Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:07

Ik zou mijn hond NOOIT weg laten halen of laten afspuiten omdat hij een kat op mijn terrein dood zou bijten. Vergeet het maar.

En als het zover zou komen (wat mogelijk is, want Bobbes bijt ook ratten dus zou het op een dag ook zover kunnen komen dat ze een keer een kat pakt, terwijl ze voor kinderen voor 99,9% safe is), en iemand zou mijn hond aangeven, dan reken maar dat diens katten er ook aan gaan. Want niemand komt aan mijn hond. Heel simpel.

Nee inderdaad maar zo zit de wet nou eenmaal niet in elkaar!! En dat gaat dus wel gebeuren als die katteneigenaren een klacht in dienen en er verder niemand van een stichting of wat in grijpt!! Of het nou jou terrein is of niet, Moet ook JIJ er alles aan doen om die beesten van JOU terrein af te houden. Aangezien er ook Konijnen op JOU terrein kunnen rondlopen, is dat net zo erg, dus moet JIJ er ook alles aan doen om dat grut Van JOU terrein af te houden, nou probeer maar is. en dan opeen diervriendelijke manier, dat verweer je gewoon niet!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:24

Het is ZELFS zo dat jagers op loslopende katten mogen schieten. Dan lijkt het me sterk dat een hond afgemaakt zou moeten worden omdat hij op EIGEN terrein een kat doodbijt terwijl deze daar niet eens thuis hoort. Forget it. Er lopen inderdaad ook konijnen rond hier. En de wet kan er niets tegen doen als mijn hond op mijn terrein een konijn dood bijt. Gelukkig komen konijntjes alleen hier in het donker en zijn ze snel genoeg om te ontkomen. Want ik hou van konijnen en ik zou het echt niet leuk vinden als ze doodgebeten werden. MAar ja, dat risico is er nu eenmaal, aangezien het wel een beetje de bedoeling is dat mijn hond de ratten hier pakt. Want ratten bevuilen het voer van mijn dieren en pissen erover (ziekte van Weil) en dat kan ik echt niet gebruiken. En hoe leg je een hond uit dat hij een rat wel moet pakken maar een kat niet?

Dus jouw betoog klopt gewoon niet. Mensen mogen namelijk honden houden tegen ongedierte, en je kunt een hond nou eenmaal niet uitleggen dat hij WEL een rat mag pakken maar geen ander dier. Dus dat hij dan ook eens een ander dier pakt dat op dat terrein loopt, dat risico is evident en daar zullen ze vast rekening mee gehouden hebben met de regelgeving. Het gaat nu NIET om vee he, als het vee betreft gelden er andere regels. En honden die ongediertes en katten bijten, hoeven echt geen gevaar te vormen voor vee.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:21

Het verhaal dat een hond als ie eenmaal bloed geproeft heeft weggehaald mag worden is de grootste onzin. En ik heb er heus wel een beetje verstand van mag ik hopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:40

Navidad

wat je zegt klopt echt niet
Dat is alleen zo buiten je eigen terrein.

Als mijn honden op mijn terrein een konijn kat of wat ook pakken hoef ik mijn hond daarvoor echt niet in te laten spuiten, ook niet door een instantie.

Verder kunnen bij ons geen konijnen op het erf.
We hebben een gaas hekwerk van 150 hoog, mat in de grond wilgaas gegraven, wat aan het hekwerk vast zit. Katten klimmen er over. (Stroomdraadje boven op zou dat verhelpen.)

Dit hebben we gedaan zodat onze jack russels niet weg kunnen.
Niet aangereden kunnen worden, niet dood geschoten kunnen worden door jagers, maar ook geen overlast in de buurt bezorgen.

En laat ik je zeggen, 3.2 hectare land zo afzetten is niet echt goedkoop, dus een katte eigenaar kan het echt wel zo afmaken in een gewoon tuintje dat een kat niet weg kan, voor heel wat minder dan wat wij gedaan hebben om de buurt niet te laten genieten van onze jack russels.

En zo hoort het imo, niet de hele buurt hoeft te genieten van mijn beestenboel.

scaleo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 20:43

sjonge sjonge,ik had niet in de gaten dat dit topic zoveel tegenstrijdige gevoelens zou losmaken,terwijl ik toch niet eens zo'n heel lastige vraag had.
Persoonlijk denk ik dat je nu eenmaal kattenhaters hebt,en dat blijkt ook wel als ik dit allemaal lees,en dat verander je ook niet.
Eens worden zal er wel niet in zitten,maar je een beetje verplaatsen in een ander zijn gevoel kan geen kwaad lijkt mij,er zijn ook mensen die net zoveel van hun kat houden als een ander van zijn hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:47

Katten haters, waar ?

Citaat:
trouwens ik vind katten helemaal geweldig.
Toch heb ik ze niet.
voorheen niet omdat de buren vissen hadden, nu niet omdat ik niet weet wat de herderhond doet.

hekel aan andermans dieren tuin, ja dat wel

Als de buurman een kat wil, wil ik die nog niet (ook al vind ik ze leuk)
En als de herderhond ze vervolgens dood, lig ik ook in tranen als ik dat zie, want dat vind ik verschrikkelijk.
Toch zal ik de hond dan niet muilkorven, maar vragen of de buurman zijn katten bij wil houden.

Dus heeft niks met katten haters te maken

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:48

Ik ben helemaal geen kattenhater, anders had ik geen dierenarts voor kleine huisdieren willen worden. Mijn zusje heeft drie katten die haar tuin niet uit kunnen en die een prima leventje leiden, waar niemand last van heeft. Zo kan het ook. En nee, ik heb ook geen hond.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:58

Als andere mensen hun kat op jouw terrein rond willen laten banjeren en je laat de gevolgen voor hen kat, (omdat je hond ze aanvalt) dan vinden ze je een kattenhater. Zo simpel is dat kennelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:04

Ik snap het katten haten ook nog steeds niet

dat zou het zijn als ik de honden erop zou trainen en ze er doel bewust op afstuur.

Maar als ik het zou zien gebeuren dat 1 van de honden er achter aan gaat, zou ik alles bij elkaar schreeuwen om ze bij me te krijgen, maar als ze er echt voor gaan, kan ik doen en laten wat ik wil vrees ik...
Instinct heet dat

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:09

ja maar je moet je hond op je EIGEN terrein vastleggen of muilkorven zodat andermans kat op jouw terrein geen gevaar loopt. Als je dat niet doet ben je een kattenhater.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:12

Daar liijkt het wel op

Als mijn hond nu op hun terrein alles af komt maken, vind ik het wel ff wat anders.

En trouwens onze honden zijn er o.a. ook voor de bewaking
Alles is goed afgesloten, dus wie er op komt neemt zelf het risico.
Wie zijn dieren los laat, neemt ook zelf dat risico
Zijn dat dan eigenlijk niet de kattenhaters?
Die weten het risico, maar laten het toch toe dat risco aan te gaan.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:14

Desiree schreef:
ja maar je moet je hond op je EIGEN terrein vastleggen of muilkorven zodat andermans kat op jouw terrein geen gevaar loopt. Als je dat niet doet ben je een kattenhater.

en vergeet ook niet om een deksel op de zandbak te plaatsen, want als er een kat in jouw zandbak poept omdat JIJ er geen deksel op hebt gelegd....................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:15

En de tuin ook maar afdekken, want in de aarde wroeten heeft ook wel eens mindere gevolgen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:19

Zie je wel dat kattenliefhebbers egoistisch zijn? }>
Heel de wereld moet zich aanpassen aan hun katjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:22

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:23

Dat vind ik dat wel heel raar dat mijn eigen hond, om die reden op eigen terrein is weggehaald. Waarom? omdat die een kat heeft gegrepen die in zijn terrortoruim komt. dus kom mij nou even niks vertellen. maar geloof me als die hond weg word gehaald komen jullie nog wel op mijn verhaal trug. en trouwens dat was er maar een die die had gegrepen. Maar omdat de overbuurman zo aardig was geweest om de politie in te schakelen terwijl ik gewoon een rotweiler had, is die dus afgemaakt, en ik kon niks doen. dan krijg je wel een shuldgevoel, en die hond was tevens niet vals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:27

Als dat zo is, word een kat ook afgemaakt als hij dure vissen uit de vijver jat of vogels uit de voliere
Dit is echter ook niet zo, dus nee, ik ben eigenwijs en geloof je verhaal niet, daar zit wat meer achter.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:28

klopt. er is iets mis met je verhaal.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:30

goh navidad....wanneer is dat gebeurt??
en waarom nam de politie jouw hond mee? op basis van 1 klacht?
als ik jou was zou ik alsnog een klacht indienen...niet dat je je hond er mee terugkrijgt, maar dit slaat nergens op en is volgens mij ook onrechtmatig!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:34

volgens mij ook. Als je nagaat dat jagers wilde katten in het bos of platteland mogen doodschieten en elke kat voor een wilde kat kunnen aanzien, en dat een kat die op je eigen terrein door je eigen hond wordt gedood WEL beschermd wordt. Klopt gewoon geen reet van. Ik had mijn hond nooit mee laten nemen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:48

runningkawa schreef:
Als dat zo is, word een kat ook afgemaakt als hij dure vissen uit de vijver jat of vogels uit de voliere
Dit is echter ook niet zo, dus nee, ik ben eigenwijs en geloof je verhaal niet, daar zit wat meer achter.

Daar zit niks meer achter, zeker weten niet intresseerd me ook niet of jullie me daarin geloven of niet. maar goed ja inderdaad een klacht, politie kwam controleren en weg was de hond. Waarom? Omdat het op wetgeving van vechthond basis is gegaan, terwijl dat niet eens zo was, de hond was aggresief, tsjah wat wil je van een waakhond, alleen omdat die blafte en zijn tanden ontbloote. ook naar de politie toe, maar goed als jij in zijn terrortorium kwam was die alleen maar uit op knuffels, daarom is die weggegaan de hond is afgemaakt op de wetgeving van vechthond basis, en neej daar werk ik niet mee daar ben ik juist op tegen. Maar goed en dan gewoon een kat, zeggen ze bewijs het maar is dat dit geen vechthond is en de kat geen prooidier was.

En waarom omdat de klacht van de over buurman was daar zit een vechthond, en ik heb hem een kat zien verscheuren! maar helaas "gel;ukkig mcht dat niet zo zijn. voor de hond helaas want je doet er niks tege, en heb zeker weten al drie klachten ingediend. maar word ook niks meer aan gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:50

Citaat:
daar kom je wel achter als je dagelijks met buitenlandse zwerfhonden te maken henbt die zo genoemd onhandelbaar zijn

en dit was eerst de reden om ons te overtuigen?
Hoeveel heb je er nog meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:53

EEn rotweiler valt niet onder de vechthonden, of ondertussen wel?

dus die kunnen ze dan niet zomaar in beslag nemen

een pitbull achtige idd wel, of dat ook op eigen erf kan, ook dat betwijfel ik, maar ga dat eens uitzoeken

Op straat hebben die idd een muilkorf nodig, maar op eigen erf kan ik tot nu toe niks gevonden krijgen.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:40

@ desiree
Ik denk dat je er niet teveel van moet uitgaan dat elke kattenliefhebber de verkeerde mentaliteit heeft. Tot nu toe heeft mijn kat altijd in de tuin mogen banjeren (en dus ook in die van anderen). Als mijn buurman echter naar mij toe was gekomen en mij had gemeld dat hij daar last van had, was er zeker over een oplossing te praten geweest. In dit geval vonden mijn buren het heel prima en had ik dus geen mentaliteitsprobleem hoewel mijn kat wél in de tuin van de buren liep.

Verder lijkt het me duidelijk dat een hond op eigen terrein, en zeker wanneer dit terrein omheind is, nooit aansprakelijk gesteld kan worden voor beschadiging, om wat voor hond het ook gaat. (Tenzij het om een illegaal hondenras gaat, maar dat is nu volgens mij niet het geval, ik neem aan dat de hond papieren heeft). Toch vraag ik me af of het echt zo normaal is dat een hond een kat doodbijt, over het algemeen staan onze huishonden zover van de wolf af dat op deze manier jagen, wanneer zij gewoon te eten krijgen bijna niet meer voorkomt. Zeker niet bij een ras als de staffordshire die volgens mij gefokt is om met andere honden te vechten en niet om te jagen.

Ik blijf bij mijn standpunt dat het vooral van belang is de katteneigenaren hiervan op de hoogte te stellen en vervolgens iedereen zijn eigen keus te laten maken. De hond in laten slapen is absolute onzin!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 00:08

Desiree schreef

""ja maar je moet je hond op je EIGEN terrein vastleggen of muilkorven zodat andermans kat op jouw terrein geen gevaar loopt. Als je dat niet doet ben je een kattenhater:

Als andere mensen hun kat op jouw terrein rond willen laten banjeren en je laat de gevolgen voor hen kat, (omdat je hond ze aanvalt) dan vinden ze je een kattenhater. Zo simpel is dat kennelijk. ""

Ik ben een echte katten en hondenliefhebber en vind dat je hond op eigen terrein los moet kunnen laten lopen.

Maar ondergaande tekst van desiree is mij toch volledig in het verkeerde keelgat geschoten. Daaruit vindt ik toch wel blijken dat desiree een kattenhater is.

Zouden de katteneigenaren zich dan kunnen verplaatsen in hondeneigenaren, die hun hond bijna nergens los mogen laten lopen, en die hun honden ook enige vrijheid gunnen en ze dan op hun EIGEN terrein WEL los laten lopen om die reden? Nee he, want katteneigenaren zijn heel slecht in het zich verplaatsen in andere mensen en dieren. Als hun kat maar los mag lopen. Geeft niet dat hij piest en scheit in de zandbak van de kinderen, in de moestuin tussen de groenten en de volliere van de buren belaagt en daar vogels doodt. Ik kan me nog herinneren van een paar weken terug dat er een discussie was over loslopende katten en dat het nu eenmaal in de natuur zit van een kat om vogels aan te vallen, ook die in vollieres. En dat zo'n volliere houder daar ook maar begrip voor moet hebben. MAar nu worden katten gedood en dan gaan ze WEL steigeren. Dus nee, ik kan me niet verplaatsen in katteneigenaren. Want het zijn grote egoisten! (niet allemaal natuurlijk, ik ken er zat die WEL verantwoordelijkheid voelen t.a.v. hun dieren).

Overigens geloof ik er niets van dat een jager een loslopende kat mag afschieten.