Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
antano schreef:Hi,
Ik ken 3 Boerboel`s dat zijn lieve honden en goed opgevoed .
Een kennis heeft er 2 en de ander heeft er 1
Maar als de eigenaar er niet bij is loop ik niet achterom als de eigenaar er wel bij is en hij zegt het is goed .
En zijn dan hartstikke lief en je kan ze gewoon aaien
Citaat:De kennis met 2 Boerboel`s krijgt van een boerboel ook een nestje rond 10 okt .
Waar je wel mee moet op letten als je zoontje vriendjes mee naar huis neemt en ze stoeien of krijgen ruzie is de kans dat de hond partij kiest voor je kind groot .
Citaat:Ik zou niet voor een boerboel kiezen als het alleen maar voor huis hond is en je hebt weinig ruimte de Boerboel`s die ik ken lopen op een boerderij.
En je moet erg consequent met ze zijn .
Als waakhond zijn het leuke honden .
Ik zou er ook aan denken als een zo`n hond bijt of aanvalt kan hij veel schade aanrichten
Citaat:
Bij mij op stage vinden ze het geen leuke honden en verwachten ook nog wel dat er problemen mee komen .
Het asiel zat eerst vol met rottweilers en nou krijgen we veel staffords en pitbuls binnen en over een tijdje als de boerboel bekender is verwachten ze dat we weer veel boerboels krijgen .
avanta schreef:ik heb zelf een amerikaanse bulldog en daar is vast ook wel een negatief beeld van bij somiigen
antano schreef:klopt een pitbull is ook geen ras maar daar hebben we nog af en toe de handen vol aan en die zijn klein en dan is het nog geen grote hond
siko schreef:Zo, wat gaat dit topic hard zeg! Nou, ik ben gisteren nog bij een boerboel eigenaar geweest, we hebben daar een heel goed gesprek gehad maar ondanks dat raadden ze me aan om voor een andere dogsoort te gaan.
Pff, ik vind het moeilijk! Vandaag bij Mastifffokker kijken!
Citaat:ik zal je zeggen,een argentijn en een fila zijn watjes vergelijken bij deze 2 geboren killers...
Valeska schreef:Citaat:ik zal je zeggen,een argentijn en een fila zijn watjes vergelijken bij deze 2 geboren killers...
Wat een bullshit.
cloris schreef:siko schreef:Zo, wat gaat dit topic hard zeg! Nou, ik ben gisteren nog bij een boerboel eigenaar geweest, we hebben daar een heel goed gesprek gehad maar ondanks dat raadden ze me aan om voor een andere dogsoort te gaan.
Pff, ik vind het moeilijk! Vandaag bij Mastifffokker kijken!
Oh maar het is ook moeilijk, je moet jezelf afvragen; WAT wil ik, wat verwacht ik en wat kan ik bieden...
En dan kijken of het overeenkomt met het ras.. met het karakter enz.
Een Boerboel is geen beginnershond maar dat is geeneen Molosser in principe.
Wat voor een Mastiff heeft je intresse? de Old Englisch?
Valeska schreef:
Geboren killers,........laat me niet lachen.
Mijn honden hebben nog nooit iets gedood.
Onze kat dood nog meer, als we het dan toch over geboren killers hebben.
siko schreef:
Ja, de Old Englisch, de Amerikaanse een Bullmastiff hebben nu ook mijn aandacht. Vandaag bij een fokker in Uden wezen kijken die Amerikaanse bulls verkoopt/vermiddeld.
Leuke dieren overigens! En god, wat leer je een hoop van het bekijken van verschillende, en toch zo vergelijkbare rassoorten. Ik bedoel, ik val toch steeds op hetzelfde soort hond, alleen een tikkeltje anders.
Nu las ik dat iemand zei dat er ergens in december iets werd georganiseerd waar allerlei hondenrassen en fokkers naartoe komen. Iemand misschien een idee en waar en hoelaat etc.?