Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
appie_rulez schreef:ik ben één en ander aan het uitzoeken over hondenscholen hier in de buurt, probleem is alleen....
dat het gedrag wat hij thuis vertoont, dat doet hij buiten niet... dit doet hij alleen in huis.... dus dan zal er toch iemand bij ons thuis hem moeten komen observeren....
appie_rulez schreef:hij komt elke dag 3 keer buiten waarvan 2 keer in het park (dat is alleen al ruim een half uur om er te komen...)
waar hij vervolgens over het grasveld racet en de sloot in en uit springt..
appie_rulez schreef:slipketting hebben we al, maar helpt helemaal niks...
een correctie helpt twee stappen en dan is hij het alweer vergeten...
roosbananas schreef:appie_rulez schreef:slipketting hebben we al, maar helpt helemaal niks...
een correctie helpt twee stappen en dan is hij het alweer vergeten...
miss corrigeer je niet goed , of hard genoeg ..
roosbananas schreef:
Ik zou een slipketting aanschaffen , op de hondenschool leer je hoe je een hond daarmee moet corrigeren..
nikkigioa schreef:roosbananas schreef:
Ik zou een slipketting aanschaffen , op de hondenschool leer je hoe je een hond daarmee moet corrigeren..
Sorry hoor, maar op een beetje goede hondenschool is een slipketting verboden!!
Gelukkig maar, een slipketting is net zoiets als een slofteugel bij paarden wanneer deze gebruikt wordt om paarden in de krul te trekken...
tessyke schreef:ik heb niet alles gelezen maar ik zet toch een reactie
ik heb een dubbele terrier (jackrusselXwesthighland terrier)
en die was ook heel lastig in het begin maar nu gaat het al veel beter
je moet geen slipkettingen enzo gaan aanschaffen want dat is allemaal zooooo overbodig
dat trekken heb ik afgeleerd door een snokje te geven als hij begon te trekken(
als hij natuurlijk bleef trekken kreeg hij er wel eens zoeen dat hij terug naast mij vloog
)
en voor de rest gewoon belonen bij braaf gedrag en bij stout gedrag een tik
mijn hond durft ook wel eens tegen mensen te plassen en hiervoor krijgt hij van mij een klap van zijn leiband
en voor de anderen: ik wil geen commentaar over hoe ik het doe