heb getekend natuurlijk..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:Welshcobfan schreef:Jaloezie behoort niet tot de basisemoties, want niet iedereen is in staat tot jaloezie...
Heeft te maken met zeker zijn van je positie. Voor mensen is dat "zelfverzekerd" zijn. Bij dieren is dat "zeker zijn van je positie" of "weten waar je aan toe bent". Dieren die dat weten zijn ook niet jaloers.Astragirl schreef:En die honden weten misschien niet wat er gaat gebeuren,
maar ze voelen wel angst en stress en worden hypergespannen.
Dat is soms nog erger dan pijn.Welshcobfan schreef:ik heb nooit beweerd dat dieren geen pijn voelen
Dat is geen antwoord.
Mentaal lijden of fysiek lijden, allebei is erg. En als dieren voelen dat hun dood nadert, reageren ze hetzelfde als mensen, wanneer zij dat voelen: sneller kloppen van het hart, scheut adrenaline, geen kant meer op kunnen.....
WAarom zou dat bij dieren minder erg zijn dan bij mensen?
Overigens, jammer nog altijd dat die ene topic van bokt af geschopt is, over kunnen dieren denken. DAar waren vele situaties in beschreven dat dieren wel degelijk kunnen denken.
Welshcobfan schreef:[
als reactie op dat mijn reactie geen antwoord was: ik doelde op haar reactie van: 'Ze kunnen wel degelijk dezelfde pijnen voelen'.
Over dat honden kunnen denken: Is beschreven hetzelfde als wetenschappelijk bewezen? Een hond leert uit ervaringen, maar is dat hetzelfde als denken? de meeste handelingen zijn automatisch...
En ik heb ook al helemaal niet gezegd dat een dier of mens mentaal of geestelijk mag lijden. Mensen hebben ook niet door dat ze vergast worden door co2, ze krijgen geen stikkend gevoel omdat het gelijkmatig gaat, ze vallen in een comateuze toestand en sterven dan. Bij honden is het lijden snel voorbij, er zijn genoeg honden die bij het aanblijk van de dierenarts al zo bang zijn, dus als ze een bv spuitje krijgen kan het ook stressvol zijn.
Jij beweerde dat jaloezie een basisemotie is en daar haakte ik op in, maar weet jij wat een basisemotie eigenlijk is? Wat is jouw omschrijving daarvan?
saszkiia schreef:IK KAN ME HIER ZOOO KWAAD OM MAKEN, WAAR WOONT DIE DIKZAK IK SCHIET HEM EEN KOGEL DOOR ZIJN KOP GORE DIKZAK IK DOUW HEM DAAR IS EVEN LEKKER IN IK STEEK DIE DIKZAK NEER DAN MOET IK VAAG STEKEN MET AL DAT VET VAN HEM KLOOTZAKKEN
baroen schreef:waarom moet er nou steeds een vergelijking gemaakt worden? met wat is nog zieliger, wat is net zo zielig? het vergassen van deze honden is gewoon walgelijk.. klaar. en daar gaat het in dit topic om...