Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Ik heb een piskat
drenthie schreef:Jenna schreef:In het geval van die twee honden vind ik het vreemd.Ik vind het raar dat je de hond de deur uit doet zodra je kinderen krijgt.
Ik dus niet. Mocht ik ooit kinderen krijgen zal ik ook mijn hond weg moeten doen, omdat ik niet voor de veiligheid van het kind in kan staan. Begrijp me goed, hij is hartstikke lief, maar ik zal het risico nooit nemen. Hij is nou eenmaal niet dol op kinderen.
Quarterh0rse schreef:Dieren neem je niet voor even maar voor je hele leven.
Karin schreef:Quarterh0rse schreef:Dieren neem je niet voor even maar voor je hele leven.
Daar ben ik het tot op zekere hoogte mee eens, maar niet in alle gevallen.
Quarterh0rse schreef:Daar heb je zeker gelijk in! Tuurlijk zijn er gevallen bij waar het gewoon niet meer gaat met een dier ookal zouden de mensen het dier niet graag kwijt willen.
Maar de uitspraak was meer over de mensen waarvan de hond niet bij de bank past, er komen kinderen in het huishouden bij, of mensen kunnen niet meer met vakantie![]()
die mensen zijn een dier niet waardig. Ik vind als je éénmaal aan een dier begint het de rest van zn leven goed moet verzorgen mits je daar in staat bent.
ellenlouise schreef:Quellian schreef:Ik heb een piskat
Gelukkig maar dat je zelf niet zo'n zeikerd bent!
babyboo schreef:ik vind eigelijk geen een reden goed genoeg...behalve als het beestje geen goed tehuis heeft en die baasjes hebben dat door en gunnen hem iets beters...Een dier neem je voor zijn leven...
Mijn baby (hond) zal dus ook NOOOIT NEVER weggaan!
Jenna schreef:Toevallig zoek ik een nieuw thuis voor mijn 2 chincillas. Waarom ? Ik slaap s'nachts niet meer door de pokkeherrie die ze maken.
Maar ik vind het wel heel erg dat ik ze daardoor geen blijvend thuis kan geven. Ik probeer alles, genoeg speeltjes, elke dag minstens een uur eruit om te rennen, genoeg te eten en te knabbelen. Maar niets helpt. Erg vervelend!
En dan vind ik mijn nachtrust toch wel belangrijk.
In het geval van die twee honden vind ik het vreemd.Ik vind het raar dat je de hond de deur uit doet zodra je kinderen krijgt.
Maar ik heb slappere redenen gehoord.
Zo heb ik mijn duitse herder uit het asiel gehaald, de reden dat ze daar zat is dat die vrouw haar niet aankon. Ze zou niet luisteren. Van mijn herder kan je veel zeggen, maar luisteren doet ze goed aangezien ze een politieopleiding heeft gehad in het verleden.
En hoevaak zie je niet dat dieren de deur uitgaan door plotselinge allergieénEn daarmee bedoel ik dus mensen(dus geen mensen die echt allergisch zijn) die uit gemak zeggen dat ze allergisch zijn om geen gezeik te krijgen van de volgende eigenaar.
dienetje schreef:babyboo schreef:ik vind eigelijk geen een reden goed genoeg...behalve als het beestje geen goed tehuis heeft en die baasjes hebben dat door en gunnen hem iets beters...Een dier neem je voor zijn leven...
Mijn baby (hond) zal dus ook NOOOIT NEVER weggaan!
Dat dacht mijn buurman ook.
Hij had een hond een rotweiller wel te verstaan. En niet zo'n hele liefen rotweiller.
Toen kregen ze een kind dat was alweer uhm 6 jaar geleden ongeveer. Maar hij wou die hond niet wegdoen. Die hond heeft dat kind 2 keer gebeten. En dan niet speels maar door. Uiteindelijk bleek de hond kanker te hebben.
In zo'n geval had die vind ik de hond toch weg moeten doen. Hij stond erbij toen zijn kind gebeten werd en de hond wou niet meer luisteren. Dan is zo'n toch gewoon een gevaar voor het gezin?
Muizje schreef:Tsja, soms is het ook in het belang van het dier dat je hem wegdoet. Ik heb waterschildpadden in een bak van 1,5m. Ik had daar eerst 4 in zitten, dat werd beetje te klein. Ik heb er nu 2 weggegeven en ik zie duidelijk dat die 2 anderen het nu veel beter naar hun zin hebben.
Is dit nu ook een smoes, of had ik een 2e bak erbij moeten kopen volgens jullie