Foto's van sterillisatie poes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:58

Klopt, maar dit gaat om een sterilisatie ipv een castratie.
Of zoals ik eerder al zei, eigenlijk is het ook een castratie, maar men noemt het bij poezen sterilisatie. In ieder geval een buikoperatie, en daarbij zou je wel handschoenen horen te gebruiken.

Nouska

Re: Foto's van sterillisatie poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:53

Is al OK, Lindy

Nou ja, het is wel erg "piep", maar dan moet ik ze idd maar regelmatig controleren en hopen dat mijn beessies niet ziek worden. Is er trouwens een bepaalde gemiddelde leeftijd waarop dit zich meestal kan gaan manifesteren? De oudste poes is nu elf, de andere twee die deze anticonceptie gehad hebben zijn beide zeven. Afkloppen, tot nu toe zijn ze nog nooit ziek geweest. Als ik weer naar deze DA ga dan moet ik hem toch eens aan de tand voelen.. Het lijkt mij wel dat als hij deze informatie heeft, hij zijn klanten daarover duidelijk moet informeren...

-x- Nouska

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:21

Dat hoort een dierenarts zeker te doen inderdaad.
Er is niet een bepaalde leeftijd voor tumoren, maar oudere katten lopen iets meer risico.
Jouw katten hebben dus meer kans op deze afwijkingen dan jongere geholpen dieren, maar je hoeft je er niet heel druk om te maken hoor.
Je kunt verder toch weinig doen, behalve het in de gaten houden, net zoals borstonderzoek bij mensen.
In de praktijk worden veel mammaetumoren verwijderd, gezwellen aan de melkklieren dus, en dit gaat bijna altijd goed hoor!
Is ook geen risicovolle operatie, dus mocht 1 van je poezen toch tumoren krijgen dan is dat vaak nog goed te opereren.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:32

Dieren hebben wel een betere weerstand dan mensen, dus misschien vandaar geen steriele handschoenen (?) Ik vind het iig niet bepaald fris, alleen al voor eigen hygiëne. Ik heb net deze week 2 poesjes opgehaald, die zijn over ong. 4 maand ook aan de buurt!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:46

enny schreef:
Ik heb net deze week 2 poesjes opgehaald, die zijn over ong. 4 maand ook aan de buurt!
En ik heb vrijdag een afspraak gemaakt voor 2 december.... het moet gewoon

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:56

Elles, je hoeft er niet over in te zitten hoor, een sterilisatie is zo'n routine-ingreep, het stelt echt niet zoveel voor.
In de meeste klinieken heb je elke dag meerdere sterilisaties, en ik heb nog bijna nooit complicaties meegemaakt.

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:01

die van mij is maandag geholpen
maar toen ik haar buikwond net bekeken zag ik dat die aan de achterkant een beetje open gesprongen is :X balen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:03

Ik moest in de 1e een keer een hele dag mee lopen ergens (mocht zelf kiezen waar) .. en iedereen ging mee met z'n ouders enzo maar ik was naar de dierenarts geweest (omdat ik dat ook wil worden) om te vragen of ik daar een dagje mee mocht lopen enzo (en het mocht !! )
Toen moesten ze ook 2 poesjes sterilliseren en daar mocht ik ook bij zijN en moest zelfs de schaartjes vast houden enzo.. was echt heel intressant en super leuk !!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 22:33

ja hé! stelt eigenlijk niet veel voor, tenzij het slecht wordt gedaan natuurlijk