als je dit hebt gezien wordt je accuut vegetarisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: als je dit hebt gezien wordt je accuut vegetarisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:24

Nergens is het welzijn beter dan Nl
Dus als je je dan druk maakt, doe het dan idd over waar het gebeurd, zoals in in het buitenland
In NL word er er weinig aan de laars gelapt, of gebeuren er dingen buiten het weten van de boeren om, zoals dat er begin van het jaar dingen in het voer gedraaid werden, maar daar moet je bij de voer fabrikant zijn, niet bij de boer.

regels zijn niet waterdicht, maar ook echt niet flink aan de laars te lappen.
daarvoor is er te veel papier werk, wat als het niet klopt, alles uitgeplozen word.
je moet alles kunnen verantwoorden.

Zoals hier eerder vermeld, verdiep je er maar eens echt in hoe het in Nl gaat, dus niet via de sites als lekker dier, want die liegen alles aan elkaar en zullen idd, die slechte boer miljoen keer naar voren halen, alsof alle boeren zo zijn.
Maar ja, met echte filmpjes en cijfers van nu, win je geen zieltjes, want het is (gelukkig) allemaal zo erg niet meer.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:46

Okee dit is echt het toppunt. Ik wil al jaren vegetarier worden, maar mijn moeder wilde niet apart voor mij koken. Ik woon nu op mezelf en zit er al tijden aan te denken om geen vlees meer te eten, maar nu weet ik het zeker. Ik eet geen vlees meer. Echt niet.

Verschrikkelijk.

Ik heb het filmpje niet afgekeken. Ik heb al vaker dit soort dingen gezien. Voor mij is het echt over. Dierenmishandeling.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:48

Ellebel schreef:
Nogmaals: in Nederlandse slachthuizen gaat het er heel anders aan toe

hoe dan?
denk je dat ze met nederlandse dieren even een psychologisch gesprekje houden?
"we gaan je zo slachten, niet schrikken?"

Misschien gaat het iets minder ruig, maar het gaat alleen om geld, geld, geld!

Massaconsumptie

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:10

runningkawa schreef:
Nergens is het welzijn beter dan Nl
Dus als je je dan druk maakt, doe het dan idd over waar het gebeurd, zoals in in het buitenland
In NL word er er weinig aan de laars gelapt, of gebeuren er dingen buiten het weten van de boeren om, zoals dat er begin van het jaar dingen in het voer gedraaid werden, maar daar moet je bij de voer fabrikant zijn, niet bij de boer.

regels zijn niet waterdicht, maar ook echt niet flink aan de laars te lappen.
daarvoor is er te veel papier werk, wat als het niet klopt, alles uitgeplozen word.
je moet alles kunnen verantwoorden.

Zoals hier eerder vermeld, verdiep je er maar eens echt in hoe het in Nl gaat, dus niet via de sites als lekker dier, want die liegen alles aan elkaar en zullen idd, die slechte boer miljoen keer naar voren halen, alsof alle boeren zo zijn.
Maar ja, met echte filmpjes en cijfers van nu, win je geen zieltjes, want het is (gelukkig) allemaal zo erg niet meer.

Weet wat je zegt runningkawa!
Het filmpje is idd anders dan hier in Nederland het geval is, maar het is hier ook niet al te best gesteld met de omstandigheden waarin industrie-scharrel dieren zijn ondergebracht.
Veel boeren stoppen ook hier groeihormonen of antibiotica in het voer, illegaal maar ook legaal toegestaan. het gebeurt gewoon.
En het is ook helemaal niet het geval dat lekker dier alles aan elkaar liegt. Waarom zouden ze dat doen? daar schieten zij niks mee op!
het enige dat zij doen is proberen op te komen voor de rechten van dieren! want die zijn, ook in Nederland, vaak ver te zoeken!
Ik zelf ben idd ook vegetarier, nu ongeveer 8 jaar.
Ik eet geen vlees omdat ik van mening ben dat het niet nodig is voor mijngezondheid.
Vitaminse kan je ook uit pillen en groenten halen namelijk, en omdat ik niet wil meedoen aan de massaproductiie van dierenleed.
Daarom zou ik ook het liefst biologisch-dinamisch vlees eten, een agrarisch richting waar het dier normaal behandeld wordt, maar helaas is dat te duur voor mij.
Je kan je ogen wel proberen te sluiten voor dit, maar dat neemt niet weg dat ht niet gebeurt.
Er is nog steeds té weinig bescherming voor dieren! (die dienen als toekomstig voedsel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:16

Waarom ze dat doen
zoals ik zei, zieltjes winnen
Geen andere iets kan ik bedenken
En dat ze op komen voor de dieren
super
Maar ze moeten zich wel bij waarheden houden en geen dingen overdrijven en erbij verzinnen.

Ga maar eens op wat bedrijven kijken, dan zie je dat dit filmpje erg achterhaald is.
En dat is ook wat iedereen zegt die eens verder kijkt dan wakker dier en eens zelf op bedrijven is geweest

En er word echt niks zomaar door het voer gedaan, vlees word getest, dus dat kan niet eens
(ja van het voorjaar, toen er een veevoer schandaal was, maar dat ligt niet aan de boeren)

En ik sluit min ogen juist niet
Ik heb ze meerdere malen zelf de kost gegeven op bedrijven, zodat ik weet wat daar gebeurt, ipv klakkeloos wakker dier, bont voor dieren ed te geloven...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:22

ze houden zich dus aan de waarheden, ik zei ook dat dit filpmje niet is zoals het in nederland is, maar ook in nederland is het erg gesteld met industriedierenwelzijn.
Geloof me het kan wel,boeren mengen weldegleijk dingen door het voer heen, en veel vleeskeurmerken die op de pakjes staan, zijn nep. ik spreek uit wetenschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:26

Ze houden zich niet aan waarheden, ook op hun site staan (of hebben gestaan, heb al ff niet meer gekeken) dingen die zeer achterhaald zijn.
Dat het ooit heeft gebeurd, wil niet zeggen dat het nog zo is.
Ook bij bont voor dieren heb ik de meest achterhaalde rommel voorbij zien komen, die helemaal niet klopt bij wat je op de bedrijven ziet.
En dat is ook wetenschap

En als de keurmerken op de pakjes niet kloppen, maar je er toch een rechtzaak van, als je het zo zeker weet, win je
heel simpel

idem met lekker dier ed, maar ze winnen toch niet veel.

Dus nogmaals, vraag maar eens of je mag kijken op plaatsen, dan is er weinig zieligs te vinden.
Oke, ze zitten in een hok
Maar ruimer dan de meeste kanaries of konijnen.
ruimer dan het paard dat 24 uur per dag op stal staat en dan verplicht moet werken.
Het enige waar de meeste tegen zijn is dat ze uiteindelijk dood gaan
Maar wat is nu zieliger, levenslange opsluiting tot de dood, of de dood ?
Vraag het maar eens aan mensen in Amerika in de dodencel...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:45

nee ze winnen niet veel, omdat veel menesen zich er niet voor interesserene idd. en dat is heel jammer.
blijkbaar willen vrij weinig mensen de afkomst weten achter hun stukje vlees.
Ik heb ervaring met verschillende bedrijven, maar jij weet vast ook wel dat er kak weinig koeien en varkens in de wei staan, of kippen, terwijl er toch echt genoeg weilanden zijn..
Kanaries zijn weer een ander verhaal.
Ik ben echt geen mientje zeurpiet die alles zielig vind, maar dieren horen niet mishandeld te worden omdat wij zo nodig vlees willen, ben ik van mening.
We hadden het ook over dieren en niet over mensen.
Maar voor dieren is het: levenslange opsluiting tot en voor de dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:02

genoeg weilanden, in NL?
Gooi je er dan eerst 14 miljoen mensen uit incl sloop van de woningen?

haha, echt grappig, weilanden geneog in NL
ik zou willen dat het waar was, dan was een stukkie grond ook niet zo duur in NL

En mishandeld, noem eens voorbeelden (zonder filmpje en sites) die jij gezien hebt, met iegen ogen?

En wat is er anders aan kanaries, hamsters konijnen enz, die mensen voor de hobbie thuis hebben zitten? Dat zijn ook gewoon dieren. Dat vind ik echt helemaal hetzelfde.
Hup kooitjes open en ook die weilanden in

ook je paard niet vergeten hè

En idd, opsluiting tot de dood
Toch lijkt me 6 maanden dan beter vol te houden, dan járen.
En dat zie je toch veel bij paarden (maar dat mag je nooit zeggen op bokt)
En als ze dan niet luisteren omdat ze dat ene uurtje uit de stal fris zijn, hangen we er een slof en scherpe bitten aan

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:28

Bij de meeste slachthuizen zal het er wel beter aan toe gaan, maar ik heb ook weleens een verhaal gelezen van iemand die jarenlang bij een slachthuis heeft gewerkt... Dat was ook een vreselijk verhaal, zwangere varkens levend open gesneden en dat soort dingen. En dat was in Nederland..... Ik weet alleen niet meer zo snel op welke site dat was.
En verder is het echt niet zo dat dieren die biologisch gehouden worden altijd in de wei staan. De koeien op een biologisch dynamische boerderij waar ik dagelijks kom staan in de winter op stal.
Over de paarden, hamsters en kanaries ben ik het met Runningkawa eens.

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:28

runningkawa schreef:

haha, echt grappig, weilanden geneog in NL
ik zou willen dat het waar was, dan was een stukkie grond ook niet zo duur in NL

Ik rijd dagelijks langs heeel veel LEGE weilanden!!!!

slechts heel af en toe staan er hier en daar een handjevol
(melk)koeien in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:32

Lege weilanden zegt niet dat daar niks mee gedaan word
Je kan er geen jaren, het hele jaar door beesten opzetten.
.

En koeien gaan steeds minder naar buiten, dat klopt
tot groot ongenoegen van de boeren
maar regel dat ff in denhaag dat die meste regelstjes ed wat makkelijker worden, staan de koeien allemaal weer buiten

(al zie ik er nog steeds veel staan)

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:36

runningkawa schreef:
Lege weilanden zegt niet dat daar niks mee gedaan word
Je kan er geen jaren, het hele jaar door beesten opzetten.

goh ... meen je dat nou..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:39

Ja sorry, nogal een logische reaktie als jij denkt dat er genoeg weilanden zijn in ons overbevolkte landje
Die smiles passen daar beter bij

Maar ik zou willen dat je gelijk had hoor, wat dat betreft
heeerlijk al die ruimte en veel minder mensen op elkaars lip

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:52

sorry maar ik vind je nogal alwetend reageren :S

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:53

Reageer zo wel verder eerst eten

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:55

je bedoelt runningkawa?
Dat idee heb ik namelijk ook.
En tegelijkertijd erg neerbuigend tegenover loeder hier. Ieder zijn eigen mening en een iemand ander zijn mening wil niet zeggen dat het FOUT is.
eet ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:56

En jullie nogal naief, komt het daardoor misschien?

Nogmaals, verdiep je er eens in
Ga eens onderzoeken of het mogelijk is alle beestjes los te gooien in de wei (ja ook de huisdieren en je paard, dat zijn ook dieren)
En dan zullen we eens verder spreken, want met mensen die nooit een stap op een boerenerf hebben gezet en alles van sites en horen zeggen hebben, nee, daar kun je geen goede discussie mee voeren.
Simpelweg omdat dat geen eerlijk beeld is.

Smakelijk eten

edit

neerbuigend vind ik juist de smilies richting mij
Omdat het er maar ff niet mee eens ben
Nou daar is een discussie toch voor
maar nogmaals, ik vind wat jullie schrijven nogal naief, dat is niet gemeen bedoeld, maar zo komt het over
alles van sites, niks van eigen zien

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:05

Het is idd. niet mogelijk alle beestjes die er nu zijn allemaal in de wei te de doen. (er zijn hier toch nog meer varkens dan mensen??)
Heel simpel, zorgen dat er minder beestjes komen.... Dus niet meer zoveel fokken met varkens en kippen enz. En als mensen nou minder vlees zouden gaan eten zouden er ook niet zoveel beestjes meer nodig zijn, en zouden ze dus weer in de wei kunnen
En ik weet inderdaad niet heel precies hoe het er aan toe gaat op een 'gewone' boerderij (al ben ik er wel een paar keer geweest) maar ik weet wel heel goed hoe het er aan toe gaat op een biologische boerderij.
En mijn paard staat 24/7 buiten en mijn konijnen zitten alleen in de winter 's nachts in een hok.

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:09

Ik ben er ook zwaar tegen,

maar scharrelvlees word ook geslacht,

Als een koe (bijvoorbeeld) al dood is, is het vlees niet te eten dus het blijft zielig.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:17

Dit is ziek, echt heel erg ziek....

Ik ben al jaren vegetarier en ik kon het filmpje niet afkijken, gruwelijk..

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:38

runningkawa schreef:
En jullie nogal naief, komt het daardoor misschien?

Nogmaals, verdiep je er eens in
Ga eens onderzoeken of het mogelijk is alle beestjes los te gooien in de wei (ja ook de huisdieren en je paard, dat zijn ook dieren)
En dan zullen we eens verder spreken, want met mensen die nooit een stap op een boerenerf hebben gezet en alles van sites en horen zeggen hebben, nee, daar kun je geen goede discussie mee voeren.
Simpelweg omdat dat geen eerlijk beeld is.

Smakelijk eten

edit

neerbuigend vind ik juist de smilies richting mij
Omdat het er maar ff niet mee eens ben
Nou daar is een discussie toch voor
maar nogmaals, ik vind wat jullie schrijven nogal naief, dat is niet gemeen bedoeld, maar zo komt het over
alles van sites, niks van eigen zien

Zie, dit bedoel ik dus.
Het gaat hier niet meer om de inhoud van wat je zegt, want als jij er zo over denkt: prima.
Maar de manier waarop.
Loeder en ik hebben er meer dan genoeg over nagedacht. Er is zoveel over nagedacht dat wij een eigen mening erover hebben. FOUT zeker?
Gelukkig ben ik niet zo onwetend als jij domweg aanneemt. Heb vroeger wekelijks op de gewone boerderij rondgehobbeld, heb veel stages gelopen tussen de koeien, varkens, schapen en paarden. Ik weet dondersgoed hoe het eraan toegaat.
Dus voordat je een conclusie trekt, get your facts right.

En zoals ik al eerder met jou in discussie ben geweest en wat jou zo typerend maakt: jij hebt geen discussie, jij legt de mening op alsof dat de ene 'goede' is.
En dáár gaat het mij juist om.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:46

Fielychi schreef:
je bedoelt runningkawa?
Dat idee heb ik namelijk ook.
En tegelijkertijd erg neerbuigend tegenover loeder hier. Ieder zijn eigen mening en een iemand ander zijn mening wil niet zeggen dat het FOUT is.
eet ze!

idd, alsof wij minder waard zijn en het gelijk fout hebben dankje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:52

Dat zie je dan toch verkeerd, ik leg geen mening op, ik zeg mijn mening
jij mag die van jou gerust hebben.
Dat jij denkt dat ik daar anders over denk is jou interpretatie, niet de mijne

Ik krijg dan weer het gevoel dat jullie al vegetarier je mening opleggen want je bent een dierenbeul die zijn ogen dichthoud

Ik vind het idd meevallen
Dat heb je goed gezien
Jij vind dat niet, dat vind ik ook oke

maar wel als je spreekt uit eigen ervaring, niet door de sites als lekker dier ed
Dat vind ik idd geen juiste info
We hebben allemaal onze mening erover, geen is fout of goed, maar vorm wel een mening aan wat jezelf gezien hebt, want na gel*l is nooit goed.
dat is hetzelfde als roddel en elke keer word het wat erger gemaakt.
Neem aan dat je dat met me eens bent, of niet?

En nee jullie hebben het niet fout, maar ik ook niet en dat zeggen jullie. Dus zijn jullie dan beter?
Want ik voel me juist minder waard door jullie berichten

Dus hoe komt het dan dat we dat beide voelen??

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:04

ik heb niks gezegd over dat jij iets fout hebt.
Sterker nog, ben het in grote lijnen zelfs met je eens (goh... dat kan toch.. ), maar zoals ik al eerder zei en al eerder discussie over heb gehad: je legt mij teveel je mening op, zonder een normale discussie aan te gaan door bijvoorbeeld te vragen: waar baseer je dat op?
In plaats dat je iemand direct van onwetendheid beschuldigd.

Maar goed, back ontopic lijkt mij.