens los kunt laten lopen) en vele brakken (beagles en bassets). En dan zijn er mensen die een duitse herder hebben en DIE niet eens bij zich kunnen roepen. Dat is erg triest.

Het komt iig niet door inteligentie, katten zijn zeer slim. Maar zo zijn ze gewoon niet gemaakt, dat ze netzo als een hond kunnen luisteren maar de laatste tijd luisteren ze al wel veel beter, er zijn veel katten die netzo als een hond bijv kan zitten, dit kan de mijne ook. In hart voor dieren stond ook dat katten steeds beter gaan luisteren en steeds meer hondentrekjes krijgen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:59

En hoe zou dat komen?
Ik denk dat het alles te maken heeft hoe er met een dier wordt omgegaan.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:00

dat klopt ja Wij besteden veel aandacht aan onze katten en onze katten luisteren gewoon ook echt, ze snappen dat ze niet op de tafel mogen enzo (dit was als kittenzijnde wel anders)

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 20:34

PinkyPower schreef:
dat klopt ja Wij besteden veel aandacht aan onze katten en onze katten luisteren gewoon ook echt, ze snappen dat ze niet op de tafel mogen enzo (dit was als kittenzijnde wel anders)

Die van ons weet ook donders goed dat ie niet op tafel en niet op het aanrecht mag. Hij zet daar dan ook geen poot op.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:19

Desiree schreef:
Heb jij een hond?

hmm val ik nu al door de mand?

Desiree schreef:
weet jij niet dat honden net zo goed manipuleren? Ze kunnen hun oren veel lager laten hangen, droopy oogjes op zetten, de clown uithangen.... Ook honden hebben wel eens iets dat ze ontzettend graag willen en dna moet het baasje bewerkt worden. Katten, honden, kinderen, mensen... op dat punt zijn we allemaal 1 pot nat.

Het woord "slaafs" impliceert dat honden alles vanzelf doen, maar zo is het helemaal niet.

Slaafs was ook even een overdreven voorbeeld. Maar je zult met me eens zijn dat honden en katten wezenlijk van elkaar verschillen.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:07

Wat een leuk topic.

Mijn kater heeft de buurt ook al afgericht. Regelmatig gaat de bel en dan staat alleen spike (de kater) voor de deur.. Heel vreemd als je dan vrienden die op bezoek zijn, de deur nietsvermoedend laat open doen.

Met hun geheugen is ook niets mis. Als een van mijn vrienden die niet zo vaak langskomt maar die ze een half jaar geleden wel heeft gevoerd toen ik op vakantie was, langskomt, rent de kater aan het begin van de straat al met hem mee naar de voordeur.

En als ze mij wakker maken om 5 uur voor brokjes, vliegen ze met dezelfde rotvaart weer van het bed af. Dat doen ze dus niet meer.

Voeren doe ik direct als ik uit werk kom; dan maak ik het uur dat daaraan vooraf gaat met hongergevoel en veel gezeur en ongeduldig gemekker, tenminste niet mee

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:20

ellenlouise schreef:

Slaafs was ook even een overdreven voorbeeld. Maar je zult met me eens zijn dat honden en katten wezenlijk van elkaar verschillen.

Dat is waar. Maar ik denk hoe er mee omgegaan wordt nog veel meer verschilt van elkaar.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:27

Je hebt kattenmensen en hondenmensen (en nog boel meer soorten mensen hoor). Er zal vast wel een of ander psychologisch verklarinkje voor zijn. Ook zie ik vaak dat als mensen vroeger bij hun ouders een kat hadden dat ze dan nu ook een kat willen, en als ze vroeger een hond hadden, nemen ze nu ook een hond. Dat zal wel gewenning zijn oid.

(edit: wat ons hier bindt is dat we paardenmensen zijn... veel individualisten en eigewijze mensen in de mensenwereld. Psychologie van de koude grond hoor, maar als je de discussies in de paardenwereld wel eens hoort )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:13

Wij hebben nu ook weer een kat, zeer lief en luisterd heel goed naar zijn naam.
Komt als je hem roept en is een grote knuffelaar.

Mauwt niet overdreven, als je toevallig langs komt in de gang en hij wil eten mauwt hij wel een keertje en draalt een beetje mee, maar als je daar niet op reageert blijft hij niet bléren.
S'nachts wakker mauwen e.d. doet hij ook niet en hij komt niet in slaapkamer (ook al staat de deur open)

Overigens houd ik wat minder van katten die om het minste geringste al uithalen met hun nagels.
Ik wil ten alle tijden zo'n dier op kunnen tillen o.i.d. wanneer dat nodig is zonder dat ik eerst handschoenen aan moet trekken.

Je moet zo'n beest dan ook niet onnodig steeds oppakken en op schoot nemen als ze dat niet willen. Onze kat komt zelf bij je al dan niet op schoot wanneer hij aandacht wil. Heb ik daar geen zin, zet ik hem gewoon weer op de grond of naast mij zodat hij wel in de buurt kan zijn maar weet dat ik hem op dat moment even niet aai.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:16

Haha; dat had ik ook met mijn kat .
Die deed dat ook, ook krabben aan de deur en dan deed je open, sprong ie op mijn bed .
Ging ie liggen en dan ging ie op zijn rug liggen en wou ie geaait worden.
Aai je hem niet, ging ie heel vervelend doen, miauwen enzo .

DeBje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:24

Mijn kat heeft de irritante gewoonte om, als ik op zolder tv aan het kijken ben, op mijn kamer te komen zitten en dan heel zielig gaan zitte miauwen. En steeds richting de trap lopen en vragend naar mij kijken of ik meekom.

Vroeger dacht ik dan dat er misschien een deur dicht zat waardoor hij niet naar beneden kon. Maar ik weet nu beter.

Zodra ik op sta rent hij de trap af, blijft ondertussen een paar keer kijken of ik wel echt achter hem aan kom, zo passeren we 3 openstaande deuren, benden aangekomen gaat hij rustig zitten eten of in zijn stoel liggen en kijkt hij niet meer naar me om.

Denk dat hij het zielig vindt als ik helemaal alleen boven zit terwijl de rest beneden zit

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:24

ik ben in dienst van mijn katten: midden in de nacht gaat er eentje miauwen, dan g aik m;n bedje uit en draai een blikje open en geef ze te eten.... ik lijk wel gek, maar als ik dat niet doe, dan slaap ik verder niet meer.....

Mijn blinde kat Spotnix is zoet en lief, die hoor en zie je bijna niet (hij mij ook niet ) maar de Turkse Van is erg opdringerig, hij eist een flink aantal aai-uren per dag, zo niet, dan ga ik dat 's avonds laat bezuren.....

en dat terwijl ik eigelijk een hondenmens ben, maar ik kan geen honden meer ivm een tijdverslindende baan