Dronken hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bestek

Re: Dronken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:01

Kijk: heeft die vriendin van jou geen ouders die daar op letten? als ik zoiets ooit bij onze hond zou flikken dan weet ik zeker dat ze me naar halt zouden sturen. Dierenmishandeling is strafbaar. Het dronken voeren van een hond is totaal achterlijk: het beestje weet niet wat hem overkomt.. Ducktape om zijn poten heb ik al helemaal geen woorden voor en haarlak op zijn neus nog minder: dat spul stinkt voor ons mensen al en een hond zijn neus is ontzettend sterk, wat moet dat beest niet doorgemaakt hebben zeg! zet toch maar eens die stap naar de dierenbescherming/politie, dit kan echt niet! (en je kunt ook een anonieme tip geven aan de dierenbescherming, dan hoef je je naam niet te zeggen! )

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 15:06

Ik vind de dierenbescherming overdreven. Die mensen doen echt hun best om mishandelede dieren te redden, dieren die geen eten krijgen, of in elkaar worden geslagen. Dit dier, word op dat bier en die andere dignen na best goed verzorgt, krijgt goed te eten, heeft een heeeeeeleee grote mand, en word 4 keer per dag uitgelaten, en krijgt heel veel aandacht. het was niet mijn bedoeling dat mensen tegen mij boos werden, en gigen zeggen dat ik de d.b moet bellen, ik wou alleen weten of andere mensen het ook mee hadden gemaakt. dus hou a.u.b op met die d.b wand ik bel toch niet.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 15:07

En dat 'beest' die hond dus, is zelf ook behoorlijk agressief hoor. ik heb nog een heel groot litteken van hem, en me vriendin een gat in haar arm.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:13

je weet dat je zulke reacties kan verwachten, en dat is logisch ook, je krabbelt nu behoorlijk terug vanwege de kritiek. de meeste kritiek is niet eens op jou, maar op jou vriendin gericht, ja logisch dat ze zeggen dat je de db moet bellen. en nu maar zo gaan doen dat die hond gemeen was, nou en, heeft die hond dit verdiend dan?? NEE!!!

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:14

is wel logisch dat hij zo word.

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:02

Dieuwke1989 schreef:
Kijk: heeft die vriendin van jou geen ouders die daar op letten? als ik zoiets ooit bij onze hond zou flikken dan weet ik zeker dat ze me naar halt zouden sturen. Dierenmishandeling is strafbaar. Het dronken voeren van een hond is totaal achterlijk: het beestje weet niet wat hem overkomt.. Ducktape om zijn poten heb ik al helemaal geen woorden voor en haarlak op zijn neus nog minder: dat spul stinkt voor ons mensen al en een hond zijn neus is ontzettend sterk, wat moet dat beest niet doorgemaakt hebben zeg! zet toch maar eens die stap naar de dierenbescherming/politie, dit kan echt niet! (en je kunt ook een anonieme tip geven aan de dierenbescherming, dan hoef je je naam niet te zeggen! )

Zie je wel dat ik gelijk heb? dat is wat ik bedoel dit is niet zo vertelde je immers dat je het een beetje te ver vind gaan om de dierenbescherming te bellen maaarre reken maar dat dit nou echt een situatie is waarbij het gewoon echt nodig is meid!! believe me!! en dan reageer ik niet op jou hoor dieuwke ik bevestig even je bericht dat je volkomen gelijk heb...

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:07

Sabien_Horsi schreef:
Ik vind de dierenbescherming overdreven. Die mensen doen echt hun best om mishandelede dieren te redden, dieren die geen eten krijgen, of in elkaar worden geslagen. Dit dier, word op dat bier en die andere dignen na best goed verzorgt, krijgt goed te eten, heeft een heeeeeeleee grote mand, en word 4 keer per dag uitgelaten, en krijgt heel veel aandacht. het was niet mijn bedoeling dat mensen tegen mij boos werden, en gigen zeggen dat ik de d.b moet bellen, ik wou alleen weten of andere mensen het ook mee hadden gemaakt. dus hou a.u.b op met die d.b wand ik bel toch niet.

Ja maar lieve schat!! dat heeft er helemaal niets mee te maken het gaat hier om een feit van dierenmishandeling.. ongeacht een goede verzorging we proberen je duidelijk te maken dat als dit soort dingen gemeld wordt aan de ervaren mensen.. Hun zoiezo een advies kunnen geven.. van wat wel en niet kan.. en het wordt gewoon gezien als dierenmishandeling en dat is het gewoon... kan je heeel makkelijk om te zeggen dat dit geen mishandeld dier is.. het Is mishandeld en dat is niet meer terug te draaien.. maar door deze situatie te melden weet joun vriendin dat ze gewoon enorm fout zit!! en dat ze dan ook enorm schrikt als ze te maken krijgt met de dierenbescherming.., ze kan haar hond wel leuk lief en aardig behandelen maar als het nooit gemeld wordt.. wordt er ook nooit aan gedacht dat het slecht is.. en blijftr zei er de lol van in zien.. dat is wat we eigelijk bedoelen... jij snap? mooi zo .,. en oh ja... haal je conclusie eens door alle reacties die je hebt gekregen na je vraag.. wedden dat je dan zegt dat iedereen gelijk heeft? en dat weet je ook wel maar dan puur dat dierenbescherming bellen echt niet stom is als je het doet om deze situatie te vertellen hoor ze zijn enorm blij dat er iemand is die om dieren geeft en die het gewoon meld ongeacht wat voor situatie..

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:08

swoeky schreef:
je weet dat je zulke reacties kan verwachten, en dat is logisch ook, je krabbelt nu behoorlijk terug vanwege de kritiek. de meeste kritiek is niet eens op jou, maar op jou vriendin gericht, ja logisch dat ze zeggen dat je de db moet bellen. en nu maar zo gaan doen dat die hond gemeen was, nou en, heeft die hond dit verdiend dan?? NEE!!!

juist ja...

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:11

En daarbij wou jij weten of iemand anders dat ook meegemaakt heeft? ik denk dat hier heel veel goede personen zit.. en daar sluit ik jou ook niet bij uit.. mensen op bokt? alle vertrouwen in dat die dat niet meegemaakt hebben.. en als ze het meegemaakt hebben.. hebben ze er allang wat aan gedaan... ik zal je niet meer plagen van wat IK er van vind wat ik kan het wle 100 keer zeggen OERDOM en idioot gedrag.. maar je moet de reacties zien als advies!! en neit als aangevallen gedrag net wat iedereen zegt.. andere reactie had je niet verwacht denk ik>?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:13

Lame schreef:
Het is ons ook een keer overkomen, we gaven een feestje thuis en een jongen heeft een heel flesje bier aan onze Jack Russel gevoerd...

Toen ik daar achter kwam heb ik hem het huis uitgetrapt en de hond boven op bed gelegd naast m'n vriend, die was namelijk in dezelfde staat als de hond.. En ze hebben met z'n tweeen hun roes uitgeslapen..

Toen ik een paar uur later naar bed kwam, lagen ze allebei nog precies in dezelfde houding..

Ik was echt zooooooooooooo verschrikkelijk kwaad.. Die jongen wordt bij ons in het dorp overal uitgenodigd, behalve bij ons thuis.. Ik hoef zulke mensen niet in mijn leefomgeving..

Een hond kan zelf niet beslissen.. die eet en drinkt alles.. dan moet de mens de wijzere zijn....

Dat hebben ze bij mijn goldenretriever dus geflikt met een glas bleu curasou.. echt zo sneu.
Heb die jongen het huis uit getrapt en nooit weer gezien, wat een eikel

Tosca wil weleens een slokje mee slurpen als er iets omvalt en dan beint ze als een gek te niezen..

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:20

Ik ken iemand die zn paard een keer wat drank heeft gegeven. Dat beestje slingerde ook door de bak. (ik was er zelf niet bij hoor )

Maar een dier echt dronken voeren, vind ik echt niet normaal! Een hond heeft geen keus, die lurkt alles lekker naar binnen.
Maar een keer een slokje bier of wat, dat kan toch geen kwaad.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:04

Sorry hoor, maar Sabien_horsie: een hond gaat niet zomaar bijten, dat heeft hij niet uit zichzelf meegekregen. Een hond is net als een baby eigenlijk niemand...(nouja je weet wat ik bedoel ) hij moet nog 'gevormd' worden. Als dat goed word gedaan heb je een lieve hond, word dat minder goed gedaan, heb je een minder brave hond, word dat slecht gedaan heb je een vervelend en soms zelfs agressive hond. ( mijn moeder is hondentrimster, en zij weet erg veel over honden en daarvan weet ik dat)
Zo simpel ligt het dus, jouw vriendin heeft hem niet goed opgevoed, nu wil ik niet alleen je vriendin beschuldigen maar ook haar gezin, de mensen die de verantwoordelijkheid hebben over die hond. Dronken mensen doen ook wel eens iets wat ze nooit wouden doen, ze hebben het toch gedaan want ze waren dronken. Het kan zijn dat de hond dus bijt omdat hij bang is. Want hij weet donders goed dat dronken zijn niet leuk is, hij krijgt dat van jouw vriendin dus zal hij jouw vriendin en dronken zijn, wat dus niet leuk is aan elkaar verbinden en dus bang of agressief zijn tegenover haar...

Ik vind het dus eigenlijk ook een beetje fout dat jij de dieren bescherming niet belt.. leg je vriendin anders dit verhaal uit, misschien begrijpt ze het, en veranderd ze. Zo niet dan zou ik de Db bellen....

Groetjes Farouche, en ik bedoel dit echt niet boos maar ik wil gewoon dierenleed voorkomen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 16:43

Al;s ik nu de db ga bellen, dan ben ik morgen dus dood. en dat meen ik sirieus. Ze gaat me dan echt in elkaar slaan, wand ze heeft het alleen aan mij verteld, dus dan weet ze meteen dat ik eht ben, en aangezien ze bij sown 'groep' hoort, komt die hele groep me dus slaan. Dus hou asjeblieft op.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:44

nou dood.. lijkt me wat overdreven.. maar hoe kan het dan je vriendin zijn als je er een beetje bang voor bent.. dan voel je toch niet prettig bij har?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 16:47

Ze kan soms wel aardig voor me zijn, me helpen enzo, maar als je ruzie met haar hebt, dan ben je echt de banketstaaf. ze heeft ook nog een grote broer die voor haar opkomt, en die heeft ook zo'n groep. Dus sorry hoor, dat ikd an niet ga bellen.

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:03

Dus daar zit het hele probleem.. meissie ik zit een beetje met schrik naar het beeldscherm te kijken... je noemt haar vriendin? laat ik je een wijze les geven.. gevoel is just een kwestie volg je gevoel bewandel een pad en kijk wat het pad je brengt.. bij haar terecht gekomen is al een bad thing.. zet haar uit je hoofd en bel gewoon als ze al vervelend gaat doen komt ze bij jou.. maar als ze niet weet waar je bent kan ze je ook niets doen.. En weet je wat let op je eigenwaarde als jij denkt dat het niet kan dan kan het niet en zit er niks anders op dan hopen dat het goed komt.. je kan in iedere geval even bellen en vertellen wat het probleem is.. ze hebben daar begrip voor en gaan er meestal ook wel voorzichtig mee te werk voor alles is een oplossing meid!!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 17:24

hopen dat het goed komt?! ze weet waar ik woon, ze weet op welke school ik zit, ik kom haar regelmatig tegen. ze zit niet meer op mijn school, maar ik zie haar bijna elke dag. :S

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:32

En weet je wat let op je eigenwaarde als jij denkt dat het niet kan dan kan het niet en zit er niks anders op dan hopen dat het goed komt.. was tog duidelijk je moet niet te snel lezen!! en ga nu vooral niet zo kattig reageren op mij het enige wat ik probeer is je helpen maar als je het niet wil zit er niets anders op.. iedereen heeft zijn best gedaan om je te helpen.. maar iederen keer krijgen we het idee dat jij het gewoon niet ziet zitten!! dan zit er maar 1 ding op ik houd op met advies te geven want je leest over het belangrijkste heen!! je moet allee adviezen nog eens lezen dan zul je zien hoeveel personen je proberen te helpen.. en elke keer krabbel je terug.. t enige wat ik kan zeggen sterkte ermee en houd je hoofd omhoog als jij je vriendin kent kan ook jjij sluiperig doen en zoals ik al eerder zei voor alles is een oplossing maar als je er moeilijk over gaat doen kunnen we niet veel doen dan het er hier bij laten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 17:41

ik bedoelde het nite kattig hoowr!! maarjah..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:41

Jah dan zou ik ook even melden dat ze moeten zeggen dat ze het van een volwassen man hebben ofzo, die het een avond heeft gezien ofzo.....

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:48

jA KIJK daar hebben we al een oplossing:P

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:01

Benwel een beetje slim