Weeskatje gevonden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:34

Precies Rosita, dat is wat ik bedoel! _/-o_ (amen-smiley doet het niet)

En ook al zijn het er veel loeckie, dan is dat geen reden om er maar helemaal niks aan te doen, toch?

Verder voel ik geen behoefte om je te pb'en hoor

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 00:36

Ow, jammer, kan wel wat fanmail gebruiken. Maar laten we dan deze discussie als gesloten bevonden. Respecteer jullie meningen, maar ben eigenwijs als hell. Maak volgend jaar wel nieuwe foto's voor jullie, kunnen jullie zien hoe ze door de winter is gekomen

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:39

poedersuiker, dus je gaat geen actie ondernemen? (ben ook heeel eigenwijs) }>

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 00:40

poedersuiker? Wel gesencureerd woord gaat daar achter schuil?
Nee, ik ga idd geen actie ondernemen ( >> strondeigenwijs)

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:43

In welke plaats zit dat asiel? Bel ik ze morgen ff om te vragen of het geld kost om zwerfdieren te brengen.

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 00:44

Geleen. (en wat ik zei, dat het geld kost om ze daar te brengen, heb ik gehoord (zoals ook in topic staat)

Enne, je kunt wel bellen, wat wil je daar verder mee bereiken?

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 01:01

loeckie schreef:
@ Rosita: nee, dat is niet bij mij in de buurt. Maar Rosita... Het einde is zoek! Zoveel katten, weet niet eens hoeveel. Zie er soms katten lopen die ik nog nooit gezien heb! Echt, geloof me nu maar, tis een spelt in een hooiberg (verder zijn ze niet ''op stal'', maar in de wei bij ons thuis, maar dat doet er niet toe )

En dan zal het idd op de kosten van de DA moeten, kheb geen ezeltje in de wei staan die geld schijt (was het maar zo )

DB = Dierenbescherming Weet je wel hoeveel geld die hebben?

Ff wat jatwerk van hun site:

Problemen met zwerfkatten
Hoeveel zwerfkatten er in Nederland zijn, is moeilijk te zeggen. Het zijn meestal verwilderde huiskatten, die leven op straat of op het platteland. Ze leven op plekken waar voedsel te vinden is: bij campings, restaurants, zieken-huizen, grote supermarkten enzovoort. Ze komen daar andere zwerfkatten tegen en al snel vormen ze een groep. Deze groep kan behoorlijk veel overlast veroorzaken.
Ze krijsen, janken, sproeien en dragen voor de mens besmettelijke ziekten met zich mee. Ook veroorzaken ze rotzooi door bijvoorbeeld vuilniszakken open te scheuren. Ze planten zich explosief voort, wat het probleem alleen nog maar groter maakt.

Oplossingen:
Om te voorkomen dat er te veel zwerfkatten in de steden komen, zou de stad als leefomgeving minder aantrekkelijk gemaakt moeten worden voor zwerfkatten. Dit kan door het voedselaanbod en de beschikbare schuil- en nestplaatsen te verminderen. Het verminderen van het voedselaanbod heeft het grootste effect, aangezien de populatiedichtheid en de leefwijze van de katten hiervan afhankelijk is.
Dit betekent met name dat de katten niet bijgevoerd mogen worden en dat vuilniszakken niet bereikbaar voor katten mogen zijn. Maar dit alleen is niet genoeg.

De Dierenbescherming doet er alles aan het zwerfkatten-probleem binnen de perken te houden. Met voorlichting, opvang, en aanpak van verwilderde groepen. In jagers-kringen wordt afschot voorgesteld om het zwerfkatten-probleem tegen te gaan. De Dierenbescherming vindt dit een onacceptabele benadering. Enerzijds omdat de Dierenbescherming in het algemeen tegen het doodschieten van dieren is. Anderzijds leidt afschot tot niets. De openvallende plekken in de groep worden namelijk meteen weer door andere katten ingenomen.

De beste manier om de zwerfkattenkolonie eronder te houden is nog altijd castratie. Dierenbeschermers vangen dieren uit het wild en laten die door een dierenarts behandelen. Na castratie kunnen ze gewoon weer teruggeplaatst worden in de groep, die vervolgens stabiel en rustig blijft.
http://www.dierenbescherming.nl/content ... d=2&sid=10

De laatstgenoemde oplossing is hetgeen een aantal mensen hier voorstaan. Jij hoeft daar weinig meer aan te doen dan wat aan kettingen rammelen bij de lokale afdeling van de Dierenbescherming. Het hoeft jou zéker geen geld te kosten.

Ik denk niet dat wij 'naar' tegen jou doen, ik denk dat we onszelf niet zo erg duidelijk maken. Het gezamelijke doel is toch dat die katten een redelijk leven hebben?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 01:02

Desnoods ga ik zelf die kat vangen en brengen. Als andere mensen de ballen er niet voor hebben.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 01:07

Eindelijk medestanders..... En eerlijk gezegd mensen die daadkrachtiger zijn (ik zat alleen maar loeckie te manipuleren vanachter mijn pc en die werkt gewoon niet mee! )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 01:15

maar je kan toch niet ieder dier wat je los ziet lopen vangen?
als het dier problemen heeft ala. en als ze geslachtrijp zijn om de castreren ok. maar laat die kitten toch gewoon bij de moeder. of ga ze allebei vangen, dat kan natuurlijk ook. en idd het kost geld om je kat naar het asiel te brengen als het je eigen kat is. zo niet, kost het je niks! ik heb dus thuis ook een weeskatje, en die is gelukkig goed terecht gekomen, maar velen wacht een ander lot!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 01:21

@ Anzjuhlaa: je kunt idd niet met de hele wereld op je nek lopen, ben ik met je eens. MAAR als iedereen nou een klein beetje draagt, dan is alles draagbaar

Als ik hier een dier vind, dan wordt het mee naarbinnen gesleept. Zo ben ik opgevoed, dat heb ik van huis uit meegekregen, dat je zwerfdieren niet aan hun lot overlaat.

Bij de MacDonalds hier in de buurt heb ik 5 jaar terug een nest gevonden. Mams was niet te vangen en de kittens waren nog ERG jong (gok een dag of 3, hooguit). Ik heb de DB gebeld. Kittens zijn afgespoten en mams is gevangen en gesteriliseerd.

Afspuiten klinkt misschien heel wreed, maar ik vind zwerven, geen verzorging en jongen bij het leven nóg wreder.

@ ellenlouise: gaan we samen, ik woon in Utrecht

xilly

Re: Weeskatje gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:38

wowie

Wat een poepig ding zeg!! *is helemaal verliefd*

Snap jullie allemaal heel erg goed...en wens de kattenvangers veel sterkte .... als jullie ze ooit te pakken krijgen

Ik denk dat het asiel niet de oplossing is (wat moet zo'n kat bij mensen )... maar de DB wel!

En kittens zijn zeker niet altijd te veranderen hoor! Wij hebben zelf een klein katje uit Frankrijk meegenomen (jawel..een echte dierenvriend ) Dat ding was 4 weekjes oud en had geen mams meer. Maar die heeft zelfs nog tekenen van 'verwildering' hoor!

Veel succes met 'jullie' kattenkolonie

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:01

@ xilly
Sommige zwerfkatten veranderen binnen zeer snelle tijd in het asiel en worden echte mensenvrienden. Andere katten worden weer op boerderijen los gelaten, maar dan wel gecastereerd of gesterilliseerd.
Ik heb ook een zwerfkitten in huis gehad beestje was toen 8 weken en dat beest is een echte huiskat. Dit geld ook voor vele katten in het asiel. Gwen een zwerfkat kwam met 2 kittens binnen. Ze zat altijd in een boom bang voor mensen. Sinds kort kunnen we haar aaien en is ze een echte mensenvriend. Ik denk dat ze nu liever bij ons is dan als zwerfkat.. als je zag hoe ze er aan toe was toen ze binnen kwam..

Ik loop stage bij een asiel en kom er nog veel vaker. Bij ons kost het geen geld om een beest te brengen.

@ Quellian
Ik kom ook helpen vangen hoor

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:11

Het is zeker een schatje

Verder ben ik haast bang om te reageren (maar doe het toch ) wat te doen met zo n beessie, want ook ik heb daar eigenlijk een uitgesproken mening over. Katten vermenigvuldigen zich met zo n snelheid.. Als je er nu nog niet persoonlijk last van hebt, komt dat volgend jaar misschien wel, anders het jaar daarna wel.. En liever dan weer een nest mensenschuwe kittens vol met wormen, die dan overgereden of door jouw eigen hond (geen wonder dat ie hem wel lust, ziet er idd uit om op te vreten ) of die van iemand anders gepakt worden ofzo, zou ik waarschijnlijk liever proberen er iets aan te doen.

Ik snap dat je zelf daar misschien niets voor voelt, maar probeer er dan iemand anders voor te vinden (ik lees hier dat er best wel vrijwilligers te vinden zouden zijn om ze proberen te vangen - laat ze dan toch lekker?). Het kattenoverschot is idd al groot genoeg!

-x- Nouska

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:34

Meeting @ my place

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 15:40

Quellian schreef:
Desnoods ga ik zelf die kat vangen en brengen. Als andere mensen de ballen er niet voor hebben.

Vind dat je aardig ver gaat meissie. Lees toch een keer stukken tekst! Heb de ballen er zeker voor (ook om jou een schop onder je hol te geven... begin me aardig kwaat te maken over mensen die het altijd veel beter weten!)

Jeetje, wat weer typisch bokt zeg!

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 15:43

En vind het een beetje belachelijk om jezelf een dierenvriend te noemen als je het beesje gaat vangen. Wil dat zeggen dat ik geen dierenvriend ben? Wat moet ik dan eigelijk met 2 pony's, 1 hond, 5 vogels, 2 cavia's en vissen???

En ik mag ze niet naar huis meeslepen. M'n moeder zegt me wat anders!

Laat ik het maar stoppen, er komt toch niks nuttigs uit hier...

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:56

Dat je veel dieren hebt betekent niet altijd hetzelfde als dierenliefde...

er zijn zat mensen met stallen vol beesten, en niks aan zo'n stal getuigt van liefde.
Kijk maar naar de oorspronkelijke eigenaar van die katten, die had ze ook allemaal, maar heeft ze op straatgezet....

Je kunt toch op zn minst ff de DB bellen, of ze hem op willen komen halen?

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 16:03

Kga me hier niet moe op maken. heb een slotje aangevraagt. Wat mij betreft: einde voor (wat in mij ogen) een leuk topic

|Natuurlijk hebben jullie allemaal gelijk, en weten jullie het beter. Succes met het verknallen van iemand ander z'n topic. Enne tip: lees vooral NIET wat andere typen, zou wel eens in je nadeel kunnen werken

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:06

Jammer dat het zo moet lopen
Het katje zal het heus overleven, waarom zouden er anders zoveel straat katten zijn
Maar goed, heb mijn mening gegeven, en snap jou heel goed ook

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 16:08

Woehoe, iemand die mij wel snapt!! (me hangt de vlag uit )
Dank je Draverlove, zoals je misschien gelezen hebt (of niet) snap ik de kant van ''de kattenredders'' ook.

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:14

Ik snap beide verhalen, maar ja, kijk als het er nou 1 was oke, wij hebben 3 jaar geleden ook een zwerver in huis genomen, maar als het er heel veel zijn, ja..

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:15

loeckie schreef:
Quellian schreef:

Vind dat je aardig ver gaat meissie. Lees toch een keer stukken tekst! Heb de ballen er zeker voor (ook om jou een schop onder je hol te geven... begin me aardig kwaat te maken over mensen die het altijd veel beter weten!)

Jeetje, wat weer typisch bokt zeg!

Ik heb ze begin van de middag gebeld en het kost geen geld om de kitten te brengen Anders zitten er nog 2 andere asiels in Geleen.

Maar je mag me een schop onder m'n ass komen geven hoor, adres is op te vragen via PB

En kwaad is met een D op het eind, niet een T

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:17

Draverlove schreef:
Ik snap beide verhalen, maar ja, kijk als het er nou 1 was oke, wij hebben 3 jaar geleden ook een zwerver in huis genomen, maar als het er heel veel zijn, ja..

Dan is het begin er door er 1 naar het asiel te brengen

Een kat kan al makkelijk 15 kittens per jaar krijgen en die planten zich ook voort, etcetc.

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:18

Quellian schreef:
Draverlove schreef:

Dan is het begin er door er 1 naar het asiel te brengen

Een kat kan al makkelijk 15 kittens per jaar krijgen en die planten zich ook voort, etcetc.

Ja daar heb je gelijk in, sjeuh wat fokken die katten er in het wild op los zeg