R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:34

Ohw en nog iets dan moet ik dus een huiskat nemen?!
Gun iemand ook een beetje vrijheid.
Jouw hond die mag toch ook weleens los.
Weet je hoeveel honden katten vermoorden?

Horsesandme

Re: R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:09

Occh meid..
gecondoleert en ook knuffels aan je andere duif..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:27

Vinaba schreef:
Ohw dus jij vind dat ik mijn kat moet gaan uitlaten?!
Nou als jou hond niet zonder bij bedoelingen mijn kat afmaakt ga ik niet op wraak uit op die hond. Ik vind dat abnormaal!
Ik ga hem niet natspuiten als een debiel!
Als jij het niet expres zou doen zou ik niet boos worden nee...
Ik ga niet als een mongool een hekwerk om mijn tuin bouwen om mijn kat er in te houden?
Ik ga toch niet tegen die kat zeggen blijf in de tuin en dat doet hij dan.
er is altijd nog wel een verschil tussen kat en hond!

Je hoeft je kat niet uit te laten. Je kunt hem in je tuin laten zoveel als hij wil. Maar als anderen overlast ondervinden van jouw kat is het jouw taak en verantwoordelijkheid dat te voorkomen. HOe maakt niet uit. Een optie is dan je tuin te omheinen. Je bent dan geen mongool, je bent dan juist sociaal naar andere mensen toe door ervoor te zorgen dat ze geen last hebben van jouw dieren.
Vinaba schreef:
Ohw en nog iets dan moet ik dus een huiskat nemen?!
Gun iemand ook een beetje vrijheid.
Jouw hond die mag toch ook weleens los.
Weet je hoeveel honden katten vermoorden?

Jaja, jij gunt alleen jezelf vrijheid! Jij mag lekker doen wat je wilt, maar anderen kennelijk niet. Want zij moeten hun konijnen en kippen en vogels, moestuinen en zandbakken door jouw katten laten belagen zodat hun hobby naar de kl.te is. Zie je wel, onder kattenliefhebbers zijn veel egoïsten.

Mijn honden hebben nog nooit een kat doodgebeten, maar ja, ik weet niet wat BObbes zal doen als er een kat op ons terrein komt en ze krijgt hem te pakken. MAar daar kan ik niets aan doen. Het is op mijn eigen terrein en daar mag ik doen wat ik wil. En mijn honden mogen dus hier gewoon los.

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:37

Desiree als ik jouw vriend dat ooit zou zien doen zou hij een hagelregen in zijn ass kunnen verwachten!! En dat jij als dierenliefhebber dat gewoon accepteert? BELACHELIJK. Je bent een dierenvriend voor ALLE dieren of je mag jezelf niet zo noemen.

Een kat is een kat die kun je niet leren van vogeltjes af te blijven. Het is natuurlijk megabagger als hij je volière openbreekt en dat je met water hebt gespoten vind ik ook goed van je TS!!

Mensen kunnen er heel wat aan doen om hun katten in hun eigen tuin te houden (tijgerpoep strooien is het meest effectieve, echt waar) en ik zou dat ook zeker doen als ik merk dat mensen hinder ondervinden van mijn dieren maar ze hoeven ze niet onnodig te pijnigen. Op mijn kat is namelijk al driee geschoten (RAAK!!!) en die poept toch echt alleen op de kattenbak.

Desiree als jouw hond een keer in mijn tuin sch**t zal ik zorgen dat ik klaar lig met mijn buks...belachelijk zeg.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:40

Ik vind dat zijn verantwoordelijkheid. Ik zeg dat ik het niet goedkeur maar hij moet zelf weten wat hij doet. En als jij op mijn hond schiet, schiet ik op jou, heel simpel.

De essentie van het verhaal mis je of wil je gewoon niet lezen:
Zorg ervoor dat anderen geen last hebben van je
- hond
- kat
- kinderen
- herrie
en zo nog veel meer.

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:29

Desiree je vind het dus wel ok (ok tussen haakjes want je tolereert het wel) dat je vriend op katten schiet maar niet dat ik op jouw hond schiet als hij in mijn tuin poept? Beetje krom vind je ook niet?

Bovendien vind ik dat je als mensen onder elkaar wel wat toleranter kunt zijn jegens elkaar. Waar gaat dit heen mensen? Djeez!!! De TS had groot gelijk dat ze die kat natspoot, zou ik ook hebben gedaan maar als we al elkaars huisdieren gaan beschieten op het moment dat die een keer je tuin betreed? Ik blijf erbij BELACHELIJK. Dat soort mensen zouden dus NOOIT een schietvergunning moeten krijgen!

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:45

Ik vind het gewoon zwaar irritant dat altijd de katten de dupe zijn.
Een kat, kun je moeilijk binnen een tuin houden.
En ik ben van mening dat een hond meer overlast kan bieden dan een kat.
Een kat heeft nou eenmaal in zijn koppie om een vogeltje te pakken.
Ik vind het ook zielig voor de TS, maar ik vind het nogal asociaal als je zegt dat die kat er voor zou boeten enzo.
En ik meen mij ook te herinneren dat ze niet weet van wie die kat is dus dan lijkt het mij dat die mensen ook niet weten dat hij tot overlast zorgt?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:12

altijd de katten?
Je moet het zo stellen, anderen zijn altijd de dupe van katten.
die mensen van die kat "die niet weten dat hun kat overlast bezorgd" zullen het wel gemakkelijk vinden dat ze het niet weten.

Dat zeiden de duiters ook.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:32

Nou ik heb ook weleens meegemaakt hoor dat een hond een eend ving, de buren zijn hun kat kwijt door een hond.
En dan kun je moeilijk zeggen dat het altijd de katten zijn?
En die mensen die het niet weten die weten dus ook niet wat ze misdaan?! Dat wisten de Duitsers wel..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:38

Honden doen ook dingen die fout zijn ja, maar dan kun je nog naar de politie gaan. Katten mogen nog los lopen. Nog wel. MAar ik denk dat kattenbezitters door hun lakse houding straks dat recht kwijtraken (zoals ook hondenbezitters door laksheid nu hun honden vast moeten houden).

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:59

Ik denk dat het komt omdat, het door de formaten komt.
Ik bedoel een Deense Dog naar buiten doen wanneer hij wilt das niet zo gepast.
Maar, ik denk ook omdat, katten voorzichtigere dieren zijn, ze maken niet zo gauw alles kapot.
En dat is een verschil tussen kat en hond.

Maar we dwalen af..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:19

Je hebt kennelijk niet gelezen wat ik geschreven heb.
Daarbij stap je doodleuk over het feit heen dat de duif van de TS in HAAR tuin is doodgebeten door ANDERMANS kat. Dat is ook schade he.

Er is verschil tussen kat en duif, kat en zandbak, kat en moestuin, kat en ander gevogelte... allemaal dingen waar een kat niet aan moet komen, niet in andermans tuin.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:21

dat kan zo'n kat toch niet ruiken

Maar vind eigelijk dat dit geruzie via pb moet, hier help je haar niet mee...

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:23

Veel sterkte meid!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:47

PinkyPower schreef:

Is lekker gemakkelijk gezegd als katteneigenaar zijnde.

Ik help de TS in zoverre dat er eens een mentaliteitsverandering moet komen onder kattenbezitters.
Dit is hun mentaliteit in steekwoorden:
- ja maar een kat kun je niet opsluiten, dat is zielig
- sja, ik kan niet voorkomen dat mijn kat in andermans tuin komt.
- goh vervelend maar ik kan er niets aan doen (als hun kat iemand anders hobby kapot maakt).
Wat uiteindelijk neer komt op het volgende:
"Mijn kat, maar andermans probleem".
Dit kun je echt niet maken.

Met zo'n instelling moet je het ook niet raar vinden dat er jagers zijn die op katten schieten. Want die redeneren precies hetzelfde.

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:00

Willen jullie dat hier een slotje op komt, we weten hoe jullie erover denken maar misschien als jullie doorgaan komt er een slotje op ?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:13

Desiree schreef:
PinkyPower schreef:

Is lekker gemakkelijk gezegd als katteneigenaar zijnde.

Ik help de TS in zoverre dat er eens een mentaliteitsverandering moet komen onder kattenbezitters.
Dit is hun mentaliteit in steekwoorden:
- ja maar een kat kun je niet opsluiten, dat is zielig
- sja, ik kan niet voorkomen dat mijn kat in andermans tuin komt.
- goh vervelend maar ik kan er niets aan doen (als hun kat iemand anders hobby kapot maakt).
Wat uiteindelijk neer komt op het volgende:
"Mijn kat, maar andermans probleem".
Dit kun je echt niet maken.

Met zo'n instelling moet je het ook niet raar vinden dat er jagers zijn die op katten schieten. Want die redeneren precies hetzelfde.

hier hebben we nog steeds de pm voor

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:30

pm?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:34

ja, dan klik je op dat gekke ding waar pm op staat onder iedereens onderschrift... >; )

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:49

Ik vind dit trouwens nog altijd een vorm van discussie voeren. er worden nog steeds argumenten gegeven namelijk. Het verhaal van de TS illustreert de noodzaak van dergelijke discussies.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:52

Ze zoekt troost, geen discussie, ik heb dit zelf ook meegemaakt: toen mijn kat dood ging kwam er nl een hele duscussie en geloof me, daar wordt je echt niet blijer van...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:54

Als die kattenliefhebbers op hun kat hadden gelet, had zij geen troost nodig gehad want dan was haar duif nog gewoon in leven geweest. En de TS beseft dat heel goed.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:57

Maar daar is het nu te laat voor... dus discussie is dan ook overbodig. Als jij bijv. zou zeggen schiet die kat neer ofzo dan komen er ook weer opmerken terug tegen jou die voor haar weer pijnlijk zijn...

Volgens mij is dit ook niet om haar te helpen maar puur omdat jij iets tegen katten hebt (wat ik ook in andere topics zie) Dus wees even redelijk en doe dit meisje niet meer verdriet aan dan wat ze al heeft.
Laatst bijgewerkt door _Wieke_ op 29-11-05 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:58

Wat ik wil zeggen is dit, en het is speciaal voor kattenliefhebbers:
"wees lief voor je kat maar denk ook aan andere mensen en hun dieren".

Dus ik hoop dat ze dit verhaal lezen en denken "ik zal ervoor zorgen dat mijn kat dit niet zal doen bij andere mensen".

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:00

Oke, dan snap ik het en antwoord ik verder niet op jou terug, voor mij is de discussie nu geiendigd