Onopvoedbare hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Re: Onopvoedbare hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 15:58

qwinty schreef:
We willen niet dat ze die 6 uur lang in de bench zit , speciaal voor haar dus die kamer.

In mijn ogen is 6 uur lang op een kamer zitten minstens zo vervelend voor een jonge hond dan in een bench zitten..

Verder zal ik niet nutteloos tips gaan herhalen, want alles wat MMaxje, Sylvia en nog vele anderen hebben gezegd klopt gewoon als een bus en heb eigenlijk niets toe te voegen.

Misschien dan toch één dingetje: maak het gewoon heel interessant voor haar. Je vertelt heel erg enthousiast dat je al die dingen allemaal al doet (wandelen, spelen, enz.) maar het is blijkbaar dus niet genoeg. Probeer dus toch nog andere dingen uit, zodat jij interessant wordt voor je jonge hond. Desnoods loop je net als MMaxje als een gestoorde over straat.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:43

Citaat:
Desnoods loop je net als MMaxje als een gestoorde over straat.

Is best leuk hoor

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:58

Voor de omstanders, maar zelf wordt je er ook vrolijk van

Ik vind niet dat een dier zich aan moet passen aan zijn baasje eerlijk gezegt, niet in die mate. Als ik hoofdpijn heb en die katten lopen te klieren, dan hoef ik maar naar de deur te wijzen en ze vertrekken. Maar een jonge hond die veel aandacht vraagt, en zowiezo qua ras al actief is de hele dag alleen thuis op een kamertje laten zitten? Met spelen moet ie het idd niet in z'n kop halen om te bijten als je geen zin meer hebt, in dat opzicht moet deze hond zich zeker aanpassen (cursus!), maar het vernielen omdat ie te lang alleen op een kleine kamer zit is iets wat bij de baas ligt om te veranderen.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 18:05

oja , Het is vandaag gebeurt dat ze voor de tweede keer het zeil kapot heeft gemaakt.
Mijn vriend ging om 8 uur weg dus toen zat ze alleen ik was om half 10 uit bed en in die tijd is het geweest!
Ze kan zich best vervelen maar 1,5 ( vandaag dan ) alleen zijn moet toch wel kunnen dan?
Net als de eerste keer dat ze het zeil kapot gemaakt heeft was snachts, ik kan toch ook niet elke dag tot laat opblijven omdat mijn hon anders snachts te lang alleen zit?
En het is geen kleine kamer ze kan rennen als ze wil, ik vind het minder leuk voor haar als ze in een kleinere bench moet zitten eerlijk gezegt

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:11

bench, bench, bench.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:17

qwinty schreef:
It's as simple as that!

Miss bij andere honden maar je wil niet weten wat ik allemaal al geprobeerd heb!
Ik zegniet dat ik meteen achter haar aan ga rennen ( ik wist dat deze opmerking zou komen ) maar ze komt echt echt echt niet!
Ja pas als ze niet meer weet waar ze is.
Ik ga niet rennen zo van " kom eens hier { ren ren ren}" nee ik roep eerst blij staan loopt zij verder en kijkt niet om loop ik stukje door en blijf weer staan en roep weer.
Tot ik echt kwaad word en roep ZIT! dan gaat ze ooke cht zitten maar ik vind dat geen oplossing.
We gaan ook op cursus maar ik werk in de horeca dus moet er wel een vinden die ook door de weeks op een woensdag of maandag kan en dat zijn er helaas niet veel hier.

dit herken ik wel in onze v orige hond.
Ik heb dus ook een keer gehad dat ik zoiets had van; je zoekt t maar uit, ik kom je niet halen. ik ga naar huis en je ziet maar wanneer je ook eens komt. NOu niet dus.. mevrouw was na ene half uur ng niet thuis dus ben maar gaan zoeken. Was ze heen en weer aan t rennen op de plek waar ik haar kwijt was geraakt. Sommige honden zijn idd gewoon niet zo makkelijk..

Verder.. tsja.. heb de laatste pagina's nog niet gelezen dus niet echt iets zinnigs te zeggen. Veel succes iig!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:44

Jemig wat draai jij om de zaak heen zeg, je vraagt advies en vervolgens doe je dr gewoon geen zak mee.
Ze kan misschien best alleen blijven in die tijd, maar ze verveelt zich! Wat doet een jonge, puberende hond, ja, die begint aan het zeil!
Dat ligt er niet aan of je het hebt aangewend dat ze alleen is, dat gaat om hoe saai het voor zo'n jonge hond is om in een stomvervelende kamer te moeten zitten in dr uppie.
Benches zijn niet voor niets in de wereld hoor. Dat is nu juist de functie ervan, dat als jij weg bent zij leert dat dat een fijne plek is om te liggen tot jij terugkomt. En dan ben ik er nog geen voorstander van om een jonge hond met veel energie zo lang als jij doet daar te houden, tenzij ze echt moe is van wat ze daarvoor heeft gedaan. Je zegt wel dat er veel met haar gedaan wordt, maar dat is kennelijk toch niet genoeg voor een jonge hond die in huis moet blijven.

Sorry als ik wat geagiteerd overkom... Nouja, lekker belangrijk ook eigenlijk...

En over wat je zei over een kleine hond, als die hond geen zin heeft om te spelen kan zij nog zo dr best doen, maar dan geeft ze t na een tijdje wel op hoor. En als de kleine hond wel wil spelen... T beest is niet van suikergoed Spelen gaat er bij onze honden echt niet zachtzinnig aan toe, wij hebben een Jack Russel (klein) en een Border Collie (groooot) en de Jack leeft nog steeds hoor

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:49

Idd, de meeste kleintjes kunnen zich dondersgoed weren tegen zo'n grote. Onze St.-Bernard Falco en de Maltezer van mijn tante kunnen ook goed samen en Falco is nou niet bepaald de voorzichtigste Je labrador heeft "aanspraak", hij kan spelen en leert tegelijkertijd dat genoeg genoeg is.

Wat Jallist ook al zegt, dat ze uiteindelijk het echt wel op zal geven, dat geldt voor het weglopen, bijten als je niet wilt spelen, etc etc ook. Als jij maar consequent slecht gedrag blijft negeren dan stopt het vanzelf. En tuurlijk wordt het in eerste instantie alleen maar erger... Normaal geef je d'r aandacht als ze zo doet.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:14

MMaxje schreef:
bench, bench, bench.

Met een bench los je het probleem van de hond niet op, alleen je eigen probleem.
Jouw hond voelt zich er niet lekker bij, hij verveeld zich, heeft verlatingsangst of whatever. Het zit gewoon niet goed. 1 uur aan de lijn lopen is niet genoeg. Je hebt een labrador, een hond met veel energie. Die moeten minimaal 1 uur los kunnen lopen buiten de normale rondjes om. Verder moeten ze ook geestelijk moe gemaakt worden. Op zoek gaan naar een hondenschool lijkt me dus goed plan! En misschien kun je na de cursus ook een sport met hem gaan doen Vergeet niet dat je hond in de pubertijd zit dus dan kan het ff allemaal wat lastiger zijn Maar je hond is niet gek of onopvoedbaar als ik het zo hoor Suc6 ermee

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:26

pubelia schreef:
Noon schreef:
haha, ik heb ook zo'n vraag gestoorde hond. we hebben haar al vanaf dat ze ene pup was en bij haar mama weg mocht en ze is nu bijna 2 jaar oud. we hebben haar op puppycursus gehad en een vervolgcursus, maar voor de laatste is ze gezakt. ze luisterd echt bijna niet, bepaalde dingen doet ze wel maar dat moet haar dan maar uitkomen ed. maar onze teef heeft waarschijnlijk ADHD en een hersenbeschadiging opgelopen dus wij denken dat het daar aan ligt...verder krijgt ze brokken waar niet veel energie in zit...maar beter word het denk ik niet

het beestje krijgt idd gewoon niet genoeg aandacht denk ik. maarja mijn mening. die van mij heeft een hele grote ruimte (denk 10 m bij 10 m) waar ze met onze oudere hond zit. (reken maar dat die jack van 14 jaar veel te verduren heeft) en heeft ze natuurlijk honderden speeltjes door de kamer liggen. eerst vrat ze altijd alles kapot maar dat doet ze nu niet meer...en smiddags kotm er pas iemand thuis bij ons, meestal rond half 3 als het niet later is, dan doe ik de achterdeur open en kan ze daar ook rondwandelen en beestjes opvreten...haha! en daarna gaat ze nog een een paar uur mee naar stal ook nog, en nog wil ze savonds spelen als wij kapot zijn haha

wat is nou jou vraag??

heb ik gezegd dat ik een vraag had dan?

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:37

Quellian schreef:
Gewoon puberteit

Niets aan het handje

Precies mijn gedachte. Iedereen zit hier tips te geven over een goede opvoeding terwijl je hond in de puberteit zit, dit is echt iets om even te realiseren, en ook als het "te erg" is. Sommige jongens en meiden zijn ook "te erg" aan het puberen en anderen slaan nou eenmaal niet met de deuren als ze de vaatwasser moeten uitruimen...
Er is al zoveel gezegd over wat je wel en niet moet doen... maar haal vooral diep adem als je hond even het spreekwoordelijke bloed onder je nagels vandaan haalt. Het gaat allemaal weer over, ik kan me voorstellen dat je hond alleen geen goede start in haar opvoeding heeft gekregen als ze op zo'n jonge leeftijd heeft gewisseld van eigenaar. En wat ik je op het hart kan drukken is dat nu de tijd is voor een cursus, want deze kans mag je niet missen. En hopelijk rollen jij en je hond er allebei wijzer uit, want zo te lezen is je hond op dit moment een ware confrontatie met jezelf... succes!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:31

Die hond is volgens mij niet onopvoedbaar maar verveelt zich gewoon dood, tuurlijk kan puberteit hier ook een rol inspelen.
Is een uitlaatservice niks voor jou? Dus wanneer je werkt je hond zich lekker moe kan spelen en zo thuis kan slapen waardoor ie zich ook minder zal vervelen en gaat slopen

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:06

Uiteraard moet je wel kijken of een uitlaatservice betrouwbaar is aangezien er wel eens rotte bij kunnen zitten. Vraag eens naar ervaringen van andere hondeneigenaren die daar hun hond aan meegeven etc. Misschien vind je hond het wel geweldig!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:26

Dit is héél herkenbaar voor mij.
Wij kregen onze labrador ook als pup en de eerste 1 1/2 jaar waren een ramp.
Hoe vaak in niet huilend heb gezegd dat ze maar naar een andere baas moest,omdat ik het niet meer wist.....(ik had nog nooit een hond gehad,dus wist ik zowiezo al niet zoveel erover)
Maar ja,ik hield van haar en wat er hier aan dieren inkomt gaat niet meer weg,zij dus ook niet.

Ook zij sloopte de boel zodra ik m'n hielen had gelicht,m'n zeil,rieten stoelen,speelgoed van de kinderen,noem maar op.
Luisteren?Nooit van gehoord.
Gék werd ik ervan.
Cursus met haar gedaan en waar alle honden keurig op hun baasje letten, keek zij overal naar behalve naar mij
De cursusleidster is zelfs een aantal keren hier thuis geweest om haar te observeren,want ze was ook zo dol in huis,maar die wist ook niet anders te vertellen dan dat ik of moest volhouden of haar naar Martin Gaus brengen of haar weg moest doen naar iemand anders.
Uiteindelijk heb ik besloten om haar toch in de bench te doen als ik wegging en dat scheelde echt al de helft.
Het gekke was dat ze het alleen maar deed als ik het huis uit was,als we sliepen deed ze niks.
Inmiddels is ze 7 jaar en echt de liefste en makkelijkste hond van de wereld

Echt tips heb ik niet,het is bij Bowie gewoon overgegaan.
Dus misschien gebeurd dat bij jouw hond ook wel.
Je moet alleen een hele lange adem hebben

MocroGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:42

mmm, ik denk dat je hond nooit geleerd heeft om alleen te zijn. Dus dat moet je zo iezo nu aanleren met een bench en daar moet je veel geduld voor hebben, of ga naar een hondentrainer koop een boek en ga 3x per week 3 weken lang ff een flinke hondentraining doen, zodat de hond ook ff weet wie hier nou de baas is.

Want over dat door drammen met spelen en dan spelend bijten, lijkt een beetje op een rangorde probleem.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:53

Dat rangordeprobleem zie je ook terug in het niet komen als ze los loopt. Elke hond probeert dat een paar keer, niet komen als de baas roept. Jonge honden proberen hun grenzen te verleggen door onder regels uit te komen. Door haar aangelijnd te houden los je het probleem niet op maar ontloop je het probleem.
Ik zou echt beginnen met haar wel los te laten, het liefst in een veilige omgeving. Zorg dat je buiten met haar een band krijgt waarin ze jou als baas ziet. Bovendien kan ze zo haar tomeloze energie wat meer kwijtraken.

Sommige honden slopen meer dan anderen maar slopen gebeurt ook deels uit verveling. Ze zit gewoon te lang alleen. Probeer iemand te vinden die haar tussendoor nog even uitlaat of haar mee naar huis neemt zodat ze wat afwisseling heeft.

Zeil, vloerbedekking en behang zijn best populaire zaken voor een jonge hond

In principe vind ik dat ze erg normaal gedrag vertoond voor een hond van haar ras en haar leeftijd die zich zolang alleen moet vermaken.

Ik heb hier een bijna zes maanden oud "lieverdje" wonen en die kan er ook wat van Hem laat ik uitsluitend alleen thuis na een fikse wandeling en in de bench. De dierenambulance waar ik als vrijwilliger zou moeten werken moet nog even wachten want ik vind vijf uur alleen per dag te lang voor hem. Ik weet dat ik dan een gefrustreerde hond krijg want hij heeft een tomeloze energie en die moet hij kwijt. Als hij die niet op een normale manier kwijt kan dan wordt hij bijzonder vervelend.
Ik laat ook twee van zijn rasgenoten uit voor een werkend echtpaar op de dagen dat ze lang van huis zijn. Na een dik uur in het bos zijn die twee uitgeteld en slopen ze niets meer. Die van mij is helaas uitgerust met Duracell batterijen en gaat net wat langer door

Maar wat ik daar eigenlijk mee wil zeggen is dat de ene hond de ander niet is. Sommige honden zijn een stuk energieker dan anderen en daar zal de baas zich aan moeten aanpassen. Dat is niet altijd even leuk misschien maar als je de verantwoording over een hond neemt zal je die moeten waarmaken, ook al blijkt de hond anders te zijn dan je van te voren in gedachten had (ik wist overigens waar ik aan begon wat niet wil zeggen dat ik me ook weleens afvraag wat me bezielde toen ik de drukste pup uit het nest mee naar huis nam).

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:25

Ik zou gewoon nog zoveel kunnen zeggen. ik geloof ook absoluut niet dat deze hond onopvoebaar is. Wij hadden (toen ik nog thuis woonde) 5 honden in huis. Waarvan ook at aparte gevallen. 2 chichus' (ik vergeet steeds hoe je dat schrijft ) Beide erg arrogante schoothondjes. Een rottweiler. Dit is de waakhond en behoorlijk eenkennig en met een flinke gebruiksaanwijzing. Een golden retriever, ontvoerd bij zijn vorige baasje omdat hij zwaar mishandelt werd. En een kruising chihuahua geadopteerd uit spanje. Ziek aan een hek bije en asiel gebonden en panisch voor dierenartsen.

Je kan dus begrijpen dat wij al het een en ander ervaren hebben. Kwa rangorde was het op een gegeven moment helemaal fout. Wat was namelijk het geval> De rottweiler greep de chichu;s. Wij na het zoveelste ongeluk naar de dierenarts. misschien maar in laten slapen. Gedragstherapeut is bij ons geweest en wees ons op het feit at het aan onszelf lag> De kleine hondjes mogen nl wel op de bank slapen, de grote niet. Terwijl de rottweiler de leider van de groep is. Sindsdien mogen de grote honde ook op de bank We hebben geprobeert om geen van alle op de bank te doen, maar het is zo gezellig. Ondanks deze maatregel heeft hij regelmatig nog een chichu in zijn bek. Dit komt altijd door de chichu's zelf. Die grommen dan naar hem en hij zet ze op hun plek. De kleine hondjes hebben nog nooit iets hiervan gehad. En de gedragstherapeut heeft ook duidelijk tegen ons gezegd dit gewoon te laten gebeuren. Want als wij ons ermee gaan bemoeien wordt het alleen maar erger.

De goldenretriever is hartstikke hyper. net zo als jij je hond beschrijft. Hij vraagt constant aandacht en kan de hele dag wel spelen. Deze hond kan je echt niet alleen in een kamertje zetten. Dan wordt hij doodongelukkig. Hij is angstig voor heel vel dingen en zo kan het gebeuren dat mijn moedet een dweil met emmer pakte en die hond pardoes bij je op schoot sprong van angst. Bij ons is zowat de hele dag iemand thuis en we hebben een grote omheinde tuin en de honden hebben altijd gezelschap van elkaar.

Je kan best een klein hondje bij je hond nemen. Je ziet vaak genoeg grote honden met kleintjes samen. Ik blij f erbij dat het probleem verveling en te weinig aandacht is. Ik merk ook dat je je verhaal steeds meer bijsteld als er tips gegeven worden. Ik heb het idee dat je niet helemaal eerlijk bent t.o.v. je hond. Je eigen belang is veel belangrijker als het belang van die hond. En dat klopt niet. Sorry hoor, maar ik kan er niet zo goed tegen als mensen zelf een probleem creeeren en vervolgens de hond de schuld geven.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 10:52

Ik geef helemaal niemand de schuld hier, zowel de hond niet als me zelf niet omdat ik niet weet waar het aan lig en dat staat duidelijk in me tekst , ja ik zeg dat ze onopvoedbaar is omdat ze gewoon niet wil kan luisteren.
Ik stel mijnn verhaal bij omdat ik niet me hele leven met me hond hier in 1 keer neer kan zetten en omdat je somige dingen die miss best wel belangrijk zijn vergeet en door dat iemand je een tip geeft er weer aan herrinerd word.
Nog maals ze is maar 2 dagen in de week alleen en dan word ze wel uit gelaten en er word met haar gespeeld , zou ook wat zijn zeg als ze meteen terug moest.

En dat ik niets met de tips doe? Hoe kunne jullie dat nu weten?
Je ziet toch niet wat ik hier allemaal doe?
Ja ik geef een argument maar mag ik me zelf niet verdedigen als iemand mij beschuldigt dat ik mijn hond niet kan opvoeden?
Ik heb heel wat geleerd van een aantal tips die hier staan en ga het ook zeker toe passen , ik wil er wat aan doen en dat gaat ook lukken ook , maar het werkt niet echt mee als telekens iedereen hier me de grond in trapt om wat ik allemaal wel niet fout doe..

LEES EERST en geef dan je antwoord want 20x het zelfde schiet ik ook niets mee op.
Gelukkig zijn er ook mensen die mij begrijpen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:11

En wat ga je dan allemaal precies doen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:48

Ten eerste vind ik dat hier best wel negatief gereageerd wordt. De TS stelt duidelijk dat ze de hond echt wel wil houden, en dat lijkt mij voor het dier ook wel leuker als ze bij haar baasje kan blijven.

Mijn hond komt uit het asiel. Het was de tweede maal dat hij er zat.
Ze hadden hem eerst gevonden loslopend langs een autostrade, hij heeft toen 6 maanden in het asiel gezeten. Een koppel heeft hem toen geadopteerd. Ze hadden daar echter ook nog een Deense dog en een kind van 2. Die 2 honden waren nogal speels met elkaar en liepen de kleine te veel omver en hups, mijn hond ging terug naar het asiel.
Deze keer voor 8 maanden tot wij hem gingen halen.

Hij heeft in het totaal zeker 10 livings kapot gebeten. Je wordt het gewend om in je woonkamer gewoon oude spullen te zetten. Hij kon overdag meestal buiten, en erg lang alleen was hij nooit (maximum 3 uur aan een stuk). Normaal had hij er ook niks problemen mee als we weg waren (bijvoorbeeld ik naar school en ma werken). Het liep alleen fout als we eens onverwacht weg waren.
Bij onze hond was het simpelweg verlatingsangst. Met de jaren is dit verdwenen, hij weet ondertussen wel dat we hem niet gaan achterlaten.
Onze hond heeft nog steeds wel wat moeilijkheden met sociaal zijn. Hij is erg lief, braaf en aanhankelijk maar hij stelt zich ook gauw afzijdig op. Dan is het erg moeilijk om tot hem door te dringen. Onnozel word je daar van.

Het kan bij jouw hond dus verveling of verlatingsangst zijn.

Ik vond ook grappig hoe je zei: 'haar' kamer. Ja, in HAAR kamer doet ze natuurlijk wat ze wil. Zo ziet een hond dat.

Ik denk dat je gewoon veel geduld gaat moeten hebben. Met de tijd gaan de scherpe kantjes er meestal wel af. Zorg er wel voor dat je de rangorde in orde krijgt. Je zegt als je haar negeert dat het nog erger wordt. En dus maak je je weer boos.
Dat is jammer. Op die manier raakt haar frustratiedrempel steeds hoger. Ze weet dat je SOMS niet snel toegeeft, maar uiteindelijk geef je haar altijd aandacht. En dus gaat ze door tot ze die krijgt.
Dus vanaf nu is negeren echt negeren. Zeg 1 keer: ga weg, leidt haar desnoods even naar haar mand en daarna kijk je er echt NIET meer naar om. Al duurt het 2 uur, je gaat echt moeten leren volhouden, want voor het moment is zij daar de betere in. Het moment dat ze uit zichzelf weggaat, laat je haar even zitten, en dan roep je haar zelf terug. Zo krijg jij controle.

Het is wel moeilijk te beoordelen WAAROM ze sloopt. Mijn hond wordt gek van pluche, dat vindt hij gewoon leuk om uit elkaar te trekken. Maar het slopen was uit angst. Het kan ook verveling zijn. Belangrijk is om dat proberen te weten te komen, dan pas kun je naar een oplossing zoeken.

Veel succes!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:59

qwinty schreef:
Nog maals ze is maar 2 dagen in de week alleen en dan word ze wel uit gelaten en er word met haar gespeeld , zou ook wat zijn zeg als ze meteen terug moest.

LEES EERST en geef dan je antwoord want 20x het zelfde schiet ik ook niets mee op.
Gelukkig zijn er ook mensen die mij begrijpen

Ik begrijp echt wel dat je die hond niet kwijt wil. Maar het is heel duidelijk dat die hond dus niet 2 dagen lang thuis kan zitten. Ik heb alles goed gelezen wat er wordt gezegt. Ik val in herhaling omdat ik het idee hebt dat jij zelf niet ziet dat 2 dagen toch wat veel is voor een jonge hond. En ik vind het wel degelijk jou schuld. JIj kan nadenken, daarom zijn wij mens. Een hond heeft die gave niet. Jij moet hem vertellen wat wel en niet kan. En dat kan je niet als je er niet bent.

Ik heb het idee dat als iemand zegt: hij heeft meer beweging nodig, dan zeg jij, ik wandel een uur met hem.
iemadn zegt; hij krijgt te weinig aandacht, dan zeg jij: hij krijgt genoeg aandacht.
Dan zegt iemand neem een hond erbij: dan zeg jij geen optie. Wat moeten we dan zeggen. Stop die hond 2 volle dagen in een betonnen kamer waar hij niks kapot kan bijten? Dan begint hij waarschijnlijk aan zichzelf.
Je moet naar tips van mensen willen luisteren en je mag best toegeven dat het misschien idd best zo kan zijn dat hij wat weinig beweging krijgt. misschien moet je toch proberen om een uurtje langer te wandleen. bijv. Dan hebben mensen het idee dat er naar geluisterd wordt> Dat idee heb ik niet. En dan heb ik met die hond te doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:04

hmmmm ik heb een 7 maanden oude kruising herder x bouvier reu EN een 5 maanden oude labrador reu.... Als ik ze te lang alleen laat gaan zo ook echt slopen, nou ben ik in de gelukkige omstandigheid dat het niet heel vaak voorkomt dat ze 10!!! uur alleen binnen zitten........ maar het gebeurt wel eens. Ik kan het ze dan ook niet kwalijk nemen, want de fout ligt bij mij........ niet bij die honden.

Ik zorg ervoor dat ze meer dan voldoende beweging hebben, s'ochtends lopen ze een uur over het terrein heen, smiddags en savonds...... ze lopen altijd los en kunnen hun eigen dingetje doen....

En het gekke is, is dat ze zonder enige moeite zindelijk zijn geworden, in normale omstandigheden niets slopen en zonder dat ik er ook maar ooit iets op geoeffend heb het woordje HIER heel, heel goed begrijpen....

Ik denk dat je op puppiecursus moet gaan, zodat het dier ook los zijn gram kan halen, Ik denk dat je de wekker een half uurtje eerder moet zetten zodat hij een half uur langer naar buiten kan sochtends......... en savonds in plaats van een rondje om het blok, er twee of 3 van maken.

Ben zomaar van mening dat het dan heel snel overgaat.

lumikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:13

Ga eens naar martin gaus,ik vind het een dweil van een kerel maar hij heeft er wel verstand van.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:47

Is je hond misschien aan het wisselen?

Verder zou ik een goede cursus aanraden, en geen Martin Gaus!!!
Een bench lost de problemen niet op, het verdoezelt alleen maar.

lumikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:00

Wat is er mis met martin gaus...?? en wat is er mis met een bench,zolang het geen straf is er niks mis mee!!