Jong katje gedumpt..meegenomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Re: Jong katje gedumpt..meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 15:21

Nou.. de hond, Branca, heeft de smaak te pakken!
Ze heeft onze andere kat al grootgebracht, incl melk geven... Nu wilde ze deze even likken:

Afbeelding
Afbeelding

Resultaat:

Afbeelding
Afbeelding

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:26

Hahaha, geweldig
En dan ook hoe hij kijkt

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:38

Aaah wat een schatje.
Die foto's met Branca erbij is echt schattig
Mooie kleur blauwe ogen

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:00

Het is een heel mooi en lief beestje. Zelfs ik kwam in de verleiding om haar mee te nemen. Het is namelijk een heel mooi maar ook aanhankelijk beestje en totaal niet schrikachtig zoals de meeste katten. Maar ik zou ook een kat dan op de eerste plaats willen omdat deze ongedierte doodt en dan zou het beestje buiten moeten zijn. Hier zitten veel buizerds en daarbij hoort ze geen verkeer. Het is hier gewoon te gevaarlijk voor haar.

Raar dat mensen zo'n beestje kunnen dumpen. Ik zou niet meer kunnen slapen zolang niet niet wist wat er van dat beestje verworden was.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:17

Ze mag echt hier komen wonen...Met mijn andere dove poes heb ik inmiddels wat ervaring opgedaan Ze blijven hier binnen, alleen aan een lijntje en tuigje in de tuin als ik thuis ben (op dit moment zelfs hele dagen)

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:50

Ben in discussie hier met de man, maar vrees dat t bij nee blijft..

Wat n ongelooflijk mooi ding, ik zou m echt niet meer weg kunnen doen als ik hem gevonden had!
(hee, waarom vind ik nou nooit n kat?! )

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:47

Wat een droppie...

Trouwens om terug te komen op de platte snuiten van perse, persen kunnen ook normale snuiten hebben. Het oude type pers had namelijk niet zo een extreem platte snuit zoals ze nu gefokt worden. Mijn schikdpad pers (de 2e al) heeft dus ook een normale snuit. Helaas worden de normale snuiten veelal niet gewaardeerd door de fokkers. ze fokken liever de platte snuiten met alle problemen van dien.

Branca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 20:03

Gezien zijn vachtje is het echt een angora.. toen kwamen we de turkse angora tegen en.. dat moet m zijn.
Dat van de perzen wist ik niet.

Jammer Naomi.. was inderdaad een idee.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:08

Ja ik vind het ook erg op een angora lijken
Hij lijkt net onze Opa kat.
Dat was ookeen angora uit het dierenasiel gehaald.
Die was heel zielig..
Had haast geen tanden en allemaal dikke knuppen in zijn vacht en daardoor heel er veel jeuk.
Wij hebben m toen mee genomen, (niemand wil anders z'n oudje)
We hebben de knuppen er thuis uit geknipt en vervolgens is z'n vachtje weer gaan groeien en werd het een hele mooi Opa!
Helaas heeft ie nog maar een jaar van de vrijheid bij ons kunnen genieten.
Hij was echt oud en op.
Hij wou niet meer eten en drinken..
Hij is toen naar de DA gegaan aan een infus en toen snachts overleden

Olga88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:01

Ooooh
Wat een superlief beestje zeg!!
Ik liet de foto's net aan mn moeder zien; aaaaah, aaaah, aaaah, wat lief, aaaaah, wat mooi

Byebye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:35

0
Laatst bijgewerkt door Byebye op 18-09-22 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Wieske_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:14

MMaxje schreef:
Ze mag echt hier komen wonen...Met mijn andere dove poes heb ik inmiddels wat ervaring opgedaan Ze blijven hier binnen, alleen aan een lijntje en tuigje in de tuin als ik thuis ben (op dit moment zelfs hele dagen)

Wat goed!
Heeft de topic starter dit al gelezen?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:44

Branca STTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTop met die fotos!!!!!!

Ik word echt helemaal gek!

En het gaat niet met Sanders............

Maar kijk es naar Maxjes reactie!

shemar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 01:26

Wat een schatje !!, ik snap niks van mensen die een beest zoiets flikken hoor.

Ik heb 16 jaar een witte pers gehad (had trouwens ook niet zo'n hele platte snuit) ze is vorig jaar overleden. Zij was niet doof, maar had dan ook geen blauwe ogen.

Denk er wel om dat een lange vacht erg veel werk is, als je ze ook maar even vergeet te borstelen zitten ze zo onder de klitten en dat kan heel pijnlijk zijn om die te verwijderen. Ik had twee perzen en echt alles zat onder de haren, dus extra werk voor de stofzuiger.

Mij maakte het niet uit, heb ook nog twee honden. Maar als iemand dit lieve pluizebolletje wil hebben moeten ze daar wel rekening mee houden, zodat hij echt een blijvend tehuis krijgt.

Snik, ik mag geen poesjes meer van mijn man, anders stond ik al op de stoep....... Misschien als ik hem de foto's laat zien......

Branca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 10:10

Hahaha die Natas!
Ik ben bezig met een bokker.
Gisteren 'm meegenomen naar stal, in mijn vest. Ze vind alles leuk..en NIET bang, ongelooflijk. En ZO rustig.
Nu thuis ziet ze de hond aankomen..supergroot.. gaat ze knorren en wil ze die aandacht van de hond. Ziet ie de kat..oei, ff oppassen..grootmaken dan maar! Hahahahahahah

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:15

Belker schreef:
Helaas worden de normale snuiten veelal niet gewaardeerd door de fokkers. ze fokken liever de platte snuiten met alle problemen van dien.

Doen ze met bepaalde hondenrassen ook zoals pekinezen en bulldogjes. Jaja, dat zijn me een dierenliefhebbers.....

Maar heb je al iemand gevonden voor dat beestje? Ben benieuwd hoe ze het gaan noemen.

Branca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 13:29

Heb aantal gegadigden. Degene waar ie waarschijnlijk heen gaat moet nog reageren...

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:38

Die afgelikte foto is echt geweldig. Hoop dat je snel een goed baasje vindt. Wij hebben allemaal buitenkatten dus voor dit exemplaar helaas geen plaats.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:46

Beste mensen,

Volgens mij is dit een Chinchilla-pers, die hebben in tegenstelling tot gewone perzen niet zo'n platte snuit. De ogen zijn blauw, maar worden vaak nog anders (groen) of blijven gewoon blauw. Het is helaal niet gezegd dat deze doof is (merk je trouwens snel genoeg, rammel maar eens met een rinkelbelletje). Overigens is zo'n kat al gauw € 500 of meer waard. Ik heb er zelf een gehad en die heb ik zo'n 20 jaar geleden gekocht voor toen nog 1000 gulden. Ze zijn heel lief van karakter en heel rustig (vliegen niet in de gordijnen en zo). Het zijn wel echte binnenkatten die - zeker als ze groot zijn - veel verzorging vragen (door hun vacht). Bovendien willen ze héél graag gezelschap om zich heen. Iemand die deze kat neemt, moet dus eigenlijk veel thuis zijn, anders kwijnt zo'n beestje weg. Het is wel echt een schatje (maar dat zijn al die witte pluizebolletjes).

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:59

Wat een schatje .
Hopen dat je snel een baasje vind .

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:28

ik denk ook dat het een chinchilla pers is want ik heb zelf de shaded silver. zelfde ras maar dan met grijze haren. wat een droppie zeg
zulke mensen moeten zelf maar eens uit hun huis gedumpt worden stelletje
ik heb hier nog een foto van mijn poes ( dan kun je zien dat ze geen platte neus heeft.

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:36

Wat een scheetje, ik zou hem graag op komen halen maar helaas is dat geen optie. Mijn kat woont momenteel tijdelijk bij mijn ouders omdat het in het studentenhuis niet ging en ik kan ze niet met nog een kat opzadelen. En de sleutel van ons eigen huisje krijgen we pas in februari, om het nog maar even niet te hebben over de bezwaren die mijn vriend zal hebben......

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:33

Wat een scheetje zeg ! dat koppie, ja Branca zal hem wel onder haar hoede nemen.....

Ik hoop dat het beetje snel een fijn tehuis krijgt.

Jigger_lief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:42

als hij nog niet weg is, zal ik even met mijn ouders gaan praten.
Wij hebben een kleine tuin met hoge schuttig eromheen, dus heerlijk veilig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:04

Netje schreef:
Het is helaal niet gezegd dat deze doof is (merk je trouwens snel genoeg, rammel maar eens met een rinkelbelletje).

Hij is echt doof. Of je nu hard met je handen klapt, "pssst" doet of wat dan ook, geen reactie. De oortjes vertrekken geen spier.

Netje schreef:
Iemand die deze kat neemt, moet dus eigenlijk veel thuis zijn, anders kwijnt zo'n beestje weg. Het is wel echt een schatje (maar dat zijn al die witte pluizebolletjes).

Een hond onder de katten dus. Dan zou het zeker iets voor mij zijn geweest.