Welke honden zijn Illegaal in NL?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:38

Die is niet illigaal!
Hier in de buurt loopt er ook wel eentje rond,
en die man is zelf van de politie .

cloris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:14

Sissa schreef:
Nouja ik snap er helemaal nix meer van
De 1 zegt dat de AM stafford wel verboden is en de ander weer niet..
Anyway ik ben mn Stafford al 11 jaar, dus no way dat ze dr van me afpakken...
Ze heeft trouwes wel papieren enz.

Dan heb je toch echt verkeert gelezen, een Stafford ZONDER papieren is "verboden" die met papieren zijn gewoon legaal.

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:25

suziej schreef:
Die is niet illigaal!
Hier in de buurt loopt er ook wel eentje rond,
en die man is zelf van de politie .

en denk je nu echt dat hij het aan de grote klok gaat hangen dat zijn hond illegaal is, nou ik denk van niet. ook al is die man politie agent zijn hond kan net zo goed in beslag genomen worden

cloris

Re: Welke honden zijn Illegaal in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:48

De Olde Englisch Bulldog is niet verboden in Nederland hoor, en nou lijkt een ECHTE O.E.B. meer op een Engelse Bulldog dan op een Staffordshire dus zal die niet snel in beslag genomen worden

Marshaha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:53

wat ik heb begrepen:

pitbullachtigen zijn illegaal als ze geen geldig nederlandsstamboompapier hebben.
dat wil niet zeggen dat ze zonder pardon worden afgemaakt hoor!!

een tijd terug waren in rotterdam een aantal staffords ed afgemaakt he, maar al deze honden hadden dus geen papier PLUS iemand aangevallen. dus niet zomaar van straat geplukt ofzo

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:02

indd de honden worden niet zo maar van straat afgeplukt, kom je de politie tegen en je kunt niet aantonen dat je americaanse stafford een stamboom heeft dan ben je waarschijnlijk je hond kwijt.
hij word dan in beslag genomen kun je achteraf toch aantonen dat hij een stamboom heeft (FCI) dan krijg je je hond terug. kun je dit niet en heb je enkel een hondenpaspoort wat verplicht is hier dan ben je je hond kwijt. of het nu raszuivere staff is of niet, geen papieren, dan heb je een iligale stafford.
en alle kruisingen bijv staff met rotweiler, staff met labrador, enz enz dit MAG ook niet en deze honden vallen ook onder de pitbullachtige honden,
ze controleren er gelukkig (nog ) niet op, maar ze willen dus de iligale staffords er dus helemaal uit gaan halen met de tijd.
maar ik heb ook weer gelezen dat ze die regel willen intrekken (ministerie van landbouw) en dat ze de iligale honden willen gaan toelaten omdat het er al zo veel zijn dat er geen houden meer aan is, en bij de baasjes willen gaan kijken wat de omstandigheden zijn en of de hond wel goed en conseqent word opgevoed. dat is allemaal iets voor de toekomst en ik hoop dat ze die regel er door kunnen trekken.
Ik heb er namelijk ook 1 zonder stamboom.
En het is de liefste hond van de hele straat...

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:03

Sissa schreef:
Nouja ik snap er helemaal nix meer van
De 1 zegt dat de AM stafford wel verboden is en de ander weer niet..
Anyway ik ben mn Stafford al 11 jaar, dus no way dat ze dr van me afpakken...
Ze heeft trouwes wel papieren enz.

ze zijn alleen verboden als je er geen stamboom bij hebt.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:04

Marshaha schreef:
wat ik heb begrepen:

pitbullachtigen zijn illegaal als ze geen geldig nederlandsstamboompapier hebben.
dat wil niet zeggen dat ze zonder pardon worden afgemaakt hoor!!

een tijd terug waren in rotterdam een aantal staffords ed afgemaakt he, maar al deze honden hadden dus geen papier PLUS iemand aangevallen. dus niet zomaar van straat geplukt ofzo

komen ze zo een hond tegen dan worden ze zonder pardon ingeslapen, dat beslist een rechter, en je trekt altijd aan het korste eind.
Ik ben er 1 kwijtgeraakt zo.

Marshaha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:06

ik had een bullterrier zonder stamboom. ze was de liefste van de wereld! (o wat mis ik haar)

maar je moest eens weten hoeveel mensen ons erover hebben aangesproken dat we geen pitbull mogen hebben (ze leek niet eens op een pitbull), of mensen die hun kinderen wegtrokken voor onze hond (pas op das een pitbull).
echt sneu, en later zagen we dat datzelfde kindje wel een helelieve echte pitbull mocht aaien bij de mac donalds.. erg hoor.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:45

Marshaha schreef:
ik had een bullterrier zonder stamboom. ze was de liefste van de wereld! (o wat mis ik haar)

maar je moest eens weten hoeveel mensen ons erover hebben aangesproken dat we geen pitbull mogen hebben (ze leek niet eens op een pitbull), of mensen die hun kinderen wegtrokken voor onze hond (pas op das een pitbull).
echt sneu, en later zagen we dat datzelfde kindje wel een helelieve echte pitbull mocht aaien bij de mac donalds.. erg hoor.

ik ken het, het is echt erg niet normaal mij hebben ze ook meerdere malen erop aangesproken en ik ga ook het liefste het sávonds met hem wandelen als geen kinderen meer op straat zijn, mijn hond is dus wel een echte pitt ik ben met hem bij een fokker geweest en heb hem in belgie gekocht, je hebt 2 lijnen in de staff en dat is het bully type en het pitt type en dat is de lijn wat ze eruit aan het fokken zijn zodat alleen nog het bullytype overblijft.
ik heb de pitt type en hij lijkt er ook sprekend op. smalle kop iets langere snuit super smal en gespierd, maar voor mij is het gewoon de liefste hond op aarde klaar, ik vind het sneu dat sommige mensen deze rassen over 1 hand trekken en het voor hun gewoon pittbull zijns ze moesten beter weten.
afgelopen zomer hebben ze geprobeerd mijn container in de fik te zetten en ik heb hier in het steegje zeker 7 honden zitten die altijd blaffen nou de mijne blaft niet maar heeft wel die jeugd gehoord wat in mijn achtertuin stonden en heeft ze dus verjaagd omdat hij dus op het balkon stond te blaffen en mijn moeder (woontnaast me)
die belde me om te vragen of ik even naar buiten wilde kijken
dus ik kijk uit het raam stond 4 tuinen verder de container in de fik.
zo een goeie waakhond is het, en die andere 7 heb ik geen enkele keer horen blaffen

cloris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:40

onley schreef:
indd de honden worden niet zo maar van straat afgeplukt, kom je de politie tegen en je kunt niet aantonen dat je americaanse stafford een stamboom heeft dan ben je waarschijnlijk je hond kwijt.
Niet waarschijnlijk, je bent em op zeker kwijt.
Citaat:

en alle kruisingen bijv staff met rotweiler, staff met labrador, enz enz dit MAG ook niet en deze honden vallen ook onder de pitbullachtige honden

Zolang de hond gelijkenissen/overeenkomsten met een Stafford Terrier
Lijkt hij er in het totaal niet op, hoef je ook niet bang te zijn.

Citaat:
ze controleren er gelukkig (nog ) niet op, maar ze willen dus de iligale staffords er dus helemaal uit gaan halen met de tijd.

ze controleren wel... vergeet ook de altijd behulpzame burger niet he die geven ook graag honden aan, dan wordt er gewoon aangebeld, en worden ze uit je huis gehaald... daar hoef je dus niet eens voor op straat te lopen, daar hoeft je hond niet eens een "slechte" naam voor te hebben, kan de liefste hond van de wereld zijn.
Citaat:
maar ik heb ook weer gelezen dat ze die regel willen intrekken (ministerie van landbouw) en dat ze de iligale honden willen gaan toelaten omdat het er al zo veel zijn dat er geen houden meer aan is, en bij de baasjes willen gaan kijken wat de omstandigheden zijn en of de hond wel goed en conseqent word opgevoed. dat is allemaal iets voor de toekomst en ik hoop dat ze die regel er door kunnen trekken.
Ik heb er namelijk ook 1 zonder stamboom.
En het is de liefste hond van de hele straat...

Je schrijft hiervoor dat je een echte Pitbull hebt? of is het toch gewoon een Stafford Zonder papieren?
Blijf het stom vinden dat mensen maar Staffords zonder papieren blijven aanschaffen, er wordt zoveel bekendheid aan die regel gegeven dat je wel heel ver weg moet zijn geweest wil je nog niet van die regel gehoord hebben... geldt niet voor de mensen in Belgie want daar geldt die stomme regel niet
En afschaffen? ik weet het niet maar de Pitbullwet zal NOOIT afgeschaft worden

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:02

nou van die mensen die je aangeven zijn er zat.
en als je hond er niet op lijkt heb je geluk.
en ja mijn hond is een pitje, ik heb al eerder uitgelegd hoe of wat en welke bloedlijnen er zijn mijne is een mix van staff en pitje.
en mensen schaffen indd te vaak een staff aan zonder papieren. vraag eens bij jezelf af waarom het zijn mooie liefe honden met een prachtig karakter mits je er goed mee omgaat.
en als jij als een gewone burger (in uitkering of klein loon ) kan kiezen tussen 1000 euro betalen of 250 euro tja voor sommige mensen is dat een makkelijke keuze.
en mijn hond heb ik gekregen van mijn (ex) vriend ik wilde hem eerst terug brengen maar kon dit gewoon niet.
Het was niet zo de bedoeling dat deze hond meeging en indd in belgie mogen deze honden er gewoon zijn zonder dat ze papieren hebben (FCI of hubertus stamboom).
En afschaffen ik zei al dat ik het gelezen heb op stafford.pagina.nl
ze zijn er degelijk mee bezig en hebben het wel aangekaart of het door komt? ik persoonlijk denk het niet,
en de regeltjes hier die ken ik maar al te goed wat die honden betreft.. je hoeft mij er niet op veroordelen dat ik zo 1 heb,
Ik heb hem nu immers en raad het iedereen af om een staff te kopen zonder papieren en zeg altijd koop 1 met stamboom.
maar voor sommige mensen is dit gewoon niet te doen.
en dit kan ik dus niet veranderen

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:09

Sissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:19

Oke ik snap het nu wel
Vind het trouwes erg jammer dat de Pitbull in NL verboden is, vind het erg mooie honden!

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:14

Sissa schreef:
Oke ik snap het nu wel
Vind het trouwes erg jammer dat de Pitbull in NL verboden is, vind het erg mooie honden!

heel veel mensen vinden dit
en als je in de tabel kijkt van de bijtgrage honden staat de rotweiler boven aan en de stafford ergens onder aan zo gevaarlijk zijn ze