zo zielig (dierenwinkel en hun dieren...)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:20

Nu vraag ik me even iets af (is misschien een beetje off-topic )

Heb ergens gelezen dat in zo'n dierenwinkel gelogen wordt over de leeftijden van de pups enzo .. maar wij hebben bij onze pup een papier gekregen dat die geboren was op 16 december (1997) en we zijn eind februari naar die winkel geweest en daar zeiden ze dat de pups er nog maar een paar dagen zaten .. Natuurlijk kunnen ze over dat laatste liegen, maar de geboortedatum.. klopt die gewoon of kunnen ze daar ook over liegen?

Gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid

Sanniej_

Re: zo zielig (dierenwinkel en hun dieren...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:23

Bij ons verkopen ze ook puppy`s in zaandam en ook kittens te triest voor woorden.
De puppy`s zitten in een groot hok met zaagsel en een bak water drek denkt iedereen dat je zo een hond kunt houden

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:44

xxxvagoxxx : Dat is bij ons ook maar niet zo'n groot hok.
Elke dag zit een ander nest pups of kittens in een groot hok voor het raam zodat alle mensen die voorbij lopen ze kunnen zien.
Dus eigenlijk staan ze in de etalage..

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:45

Bij onze dierenwinkel gaat het gelukkig niet zo,
de dieren staan ook niet meteen in het midden van de winkel
maar hebben een apparte ruimte waar ze allemaal weer in een appart hok zitten, en dat is ook niet zo'n klein hokje ofzo gelukkig
Ze verkopen ook geen honden of katten. Dus er zijn wel goede dierenwinkels.
Andere dierenwinkels in de buurt zitten de beestjes er veel slechter bij maargoed ...

Ik ben ook tegen het verkopen van pups in de dierenwinkel want je
krijgt er zomaar een mee, terwijl je bij een asiel of erkende fokker
allemaal informatie krijgt en toch een beetje erop let of je goed voor het dier gaat zorgen.
Dat was iig bij onze fokker van de vorige hond en het asiel waar we onze huidige hond vandaan hebben.
Die fokker liet nog geregeld van zich horen, en wij ook van ons, ook toen onze hond was overleden.
Het asiel was heel erg blij toen ik voor school kwam voor mn werkstuk en foto's
meenam van onze hond.

Mijn konijn komt ook uit een dierenwinkel, maar daar had ik 6 jaar geleden nog geen besef van ...
Maar hij heeft het gelukkig wel goed, maar d'r zijn zoveel dieren die
3 weken geknuffeld worden en dan aan hun lot worden overgelaten
echt zielig
En ik zorg dat er altijd een plaatsje is met stenen of dat m'n konijn kan graven zodat de nagels
van mijn konijn op een natuurlijke wijze bijgehouden worden, ze zijn ook nog
nooit lang geweest.

Maargoed dieren in een dierenwinkel is gewoon zielig

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:52

WildWings schreef:
Dat heb ik ook gehad. Mijn 'dwergkonijntje' werd enorm. Écht enorm.

Volgens mij gebeurt dat echt vaak, want ik ken ook al 2 vriendinnen waarbij dat is gebeurd! 1 werd zelfs meer een soort vlaamse reus........

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:01

Ze bedriegen je dan gewoon als dat zo vaak gebeurt.
Werd zo boos!
Mijn konijn der hok is nu nogal klein en me ouders willen geen nieuwere aanschaffen..

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:57

In de "slechte" dierenwinkels liegen ze idd maar de fout over dwerg en dan een reus worden (van konijnen dan he ) komt ook vaak voor omdat de verkoopsters/verkopers er zelf vaak geen informatie over hebben en er maar een beetje op gokken. Net zoals het geslacht. Nou weet ik uit eigen ervaring dat je bij jonge dieren het best slecht kan zien (vooral konijnen) maar dan vind ik gewoon dat je het goed moet aanpakken als de klant terug komt. en dat gebeurd helaas vaak niet. Vaak worden mensen naar huis gestuurd met het excuus dat het niet zo kan zijn en het hun eigen schuld is.

Bij ons in de buurt worden gelukkig geen honden en katten verkocht in de dierenwinkels en ben daar ook erg blij mee. Maarja ook daar worden vaak fouten gemaakt.

Mensen kopen een hond zonder ervaring te hebben met het ras en de dierenwinkels geven te weinig informatie over het ras. Vaak komen mensen er later dan achter dat ze toch niet geschikt zijn en worden ze in het asiel gedumpt.

Helaas maar het komt vaak voor