Vergassing van honden in Nord-Carolina

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie89

Re: Vergassing van honden in Nord-Carolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:28

Toen ik het filmpje zag moest ik ook huilen.. raakt me echt zulke dingen.. moet ook echt stoppen!

heb getekend natuurlijk..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:33

Desiree schreef:
Welshcobfan schreef:
Jaloezie behoort niet tot de basisemoties, want niet iedereen is in staat tot jaloezie...

Heeft te maken met zeker zijn van je positie. Voor mensen is dat "zelfverzekerd" zijn. Bij dieren is dat "zeker zijn van je positie" of "weten waar je aan toe bent". Dieren die dat weten zijn ook niet jaloers.

Astragirl schreef:
En die honden weten misschien niet wat er gaat gebeuren,
maar ze voelen wel angst en stress en worden hypergespannen.

Dat is soms nog erger dan pijn.

Welshcobfan schreef:
ik heb nooit beweerd dat dieren geen pijn voelen

Dat is geen antwoord.

Mentaal lijden of fysiek lijden, allebei is erg. En als dieren voelen dat hun dood nadert, reageren ze hetzelfde als mensen, wanneer zij dat voelen: sneller kloppen van het hart, scheut adrenaline, geen kant meer op kunnen.....

WAarom zou dat bij dieren minder erg zijn dan bij mensen?

Overigens, jammer nog altijd dat die ene topic van bokt af geschopt is, over kunnen dieren denken. DAar waren vele situaties in beschreven dat dieren wel degelijk kunnen denken.

als reactie op dat mijn reactie geen antwoord was: ik doelde op haar reactie van: 'Ze kunnen wel degelijk dezelfde pijnen voelen'.
Over dat honden kunnen denken: Is beschreven hetzelfde als wetenschappelijk bewezen? Een hond leert uit ervaringen, maar is dat hetzelfde als denken? de meeste handelingen zijn automatisch...
En ik heb ook al helemaal niet gezegd dat een dier of mens mentaal of geestelijk mag lijden. Mensen hebben ook niet door dat ze vergast worden door co2, ze krijgen geen stikkend gevoel omdat het gelijkmatig gaat, ze vallen in een comateuze toestand en sterven dan. Bij honden is het lijden snel voorbij, er zijn genoeg honden die bij het aanblijk van de dierenarts al zo bang zijn, dus als ze een bv spuitje krijgen kan het ook stressvol zijn.
Jij beweerde dat jaloezie een basisemotie is en daar haakte ik op in, maar weet jij wat een basisemotie eigenlijk is? Wat is jouw omschrijving daarvan?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 00:57

Wat erg! Die pups, die andere honden!!!! Ik heb zelf 2 puppy's beneden zitten, dus ik kreeg helemaal de kriebels!

In een land als Amerika dat altijd 'Het voorbeeld' geeft zou dit verboden moeten zijn..!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 12:07

Welshcobfan schreef:
[

als reactie op dat mijn reactie geen antwoord was: ik doelde op haar reactie van: 'Ze kunnen wel degelijk dezelfde pijnen voelen'.
Over dat honden kunnen denken: Is beschreven hetzelfde als wetenschappelijk bewezen? Een hond leert uit ervaringen, maar is dat hetzelfde als denken? de meeste handelingen zijn automatisch...
En ik heb ook al helemaal niet gezegd dat een dier of mens mentaal of geestelijk mag lijden. Mensen hebben ook niet door dat ze vergast worden door co2, ze krijgen geen stikkend gevoel omdat het gelijkmatig gaat, ze vallen in een comateuze toestand en sterven dan. Bij honden is het lijden snel voorbij, er zijn genoeg honden die bij het aanblijk van de dierenarts al zo bang zijn, dus als ze een bv spuitje krijgen kan het ook stressvol zijn.
Jij beweerde dat jaloezie een basisemotie is en daar haakte ik op in, maar weet jij wat een basisemotie eigenlijk is? Wat is jouw omschrijving daarvan?

Is het wetenschappelijk dan aangetoond dat het NIET zo is? Ik denk dat je in de ontkenningsfase zit.

Basisemoties: maken naast instinct deel uit van een overlevingssysteem. MAar ik vraag me af, ik denk dat elke emotie basaal is.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 13:47

Jij beweerde dat jaloezie een basisemotie is en daar haakte ik op in, maar weet jij wat een basisemotie eigenlijk is? Wat is jouw omschrijving daarvan?[/quote]

Mensen krijgen bij een CO2 vergiftiging inderdaad niet veel mee, een beetje hoofdpijn, misselijkheid, evt. braken en dan bewustzijnsverlies.
Bij de vergassingen met zuivere CO2 hebben de dieren echter geen tijd om hun bewustzijn te verliezen, ze stikken bij volle bewustzijn. Dat verklaart het gillen van de honden.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:33

Honden kunnen wel degelijk denken. Als ze niet konden denken en redeneren bij nieuwe situaties waren ze nog altijd wolven gebleven die diep in de bossen bleven met al hun instincten. Dat is bij tal van proeven onderzocht. Zie boeken erover...

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:21

Ik heb het filmpje niet uit durven kijken. Toen ze de honden in die kist (of wat het ook is) deden ben ik afgehaakt.

Ik kan echt niet over dit soort dingen. Het is schandalig dat wij mensen dit met dieren doen.

Dieren zijn ook levende wezens met gevoel. Wij als mensen fokken/kopen deze dieren zelf en veroorzaken zo een overschot. Omdat dieren (helaas) nog steeds geen rechten hebben, beslissen wij over hun lot.

Er is toch ook een overschot aan mensen? Hier zoeken we een oplossing voor. Waarom dan ook niet voor deze dieren.

Al deze onschuldige liefdevolle wezens worden vermoord door ons mensen. En waarom! Omdat wij dit kunnen...

Wie geeft ons het recht om te beslissen welke dieren wel en welke dieren geen recht hebben op een goed leven. Laten ze maar eens beginnen bij de oorzaak en niet het gevolg aanpakken.

Er moet veel strenger toegezien worden op het houden en fokken van dieren. Wij mensen hebben zelf een overschot gecreëerd. En zo makkelijk als we dit overschot zover hebben laten komen, zo makkelijk denken we er ook weer vanaf te komen.

Pijn kunnen ondervinden is wel degelijk een overeenkomst tussen ons mensen en dieren.

De doodstraf voor mensen vinden wij (over het algemeen) niet acceptabel. Sommige van deze mensen hebben een daad begaan die met geen pen te beschrijven is, maar hier hebben we medelijden mee. Zo'n onschuldig dier (wat niks verkeerd heeft gedaan) krijgt de doodstraf wel opgelegd. Het enige wat dit dier in de ogen van ons mensen verkeerd heeft gedaan is geboren worden. En dit hebben wij dan ook nog eens zelf in de hand.

Ik heb hier echt geen goed woord voor over!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:37

dit vind ik echt sneu...
ik vind idd dat ze beter een spuitje kunnen krijgen dan dit, je hoort ze ook echt janken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:15

met joden zijn ze ook zo omgegaan in concentratie kampen. Ik weet niet waarmee ze vergast werden maar volgens mij ondergingen die mensen dat ook niet rustig hoor.

Maar met mensen mag het niet maar met dieren mag het wel.... Erg dubbel allemaal he. Precies zoals het past, toevallig.

O, over intelligentie gesproken; in de Tubbantia en ook in de Telegraaf stond over gorilla's die wilden weten hoe diep het water was. Ze staken er een stok in om de diepte te voelen. Dus.....

By the way, ik ben dat filmpje niet gaan kijken hoor, het vergassen van die honden. Daar ga ik werkelijk kapot aan.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 23:01

Tja hoeveel koeien, varkens, kippen en weet ik veel wat worden er wel niet vermoord voor het vlees? En nu zijn het honden en is het opeens heel zielig.... Ik vind het ook zielig hoor, daar niet van, maar ik vind het sneu dat koeien etc. wel gewooon vermoord mogen worden omdat mensen ze zo nodig op willen eten en dan is er een overschot aan honden die daarom vergast worden en dan vind iedereen het opeens vreselijk...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 09:38

Ik denk dat het in Nederland met koeien iets humaner aan toe gaat. Daarbij vind ik het doden van honden zo zinloos. Het levert niets op. het doden van dieren voor vlees is nog een ander verhaal maar het moet WEL op een humane manier, ten alle tijde. Trouwens Lisa, als alles maar goed gekeurd wordt door mensen als jij "omdat het daar en daar immers ook gebeurt" kunnen we nooit iets oplossen he.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:01

Ja maar die koeien hebben wel heel hun leven opgesloten gezeten in een klein hokje en deze honden hebben waarschijnlijk gewoon een goed leven gehad. En ik weet niet of stressvol transport + afschieten (varkens worden toch geelektrocuteerd en kuikentjes gaandoor de versnippermachine??) diervriendelijker is dan vergassen. Maargoed het ging hier over honden Ik vind het doden van dieren voor het vlees geen betere reden ( we kunnen in deze tijd immers prima zonder vlees) dan een overschot aan honden. Verder keur ik dit helemaal niet goed, ik heb ook getekend, maar ik vind het alleen zo vreemd dat alle dieren waar de meeste mensen niet zo veel mee hebben massaal mogen worden afgemaakt en als er dan wat honden worden vergast vind iedereen het opeens vreselijk. Maar dat het met andere dieren ookgebeurd maakt het natuurlijk niet minder erg voor deze honden.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 12:25

saszkiia schreef:
IK KAN ME HIER ZOOO KWAAD OM MAKEN, WAAR WOONT DIE DIKZAK IK SCHIET HEM EEN KOGEL DOOR ZIJN KOP GORE DIKZAK IK DOUW HEM DAAR IS EVEN LEKKER IN IK STEEK DIE DIKZAK NEER DAN MOET IK VAAG STEKEN MET AL DAT VET VAN HEM KLOOTZAKKEN

Uhm wat heeft het te maken met dat ie wat dikker is?
Je laat je wel heel erg gaan hoor....ik ben zeker niet dik maar ik vind wel dat je met meer respect over mensen mag praten hoor...ookal vind je het erg wat die man doet..

Ik snap best dat je boos bent..maar zo gaat dat nou eenmaal...kijk wij in nederland kunnen ons zoiets niet voorstellen..maar wat denk je van dat dierenleed hier? Hier worden ook dieren zomaar onschuldig vermoord hoor..en worden dieren verwaardeloost en voor dood achtergelaten.
In andere landen is het nou eenmaal zo dat er andere gewoontes gebruikelijk zijn die wij hier heel erg zielig kunnen vinden, maar daar nou eenmaal orde van de dag zijn...

Weet je wat pas zielig is...dieren aan de boom vast binden en wegrijden...dan verhongeren ze en sterven een vreselijke dood..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 12:52

waarom moet er nou steeds een vergelijking gemaakt worden? met wat is nog zieliger, wat is net zo zielig? het vergassen van deze honden is gewoon walgelijk.. klaar. en daar gaat het in dit topic om...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 14:12

baroen schreef:
waarom moet er nou steeds een vergelijking gemaakt worden? met wat is nog zieliger, wat is net zo zielig? het vergassen van deze honden is gewoon walgelijk.. klaar. en daar gaat het in dit topic om...

Amen! Deze topic is geen "wedstrijdje zielig" maar er wordt gewoon een misstand aan de kaak gesteld.

En voor koeien wordt dat ook hier gedaan, een tijd terug nog in een topic hier in dit forum. En nu is dit onderwerp aan de beurt.

dAarbij vind ik mensen erg kil reageren, het komt mij over alsof het ze niets doet, terwijl het mij in mijn hart snijdt, doen anderen daar heel luchtig over.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:07

Wel jammer dat er zo zielig word gedaan in zo topic egt jammer het lijkt de kleuterschool wel :S

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:40

In plaats van tegen het vergassen van deze honden te protesteren zou je die mensen die maar aan blijven fokken een trap onder hun hol moeten geven. Al die mensen die te beroerd zijn om hun dier te laten helpen, zij zijn hier de schuldige van!!
Zolang er maar bijgefokt wordt kun je al die gedumpte honden onmogelijk opvangen. Dan heb je zo asielen met 10.000 honden. Die kun je nooit allemaal herplaatsen want elke dag komen en weer een paar honderd bij. Ik vind het vreselijk dat dit moet gebeuren, maar ik denk dat het bijna niet anders kan.

Ze kunnen beter hun moeite stoppen in het voorkomen dat de huidige hondeneigenaren aan blijven fokken. Als dat stopt dan stopt het "onnodig" afmaken van honden ook.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:59

Daar benik het ook mee eens Robyn. HEt is voor mij al een reden om met mijn hond niet te fokken, hoe mooi en lief en gezond ze ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 18:25

Ik moet zeggen dat ik dit een vrij diervriendelijke methode vindt. Ik had niet het idee dat de honden danig in de stress zaten. Het eruit willen kruipen leek mij meer interesse dan angst als je snapt wat ik bedoel.

En dat het wel degelijk erger kan ondervinden vele honden in Roemenië dagelijks. Zij krijgen een spuit met (ik dacht) natriumsulfaat in hun longen gespoten en lijden aan een dagenlange verstikkingsdood.

De manier in Amerika valt me alles mee.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 01:33

Gadver wat een vreselijk filmpje en dat zielige gejank erbij .
Ik kan me hier dus zo vreselijk kwaad om maken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit doe je toch niet, wat is Amerika wat dieren betreft ook een achterlijk land! (zie Miami Animal Police op Animal Planet) Tuurlijk zullen er wel ergere dingen zijn om dieren af te maken maar ik vind dit gewoon niet kunnen ! Net als dat ophangen van de Greyhounds als het seizoen afgelopen is en dingen als stierenvechten(stierenvechten is pas leuk als er een man in een appenpakkie met een rood doekie staat te zwaaien zonder dat er speren of iets dergelijks in de stier worden geprikt)...hoe haal je het in godsnaam in je kop om zoiets te doen. Nee geef ze dan een simpel spuitje daar heb ik minder moeite mee!(maar nee dat is te duur, teveel moeite...)

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 01:44

Ik heb het filmpje maar gestopt.vindt dit niet normaal.
Ik snap ook niet hoe die mensen dat kunnen doen....