wat te doen bij malthezer leeuw met overgewicht????????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: wat te doen bij malthezer leeuw met overgewicht????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:32

Je kunt 10 honden op een rijtje zetten die dik zijn door een medisch probleem, en die kunnen alle 10 wat verschillends hebben.
De tip die voor de ene hond werkt, hoeft niet voor de andere hond te werken.
Ik vind 130 gram voor een Malthezer nog behoorllijk wat, en het wandelen kan ik niet beoordelen.
Als de hond alleen aan de lijn loopt, of los achter de baas aan sjokt (wat niet ondenkbaar is voor een dikke hond met een heupprobleem), verbrandt hij in die anderhalf uur minder als mijn honden in een kwartier.
Dus dat zegt niks. Verder was de hond volgens TS eerst dik en later opeens erg bespierd, volgens mij gaat dat niet samen.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:41

130 gram kan je ook niets van zeggen, want je weet niet om wat voor brok het gaat. De TS zegt dat ze de helft van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voert, dus ik ga ervan uit dat ze kan lezen wat er op een pak staat en dus verder wel weet wat ze doet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:43

Het ligt er bijv al aan of ze uitgaat met voeren van het huidige gewicht van de hond of van het ideaalgewicht.
Ik heb 2 Jack Russels van rond de 6/7 kilo, en die krijgen echt geen 130 gram per dag. Niet toen ik Eukanuba voerde, en ook niet nu ik Cavom voer.
Ik blijf, wat voor voer het ook is, 130 gram per dag veel vinden voor een klein hondje.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:18

Dat wat je zegt over het ideaalgewicht klopt helemaal. Het is natuurlijk altijd belangrijk om niet van het huidige gewicht uit te gaan, maar nog steeds wacht ik even af met conclusies trekken tot ik weet wat de TS voor brok voert.

Harmonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:38

Je begint dit topic dat je een hond van 10 jaar hebt en die altijd al last heeft gehad van overgewicht.
Is dit overwicht dan ineens zoveel meer geworden dat je je ineens zorgen maakt.
Vervolgens kom je met allerlei andere/nieuwe beweringen op de reakties van anderen en je gaat niet in op hun "tips"
Zoals opgemerkt eerst is hij dik dan gespierd en niets helpt.
Volgens mij is er maar EEN oplossing als je je zorgen maakt laat je
hond eens helemaal nakijken door een dierenarts als hij je zo lief is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:13

130 gram voor een maltezer is idd vrij veel en als dat de helft van de aanbevolen hoeveelheid is vraag ik me af wat voor voer het is. Onze russel krijgt maximaal 100 gram per dag maar dan ook helemaal geen extra's omdat ze er ziek van wordt.

En een hond van 10 hoeft niet altijd al overgewicht te hebben. Onze herder was 12,5 en nog steeds een gespierde spijker. Onze russel is nu 11,5 en nog steeds op hetzelfde gewicht van 10 jaar geleden.